Ny bortedrakt 2010-11

Started by Ferre, July 29, 2010, 15:54:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

fmtj

Har brukt litt tid på å studere drakta og dommen min er klar; denne var meget fin synes jeg!! Skikkelig stilig. Jeg har i grunnen aldri klar å bli skikkelig glad i den gule. Har likt en del av de andre kombinasjonene av drakter og kanskje den peneste bortedrakta var det året som vi hadde den lyseblå Asics- trøya. Vi hadde også en mørkeblå Nike- trøye med "Whyte and Mackay" som var ok og senere mørkeblå med lyseblå kanter rundt ermene.
Liker denne nye her rett og slett!!!
Regner med at strømper og shorts er samme farge!!
Yeboahs vitne

Per-Stian

Personleg er eg glad for at den nye bortedrakta er blå og ikkje gul. Kven kler vel gult?
Men blåfargen tenderer litt mot lilla, så her tykkjer eg vi går litt bort frå det som i utgongspunktet er våre fargar. Viss vi først skal eksperimentere, kunne vi like godt ha vald ein heilt anna farge. Tek førehald om at biletet kan lyge litt.

Elles tykkjer eg drakta verkar fin. Likar spesielt godt v-halsa krage!

Geir Magne

Den blåstripete var tredjedrakt i fjor. Er ikke sikker på om den i det hele tatt ble brukt.
Synes den nye blå bortedrakta ser knallfin ut på bildet. Og vi må regne med at det kommer en gul tredjedrakt utpå høsten. Den kommer kanskje ikke i salg før enn den oppgraderes til andredrakt neste høst.
Dette spår jeg ut fra hvordan draktpolitikken har vært de siste årene.
Happy days are here again, it's official from Number 10!

berlin

Quote from: Geir Magne on July 30, 2010, 12:14:52
Den blåstripete var tredjedrakt i fjor. Er ikke sikker på om den i det hele tatt ble brukt.
Synes den nye blå bortedrakta ser knallfin ut på bildet. Og vi må regne med at det kommer en gul tredjedrakt utpå høsten. Den kommer kanskje ikke i salg før enn den oppgraderes til andredrakt neste høst.
Dette spår jeg ut fra hvordan draktpolitikken har vært de siste årene.

Ja, du har nok rett i at det har fungert på denne måten de siste årene, og jeg vil anta at det har en kommersiell baktanke. Hadde jeg vært Leeds hadde jeg enten valgt ultimo november for lansering (julegave),
eller kanskje helst ett stykke utpå nyåret. Da er folk "kåte" på å kjøpe en drakt igjen. Nå "må" man jo investere i 2 nye drakter omtrent på samme tidspunkt.

Jon R

Quote from: auren on July 29, 2010, 17:44:12
Helt grei drakt. Er mer fan av den gule versjonen. Som det ble sagt her av berlin, så gir både hvit og gul skikkelige Leedsassosiasjoner. Blått derimot gir ikke den samme godfølelsen. Denne drakten blir nok ikke bestilt for mitt vedkommende.

auren

Kombinasjonen blått og gult i bortedrakten har dukket opp med jevne mellomrom så lenge jeg har holdt med klubben, og historisk sett er dette så absolutt våre farger. Skikkelig nostalgidesign dette her, dog med et moderne snitt.   ;D
Jon R.

berlin

Quote from: Jon R on July 30, 2010, 13:14:18
Helt grei drakt. Er mer fan av den gule versjonen. Som det ble sagt her av berlin, så gir både hvit og gul skikkelige Leedsassosiasjoner. Blått derimot gir ikke den samme godfølelsen. Denne drakten blir nok ikke bestilt for mitt vedkommende.

auren

Kombinasjonen blått og gult i bortedrakten har dukket opp med jevne mellomrom så lenge jeg har holdt med klubben, og historisk sett er dette så absolutt våre farger. Skikkelig nostalgidesign dette her, dog med et moderne snitt.   ;D

Er virkelig det riktig Jon?

Javist er kombo blått/gult (og hvitt) brukt mange ganger og disse 2 fargene er våre (eks hvitt da), men oftets med gul som hovedfarge vel?

Husker den rugbylignende designet med blått og gult 50/50 fordelt. Videre de litt merkelige lyseblå og deretter mørkeblå etter nedturen og grønn/navy på 90-tallet, samt en blå nike strongbow 3dje drakt i siste storhetsperiode,

Men statistisk sett må da bortedrakter med gul som hovedfarge dominere ganske klart de siste 35-40 år?

Sheridan har sikkert svaret, men han er ikke så hyppig innom forumet lenger virker det som?

veteranen

Sett i et historisk perspektiv er blått så absolutt en Leeds-farge!

De første 15 åra etter stiftelsen (1919) spilte vi i blå og hvit stripete trøye og hvit bukse. Deretter gikk det stort sett i forskjellige kombinasjoner av blått og gult, helt til Don Revie overtok i 1961 - og innførte den berømte helhvite. Etter den tid har gult for det meste vært hovedfargen i borte/reservedrakte, men blått har aldri vært helt ute.

Altså: Leeds-fargene er hvitt, gult og blått!  :)

Jon R

Et lite tilbakeblikk på drakthistorien, dog bare hoveddraktene.  :)

http://www.historicalkits.co.uk/Leeds_United/Leeds_United.htm
Jon R.

grana

fmtj

Quote from: grana on July 30, 2010, 22:26:36
Quote from: Jon R on July 30, 2010, 22:11:14
Et lite tilbakeblikk på drakthistorien, dog bare hoveddraktene.  :)

http://www.historicalkits.co.uk/Leeds_United/Leeds_United.htm

1961-64, yes please.

Av de nyere draktene uten tvil 95-96!!
Yeboahs vitne

Leedsfan

Jeg bestilte drakta i dag og gleder meg til den kommer. Håper jeg kan ha den på meg neste lørdag når jeg ser Leeds knuse Derby!
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Jebediah

Jeg synes den var fin.

B-m

---------------------------
who killed Trondheimwhite?

Rudi G.

auren

auren

Må nok revurdere mitt innlegg. Drakten så veldig fin ut i de få høydepunktene jeg har sett fra scoringene. Skal ikke se bort i fra at den blir kjøpt likevel  :D

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Hobben

Quote from: auren on July 31, 2010, 20:17:01

auren

Må nok revurdere mitt innlegg. Drakten så veldig fin ut i de få høydepunktene jeg har sett fra scoringene. Skal ikke se bort i fra at den blir kjøpt likevel  :D

auren
[/quote

hehe, høres bra ut. Jeg er blitt lovet denna til 1 års dagen med kjærringa. :D]
Rogaland Whites

Borge

auren
Kunne ikke vært mer enig :-)
Borge

Sander

En drakt jeg absolutt skal kjøpe :)

ollan

En fin drakt som kledde far og datter. 10 dager fra bestilling til den lå her i stuen. Var heldig som slapp toll også ;D
Ollan

Papi

Drakt kom i posten i dag ;D
Meget fin drakt.

Står Papi på ryggen ;)
As I Walk Through The Shadow Of The Valley Of Death, I Will Fear No Evil

Hallgeir *

Quote from: Papi on August 11, 2010, 19:57:48
Meget fin drakt.

Står Papi på ryggen ;)
Er han den nye midtbanestrategen vi så sårt savner?  ::)
Super Leeds since 1968

Papi

Quote from: hallghel on August 11, 2010, 20:35:30
Quote from: Papi on August 11, 2010, 19:57:48
Meget fin drakt.

Står Papi på ryggen ;)
Er han den nye midtbanestrategen vi så sårt savner?  ::)

Helt klart. :D
As I Walk Through The Shadow Of The Valley Of Death, I Will Fear No Evil

SindreWikre

Kjøpte drakten i shoppa med 23 Snodgrass på . de guttah i trykkern er ikke fantastiske , S løsna med en gang men brodern fiksa d! :) bakepapir og strykegjern er bere enn det de gjorde! KJEMPE fornøyd med drakten ! ser rå ut og er god å ha på!
Pontus ❤

Jon R

Quote from: DaGa on July 29, 2010, 23:20:25
Tøff drakt rett og slett :)

Og når det gjelder gul drakt, så kommer det nok neste år, da blir nok denne 3dje drakt ;)

Og årets gule 3dje drakt er allerede på salg ser jeg.  :o
http://lufcsuperstore.dnsupdate.co.uk/productlist.asp?parent_id=1&sub_id=9
Jon R.

ØBS

Den nye bortedrakta di Jon, kom akkurat inn døra, flybåren fra Stockport Intl.

Ligger her på Schous PLass 5.
LUSCOS-hilsen
ØBS