Endelig kontinuitet med Simon Grayson?

Started by Dennis, March 12, 2009, 20:28:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dennis

Siden nedrykket fra Premier League og den økonomiske katastrofen har et tresifret antall spillere vært innom Leeds. Jeg ville antakelig hatt problemer med å nevne en tredjedel av dem, uten å google. Slik gagner ikke spesielt mye for stabilitet og oppbygging av et nytt slagkraftig mannskap.

Alt dette er ingen hemmelighet for noen Leeds-supportere og jeg husker at blant andre kloke hoder som Jon Ragnar har manet og manet om den manglende kontinuiteten i alle deler av klubben. Vi gremmes alle når vi leser at spillere som Joel Griffits, Alan Wright, Richard Stack, Hayden Foxe med mange, mange fler har vært innom vår stolte klubb på vei ned. I alle klubber med suksess, er det en rimelig fast førsteellever, med en langvarig og solid sentrallinje ledet av et management som ikke skiftes ut i hytt og gevær.

Grunnen til at jeg skriver denne tråden, er at jeg fikk en liten støkk over hvor vedvarende dette problemet er, når jeg prøvde å løse en Leeds-gåte på Sky Sports' hjemmesider. De ville ha elleve navn som spilte i Leeds' borteseier (0-1) mot Oldham sent i 2007 - altså fjorsesongen.

For ikke mer enn halvannet år siden stilte Leeds med følgende lag: Casper Ankergren - Frazer Richardson - Matt Heath - Rui Marques - Andy Hughes - Seb Carole - David Prutton - Jon Douglas - Alan Thompson - Mark de Vries - Wayne Andrews.
Frem til dagens lag, er ikke mindre enn syv spillere byttet ut av laget (Frazer spiller ikke grunnet skade) - Heath (solgt) Hughes (skadet/satt ut) Carole (solgt) Prutton (satt ut) Thompson (lagt opp) De Vries og Andrews (sendt hjem). Så vidt jeg husker, kjøpte vi også ikke mindre enn 8 spillere i januarvinduet i fjor. Ã... bytte åtte spillere midt i sesongen...

Dette syns jeg faktisk er ganske så oppsiktsvekkende når det kun er snakk om for rundt 50 kamper siden og enda viktigere: Leeds var i omtrent samme situasjon som nå!

At lag bytter mange spillere ved opprykk eller nedrykk, er en selvfølge, men at vi skal bytte ut nær sagt hele laget fra sesong til sesong når vi har samme målsetning begge årene, synes jeg er skremmende. At vi faktisk klarer noenlunde å henge med i toppen av L1 etter slike hamskifter, er egentlig ganske imponerende.

Jeg håper virkelig at vi med Simon Grayson får en slutt på denne evinnelige utskiftningen av spillere i stallen. Han lot en del forskjellige spille for fremtiden i starten, men etterhvert har vi sett en langt mer fast ellever. Her tråkket også Garymac over da han skiftet ut store deler av laget fra kamp til kamp når vi gjorde det godt i høst. Etterhvert som motgangen kom, visste han tydeligvis ikke helt hva han skulle gjøre heller; bytte fler eller spille inn et lag i form? Og når det faktisk kommer nye spillere inn, la det for guds skyld være spillere som supplerer til stallen og hever nivået, ikke bare øker antall spillere som spiser av lønningsposen. Husker noen hvilken venstreback vi stilte med i 1-2-seieren over Nottingham i starten av fjorsesongen? Jeg ble overrasket over å lese Jamie Clapham, selv om jeg nå husker det.

Har vi endelig begynt å se tegn på et lag som ser noenlunde likt ut hver kamp og fra sesong til sesong? Det er viktig at denne kontinuiteten starter ovenfra, fra Ken Bates. Han har en stygg uvane med å skifte ut managere, selv om jeg faktisk syns at de utskiftningene som har vært på den posten, har vært naturlige. Derfor kan man omformulere til at Ken Bates må begynne å ansette riktige managere.

La oss håpe at Simon Grayson er riktig mann, for om Leeds skal ha mulighet til å rykke oppover i divisjonene, nytter det ikke å bytte ut spillere i alle posisjoner, hvis man ikke klart forbedrer kvaliteten.
Marching on together!

sportcarl1

känner inte igen detta lag för ett halvannat år sedan skulle varit i september, menar du ett år sedan? då såg laget mer ut så här Ankergren kenton marques michalik richardson prutton howson kilkenny johnson freedman beckford om jag minns rätt

Dennis

Quote from: sportcarl1 on March 12, 2009, 20:46:14
känner inte igen detta lag för ett halvannat år sedan skulle varit i september, menar du ett år sedan? då såg laget mer ut så här Ankergren kenton marques michalik richardson prutton howson kilkenny johnson freedman beckford om jag minns rätt

http://www.leedsunited.com/page/MatchReport/0,,10273~37645,00.html

Oktober 2007 var det.

Når man ser laget du nevner, så er det langt mer likt dagens lag. Flere av disse, Kenton, Michalik, Kilkenny, Johnson (og Freedman?) ble vel hentet inn i januarvinduet 2008. Det er en ekstrem forvandling midt i en enkelt sesong.

Senere har Garymac skiftet ut laget ved flere anledninger fra kamp til kamp, antakelig for å bruke av en bred stall og holde folk fornøyd. Jeg er ikke sikker på om det er riktig måte å drive en fotballklubb i tredje divisjon.
Marching on together!

sportcarl1

tycker leeds med sämre spelarmaterial förra säsongen och med minus 15 i bagaget presterade mer av någon anledning, nu har leeds ett så bra lag så de borde vara topp2

h.b

Så var det dette med Leeds Brillene da ;D

Sydhagen

Quote from: Mr Kaizer on March 12, 2009, 20:28:40
Siden nedrykket fra Premier League og den økonomiske katastrofen har et tresifret antall spillere vært innom Leeds. Jeg ville antakelig hatt problemer med å nevne en tredjedel av dem, uten å google. Slik gagner ikke spesielt mye for stabilitet og oppbygging av et nytt slagkraftig mannskap.

Alt dette er ingen hemmelighet for noen Leeds-supportere og jeg husker at blant andre kloke hoder som Jon Ragnar har manet og manet om den manglende kontinuiteten i alle deler av klubben. Vi gremmes alle når vi leser at spillere som Joel Griffits, Alan Wright, Richard Stack, Hayden Foxe med mange, mange fler har vært innom vår stolte klubb på vei ned. I alle klubber med suksess, er det en rimelig fast førsteellever, med en langvarig og solid sentrallinje ledet av et management som ikke skiftes ut i hytt og gevær.

Grunnen til at jeg skriver denne tråden, er at jeg fikk en liten støkk over hvor vedvarende dette problemet er, når jeg prøvde å løse en Leeds-gåte på Sky Sports' hjemmesider. De ville ha elleve navn som spilte i Leeds' borteseier (0-1) mot Oldham sent i 2007 - altså fjorsesongen.

For ikke mer enn halvannet år siden stilte Leeds med følgende lag: Casper Ankergren - Frazer Richardson - Matt Heath - Rui Marques - Andy Hughes - Seb Carole - David Prutton - Jon Douglas - Alan Thompson - Mark de Vries - Wayne Andrews.
Frem til dagens lag, er ikke mindre enn syv spillere byttet ut av laget (Frazer spiller ikke grunnet skade) - Heath (solgt) Hughes (skadet/satt ut) Carole (solgt) Prutton (satt ut) Thompson (lagt opp) De Vries og Andrews (sendt hjem). Så vidt jeg husker, kjøpte vi også ikke mindre enn 8 spillere i januarvinduet i fjor. Ã... bytte åtte spillere midt i sesongen...

Dette syns jeg faktisk er ganske så oppsiktsvekkende når det kun er snakk om for rundt 50 kamper siden og enda viktigere: Leeds var i omtrent samme situasjon som nå!

At lag bytter mange spillere ved opprykk eller nedrykk, er en selvfølge, men at vi skal bytte ut nær sagt hele laget fra sesong til sesong når vi har samme målsetning begge årene, synes jeg er skremmende. At vi faktisk klarer noenlunde å henge med i toppen av L1 etter slike hamskifter, er egentlig ganske imponerende.

Jeg håper virkelig at vi med Simon Grayson får en slutt på denne evinnelige utskiftningen av spillere i stallen. Han lot en del forskjellige spille for fremtiden i starten, men etterhvert har vi sett en langt mer fast ellever. Her tråkket også Garymac over da han skiftet ut store deler av laget fra kamp til kamp når vi gjorde det godt i høst. Etterhvert som motgangen kom, visste han tydeligvis ikke helt hva han skulle gjøre heller; bytte fler eller spille inn et lag i form? Og når det faktisk kommer nye spillere inn, la det for guds skyld være spillere som supplerer til stallen og hever nivået, ikke bare øker antall spillere som spiser av lønningsposen. Husker noen hvilken venstreback vi stilte med i 1-2-seieren over Nottingham i starten av fjorsesongen? Jeg ble overrasket over å lese Jamie Clapham, selv om jeg nå husker det.

Har vi endelig begynt å se tegn på et lag som ser noenlunde likt ut hver kamp og fra sesong til sesong? Det er viktig at denne kontinuiteten starter ovenfra, fra Ken Bates. Han har en stygg uvane med å skifte ut managere, selv om jeg faktisk syns at de utskiftningene som har vært på den posten, har vært naturlige. Derfor kan man omformulere til at Ken Bates må begynne å ansette riktige managere.

La oss håpe at Simon Grayson er riktig mann, for om Leeds skal ha mulighet til å rykke oppover i divisjonene, nytter det ikke å bytte ut spillere i alle posisjoner, hvis man ikke klart forbedrer kvaliteten.

bra innlegg!!  tror stabilitet er nøkkelen til suksess for leeds
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

ragnar

Syntes vi ser konturene av et antatt førstelag og nå. Kanskje Grayson ser fordelen med en god stamme i laget og få bytter fra kamp til kamp.

Vi har jo en bred stall, men kvaliteten blant nummer 12, 13 og 14 er kanskje ikke høy nok. Fordelen av en fast 11er er jo som kjent stabilitet, og bytter bare på grunn av å bytte er jo ikke nødvendig.

Så er det jo bare å finne den rette miksen av spillerene samtidig som nye spillere må kunne gå rett inn å forsterke første 11eren. Da er vi på rett vei.  8)
*In El Loco we trust!*

DenHviteYeboah

"Har vi endelig begynt å se tegn på et lag som ser noenlunde likt ut hver kamp og fra sesong til sesong? Det er viktig at denne kontinuiteten starter ovenfra, fra Ken Bates. Han har en stygg uvane med å skifte ut managere, selv om jeg faktisk syns at de utskiftningene som har vært på den posten, har vært naturlige. Derfor kan man omformulere til at Ken Bates må begynne å ansette riktige managere. "

Jeg er helt uenig at Bates sine utskiftinger har vært naturlige.Sparkingen av Blackwell og ansettelsen av "adoptivsønnen"Wise var helt skandaløs.Fra å skamrose Blackwell forut før playoff finalen, ble han plutselig elt ubrukelig etter noen kamper på høsten?
Nei,Bates er en merkelig fyr!

fmtj

Jeg håper dette er rirktig. Jeg er en av de som har savnet stabilitet, kontinuitet og rett og slett litt is i magan. Selv om vi tar litt av når det går litt dårlig i perioder har forhåpentligvis litt ansvarlige folk i klubben litt ryggrad og sørger for kontinuiteten.

Det er viktig med en god "stamme" som fører an i laget over tid og en manager som gis tid til å bygge denne tsmmen og et godt, solid og robust lag. Får vi det til kan vi klare opprykk og deretter etablering i en høyere divisjon!
Yeboahs vitne

baste

Virker som Grayson har satt en 11èr. Og det har så langt ført til ett litt mer stabilt lag. Håper Grayson får den tiden han trenger til å føre Leeds opp til PL. Tror vi klarer opprykk i år til CCC, Grayson har gjort dette før og han virker mer målrettet en MacA...Selv om jeg føler at Grayson burde gjøre noen bytter på slutten, når enkelte spillere er slitne.

Mulig Grayson føler at det er viktigere med samspillet og at spillerne vil komme i enda bedre form med å spille fulle 90 min. Håper Parker med spilletid blir mere sikker på seg selv.

Evig opptimist- CCC neste sesong........

Dennis

Quote from: DenHviteYeboah on March 13, 2009, 12:37:47
"Har vi endelig begynt å se tegn på et lag som ser noenlunde likt ut hver kamp og fra sesong til sesong? Det er viktig at denne kontinuiteten starter ovenfra, fra Ken Bates. Han har en stygg uvane med å skifte ut managere, selv om jeg faktisk syns at de utskiftningene som har vært på den posten, har vært naturlige. Derfor kan man omformulere til at Ken Bates må begynne å ansette riktige managere. "

Jeg er helt uenig at Bates sine utskiftinger har vært naturlige.Sparkingen av Blackwell og ansettelsen av "adoptivsønnen"Wise var helt skandaløs.Fra å skamrose Blackwell forut før playoff finalen, ble han plutselig elt ubrukelig etter noen kamper på høsten?
Nei,Bates er en merkelig fyr!

Jeg har tydeligvis ikke formulert meg godt nok, så prøver å forklare min egen mening litt nærmere:

Kevin Blackwell - Om han burde vært sparket, kan diskuteres i ettertid. I situasjonen vi var inne i, med en gedigen nedtur etter play off-tapet og rykter om en særdeles splittet spillerstall og vedvarende dårlige resultater, synes jeg det var riktig på tidspunktet. For meg, naturlig!

Dennis Wise - Han valte å gå av egen grunn og det skal vi nok være glad for. Naturlig!

Gary McAllister - Startet opp ganske bra og tok klubben til play off-finale, hvor vi tapte igjen. Starten sesongen meget bra, men nedturen kom utover høsten og han virket nærmest maktesløs. I CCC kunne man antakelig sett an situasjonen noe lenger, slik som kanskje kunne vært tilfelle med Blackwell, men etter fem tap på rad, hadde vi ikke tid til å vente lenger. Ettersom klubben nærmest må opp i år, er det heltt naturlig at Macca fikk fyken, i mine øyne.

Det er dette jeg prøvde å komme frem til med naturlige utskiftninger, altså grunnen til at Bates sparket managerne. Noe helt annet er hvilke managere som ble ansatt. Jeg beklager at jeg brukte det misvisende ordet 'utskiftninger' for å forklare min mening.

Inn:
Dennis Wise - Ja, en skandale viste det seg å være. Trente klubben ned (sammen med Poyet som merkelig nok omtrent kun høster ros etter tiden i Leeds)
Gary McAllister - Også en dårlig ansettelse.
Simon Grayson - ?

Jeg er med andre ord, Yeboah, helt enig i at ansettelsene til nå har vært meget svake fra Ken Bates' side. Dessverre er det nå engang slik at Leeds ikke kan velge managere som Guus Hiddink eller Marcelo Lippi, ei heller fra "andre hylle" som Alan Curbishley, Sam Allardyce eller Chris Coleman. Wise var et merkelig valg, men ikke overraskende ettersom de (Bates og Wise) hadde personlig kontakt også. McAllister var et naturlig valg for å gi Bates litt mer kred hos fansen, ved å velge en gammel helt.

Jeg håper og tror at Grayson er av et litt annet kaliber enn sine to forgjengere. Han har erfaring med divisjonen, han har trent en langt mindre klubb enn Leeds opp av den på mindre budsjett - dette kan både vise seg på godt og vondt, ettersom presset er et annet. På papiret er Simon Grayson en meget riktig signering i mine øyne, ettersom vi ikke kan velge fra de øverste hyllene på managersiden, som på spillersiden.
Marching on together!

berlin

Bra innlegg, Mr Kaizer!  :)

Alt du skriver er vel og bra, og få kan være uenige i det.

Realiteten i LUFC er likevel annerledes enn i andre klubber som f.eks er i sikker posisjon i sin liga og i forhold til sine ambisjoner, det være seg PL, CCC eller L1.

Når vi skriver 24.mai(om ikke før) klokken et-eller-annet vet vi om Leeds har status som CCC-klubb eller League 1-klubb sesongen 09/10. Uansett status vil det trolig påvirke vår "første-ellever" en del.
Dersom vi forblir i League 1, er det mange som anser minimum Delph og Beckford som tapt. Rykker vi opp til CCC, ryker antagelig noen av våre svakeste ledd ut til fordel for klare(forhåpentligvis) forsterkninger.

Uansett status håper jeg på følgende: At Grayson blir værende, og at antallet utskiftinger uansett begrenses til et "fornuftig" antall, og ikke det omfanget og "kaoset" som du helt riktig påpeker har vært "standarden" til nå, Mr Kaizer. Rykker vi opp bør vi beholde store deler av laget, flere opprykksklubber har gjort sine saker bra på den måten. Jeg ville likt å se et innkjøp av 2-3 spillere som udiskutabelt går inn og forsterker laget. Det betyr ikke at antallet utskiftinger skal være 2-3, det er antagelig ganske greitt å spe på med et par signeringer til, som i utgangspunktet er "squad players", men som enten har potensiale eller erfaring å bidra med over en lang sesong.

Cherry

Dette må da helt sees i sammenheng med økonomi selvsagt.
Rykker vi opp så er det lettere med alt: sponsorer, tilskuerrtall, spillere som VIL til klubben & tv inntekter fra kamper.
Leeds er krydderet i L1 nå, og har sikkert stabile lønninger til der å være, men lønninger øker progressivt oppover, dog ikke like radikalt som tidligere år.

Som jeg prøver og formulere: For Bates er klubben ett firma, han vurderer "rikets tilstand" fortløpende, og ser hva som gir mets benefit ift det.
En manager i ny & ned tror jeg han bryr seg veldig lite om faktisk.....og kontinuitet?: hvis det lønner seg for firmaet så...

Klausen

Vi så jo en fast førsteellever på vårparten i fjor også, og det endte jo med finale i PO...Jeg tror sesongforløpet blir nokså likt i år også!  Det var først denne sesongen at Macca begynte å rullere voldsomt fra kamp til kamp!

Så stabilitet er nok,som du sier Kaizer, nøkkelen til suksess!

Etter nedrykket fra PL var jo økonomien så rævva at vi måtte låne en haug med spillere og free agents for å i det hele tatt kunne stable et lag på beina! Så det er ikke så rart at det har vært såpass mange spillere innom klubben de siste årene. Men med økonomien på plass, og forhåpentligvis en manager som vet hva han vil, så vil vi også se en relativt stabil spillergruppe også!

DenHviteYeboah

Quote from: cherry on March 13, 2009, 14:45:07
Dette må da helt sees i sammenheng med økonomi selvsagt.
Rykker vi opp så er det lettere med alt: sponsorer, tilskuerrtall, spillere som VIL til klubben & tv inntekter fra kamper.
Leeds er krydderet i L1 nå, og har sikkert stabile lønninger til der å være, men lønninger øker progressivt oppover, dog ikke like radikalt som tidligere år.

Som jeg prøver og formulere: For Bates er klubben ett firma, han vurderer "rikets tilstand" fortløpende, og ser hva som gir mets benefit ift det.
En manager i ny & ned tror jeg han bryr seg veldig lite om faktisk.....og kontinuitet?: hvis det lønner seg for firmaet så...
Et bra innlegg.Jeg er veldig enig, og dessverre tror jeg det er slik du beskriver- nemlig at Bates ser kun dette som et firma,altså så lenge butikken går med pluss,så er det sportslige underordnet.Dette styrker det jeg alltid har ment:Bates er en fornuftig mann uten hjerte for klubben.Altså er det ingen katastrofe for ham at klubben er der den er så lenge butikken går.Hvis vi rykker opp så er det en bonus ikke en ønsket utvikling hos Bates!

lojosang

Tull og tøys, folkens. Bates er i dette fordi han liker å sole seg i glansen av kameraene, ikke for å tjene penger.  Og den glansen er kraftigere jo høyere oppe i ligasystemet man befinner seg. Han har savnet fotballen og muligheten til å smelle til med verbale perler av typen "shysters from Siberia". Dessverre for oss er kontinuitet i den sportslige ledelsen aldri vært noen Bates har satt spesielt høyt, tror jeg. Uten at jeg har kontroll på hva han drev med tidlig i Chelseakarriæren eller i hva nå den andre klubben han drev het.
- Leif Olav

mari

Hvis vi ser på 16 manns troppen mot Swindon idag har vi en veldig ung tropp.

Parker - 21
Delph - 19
Howson - 20
Kilkenny - 23
Snodgrass - 21
Bechio - 25
Beckford - 25
Grella - 22
Dickinson - 23
Johnson - 21
Lubo - 25'

De "middellaldrende" utgjøres av

Ankergren - 28
Douglas - 27 

Mens gamlehjemmet har tre beboere

Naylor - 32
Marques - 31
Lucas - 32

Snittalderen på de 11 yngste er 22 år - noe som er veldig ungt................

Veldig mange av disse spillerne er inne i en spennende utviklingsfase. Eksempelvis er de 3 "eldste" i denne gruppen Beckford, Bechio og Lubo. Alle 3  har et stort potensiale for stor forbedring..Beckford har tross alt en veldig kort proffkarriere bak seg, Bechio er ny for året i en totalt ukjent fotballkultur og Lubo har noe veldig uforløst over seg.......

Delph, Howson og Snodgrass har etter min vurdering alle 3 muligheter forå utvikle seg til virkelig gode spillere. Og jeg har en veldig god følelse når det gjelder Grella - teknikk, fart og en naturlig målscorer (mye følelser her - har bare sett han påp LUTV klipp på reservelaget)

I tillegg har vi en gruppe særdeles lovende spillere på vei opp - tror både White (17), Garbutt (snart 16!) og goalkeeper Martin (19) er med i neste års kjerne A tropp. Og kanskje høyreback Darville (18)

Mitt poeng er at vi er i ferd med å bygge noe bra for fremtiden......

Vi trenger noen "komplementære ferdigheter" i stallen - eksempelvis skriker troppen etter mer fart.......og  vi mangler både et førstervalg på høyreback og venstreback (og en stopper).

Men etter min vurdering er Grayson i ferd med å legge et kontunitetsgrunnlag. 

Kanskje for positiv her. Men synes det er en veldig stor forskjell på å ha en stall hvor potensialet er "tatt ut" og hvor mange er på toppen eller på vei nedover i karrieren. Mot vår stall hvor mange burde kunne ta mange steg videre i årene fremover.

Marching on......together

Dennis

Godt innlegg, mari!

Som jeg skriver tidligere i tråden, har også jeg vært en av de som lurer på hvorfor ikke Leeds har sett til PL-talenter når man først skal låne spillere. Men når man ser på aldersnivået du setter opp, er det utvilsomt at Leeds trenger litt mer rutine inn i klubben - derfor var lån som Naylor og Trundle (på papiret) riktig vei å gå.

Jeg har ikke lyst at Leeds igjen skal bli et lag med spillere på kun 30+, men skal man ha et stabilt presterende fotballag, så må ungguttene være et suplement til en solid og rutinert stamme. Det er ikke uten grunn at ordtaket "you don't win anything with kids" finnes. Ta f.eks. Arsenal; et lag av fantastiske fotballspillere og et juniorakademi som overgår de aller fleste. Likevel, de kan tape mot alle (Hull hjemme etc) og de presterer ujevnt hele sesongen.

Men, som du sier, disse gutta får i hver enkelt kamp verdifull erfaring i seriespill. Og neste år er de også enda et år eldre. En spiller som Howson virker å ha hodet skrudd på riktig plass, og med erfaring vil spillet hans også bli jevnere. Mange av gutta, som Howson, Johnson, Hunty m.fl. har også erfaring fra play off-finale, som antakelig vil gi ekstra "erfaringspoeng". Likevel, spesielt om vi skulle rykke opp, tror jeg vi minst trenger to-tre erfarne spillere fra den ligaen, da dette er upløyd mark for flere av gutta.
Marching on together!

Promotion 2010

Flott vurdering og interessant lesning, Mari!   :)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

mari

Ingen grunn til å ta fullstendig av etter en meget tøff kamp mot en dumpekanidat - 1-0 over Swindon på Elland Road.

MEN

På 16 kamper under Simon Grayson har vi tatt 31 poeng

9 seire
3 uavgjort
4 tap

Målforskjell 26-14.

Tror vi er på vei. Play off iår føler jeg meg trygg på......Resultatet av den er bingo....

Men noe er på gang

Promotion 2010

16 kamper 9-3-4  26-14  30 poeng

Hjemme:  7-1-1  18-6  22 pts

Borte:    2-2-3   8-8    8 pts

Ganske tydelig hvor vi må gjøre en annerledes innsats. Borte startet vi med to seire, fortsatte med tre tap og har 2 uavgjort på de siste to kampene. Blir de fem siste borte bare seire? Kanskje alle de 9 siste kampene blir tre-poengere?
Min første Leeds-kamp:

McMidjo

Bra innlegg, Kaizer!  :)

Jeg synes også 'brikkene' ser ut til å falle bra på plass nå. Etter all den uroen som har vært de siste årene, virker det jo som klubben har stabilisert seg bra også på viktige områder utenfor banen - økonomi, ledelse og organisasjon.

Grayson er etter mitt syn den første Leedsmanageren på mange år som får nyte godt av en klubb i god balanse/harmoni - uten større utenomsportslige forstyrrelser (selv om noen kanskje vil påstå at Ken Bates i seg selv er en 'utenomsportslig forstyrrelse'...), og det man kaller 'a settled squad'.

Er enig at managerskiftene har vært 'naturlige' - i den forstand at det er mulig å forstå hvilke vurderinger som har ligget bak de.

Angående McAllister, fikk jo han aldri noe annet enn en rullerende korttidskontrakt i klubben, som forteller at ansettelsen av Macca var noe mer 'midlertidig' enn ansettelsene av Wise og Grayson.
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

Svend Anders

Jeg venter telefon fra godeste Simon i løpet av de neste 24 timene for en prat til neste TPN.

Jeg merker meg spørsmålet om å hente PL-talenter på lån i denne debatten.

Er det andre spørsmål til gaffer'n dere skulle ønske ble stilt (jeg har selvsagt en del andre på blokka også)?

SA
Følges på:
www.twitter.com/svendleeds
www.twitter.com/svendanders

McMidjo

Quote from: Svend Anders on March 16, 2009, 14:33:24
Jeg venter telefon fra godeste Simon i løpet av de neste 24 timene for en prat til neste TPN.

Er det andre spørsmål til gaffer'n dere skulle ønske ble stilt (jeg har selvsagt en del andre på blokka også)?

SA

Kunne vært interessant å få Grayson til å komme med noen betraktninger ift situasjonen han har i Leeds nå - sett ift situasjonen han hadde i Blackpool for to år sia - hvor han jo til slutt tok Blackpool til en playoffseier...
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

R - R

Quote from: Svend Anders on March 16, 2009, 14:33:24

SA

Tvilsomt om han vil gå i detalj på slike spørsmål, men det er ei kjent sak at han har identifisert venstrebackplassen som problematisk. Kva vil skje med dei vi har i klubben på nemnde plass? Sheehan virkar å vere fullstendig ute i kulda, medan Parker først fekk sjansen etter at Dickinson forsvann. White er eit talent, men ser han på han som klar allereie no?

Det har og kome fram i veka som gjekk at vi prøvde å hente Stuart Taylor, reservekeeper hos Aston Villa, no på lån til Cardiff. Er vi på utkikk etter ny keeper?

Beckford sin kontrakt går ut til neste år, sommaren 2010. Har det blitt gjort forsøk på å signere ny kontrakt med han eller vil klubben cashe ut på han til sommaren om han ikkje vil signere ny kontrakt?

Vil Leeds forsøke å signe Liam Dickinson permanent til sommaren om han blir ein suksess? Det virkar ikkje som Derby vil satse på han, til trass for vellukka låneopphald.
- Rune

Jon R

Det er flere år siden jeg har vært så optimistisk på Leeds sine vegne som jeg er akkurat nå. Både fotballfaglig og menneskelig sett tror jeg vi har fått en bra mann i managerstolen. Jeg har rett og slett klokketro på at "no nonsense" Grayson får oss ut av league One sumpen og han klarer det allerede denne sesongen!  ;D

Mye av nøkkelen er nettopp kontinuiteten vi har sett under Grayson. Han har motstått fristelsen til å hente inn en haug med nye spillere. Han har sett at stallen har et langt større potensiale en hva resultatene under hans forgjenger skulle tilsi, og de signingene som har blitt gjort så langt har stor sett vist seg fornuftige. Jeg tror vi bare blir bedre etterhvert som mai og play-off nærmer seg. Skulle jeg komme med noe transfer ønske måtte det være to habile backer fra PL evnt CCC lag og det skulle ikke forundre meg om Grayson mener det samme. Time will show.  :)
Jon R.

Promotion 2010

Pr idag:

17 kamper 10-3-4  29-16  33 poeng

Hjemme:  7-1-1  18-6  22 pts

Borte:    3-2-3   11-10   11 pts

Ganske tydelig hvor vi må gjøre en annerledes innsats. Borte startet vi med to seire, fortsatte med tre tap og har 2 uavgjort på de siste to kampene. Blir de fem siste borte bare seire? Kanskje alle de 9 siste kampene blir tre-poengere?

Vi er på vei. 7 strake kamper uten tap siden den grusomme forestillingen mot Hereford borte. 5 seire og 2 uavgjort med målforskjell 16-7 og 17 av 21 poeng. I tillegg brude vi slått Oldham og vi kastet bort seieren mot Bristol R, begge på bortebane.

Vi er stabilt bra når det nå går mot slutten av sesongen!  :)
Min første Leeds-kamp:

Promotion 2010

Graysons man-management ser ut til å ha hatt en meget bra virkning på Kilkenny blant annet. Howson får også ros og smått utrolig så har Ben Parker vist styrke på backen de siste 2-3 kampene.

Første omgang mot Crewe var meget bra, i andre falt vi tilbake til gamle synder. Var det Lubos inntreden som skapte usikkerhet? En ukes trening med Naylor og forberedelse til å spille på lørdag kan få ham på sporet igjen.

Sakset fra Waccoe om Kilkenny:
First of all. Nice to see all those Kilkennny haters have piped down.
The lad has totally changed the way we are playing and scoring aswell as tackling now... Looks a totally different player compared to the Kilkenny we saw of old.
Hopefully Robinson will never touch the grass of elland road again... still dont understand why the kop seems to love him so much where as Kilkenny gets next to no praise.
Kilkenny for player of the year.... He's got my vote.
Hero.

Not sure about player of the year, but he's been good the last few weeks, very good.
Good to have an Aussie doing well in the side
Part of why I think Grayson is such a good manager - he really seems to be getting the best of the players. Seems Howson and Kilkenny have found their touch, hopefully Delph can follow suit.
Kilkenny was always a vital part of the side, he just has that quality that most League One footballers don't - I'm glad he's added a bit more hard work to his game and to see him scoring now too is terrific.
On and on

Done very very well since he came back in. Got a lot of unfair stick under the previous management from fans imo.
As for Robinson, he's a luxary player. He's not really done enough in terms of goals & assists, but fans may be disgruntled due to unrealistic expectations of him.

has been a player completely reborn under Grayson, as important as a new signing if not more. Has absolutely ran the show in every game I've sen for the past few weeks with his passing, greater involvement in the defensive side....he even looks a bit more mobile and energetic after his time out of the team. In fact more than a bit.
I said he should have gone in Jan - the way I saw it then his Leeds career was over and there was nothing more to see here. Sometimes being wrong is a really good thing.

Killkenny and to an extent Howson have done very well coming back into the team, our passing is so much better, however, second half yesterday was poor. I wouldn't rule out Robbo though he was hitting some from when he got injured and can definately be a good impact player.

MOT
Min første Leeds-kamp: