Norwegian bytter flyplass i London

Started by Leif Sverre, February 18, 2009, 18:53:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Leif Sverre

Leser i Vg i dag at Norwegian fra 29.mars 2009  vil bruke Gatwick Airport
i London på sine reiser fra Oslo.I dag bruker de som kjent Stansted.
Dette synes jeg var litt dumt. Veldig enkelt å komme seg fra Stansted
og nordover til Leeds med tog via Peterborough.
Nå blir det å reise inn til London med ekspress-toget til Victoria St.
så må man komme seg over til Kings Cross st, stemmer ikke det ??for å
ta toget til Leeds. Stemmer dette ?? Jeg er ikke helt sikker på dette.
Men mere tungvint blir det i alle fall synes jeg da.

Nå vet jeg ikke om dette gjelder flyrutene fra Værnes, men jeg antar
det blir Gatwick heretter fra Trondheim og.

Knut-

Står ikke noe om Trondheim:

Satser på forretningsmarkedet på Oslo â€" London:
Norwegian øker til 3 daglige avganger og flytter til London - Gatwick

Oslo/Fornebu 03. februar 2009: Norwegian øker til 3 daglige avganger på ruten Oslo â€" London og bytter flyplass fra London Standsted til London Gatwick. Endringen skjer fra 29. mars.

- Vi har hatt en økning i etterspørsel på ruten til Oslo â€" London og ønsker derfor å tilby en høyere frekvens. Den økte frekvensen vil bedre fleksibiliteten for de reisende og dermed føre til et bedre produkt. Samtidig ser vi også at dette blir et vesentlig forbedret produkt for forretningsreisende, og har ambisjoner om å doble andelen forretningskunder på ruten, sier Daniel Skjeldam, Kommersiell direktør i Norwegian.

- Målt i reisetid ligger London Gatwick nærmere London enn Stansted. Ekspresstoget fra Gatwick til sentrum av London bruker 30 minutter og holder en meget god standard. Det fører til både tidsbesparelser og til en bedret reiseopplevelse sammenlignet med Stansted, sier Skjeldam

Rute
Frekvens
London Gatwick â€" Oslo
3 daglig

London Gatwick â€" Bergen
1 daglig

London Gatwick â€" Stavanger
1 daglig

London Gatwick â€" København
2 daglig

London Gatwick â€" Aalborg
1 daglig

London Gatwick â€" Tromsø
2 ukentlig

medlem 191

Leif Sverre

Ja dette er jo ok Knut, men hva med mine påstander om
"omlastingen"  i London. Må man ikke over på en annen stasjon
enn Victoria for å komme seg nordover til Leeds ?
Det er det jeg syne ser tungvint. Mye tid går bort .
En halv dag vil jeg tro at jeg bruker !! :)

Knut-

Det tar noe mer tid, men en halv dag er nok å ta i  ;)

Du kan f.eks gjøre det slik:

StationArrDepFacilitiesGatwick Airport 05:00FC
London Bridge05:34Train continues to Bedford

London Underground from London Bridge to London Kings CrossStationArrDepFacilitiesLondon Kings Cross 06:35GR

Peterborough07:2107:21Grantham07:4007:40Doncaster08:1208:12Wakefield Westgt08:3608:36Leeds08:52Train terminates at Leeds
medlem 191

Leif Sverre

Ja og konklusjonen min er at dette er DUMT. Jeg skal moderere meg litt
og regner med at dette vil forsinke meg 1-2 timer og det er unødvendig
for mitt vedkommende.

Knut-

I en hard flybransje har tydeligvis Norwegian vurdert det dithen at forretningsmarkedet foretrekker Gatwick. Vi skal nå være glad så lenge vi har disse tilbudene. Snart går alle selskap konkurs og da må vi ro over sundet eller betale 3 ganger mer  :o

Det siste sagt i den samme positive ånden som hersker på forumet for tiden  ;D
medlem 191

bwirum

Ellers flyr jo Ryanair fra Sandefjord til både Stansted og Liverpool om det er noen mulighet for å komme seg til Sandefjord på en enkel måte.

I høst både fløy og bodde vi i Liverpool og tok toget til Leeds, +/- 2 timer avhengig av avgang, på matchdagen.
Best post ever:
Quote from: DenHviteYeboah on August 18, 2009, 23:07:40
min attr søt kaff på min atamaskin- virkr ikk bra- rfr han jg ikk skrvt så my i t sist

Grattis m  1-2 ikv
MT :) :) :)

ollan

Quote from: bwirum on March 11, 2009, 15:33:21
Ellers flyr jo Ryanair fra Sandefjord til både Stansted og Liverpool om det er noen mulighet for å komme seg til Sandefjord på en enkel måte.

I høst både fløy og bodde vi i Liverpool og tok toget til Leeds, +/- 2 timer avhengig av avgang, på matchdagen.

en Leedsgutt bør helst ikke bo i en rød by i England ;D........i Norge derimot 8)
Ollan

bwirum

Quote from: ollan on March 11, 2009, 19:40:00
en Leedsgutt bør helst ikke bo i en rød by i England ;D........i Norge derimot 8)
Hehe... blir sånn når en skal prøve å kombinere fotball med andre ting vet du. Gjelder spesielt med kona på slep, Liverpool er en sikker vinner. Og ikke minst med kompisen med Beatles-interessen ;-)
Best post ever:
Quote from: DenHviteYeboah on August 18, 2009, 23:07:40
min attr søt kaff på min atamaskin- virkr ikk bra- rfr han jg ikk skrvt så my i t sist

Grattis m  1-2 ikv
MT :) :) :)

Leif Sverre

Ser at Norwegian flyr til Stansted fra Trondheim fremdeles og takk for det !!

Når Barack Obama bruker Stansted vil også jeg bruke den flyplassen, da
er den sikkert veldig god !! :)

Knut-

Quote from: Leif Sverre on April 01, 2009, 17:24:51
Ser at Norwegian flyr til Stansted fra Trondheim fremdeles og takk for det !!

Når Barack Obama bruker Stansted vil også jeg bruke den flyplassen, da
er den sikkert veldig god !! :)

Dette fortalte jeg deg for halvannen måned siden så her har du bekymret deg unødvendig mye  :P

At Barack dro dit derimot så jeg ikke før i går  ::)
medlem 191

berlin

Det er kun et flyselskap jeg er totalallergisk mot og det er Ryanair. Fløy med de første og siste gang for 4-5 år siden.

Bytte fra Stansted til Gatwick tas i mot med applaus fra mitt ståsted. Nå har jeg vært på kryss og tvers av hele England, men mesteparten av sørkysten gjenstår.

I 2009 er St. Albans, Bishops Stortford og Cambridge unnagjort på 2 turer ( inkl kamper i London). Dermed trenger jeg ikke Stansted lenger.

Brighton blir neste stopp, deretter fottur i Peak District, muligens med en 3-netter i Sheffield, evt. en egen Sheffield-tur. Og så poenget med Norwegian og Gatwick. Tog fra Gatwick til Brighton tar 28 minutter, slå den! Tog til Brighton fra London tar drøye timen.

Hvorfor Brighton, Peak District og Sheffield? Ordentlige ølhunder vet svaret.

Min prioritering av "2 must" ved englandsturer er trolig motsatt av de fleste på forumet:
1. Premium Ølby
2. Fotball

Dersom pkt 2 ikke inneholder ordet "Leeds", prioriteres pkt 1 og dermed fotball uten Leeds involvert. Byen Leeds kvalfiserer nemlig ikke blant mine Top Twenty Beer Places i England.
Forleden førte dette til at jeg så Leyton Orient - Brighton i stedet for Bristol R - Leeds, selv om jeg bodde så og si på Stansted. Bristol har jeg trålet, og det er en OK ølby, men ikke så bra som Bath.

Det betyr at det nå er snart 3 år siden siste besøk i Leeds by, en by jeg er glad i og hvor jeg har funnet mine favorittpuber. Så jeg må nok snart tilbake. Alle kardemommebyene kring Leeds har jeg bodd i og slitt ut, så de er ikke noe alternativ lenger. Leeds har jeg ikke slitt ut for det er alltid en bydel man kan ta for seg.

Når jeg tenker meg om, så skal jeg spare Sheffield til høsten eller våren 2010. Da gjester jo Leeds byen 2 ganger  ;D, og det burde klaffe. Ikke tale om at Blackie sørger for at Sheff U rykker opp i år.

Dette ble jammen et merkelig innlegg, og laaangt utenfor "problematikken" som tråden tar opp. Ikke bare er "problematikken" snudd på hodet, men det er jo nesten anti-fotball.