Main Menu

Fotball VM

Started by Lids, June 17, 2006, 14:42:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Lids

Argentina var min favoritt, før VM startet. Det er de fortsatt. [:)]  For et lag!!!
Thomas

Tom S

Sjølv om ikkje England har imponert så langt, trur eg dei har ein god sjanse til å bli blant topp 4 i årets VM.

Artig at Lennon fekk prøve seg, og han gjorde seg på ingen måte bort.

Rule Britania - Britania rule the waves!!!

WE'RE LEEDS AND PROUD!!!
COME ON LEEDS !!

riksen

Helt klart England og drømmen er at de slår ut Tyskland allerede i 1/8 delsfinalen. Tysklandhatet som startet med Vest-Tyskland i 74 ligger latent.

quote:
Originally posted by Tom S

Sjølv om ikkje England har imponert så langt, trur eg dei har ein god sjanse til å bli blant topp 4 i årets VM.

Artig at Lennon fekk prøve seg, og han gjorde seg på ingen måte bort.

Rule Britania - Britania rule the waves!!!

WE'RE LEEDS AND PROUD!!!

SlappChappy
Legenden Leffe Nordli

Lids

I morgen sitter jeg benket, på en eller annen restaurant, sammen med en gjeng elleville og gale italienere - i Roma. Gleder meg sinnsykt, håper for guds skyld Italia går videre, hvis ikke kan det bli en nitrist tur med gretne italienere på hvert gatehjørne.

Arrividerci. [:)]

Thomas
Thomas

B-m

Må bare si at dommerne har vært en skam så langt!! Linjedommere og 4.dommer har vært kjempebra men hoved-dommerne har virkelig klart ødelegge spillet: fotball. Nesten hver en kamp jeg har sett har blitt ødelagt av feilaktig straffe eller idiotiske utvisninger, eller sinnsykt mange gule kort.
f**k off fifa!! Eksempel 1. Angriper som har gult kort faller innenfor 16m, det er selvfølgelig ingen straffe (selv om det er kontakt mellom spillerne). Angriper roper ikke etter straffe, han bare ligger der. Angriper får gult kort for filming og blir utvist, wtf!? Er en skam. Jeg liker både Ghana og usa men fyfaen den straffen ghana får, ødelegger hele kampen.
---------------------------
who killed Trondheimwhite?

Knut-

Jeg synes at dommerne har vært mye bedre enn i forrige VM.

En hyllest til målskårer Kewell og Australia som sikret avansement til 1/8-finalen. Artig med noen "nye" nasjoner som går videre.
medlem 191

Jon R

Apropos dommere: Graham Polls dømming ikveldens kamp må vel gå over i historien? Det toppet seg da nr 3 på Krotia fikk sitt 3. (!) gule kort for kvelden. Hva hadde skjedd om Krotia hadde scoret med en mann på banen som hadde to gule? Heldigvis får vi aldri vite. Heia Australia. Det var nesten koselig å se Kewell score. [:)]

PS: En liten digresjon: FotbaVMs hitill dummeste kommentar kom under kampen mellom Australia og Brasil: " Australia har en typisk britisk spillestil..". Hallooooo i luken.... [:I]

Jon R.
Jon R.

Thomas

Må nesten ta med at Jack Charlton var ett av alternativene i TV2s VM-quiz. Hva spørsmålet var derimot, har jeg glemt. :D

DON REVIE

flynn

quote:
Originally posted by Jon R

Apropos dommere: Graham Polls dømming ikveldens kamp må vel gå over i historien? Det toppet seg da nr 3 på Krotia fikk sitt 3. (!) gule kort for kvelden. Hva hadde skjedd om Krotia hadde scoret med en mann på banen som hadde to gule? Heldigvis får vi aldri vite. Heia Australia. Det var nesten koselig å se Kewell score. [:)]

PS: En liten digresjon: FotbaVMs hitill dummeste kommentar kom under kampen mellom Australia og Brasil: " Australia har en typisk britisk spillestil..". Hallooooo i luken.... [:I]

Jon R.

Føyer seg inn i rekken av håpløse opptredener fra Poll denne ja. Er det bare noe jeg har hengt meg opp i, eller er han helt håpløs??

Flynn

Tom S

Igjen ein skuffande forestilling av England, men det var nok til videre avansement og Equador slapp vel til med kun en målsjanse iløpet av 90 minutter.

Nå venter Portugal i kvarten, og då satser eg på revansje frå kvarten i EM2004.

Rule Britania - Britania rule the waves!

WE'RE LEEDS AND PROUD!!!
COME ON LEEDS !!

berlin

Jeg tror de fleste som er supportere av et engelsk fotballag, gjerne også supporterer England. Det gjør jeg også. Men i motsetning til min support til Leeds, minsker "sympatien" dersom laget (England) spiller dårlig/kjedelig. Siden kampene til England har vørt drepende kjedelige, så synes jeg de kan pakke sekken. Hvis Portugal-England ( mot alle odds ) skulle bli en fartsfylt og underholdene kamp, men England som vinner, er jeg med igjen. Men, som sagt, jeg gråter ikke over tap. Portugal har jeg heller ikke spesielt sans for, men de har vist mer enn England så langt.

No nonsense - real experience
No cask
- real nonsense

Tom S

Er det såkalla "medgangssupporter" [?]
[:0]

quote:
Originally posted by berlin

Jeg tror de fleste som er supportere av et engelsk fotballag, gjerne også supporterer England. Det gjør jeg også. Men i motsetning til min support til Leeds, minsker "sympatien" dersom laget (England) spiller dårlig/kjedelig. Siden kampene til England har vørt drepende kjedelige, så synes jeg de kan pakke sekken. Hvis Portugal-England ( mot alle odds ) skulle bli en fartsfylt og underholdene kamp, men England som vinner, er jeg med igjen. Men, som sagt, jeg gråter ikke over tap. Portugal har jeg heller ikke spesielt sans for, men de har vist mer enn England så langt.

No cask
- real nonsense

WE'RE LEEDS AND PROUD!!!
COME ON LEEDS !!

B-m

Eh,, hvorfor i alle dager skal vi holde med et lag fylt med scums?? Liksom fra lag vi HATER med passion!! Hadde kanskje forstått det om England spilte attraktiv/god/underholdende/positiv fotball, men er det verste og kjedeligste laget i hele Vm(sammen med argentina/Italia).

B-m

quote:
Originally posted by tyfus

Jeg synes at dommerne har vært mye bedre enn i forrige VM.

Helt uenig. Det har ikke vært et stygt vm, men tusen røde og gule kort, og de kampene som har vært litt stygge står dommerne 100% ansvarlig! Man kan ikke gi gult kort på 1000 piss-ting for så å overse en stygg takling. Fifa har misforstått, det blir ikke mindre usportslig og stygge episoder om dommerne er overstreng - har motsatt effekt.
Skjønner jo at dommerne prøver å kjøre ny hard linje mot cheaters, men er bare storlagene som vinner på det(paradoksalt som også har flest cheaters....)

Eirik

quote:
Originally posted by B-m
Skjønner jo at dommerne prøver å kjøre ny hard linje mot cheaters, men er bare storlagene som vinner på det(paradoksalt som også har flest cheaters....)

Denne harde linja er innført av FIFA og o'store Sepp Blatter, og dommerne kan strengt tatt ikke få kritikk for å gjøre som sjefene sier.

Syns dommerne har vært meget gode i årets VM, og det som imponerer meg mest er at de til enhver tid er helt oppe i situasjonene. Ta Italia-USA som eksempel, røde kort til de Rossi og Mastroeni, og dommeren står 1,5 meter unna begge gangene. Syns også linjemennene har imponert, ikke mange gangene vi har revet oss i håret over hårreisende offsideavgjørelser.

Noen unntak har det selvfølgelig vært, og de største navnene er de som har prestert dårligst. Poll, Merk, Ivanov og Michel har vært svake, men har vel likevel ikke hatt innvirkning på noe kampresultat.

berlin

Muligens feil formulert fra min side, jeg er ikke supporter av noe landslag, heller ikke Norge. Det er kun Leeds, som det har vært i over 30 år for min del. Men som alle andre, liker jeg å se på "bra fotball" i et VM. Visse lag kan jeg ha sympati for, og England er et av de, men som nenvt, det er drit kjedelig og for en gangs skyld synes jeg engelsk presse har rett.

quote:
Originally posted by Tom S

Er det såkalla "medgangssupporter" [?]
[:0]

quote:
Originally posted by berlin

No cask
- real nonsense

WE'RE LEEDS AND PROUD!!!

No cask
- real nonsense

Tom S

Ja, ja, da var vm over for denne gang.
4 år til neste gang, og da vinner England! (NOT)

Hilsen trist tom som skal bli full!

WE'RE LEEDS AND PROUD!!!
COME ON LEEDS !!

Førde

Skuffelse at ikke England kom seg videre, og skulle drite seg ut på straffe konk, englands landsslag er jo kjent for å bomme!!:(
Marching On Together

Lids

Forza Italia!

Thomas
Thomas

B-m

quote:
Originally posted by Lids

Forza Italia!

Thomas

Ja la oss holde med cheating bastards!!

Holder selv med tysker-djevlene!

Lids

Du om det, B-m. Tror imidlertid Italia vinner 2-0, etter ekstra omganger [:)]

Thomas
Thomas

Tom S

Lat oss håpe på Frankrike mot Italia i finalen på søndag!

WE'RE LEEDS AND PROUD!!!
COME ON LEEDS !!

Lids

Det er jeg ganske sikker på at det blir, Tom S.

Thomas
Thomas

Asbjørn

Ronaldo... need I say more!

Om Reagan var B-skuespiller må vel dette nærme seg Z...

A blanket of newspaper covered his head
As the curb was his  pillow, the street was his bed
One look at his face showed the hard road he'd come
And a fistful of coins showed the money he bummed
B.Dylan
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Tom S

Skamfullt å sjå på Portugal!

WE'RE LEEDS AND PROUD!!!
COME ON LEEDS !!

Lids

Fullt fortjent seier til Frankrike. Blir en spennende finale mellom verdens to beste forsvar.

Thomas
Thomas

Tom S

Da er det snart duket for den store finalen; Italy vs France.

Håper Italia fortsetter i samme spor som da de slo ut Tyskland. Det var ein forrykande kamp der Italia imponerte med sin offensive haldning.

Forza Italy !

WE'RE LEEDS AND PROUD!!!
COME ON LEEDS !!

Andy

Håper på straffekonk.

Lids

Utrolig spennende dette - håper og tror på Italia.

Thomas
Thomas

Xern

Drar dere inn på denne siden:   emvm.foromotion.net Da får dere referat fra slike kamper. EM inkludert, og alle slags toppligaer. Det beste hadde vært og registrere seg!:D
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly