Er dette en god PC?

Started by Dennis, July 25, 2008, 19:47:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dennis

http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=93163

Er det noen som kan svare meg på om dette er en grei PC, i forhold til hvor mye den koster?

Hva jeg trenger en PC til: Primært skolebruk. I tillegg vil jeg ha en som jeg kan bruke til å se film, lagre en god mengde musikk og bilder på. Spill (altså grafikk) har jeg ikke så stort behov for, da jeg har XBOX360 og også Wii av konsoller. Eneste spill jeg har tenkt å bruke på dataen, er av typen Football Manager og Pro Cycling Manager. Altså har jeg ikke noe ønske om en såkalt gamer-PC, men en som kan kjøre noe. Har også planer om å koble sammen PC og XBOX'en og kanskje tilogmed bruke Plasma'n som PC-skjerm.

Grunnen til at jeg har valgt MPX.no (som utg.punkt) er at jeg kjenner en avdelingsleder der, som gir meg noen kroner i rabatt. Aner ikke helt hva denne maskinen vil havne på, men noe under utsalgsprisen, vil jeg tro. Han sier det er en helt kurrant maskin, men han vil jo selvsagt at jeg skal handle hos han.

Noen som har innvendinger eller forslag? Takker for hjelp, da jeg ikke er særlig kyndig på området.
Marching on together!

Jon R

Den PC ble kåret til "best buy" et eller annet sted en gang på vårparten. Utfra spesifikasjonene burde denne være mer enn god nok til ditt bruk og prisen høres svært hyggelig ut. Elprice har lenge solgt den med oppgradering til Blu ray spiller og 3 GB RAM for en tøssing ekstra men vet ikke om de kjører den kampanjen fortsatt. HDMI utgang er unektelig et STORT pluss hvis du skal koble den til TVen i stua.  8)

Har forøvrig ingen erfaring med Acer... :)
Jon R.

Lord-Meta

Personlig hadde jeg ikke valgt den pc'en der. Ikke at den er noe dårlig osv, Men er ikke fan av radeon grafikk kort og athlon cpu. Acer som merke er i hvertfall godt på bærbare pc'er litt mer usikker på deres stasjonere. Ser også den har 2gb ram, i dag så er det et minimum av hva du bør ha. 2gb holder til det meste, men om du skal ha datan i noen år så kan det være lurt å hive på 1gb eller 2 til. Går selvfølgelig å oppgradere den om du skulle trenge mer ved et senere tidspunkt. Men til ditt bruk vill den nok helt sikkert fungere utmerket.

Jon R

Her er noen produktanmeldelser fra stort sett veldig fornøye kunder.  :)

http://www.elprice.no/Product/ProductReviews.aspx?id=31967
Jon R.

Robert

Den maskinen der finnes med Intel CPU.
Skulle faktisk ikke valgt den PC'n der med en såpass gammel CPU som det der er. Rett og slett å gå noen år tilbake i tiden.
Ved problemer med forumet, ta kontakt via PM

Lord-Meta

Quote from: ZyberZone on July 26, 2008, 23:31:13
Den maskinen der finnes med Intel CPU.
Skulle faktisk ikke valgt den PC'n der med en såpass gammel CPU som det der er. Rett og slett å gå noen år tilbake i tiden.

Jupp og etter min erfaring er også Intel Cpu klart å foretrekke.

Dennis

Har dere eventuelt noen andre forslag?
Marching on together!

MrK

Hadde jeg vært deg så hadde jeg stått over Acer - ikke all verden av kvalitet. Jeg sverger til IBM/Lenovo ThinkPad men både HP og Dell har bra maskiner!

G' luck!
Hørt på Living Room; "where's the cardmachine"?

Dennis

Marching on together!

Lids

Enig med MrK - hold deg unna Acer. Anbefaler HP eller Dell.
Thomas

Robert

Anbefaler heller egentlig ikke Acer i utgangspunktet. Heller ikke HP. (Ikke alle som klarer å få kjeftet på seg HP's salgssjef ;) ).
Da velger jeg heller Dell, og til nøds Lenovo.
Ved problemer med forumet, ta kontakt via PM

Dennis

Marching on together!

berlin

HP har for tiden problemer med hovedkortet på flere av sine serier. Symptomer: Trådløst nettverk faller ut. Har selv en pavillion pc hjemme, hvor jeg har måttet bytte hovedkort 2 ganger på et år.

For privatmarkedet vil jeg faktisk anbefale Dell, de har høyrere fokus på privatkunder,
og har heller ikke outsourcet support delen.

Hvorvidt det er Intel prosessor eller turion eller andre, mener jeg ikke betyr noe.

Er selv seniorådgiver It, men med fokus på anvendelsen av IT, og systemprosjekter.
I en bedrift vektlegges andre faktorer enn for private Pc'er, og som sagt er Dell privatvennlige.

Lykke til med valg av PC!

Lord-Meta

Vell jeg skulle til og kjøpe en dell bærbar og en kompis sa med en gang hold deg unna. Jeg gikk på multicom.no og kjøpte en der. fantastisk må jeg si. kom etter 3 dager og pc'en funker perfekt. Dell har et godt rykte på seg for å ikke virke som den skal. Etter som jeg har forståt så se etter 9000 serien av skjermkort, ettersom 8000 serien fikk et støkk av god betydning av nvidia eller hvem som har kontroll på den slags. Men umulig å si hva som er best, alle har feil og alle har kanon pc'er, bare å velge å håpe du blir fornøyd