"Hodet på spikeren"...

Started by Cherry, March 23, 2010, 12:41:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Cherry

auren

Stusser litt på det han skriver om Snoddy:

"Secondly, and if you compare our recent displays to those in the FA Cup, much of that success was down to the central role that was played by Robert Snodgrass. For those of you who are unaware of the mercurial Scotsman's talents, well, let me tell you, you soon will be, because the boy is a bit special. But playing him out on the right wing - whilst offering the team balance - seems totally crazy to me. It's in the middle where Snodgrass is at his most dangerous and where he makes Leeds tick. Sticking him on the wing, where he sees far less of the ball, makes about as much sense as it would to hand an MP a blank cheque in order to claim back their expenses."

Nå har jo Snoddy spilt ving hele sesongen, så noe av forklaringen til formduppen kan ikke ligge her. Men uansett en spennende tanke å spille med Snoddy sentralt i banen - foran en hardtarbeidende midtbanespiller.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Runar

han spilte "offensiv" midtbane mot Spurs

auren

Quote from: Runar on March 23, 2010, 13:30:29

Eller hengende spiss om du vil. Cluet er om Snoddy hadde vært best som sentral midtbanespiller. Han har motoren, teknikken, pasningene, målfarligheten, og han er også ganske god i duellspillet. Han er i utgangspunktet litt for treig til å være ving synes jeg. Denne midtbanen hadde sett ekstremt farlig ut - men også veldig svak defensivt:

----------------------  Howson  ----------------------------

Grella ---------------- Snodgrass ---------------- McSheffrey

Vi trenger kjappe, tekniske og arbeidsomme kantspillere. Jeg tror Grella kunne fungert meget bra som høyreving.

auren

Leedsfan

Snoddys plass har blitt diskutert her på forumet tidligere og som et offensiv spiller på midtbanen ala Thioune på Molde hadde passet han perfekt. Med Beckford og en annen spiss (slår meg ikke helt til ro med å Becchio burde spille så mye som han gjør) foran seg hadde han kommet mer til sin rett. Midtstopperne på motstanderlaget hadde måtte velge mellom å støte på Snoddy eller å markere spissene, eller så måtte en midtbanespiller passet på Snoddy hele tiden.

Hvis Snoody skulle fått en fri rolle som offensiv midtbane så måtte de 2 eller 3 andre sentrale midtbanespillerne jobbet som helter. Det eneste problemet med å bruke Snoody på den plassen er at det stiller enorme krav på kvaliteten på backene (og kvaliteter på den plassen er det ikke mye av).

Ser for meg en slik oppstilling:

Higgs
Crowe         Kisnorbo             Naylor       Parker

Howson      Doyle/Kilkenny     Johnson

Snodgrass

Beckford         McShefferey/Dickov/Grella/Kandol/Becchio

Hva tror dere?
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

lojosang

Så folk kampen i går? Vi vant kanskje 25% av duellene. Nesten 50/50 i de tilfellene våre spillere kun duellerte med seg selv og ballen. Løsningen på det er vel neppe å spille med tre spisser på midtbana?
- Leif Olav

Cherry

3 mann på oppstillingen din er vel fortsatt skadet også, i tillegg til Kisnorbo som
ødela achilles i går.....
Higgs, Parker & Crowe er vel 50/50.

Grella får jo for lite sjanser da.
I tillegg må jo enkelte VISE noe vi ikke ser - PÃ... TRENING som gjør at de spiller fast........
det synes ikke på Hughes, Bromby, Naylor, Doyle, Becchio & Howson i kamp!

Vi trenger friskt blod. Er kamper nok & tid nok til å snu dette.

berlin

Det er mulig at de(gaffer, snodin + players) gjør noe så enkelt og det er:

- Se på opptakene fra suksessperioden fra i høst og frem til og med Man U, og finn ut hvorfor og hvordan vi spilte da, fordi: Det vi så i går var kaos, bare sporadisk en plan. Løp i veien for hverandre, løp feil. Surr, surr og surr. Forvirra høns.

Er Michalik skadet? Få inn han ved siden av Naylor. Finn tilbake til formasjonen(ene) før jul.

Joe Jordan

Quote from: berlin on March 23, 2010, 14:54:39

- Se på opptakene fra suksessperioden fra i høst og frem til og med Man U, og finn ut hvorfor og hvordan vi spilte da, fordi: Det vi så i går var kaos, bare sporadisk en plan. Løp i veien for hverandre, løp feil. Surr, surr og surr. Forvirra høns.

Er Michalik skadet? Få inn han ved siden av Naylor. Finn tilbake til formasjonen(ene) før jul.

Word!
'If they hadn't scored, we would've won.' - Howard Wilkinson

jarle

Quote from: Leedsfan on March 23, 2010, 13:42:05
Snoddys plass har blitt diskutert her på forumet tidligere og som et offensiv spiller på midtbanen ala Thioune på Molde hadde passet han perfekt. Med Beckford og en annen spiss (slår meg ikke helt til ro med å Becchio burde spille så mye som han gjør) foran seg hadde han kommet mer til sin rett. Midtstopperne på motstanderlaget hadde måtte velge mellom å støte på Snoddy eller å markere spissene, eller så måtte en midtbanespiller passet på Snoddy hele tiden.

Hvis Snoody skulle fått en fri rolle som offensiv midtbane så måtte de 2 eller 3 andre sentrale midtbanespillerne jobbet som helter. Det eneste problemet med å bruke Snoody på den plassen er at det stiller enorme krav på kvaliteten på backene (og kvaliteter på den plassen er det ikke mye av).

Higgs

Snodgrass

Hva tror dere?

Higgs

Crowe     Bromby    Naylor     Johnson

Howson    Doyle      Kilkenny

Snoody

Beckford             Mcsheff

det laget garanterer jeg rykker opp!!!!

auren

Quote from: berlin on March 23, 2010, 14:54:39

Denne tanken har også streifet meg. Kan være smart å se på gode kamper laget har prestert. Også i ligasammenheng. Viktig å fokusere på det som er "korrekt" fremfor å fokusere på hva som er "feil".

auren

Leechap

Frykter sterkt for at bærer mot kvalik mot Swindon??? eller annen kvalifisert motstander. Tror faktisk Norwich og nå Millwall går rett opp. Vi surrer det til nok en gang i kvalik og får spille nok en sesong i små badebyer. Hyggelig på sommers tid, men forblåst om vinteren.
Det må ryddes vekk fyllmasse innen spillerstallen og heller hente inn yngre blod fra rekruttene, kan det bli noe verre av det? Ser ikke ut som bukken bruse vil spytte inn penger til kjøp av dynamitt, da er det vel alternativt bare lån og tuskhandel som gjelder igjen?

leeds95

Quote from: cherry on March 23, 2010, 14:25:39
3 mann på oppstillingen din er vel fortsatt skadet også, i tillegg til Kisnorbo som
ødela achilles i går.....
Higgs, Parker & Crowe er vel 50/50.

Grella får jo for lite sjanser da.
I tillegg må jo enkelte VISE noe vi ikke ser - PÃ... TRENING som gjør at de spiller fast........
det synes ikke på Hughes, Bromby, Naylor, Doyle, Becchio & Howson i kamp!

Vi trenger friskt blod. Er kamper nok & tid nok til å snu dette.

Cherry

...i morgen etter midnatt er det visst Deadline på lånemuligheter, hvis jeg
forsto TeamTalk innlegget korrekt.......
Innen da bør vi finne 1-2 spillere til!!

Leedsfan

Quote from: Leedsfan on March 23, 2010, 13:42:05

Higgs

Snodgrass

Hva tror dere?

Ser ut som Grayson også har tenkt ut en diamant på midtbanen, hvis backene kommer fremover mot Swindon så kan det virkelig løsne. I have got faith...
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

sviper

Quote from: auren on March 23, 2010, 13:40:26

Eller hengende spiss om du vil. Cluet er om Snoddy hadde vært best som sentral midtbanespiller. Han har motoren, teknikken, pasningene, målfarligheten, og han er også ganske god i duellspillet. Han er i utgangspunktet litt for treig til å være ving synes jeg. Denne midtbanen hadde sett ekstremt farlig ut - men også veldig svak defensivt:

----------------------  Howson  ----------------------------

Vi trenger kjappe, tekniske og arbeidsomme kantspillere. Jeg tror Grella kunne fungert meget bra som høyreving.

auren
[/quote
]
her snakker vi endringer...kansje vi trenger litt endringer,men er det tiden for så voldsomme endringer nå Auren??
LIFE IS LEEDS

auren

Quote from: sviper on March 28, 2010, 17:09:29
Quote from: auren on March 23, 2010, 13:40:26

----------------------  Howson  ----------------------------

auren
[/quote
]
her snakker vi endringer...kansje vi trenger litt endringer,men er det tiden for så voldsomme endringer nå Auren??

Jeg tror denne midtbanen kunne fungert på hjemmebane mot svakere motstand når vi må offansivt til verks. Nå ble det jo relativt store endringer til Norwich kampen. Var vel 5 nye i startoppstillingen.

auren