I fotballens bakgård

Started by Kato, October 08, 2008, 22:50:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kato

Bryr meg egentlig katta om vi går videre i malingscupen eller ikke.

Kommer med noen betraktninger om dagens prestasjon, viktig kamp eller ikke.

8 endringer fra lørdag bruker jeg ikke som unnskyldning heller, vi har visstnok styrke i dybden.

1. Ã... spille mot etablert forsvar

Greit nok at vi legger opp til en spillende spillestil. I dag spiller vi mot etablert forsvar i samtlige 90 minutter. Vi tar ikke en overgang, vi drar NED tempoet og ruller ball i sirup. Noen som er overrasket over at vi sliter mot antatt svakere motstand? Dette er hovedårsaken. Altfor tregt i lengderetning.

2. Frispilling bakfra

Vår spillestil krever spillende midtstoppere som frispiller hverandre, og er dyktige til å spille midtbanespillerne rettvendte i mellomrommet. I dag lå Rotherham så lavt at frispillingsmomentet ikke var nødvendig. Stopperne kunne føre ballen uten press over midtbanen. Dessverre er ikke Lubomir Michalik i nærheten av å ha de ferdighetene som kreves av en slik type midtstopper. Pasningskvaliteten var rett og slett grusom.

3. Ferdighetene til spillerne

Det som vistes frem av basisferdigheter, pasningskvalitet og løpsvilje i første omgang må være noe av det SVAKESTE Leeds United har levert i en enkeltkamp siden oppstarten i 1919.

4. Samhandling

Nei forresten, det var ingenting som minte om samhandling.

5. Forsvarsspill

Garantert det svakeste av denne klubben noensinne.

Jeg gidder ikke være oppgitt, men hvis dette er standarden så frykter jeg at vi skal råtne fast i det hullet vi har ramla ned i.

Det er for sent på kvelden til at man kan analysere all elendigheten vedr enkeltspillere. Jeg nøyer meg med de få lyspunktene:

a) Johnny Howson alt i alt den beste

b) Kakken bedre etter pause, vi evner å skape litt (Selv om et par mann bør læres opp fra grunnen når det gjelder offsideregelen)

c) Andy Robinson i små glimt.

Ja det var vel det hele.

Fikk en følelse at vi er i ferd med å forbli en del av fotballens bakgård.

Hallgeir *

Quote from: Kato on October 08, 2008, 22:50:46
Bryr meg egentlig katta om vi går videre i malingscupen eller ikke.

Kommer med noen betraktninger om dagens prestasjon, viktig kamp eller ikke.

8 endringer fra lørdag bruker jeg ikke som unnskyldning heller, vi har visstnok styrke i dybden.

1. Ã... spille mot etablert forsvar

Greit nok at vi legger opp til en spillende spillestil. I dag spiller vi mot etablert forsvar i samtlige 90 minutter. Vi tar ikke en overgang, vi drar NED tempoet og ruller ball i sirup. Noen som er overrasket over at vi sliter mot antatt svakere motstand? Dette er hovedårsaken. Altfor tregt i lengderetning.

2. Frispilling bakfra

Vår spillestil krever spillende midtstoppere som frispiller hverandre, og er dyktige til å spille midtbanespillerne rettvendte i mellomrommet. I dag lå Rotherham så lavt at frispillingsmomentet ikke var nødvendig. Stopperne kunne føre ballen uten press over midtbanen. Dessverre er ikke Lubomir Michalik i nærheten av å ha de ferdighetene som kreves av en slik type midtstopper. Pasningskvaliteten var rett og slett grusom.

3. Ferdighetene til spillerne

Det som vistes frem av basisferdigheter, pasningskvalitet og løpsvilje i første omgang må være noe av det SVAKESTE Leeds United har levert i en enkeltkamp siden oppstarten i 1919.

4. Samhandling

Nei forresten, det var ingenting som minte om samhandling.

5. Forsvarsspill

Garantert det svakeste av denne klubben noensinne.

Jeg gidder ikke være oppgitt, men hvis dette er standarden så frykter jeg at vi skal råtne fast i det hullet vi har ramla ned i.

Det er for sent på kvelden til at man kan analysere all elendigheten vedr enkeltspillere. Jeg nøyer meg med de få lyspunktene:

a) Johnny Howson alt i alt den beste

b) Kakken bedre etter pause, vi evner å skape litt (Selv om et par mann bør læres opp fra grunnen når det gjelder offsideregelen)

c) Andy Robinson i små glimt.

Ja det var vel det hele.

Fikk en følelse at vi er i ferd med å forbli en del av fotballens bakgård.
Godt oppsummert her. Stort sett enig. MYE må bli bedre til neste kamp for at selvtillit og poeng skal vinnes.
Super Leeds since 1968

Peters

Mickelik i dag er noe av det dårligste jeg har sett ever... :-[ :(
Slippe inn 4 mål mot league 2 motstand er i beste fall håpløst  :o

Ferre

Er lett å bli litt negativ etter en slik horribel oppvisning, og jeg håper virkelig at Macca og spillerne skjønner at de ikke kan framstå slikt i framtiden. Nå har jeg ikke fått sett så mange kamper i år, men de av det jeg har sett tyder på at vi har et meget ustabilt forsvar. Organiseringen er dårlig og det gjøres alt for mange personlige feil. Det virker ikke helt som om trenerteamet har funnet ut hvilke fire som fungerer best i lag.

Offensivt er vi bedre, men litt for ustabil her også. Møter vi lag som ligger lavt virker vi veldig sårbare. Virker som om Macca gir spillerne litt for mye kreativ frihet, som det så fint heter. Til tider kan det funke, men når det butter i mot sliter spillerne med å finne løsningene. Vet ikke om dette er tilfellet, men jeg synes vi mangler en klar offensiv plan over spillet vårt. Det var tydelig i dag, og noe jeg også la merke til i play-off kampen.

Føler meg fortsatt ikke helt trygg på at Macca er mannen som skal føre oss opp i systemet, men det er fortsatt tidlig i sesongen og vi ligger fint til på tabellen. Er bare spent på hvordan Macca skal løse det defensive problemet, og hvordan han skal få det offensive systemet sitt til å funke enda bedre enn det gjør nå.

GeirO

Har vi noengang vært dårligere enn akkurat nå? Med to tap på rad mot Peterboro' og Rotherham er vel bunnen nådd. Mulig vi var dårligere det året vi rykket ned fra CCC, men resultatene i fjorårssesongen var jo bedre enn nå, i alle fall høsten. Tror vi kan si at 2008 har vært grisedårlig.

PS. Neida, jeg har ikke glemt seks seire på rad....
MOT

fmtj

Quote from: GeirO on October 09, 2008, 07:10:27
Har vi noengang vært dårligere enn akkurat nå? Med to tap på rad mot Peterboro' og Rotherham er vel bunnen nådd. Mulig vi var dårligere det året vi rykket ned fra CCC, men resultatene i fjorårssesongen var jo bedre enn nå, i alle fall høsten. Tror vi kan si at 2008 har vært grisedårlig.

.... :o!!! Nå synes jeg du tar fryktelig hardt i!
Yeboahs vitne

Promotion 2010

Quote from: fmtj on October 09, 2008, 10:41:16
Quote from: GeirO on October 09, 2008, 07:10:27

.... :o!!! Nå synes jeg du tar fryktelig hardt i!

Vi er patetisk dårlige og vi kommer ikke til å prege denne divisjonen dette året. Det var skremmende svakt det vi så i går.

Tar jeg feil så spiser jeg min sjokoladehatt!
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Dennis

Du oppsummerer (dessverre) meget klokt her, kato!

Først av alt var forsvarsspillet hjelpesløst og opptredenen til Michalik og Marquez i går, bidrar til å spre usikkerhet i hele laget. De bør enten skjerpe seg kraftig, eller se langt etter en plass i startelleveren. Telfer virker å være en organisator, men ettersom han er injury-prone, bør Macca virkelig hente inn en forsvarssjef i januar.

Dette med å dra ned tempo er også helt korrekt og det er min skrekk ved å være et possesionlag. For de som har fulgt med litt på spansk fotball, er dette den negative konsekvensen ved å spille som Barcelona og Real Madrid (fram til Cappello). Spillerne har ballen i nærmere 70% av kampen hver eneste kamp, men etterhvert som du vet at ballen vil være i laget, så forsvinner løpene og spillerne blir stående stille og vente på ballen.
I går synes jeg vi så at veldig mange ønsket å møte ballen - når vi ikke slo den langt på "luftsterke" Enoch - mens absolutt INGEN gikk på løp uten ball, noe som jo er helt essensielt for å skape rom og dra forsvarer ut av formasjon. Prutton prøvde halvhjertet noen få ganger i kampen, men han var den eneste tror jeg. Vi hadde vel også klart flest avslutninger, men hver gang vi kom fremover, var det i halv fart og det var langt farligere når Rotherham kontret.

Leeds har absolutt spillere med gode basisferdigheter i denne divisjon, med folk som Snodgrass, Delph, Beckford, Kilkenny og Robinson, men det de gutta som spilte i går leverte, var flaut med tanke på å være Leeds-supporter.

Uten tvil har Macca og trenerteamet en jobb å gjøre. Forsvarsspill må terpes ettertrykkelig og jeg lurer på om det ikke snart er lurt å prøve å kjøre inn en fastere firer for å skape tillit. Bevegelighet på midtbanen og i angrepet er også helt vesentlig å bli bedre på. Ã... stå stille skaper ikke noe rom for medspillere.
Marching on together!

Sheridan

Utrolig svakt!!!!
Elendig nivå over hele forbanna linja!!!

Allanclarke

Jeg driter i hele malingscupen(Opprykk er viktigst), men når de ikke gidder å forsøke en gang så blir jeg så forbanna.
Marques har jeg aldri sett dårligere før. Og Showunmi sover jo i offside flere ganger.
Og helt på tampen av kampen så er Marques heldig som ikke lager straffe, men hva i huleste er det han gjør rett etterpå. Han spiller jo ballen rett til en Rotherhamspiller, altså han spiller ballen der med vilje!! Helt utrolig, sånne ting skjer jo bare i Leeds.
  Jeg skal ikke svartmale, og jeg tror de reiser seg mot Brighton, men de taper igjen til helga vis de er like naive som igår.

Jeg forstår heller ikke McAllister som forandrer fra 4 4 2 som har gitt 6 seierer til 4 3 3 som har gitt to tap på rappen.

Leeds har kun 2 smultringer på 14 kamper,så forsvaret har en jobb å gjøre.

Sydhagen

enig med allanclarke her. forstår ikke vitsen med å forandre fra 4-4-2 til 4-3-3....????
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

auren

Quote from: Allanclarke on October 09, 2008, 14:48:53
Jeg driter i hele malingscupen(Opprykk er viktigst), men når de ikke gidder å forsøke en gang så blir jeg så forbanna.
Marques har jeg aldri sett dårligere før. Og Showunmi sover jo i offside flere ganger.
Og helt på tampen av kampen så er Marques heldig som ikke lager straffe, men hva i huleste er det han gjør rett etterpå. Han spiller jo ballen rett til en Rotherhamspiller, altså han spiller ballen der med vilje!! Helt utrolig, sånne ting skjer jo bare i Leeds.
  Jeg skal ikke svartmale, og jeg tror de reiser seg mot Brighton, men de taper igjen til helga vis de er like naive som igår.

Jeg forstår heller ikke McAllister som forandrer fra 4 4 2 som har gitt 6 seierer til 4 3 3 som har gitt to tap på rappen.

Leeds har kun 2 smultringer på 14 kamper,så forsvaret har en jobb å gjøre.

Ingen vits i å svartmale etter tap i malingscupen. Jeg vil ikke male fanden på veggen!

Vi reiser oss til helgen og slår til med en solid seier!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

samadhi

Selvsagt er det utrolig skuffende at Leeds spiller en utrolig dårlig kamp når vi som bor i Norge først får anledning til å se dem live. Det er lett å skylde på at det var en uinteressant cup, og vi stilte med ett noe reservepreget mannskap. Selv tror jeg at det nivået vi så i går er ganske mye likt det man ser i Leeds sine kamper til vanlig også. Ikke fordi at Leeds nødvendigvis er så dårlige, men fordi vi spiller i det tredje høyeste nivået i engelsk fotball - eller fotballens bakgård som kato sier - og her er jeg redd at nivået ikke er så mye bedre.

På det nivået vi spiller i dag gjelder det å være minst dårlig for å være best. I går var vi det dårligeste laget på banen og Roterham var det minst dårlige.

Jeg tror at grunnen til at vi reagerer som vi gjør er at vi ikke er klar over hvor langt nede vårt kjære Leeds lag egentlig er. Derfor blir det ett antiklimaks når vi en sjelden gang får se Leeds live, for her det jo vitterlig ikke no tegn til festfotball eller sambaspill. Her er det hverdagsheltene innen fotball som regjerer, og selv om Leeds til tider er ett spillende lag er sammenligningen med "kick and run" nærliggende.

Når Leeds en sjelden gang vises på tv så gleder jeg meg like mye i dag som da Leeds spilte i toppen av PL. Hver gang blir jeg også like skuffet over at kampene slettes ikke har den kvaliteten som vi til daglig ser på øverste nivå. Denne form for underholdning er kun for spesielt interesserte, i dette tilfellet Leeds-fansen. Hvor spennende hadde det egentlig vært sett en hvilken som helst annen kamp i 2. runde av St.Johnston Paint Trophy cup? ganske så uinterresant er jeg redd.

Det er lett å peke på alt som vart gjort feil i gårsdagens kamp med både formasjon, forsvars- og angripsspill, men jeg er redd denne typen feil finner man mye av på vårt nivå. Det viktige for Leeds er å luke bort mest mulig av feilene, slik at vi kan være det laget med minst feil - da har vi en god sjanse til å komme oss ett hakk opp av denne gjørma som vi befinner oss i.

Jeg er glad jeg ikke skal se neste kamp på tv, men heller høre på radio. Da er det tross alt mye letterer å innbille seg at vi spiller krem-fotball!
marching on together,
derudaf forever...

Kato

Ihvertfall for meg som ikke får sett mange kamper , har possession (gjennom statistikk) ofte vært et kriterie på kvalitet.

Hadde man kun sett statsèn på gårsdagens kamp tipper jeg vi nok hadde 65-70% ball-possession.

Dessverre viste gårsdagen at jeg har tatt feil. Vi skal nok ikke legge så mye vekt på hvor mye vi har ballen, vi må heller se mer på hva vi gjør når vi først har den.

Erik_

Quote from: Kato on October 09, 2008, 15:42:19
Dessverre viste gårsdagen at jeg har tatt feil. Vi skal nok ikke legge så mye vekt på hvor mye vi har ballen, vi må heller se mer på hva vi gjør når vi først har den.
Vet ikke helt jeg. Tror ikke du har tatt så feil som du selv tror. Selv om du var utpå finnmarksvidda når det gjaldt Becchio for en tid tilbake... men det er noe helt annet. :P

Det aller største problemet i denne sesongens versjon av Leeds United er og blir forsvaret. Det som skulle være vårt aller sterkeste ledd. Michalik, Marques og Huntington skal i grunn være godt nok til å danne det beste midtforsvaret i L1. To av dem er faktisk landslagsspillere for sine respektive land. I stedet er det høyreback(!) og 37-årige Telfer som er den viktigste brikken bak der. Og det er en skam når de har såpass kvaliteter!

Hva som har skjedd med Marques, aner jeg ikke. Men når han er direkte/indirekte skyld i tre(!) baklengs så er det noe som virkelig skurrer. Han virker totalt ute av form, og jeg lurer på om han er "over the hill". Synd, for jeg liker han egentlig veldig godt. Dette er ikke første kampen han er helt ute av det.

Vi scorer to mål og har vel to-tre skudd i tverra. Pluss en del andre relativt større sjanser. DET bør være godt nok for å slå det andre laget. Ã... slippe inn fire mot Rotherham er en skandale i seg selv. At jeg synes det bør spilles mer i lengderetning er så, men at laget viser at de kan holde ballen i laget er noe jeg tror blir en viktig brikke fremover. Forutsatt at Marques enten blir vraket, eller at han skjerper seg noe grassalt. For nå er forsvaret vår akilleshæl. Været skifter fort.

Synes også Howson er litt vel pinglete blitt.

Ps. Du kan forresten se alle kamper i sin helhet på LUTV nå. Så det er ingenting i veien for at du ikke kan analysere alle Leedskamper fra nå av, Kato. Den unnskyldningen er oppbrukt. ;)

Dennis

Ihvertfall for meg som ikke får sett mange kamper , har possession (gjennom statistikk) ofte vært et kriterie på kvalitet.

Hadde man kun sett statsèn på gårsdagens kamp tipper jeg vi nok hadde 65-70% ball-possession.

I fare for å spøre litt av...

Kato, jeg er helt enig med deg i at possession som regel i det minste er et tegn på kvalitet, i den grad at dersom ett av lagene har klart overtak med ball, som regel skaper mest og vinner kampen. På den andre siden ser man stadig vekk at lag som ligger kompakt og jobber knallhardt defensivt, kombinert med raske overganger, stikker av med poeng der man ikke levner dem særlig sjanse. I statistikk kan slike seiere virke ufjortjent, men om det defensive arbeidet er knirkefritt og man scorer på fem av fem kontringer, kan det uten tvil kalles fortjent.

Det er som Drillo sier; man trenger ikke ha ballen mest for å vinne kamper. Det er med andre ord, som du sier i siste avsnitt, hva man gjør med ballen som teller. Når Leeds triller ball i forsvar eller på midtbanen (med hele Rotherham-laget på riktig side) er det meget lang vei til målet og uten fart i ball eller spillere, er det vanvittig liten sjans for å skape noe som helst. Står man også stille når man har ball, er sjansen relativt stor for at et effektivt kontringslag kan skape sjanser i mot når man først mister ballen. Omstillingen blir ikke like naturlig, i alle fall ikke i vårt tilfelle.

Jeg er fullstendig klar over at dette er ett tilfelle og at Leeds tross alt har startet sesongen veldig godt. Derimot har forsvaret vårt vært veldig rufsete hele sesongen, fra Chester-kampen og frem til i går. Og vi klarer ikke bryte ned etablert forsvar på ønsket måte.

Alt i alt synes jeg en ballbesittende spillestil er langt "tryggere" å følge som supporter, ettersom de som kontrollerer ballen tross alt - til en viss grad - kontrollerer kampen. Og, jeg ønsker på ingen måte at Leeds skal bli et defensivt, kjedelig lag. Derimot må det være fart i ball og stor bevegelse i laget, ellers er det meget enkelt å forsvare seg mot et slikt lag. Noen ganger må ballen gå kjapt i lengderetning og vi må "tørre å slå feilpasninger" for å kunne kontre, slik O'Leary's Likely Lads gjorde. Med feilpasninger mener jeg at man oftere må slå ball inn i rom og ikke bare i beina på medspillere. Som sagt, jeg liker 60-70% possession langt bedre enn fjorårets spillestil hvor vi var langt mer heldige og effektive, men pace (hurtighet i pasninger og dermed bevegelighet) er et must i dagens fotball, være det Premier League eller League One. Og jeg liker MÃ...L mer enn høy ballbesittelse.

Nok en gang, dette var ett tilfelle, men det er likevel helt nødvendig at Leeds ikke faller i fellen flere possession-lag, som Arsenal (uten sammenligning, forøvrig), altfor ofte gjør. Jeg ser gjerne et lag jobbe knallhardt defensivt og score på vakre kontringer, fremfor å trille ball på midtbanen.

My humble thoughts...
Marching on together!

Tom S

Quote from: NEO on October 09, 2008, 17:49:24
Det irriterer meg at man kan tape en kamp som dette. Uavhengig av evnen til å være rasjonell og realitetsorientert om hvilket nivå vi faktisk befinner oss på i League 1, så forventer jeg faktisk at vi hadde vunnet i går.
Fordi laget er godt nok til det.
Fordi vi ikke skal gå på to tap på rad.

Hvilket forteller meg at det åpenbart ikke fungerer med hensyn til holdninger og vilje til å ville prestere og være 100 % "sharp" i enhver kamp. At vi ikke evner å forstå at våre motstandere - i hver match - er nettopp det.
Og at vi ikke har den "bredde" i stallen som gjør det mulig å ta lettere på en JPT-match enn en L1-match.

Jeg ville tro - til tross for utskiftninger etter helgens tap mot P'boro - eller kanskje nettopp på grunn av tapet, at de utvalgte ville prestere og yte. Det skjedde ikke.
JPT er nemlig en type cup en klubb som Leeds bør vinne - og det sies ikke i mangel på respekt for motstanderne.
Det sies fordi jeg tror - trodde - vi faktisk hadde et lag som var godt nok til det.

Ganske så enig!

Er veldig irritert etter gårsdagens forestilling, det er ikkje godt nok.
For meg er det mager trøst at "JPT ikkje er så viktig og at vi må fokusere på ligaen". Vi må ha lyst til å vinne ALLE fotballkamper uansett turnering.

No er det vanvittig viktig med 3p på lørdag!
COME ON LEEDS !!

Kato

Quote from: Enrique on October 09, 2008, 16:22:34
Vet ikke helt jeg. Tror ikke du har tatt så feil som du selv tror. Selv om du var utpå finnmarksvidda når det gjaldt Becchio for en tid tilbake... men det er noe helt annet. :P

Det aller største problemet i denne sesongens versjon av Leeds United er og blir forsvaret. Det som skulle være vårt aller sterkeste ledd. Michalik, Marques og Huntington skal i grunn være godt nok til å danne det beste midtforsvaret i L1. To av dem er faktisk landslagsspillere for sine respektive land. I stedet er det høyreback(!) og 37-årige Telfer som er den viktigste brikken bak der. Og det er en skam når de har såpass kvaliteter!

Hva som har skjedd med Marques, aner jeg ikke. Men når han er direkte/indirekte skyld i tre(!) baklengs så er det noe som virkelig skurrer. Han virker totalt ute av form, og jeg lurer på om han er "over the hill". Synd, for jeg liker han egentlig veldig godt. Dette er ikke første kampen han er helt ute av det.

Vi scorer to mål og har vel to-tre skudd i tverra. Pluss en del andre relativt større sjanser. DET bør være godt nok for å slå det andre laget. Ã... slippe inn fire mot Rotherham er en skandale i seg selv. At jeg synes det bør spilles mer i lengderetning er så, men at laget viser at de kan holde ballen i laget er noe jeg tror blir en viktig brikke fremover. Forutsatt at Marques enten blir vraket, eller at han skjerper seg noe grassalt. For nå er forsvaret vår akilleshæl. Været skifter fort.

Synes også Howson er litt vel pinglete blitt.

Ps. Du kan forresten se alle kamper i sin helhet på LUTV nå. Så det er ingenting i veien for at du ikke kan analysere alle Leedskamper fra nå av, Kato. Den unnskyldningen er oppbrukt. ;)
[/b]

Du vet som småbarnspappa, i full jobb og som fotballtrener, er ikke fotballkamper i opptak øverst på prioriteringslisten.

Er ikke 100% overbevist om denne Becchio ennå.

Asbjørn

...av all negativitet som det er muuulig å hente ut av gårsdagens cupfadese virker det som det er forsvaret som kom mest i fokus.

'Heldigvis' vil jeg nesten si, innser Macca det samme (ifølge dagens YEP &  'official site'.

Det er likevel to ting som slår meg:
1. Nesten uansett kvalitet på forsvarsspillerne, viser det seg, noen trenere evner & 'organisere vekk' defensive mangler hos sine spillere.
Dette ser ikke ut til å være tilfelle i Leeds' (Suttons?) tilfelle...  :(
Riktignok kan svikt forekomme i enkeltkamper for alle lag. Men våre to enslige clean sheets på 14 oppgjør taler sitt eget språk...

Dette kan vi gjøre noe méd, Macca!!!!

2. Ett virkemiddel er å kjøre sammen 'en firer'. Skader & suspensjoner ødelegger jo slikt, men i bunn & grunn er det likevel mulig å være (mer) tro 'mot stammen'.
Telfer må tydeligvis være der. Han er limet som er stødig der andre vakler. Litt feil tidspunkt å skrive dette på nå kanskje, all den tid han hadde en 'off day' på lørdag. Men rapportene ellers (minus Karl sin) tyder på at Telfer er klippen.

Hvem som bør være makkeren hans... Vel, Marquez viste iallefall med all tydelighet i går at han ikke bør være mannen. Mulig han var off form, men mest av alt var ikke 'hodet' med i går...
Michalik var ikke mange hakkene bedre. At han burde være enhver hodeduells høvding, så vi lite til i  går. Og disse 'klareringene hans' (ti meter opp og fem meter frem) har vi sett wayy too much nå. Huntington har jo også sviktet opptil flere ganger når han har vært utpå...
Nei, ikke mye lett å plukke en makker til Telfer her. Det er vel ikke mye å hente på reservelaget heller... Så her må det kanskje lånes før vinduet åpner igjen, Macca...

Parker var rusten ganger to og benyttet iallefall ikke sjansen. Sheehan blir nå ute lenge, skal vi tro rapportene... White fikk seg en hviledag og må nok trå til igjen til helgen.
Hughes spilte seg vel ikke akkurat inn på laget han heller. Jeg tenker med gru på all dritten Fraz ville fått slengt over seg hadde han forårsaket straffen i går (jaja, andre må også påta seg skyld der, det var ikke bare Andy...).

Macca sa at han ofte ringtes Strach & Wilko, blant annet, for å få råd. Snakk litt forsvarsorganisering med de!

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Sheridan

Driter i cupen!
Men forestillingen av Leeds var mildt sagt stusselig!

Idag MÃ... vi slå tilbake!!!

sportcarl1

Quote from: Asbjørn on October 09, 2008, 21:35:43
...av all negativitet som det er muuulig å hente ut av gårsdagens cupfadese virker det som det er forsvaret som kom mest i fokus.

'Heldigvis' vil jeg nesten si, innser Macca det samme (ifølge dagens YEP &  'official site'.

Det er likevel to ting som slår meg:
1. Nesten uansett kvalitet på forsvarsspillerne, viser det seg, noen trenere evner & 'organisere vekk' defensive mangler hos sine spillere.
Dette ser ikke ut til å være tilfelle i Leeds' (Suttons?) tilfelle...  :(
Riktignok kan svikt forekomme i enkeltkamper for alle lag. Men våre to enslige clean sheets på 14 oppgjør taler sitt eget språk...

Dette kan vi gjøre noe méd, Macca!!!!

2. Ett virkemiddel er å kjøre sammen 'en firer'. Skader & suspensjoner ødelegger jo slikt, men i bunn & grunn er det likevel mulig å være (mer) tro 'mot stammen'.
Telfer må tydeligvis være der. Han er limet som er stødig der andre vakler. Litt feil tidspunkt å skrive dette på nå kanskje, all den tid han hadde en 'off day' på lørdag. Men rapportene ellers (minus Karl sin) tyder på at Telfer er klippen.

Hvem som bør være makkeren hans... Vel, Marquez viste iallefall med all tydelighet i går at han ikke bør være mannen. Mulig han var off form, men mest av alt var ikke 'hodet' med i går...
Michalik var ikke mange hakkene bedre. At han burde være enhver hodeduells høvding, så vi lite til i  går. Og disse 'klareringene hans' (ti meter opp og fem meter frem) har vi sett wayy too much nå. Huntington har jo også sviktet opptil flere ganger når han har vært utpå...
Nei, ikke mye lett å plukke en makker til Telfer her. Det er vel ikke mye å hente på reservelaget heller... Så her må det kanskje lånes før vinduet åpner igjen, Macca...

Parker var rusten ganger to og benyttet iallefall ikke sjansen. Sheehan blir nå ute lenge, skal vi tro rapportene... White fikk seg en hviledag og må nok trå til igjen til helgen.
Hughes spilte seg vel ikke akkurat inn på laget han heller. Jeg tenker med gru på all dritten Fraz ville fått slengt over seg hadde han forårsaket straffen i går (jaja, andre må også påta seg skyld der, det var ikke bare Andy...).

Macca sa at han ofte ringtes Strach & Wilko, blant annet, for å få råd. Snakk litt forsvarsorganisering med de!

Bättre han ringer till George Graham eller svennis(ler), de bygger laget bakifrån och framåt, tråkigt men effektivt

Asbjørn

Det har vært røster som lurte på om ikke Sheehan - i beste engelske stil - ble kastyet innpå altfor tidlig, for deretter å slå opp igjen skaden og få forlenget skadeopphold...

Dette er tydeligvis unntaket i år. Macca priser her den nye fysio-sjefen og gir ham mye av æren for starten på sesongen...

(at vi har et unbeaten run på ni kamper var likevel news to me... men får vel stole på YEP...  :D  )

LEEDS UNITED: Pears has Whites in tip-top condition
Published Date: 12 October 2008
By Phil Hay

Gary McAllister has praised the unsung work of United fitness coach Matt Pears after a season which has been almost injury-free to date.
Leeds left Rotherham United on Wednesday evening with left-back Alan Sheehan nursing a hamstring strain, but McAllister has had surprisingly few serious problems to deal with during the first two months of the term.

McAllister put the condition of his squad down to the influence of Pears, who worked with United's players during the close-season, and he admitted the absence of any widespread selection concerns had been a major factor in Leeds' recent run of nine matches without defeat.

"We've got to pay tribute to Matty for that," said McAllister. "Touch wood, the squad's held up pretty well until now.

"We managed to get people right through our pre-season training and pre-season friendlies, and we've had a busy schedule up until now.

"There's masses of work that goes on in the background, and there have been a lot of changes for the players â€" changes in the way we schedule warming down and recuperation after games.

"A lot of time and attention is spent on training which prevents injuries, and we've done a lot of work on the core fitness of the players.

"Matty had worked here before I came in but he was recommended to me by (academy coach) Neil Thompson. He's loving it here and he's a very conscientious, forward-thinking guy who wants to move on in the game."

Leeds have had a full squad to pick from for most of this term â€" goalkeeper David Lucas damaged his finger before last Saturday's match at Peterborough but was able to return to action against Rotherham this week â€" but Sheehan looks set for a lengthy lay-off after pulling his hamstring at Don Valley on Wednesday night.

The Republic of Ireland Under-21 international appeared as a substitute during Leeds' 4-2 defeat to Rotherham in the second round of the Johnstone's Paint Trophy, but he left the field before the final whistle after pulling up on the touchline.

Sheehan has endured a frustrating campaign with a bout of concussion sustained at Yeovil Town preceded by a costly red card at Swindon which kept him out of McAllister's squad for almost a month.

A hamstring problem is likely to enforce another lengthy absence on the left-back, who was signed by Leeds from Leicester City on a three-year deal in the summer.

Lucas, meanwhile, completed an incredible recovery, returning to United's starting line-up against Rotherham five days after he appeared to have broken his finger in the warm-up at Peterborough.
Tell me  Tell me

Dylan

Trond A

Quote from: Asbjørn on October 12, 2008, 14:50:06
(at vi har et unbeaten run på ni kamper var likevel news to me... men får vel stole på YEP...  :D  )

LEEDS UNITED: Pears has Whites in tip-top condition
Published Date: 12 October 2008
By Phil Hay

Vi får nok stole på YEP denne gang også. Phil Hay har ikke fått snev av "sveiseblindhet". Rekken uten tap var på 9 kamper f.o.m. kampen mot Yeovil t.o.m. kampen mot Hereford. Hay viser til "recent run".  :)
Luscos medl. 338

Asbjørn

Quote from: Trond A on October 12, 2008, 17:36:10
Hay viser til "recent run".  :)

Ahhh. Got it now :)

Da er jo YEP fortsatt til å stole på da :)

Tell me  Tell me

Dylan

Trond A

Quote from: Asbjørn on October 12, 2008, 18:03:11
Quote from: Trond A on October 12, 2008, 17:36:10
Hay viser til "recent run".  :)

Ahhh. Got it now :)

Da er jo YEP fortsatt til å stole på da :)

JEPP.
Luscos medl. 338

langva

Quote from: Mr Kaizer on October 09, 2008, 11:44:38
Du oppsummerer (dessverre) meget klokt her, kato!

Først av alt var forsvarsspillet hjelpesløst og opptredenen til Michalik og Marquez i går, bidrar til å spre usikkerhet i hele laget. De bør enten skjerpe seg kraftig, eller se langt etter en plass i startelleveren. Telfer virker å være en organisator, men ettersom han er injury-prone, bør Macca virkelig hente inn en forsvarssjef i januar.

Dette med å dra ned tempo er også helt korrekt og det er min skrekk ved å være et possesionlag. For de som har fulgt med litt på spansk fotball, er dette den negative konsekvensen ved å spille som Barcelona og Real Madrid (fram til Cappello). Spillerne har ballen i nærmere 70% av kampen hver eneste kamp, men etterhvert som du vet at ballen vil være i laget, så forsvinner løpene og spillerne blir stående stille og vente på ballen.
I går synes jeg vi så at veldig mange ønsket å møte ballen - når vi ikke slo den langt på "luftsterke" Enoch - mens absolutt INGEN gikk på løp uten ball, noe som jo er helt essensielt for å skape rom og dra forsvarer ut av formasjon. Prutton prøvde halvhjertet noen få ganger i kampen, men han var den eneste tror jeg. Vi hadde vel også klart flest avslutninger, men hver gang vi kom fremover, var det i halv fart og det var langt farligere når Rotherham kontret.

Leeds har absolutt spillere med gode basisferdigheter i denne divisjon, med folk som Snodgrass, Delph, Beckford, Kilkenny og Robinson, men det de gutta som spilte i går leverte, var flaut med tanke på å være Leeds-supporter.

Uten tvil har Macca og trenerteamet en jobb å gjøre. Forsvarsspill må terpes ettertrykkelig og jeg lurer på om det ikke snart er lurt å prøve å kjøre inn en fastere firer for å skape tillit. Bevegelighet på midtbanen og i angrepet er også helt vesentlig å bli bedre på. Ã... stå stille skaper ikke noe rom for medspillere.

Forsvarssjef da stemmer jeg for Jonatahan Tollås han er ung men han spiller som han skulle hatt massevis av rutine. Jeg mener og hatt Jonatahan greie og tar nivået i league 1 veldig bra:)
Henrik Høiberg Langva