KAMP: vs DONCASTER ROVERS, 17/9 2010, kl 20.45

Started by Promotion 2010, September 14, 2010, 08:52:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Per-Stian

Eg tykkjer vi gjorde ein jamnt over god kamp mot Doncaster. Forsvaret var ikkje til å kjenne att - med positivt forteikn - sjølv utan Schmeichel bakerst. Kvifor har Bruce sete på benken så langt i sesongen??? Det må det bli slutt på, herr Grayson!

Vi slit framleis sentralt på midtbana. Verken Kilkenny eller Howson bidreg mykje framover på bana og kreativiteten er nesten borte. Gradel har fått ein ny dimensjon i spelet sitt. Utruleg god førsteforsvarar og flink til å hjelpe Hughes. McCormack har lenge att til toppformen, så i neste kamp vil eg sjå Becchio og Somma i tospann. Her er mine poeng for i går:

Higgs 7
White 6
Collins 7
Bruce 7
Hughes 5
Johnson 6
Kilkenny 5
Howson 6
Gradel 7
McCormack 5
Somma 8

Torpe-do

Jeg syns Howson gjorde en god figur i går, jeg. Han hadde mange presise og gode pasninger. Kilkenny rotet gjerne mer, men han viste fine tendenser med bl.a en herlig gjennombruddspasning til Somma. Om det veier opp mot feilpasningene hans, har jeg ikke helt blitt enig med meg selv enda.

Mener vi burde dratt det i land i går, men det kunne jo egentlig like fort gått andre veien. Alt i alt mener jeg vi gjorde en grei figur, og som Per-Stian nevner var forsvaret en helt annen verden enn hva det må ha vært mot Barnsley.

Kato

Quote from: pale on September 18, 2010, 11:34:17
Quote from: Kato on September 18, 2010, 11:04:44
Dette laget blir stabilt bra når skadene på nøkkelspillere bedrer seg, samt Grayson har prøvd og feilet seg ferdig i forhold til førsteelleveren.

Her er min ellever på bortebane når alle er klare (4-4-2):

Kasper - Connolly, Kisnorbo, Bruce, White - Gradel/Sam, Howson, Faye, Johnson - Paynter/McCormack, Somma.

Med Watt som en flott supersub med fart siste 25, kom altfor seint inn i går.

Men hvor er Snodgrass og Becchio??
For meg er Becchio bedre enn hva vi hittil har sett av McCormack.
Og Snodgrass i form er vår beste kantspiller!

White....ja kanskje, men er usikker på hvor god han er defensivt, synes ikke han imponerte alt for mye i går.

Ellers ser det bra ut....

Snodgrass glemte jeg rett og slett av, er selvsagt med. Becchio mener jeg er benkemateriale

TK20

Quote from: jackbauer68 on September 18, 2010, 07:59:43
Quote from: Kato on September 17, 2010, 23:36:12
Ser endel er litt kritiske til Bradley Johnson. Jeg mener vi trenger en slik spillertype som tråkker til... i et ellers puslete midtbaneledd. I tillegg er han fin å slå langt på når vi spiller mot etablert.

Der treffer du midt i blinken.Bradley Johnson er faktisk intet mindre enn vår midtbanestjerne.Soleklart mest innvolvert positivt både defensivt med bra trøkk,og offensivt skaper han mye.Er det noen som husker den geniale pasningen som stakk Somma igennom? Takk til Grayson for at han har forstått hvor god BJ er :o

Enig med dere. BJ briljerer sjelden med teknikk og finter, men er utvilsomt involvert i det som skjer. Han var nest sist på Sommas store sjanse i 1 omg, og var nest sist på den annullerte scoringen. Killa spiller godt, men sliter med å omsette det han gjør i et faktisk sluttprodukt. Her er Bradley stikk motsatt.

I tillegg fighter han godt hele kampen, og holder midtbanen fint. Jeg tror han er viktigere enn han fremstår. Den stygge taklingen kunne han spart seg for, imidlertid.

Hobben

Quote from: TK20 on September 18, 2010, 13:55:36
Ser endel er litt kritiske til Bradley Johnson. Jeg mener vi trenger en slik spillertype som tråkker til... i et ellers puslete midtbaneledd. I tillegg er han fin å slå langt på når vi spiller mot etablert.

Der treffer du midt i blinken.Bradley Johnson er faktisk intet mindre enn vår midtbanestjerne.Soleklart mest innvolvert positivt både defensivt med bra trøkk,og offensivt skaper han mye.Er det noen som husker den geniale pasningen som stakk Somma igennom? Takk til Grayson for at han har forstått hvor god BJ er :o

Enig med dere. BJ briljerer sjelden med teknikk og finter, men er utvilsomt involvert i det som skjer. Han var nest sist på Sommas store sjanse i 1 omg, og var nest sist på den annullerte scoringen. Killa spiller godt, men sliter med å omsette det han gjør i et faktisk sluttprodukt. Her er Bradley stikk motsatt.

I tillegg fighter han godt hele kampen, og holder midtbanen fint. Jeg tror han er viktigere enn han fremstår. Den stygge taklingen kunne han spart seg for, imidlertid.

BJ er etter min mening den beste vi har på midten. Igår var han overtent, og slik skal det være. Han holdtg seg unna gult kort, og da er alt greit :)
Rogaland Whites

Hobben

Quote from: hobberst on September 18, 2010, 13:57:37
Quote from: TK20 on September 18, 2010, 13:55:36

BJ er etter min mening den beste vi har på midten. Igår var han overtent, og slik skal det være. Han holdtg seg unna gult kort, og da er alt greit :)

rødt mente jeg selvsakt :P
Rogaland Whites

TK20

Higgs 6 - Lite å gjøre

Hughes 7 - Spiller godt, selvom han loker.

Bruce 8 - Vår nye sjef?

Collins 7 - Solid. Virker han litt nervøs? Involveringen med White etter 30 sek var ikke akkurat betryggende...

White 6 - Solid, dog litt lite overbevisende med ball. Allikevel, jeg vil heller se en solid og trygg White defensivt, enn en "all over the place"-type spiller fra tidligere, der prestasjonene hans varierer fra 9 til 2.

Gradel 6 - Fikk ikke til sykt mye, og blir liksom ikke så mye sluttprodukt ut av det. Alltid et uromoment, men må prestere bedre hvis han skal holde Sam, Watt og Snoddy på benken.

Howson 7 - Litt usynlig, men har lagt lista på en solid nivå så langt i år.

Killa 6 - Litt skuffende kamp av Killa. En av våre beste spillere, men kanskje ikke ved siden av Howson. Det beste er nok om de to konkurrerer om plassen ved siden av en ordentlig hardhaus.

Johnson 7 - Får mye pepper her, men jeg ser han som en viktig brikke. Som nevnt tidligere er han nest sist på våre to største sjanser i går.

Somma 8 - MOM. God teknisk, skyter godt med venstra. Alltid på utkikk etter bakrom. Gøy!

McCormack 5 - Litt skuffende, men man kan se at han har potensiale.

Joe Jordan

Hvorfor har ikke Bruce startet før egentlig? Han er jo lysår bedre enn Naylor? Ellers ble jeg imponert over Somma og Gradel i går. Sistnevnte var den eneste på midten som egentlig fikk til noe, ellers var det ofte lite initiativ. Johnson har jeg egentlig aldri syns vært god, han varierer som regel mellom middelmådig og håpløs. Men flott stikker til Somma.
'If they hadn't scored, we would've won.' - Howard Wilkinson

torivar

Quote from: Joe Jordan on September 18, 2010, 18:45:55
Hvorfor har ikke Bruce startet før egentlig? Han er jo lysår bedre enn Naylor? Ellers ble jeg imponert over Somma og Gradel i går. Sistnevnte var den eneste på midten som egentlig fikk til noe, ellers var det ofte lite initiativ. Johnson har jeg egentlig aldri syns vært god, han varierer som regel mellom middelmådig og håpløs. Men flott stikker til Somma.
¨

Problemet med å sette kapteinen på benken har vel vært å finne en passende anledning, uten at det skal være tegn på "sparking" fra laget. Nå fikk Grayson anledning i og med tre kamper på seks dager. Utskiftingen kan "bortforklares" med slitasje, og Naylor beholder litt ære. Respektfullt fra manager det. Nå kan Naylor holdes ute så lenge ingen av de to i midten driter seg helt ut. Min venn i Ipswich advarer imidlertid mot å ha altfor høye forventninger til Bruce, og mente at gårsdagen var noe av det beste han hadde sett av han noensinne. Kanskje pappa Steve bør inviteres på alle kamper.

Synes elles mange er veldig positive til Gradels innsats i går. Jeg synes den var laber selv om han løp mye og utvilsomt spilte seg opp utover i kampen. Jeg har fortsatt mest tro på at han må være impact spiller, der han flere ganger har vist seg å være outstanding. I startoppstillingen er han for min del bak flere av vingene/spissene våre.

Blir spennende å se nå om McCormack får anledning til å spille seg i form, eller kan vi kanskje få en variant med Somma og Becchio!

Bring on the Blades

lojosang

Min egen erfaring fra 7. divisjon i sjuerserien for bedriftslag i Trondheim tilsier at å ha en skikkelig kaptein på banen som får en til å yte det lille ekstra med sitt blotte nærvær kan være tunga på vektskåle i tette velspilte thrillere som det uvegerlig blir på mitt nivå. Er dette annerledes i lavere divisjoner (som NpC)?

Håper i så fall Bruce også innehar lederegenskapene som skal til. En skikkelig kaptein vil jo også bidra til lagets framgang fra benken, om enn i mindre grad.
- Leif Olav

LEO

Somma, Bruce og Gradel kom meget godt ut av denne kampen.

De vil starte neste gang og Faye vil komme inn. 

Da er spørsmålet hvem skal ut ?

Jon R

Flott oppreisning fra tirsdagens horror show, mot et lag som jeg tror vil kjempe på øvre halvdel av tabellen. Synes Grayson lyktes godt med byttene og den nykomponerte bakre fireren brukte overraskende kort tid på å finne ut av det med hverandre.

Spillervurderingen:
Higgs 6. Solid. Lite å pusle med takket være godt defensivt arbeid av de foran han.
Hughes 6. Stort sett god kontroll.
* BRUCE 8. Hvis dette er det normale nivået hans er det ufattelig at han ikke har startet tidligere.
Collins 7. Rock solid.
White 6. Famlende start men gjennomførte en grei kamp. Vi trenger hurtigheten hans.
Gradel 8. Supermax var høyt og lavt gjorde et uvurderlig arbeid både offensivt og defensivt. Et forbilde for de andre spillerne!  
Howson 6 . Gjør et solid stykke defensivt arbeid på bekostning av de offensivee bidragene. Perler for svin å bruke Howson i en så dyp midtbanerolle.
Kilkenny 5. Står side om side med Howson med meste av kampen og lykkes ikke så godt i rollen sin. Bør vike for en mer defensivt orientert spiller.
B.Johnson 6. Virker overtent og lykkes bare delvis men mange positive bidrag både offensivt og defensivt
Somma 8. Lykkes ikke med alt, men viser enormt potensiale. Ingen grunn til at denne spilleren skal gå læretiden på reservelaget. Konstant trussel gjennom 90 minutter.  
Mc Cormack 4. Nesten usynlig gjennom hele kampen. Bør allikevel få sjansen på topp sammen med Somma noen kamper til for å utvikle samarbeidet.

Jon R.

Jon R

Quote from: LEO on September 19, 2010, 10:05:57

Helt enig med deg i at de tre nevnte herrer var kampens beholdning, sammen med en bunnsolid Collins, og at der derfor bør få starte neste kamp. Hvis Faye virkelig er fit for fight, bør Kilkenny vike. Med et skikkelig defensivt anker bør Howson få innvolvere seg mer fremover på banen og fungere som den offensive box til box spilleren vi vet han kan være.

Snodgrass bør få et par innhopp til fra benken før han starter, med B. Johnson som neste mann ut av start elleveren. White bør også få fornyet tillit, noe som vel egentlig gjelder hele back fireren.

Gitt at Faye får tillit, går jeg for denne mot Sheff U: Higgs - Hughes, Bruce, Collins, White - Gradel, Faye, Howson, Johnson - Mc Cormack, Somma 
Jon R.

jarle

Quote from: Jon R on September 19, 2010, 13:18:47

Helt enig med deg i at de tre nevnte herrer var kampens beholdning, sammen med en bunnsolid Collins, og at der derfor bør få starte neste kamp. Hvis Faye virkelig er fit for fight, bør Kilkenny vike. Med et skikkelig defensivt anker bør Howson få innvolvere seg mer fremover på banen og fungere som den offensive box til box spilleren vi vet han kan være.

Snodgrass bør få et par innhopp til fra benken før han starter, med B. Johnson som neste mann ut av start elleveren. White bør også få fornyet tillit, noe som vel egentlig gjelder hele back fireren.

Gitt at Faye får tillit, går jeg for denne mot Sheff U: Higgs - Hughes, Bruce, Collins, White - Gradel, Faye, Howson, Johnson - Mc Cormack, Somma 

Hughes? - my god - en halt Connolly please før Hughes!

Snoody, Watt any day foran Brad J!!!!

The great Dane må vel være klar snart....

Sleivind

Quote from: jarle on September 19, 2010, 13:44:35

Skjønner ikke denne negativiteten mot Johnson. Synes han gjør en god jobb. Er den beste vi har defensivt på midtbanen. Han har mange gode offensive bidrag. Blant annet ett par stikkere til Somma i forrige kamp. Og han er en meget habil hodespiller, de fleste lange oppspill både fra keeper og forsvar går mot Johnson, og han vinner de fleste av de duellene.

auren

Vil sammenligne Johnson med Tor Arne Andreassen i FK Haugesund. God arbeidskapasitet, god på hodet og samtidig målfarlig. Ingen av dem er klassiske vinger men er "mot alle odds" fast på sine respektive lag. I FKH blir det til tider også slått mye langt mot Andreassen på venstre ving. Men nå sporer jeg litt av her, dessuten er det vel bare en knapp håndfull på forumet som skjønner sammenligningen  :D

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

DaGa

Quote from: Sleivind on September 19, 2010, 16:10:28
Quote from: jarle on September 19, 2010, 13:44:35

Skjønner ikke denne negativiteten mot Johnson. Synes han gjør en god jobb. Er den beste vi har defensivt på midtbanen. Han har mange gode offensive bidrag. Blant annet ett par stikkere til Somma i forrige kamp. Og han er en meget habil hodespiller, de fleste lange oppspill både fra keeper og forsvar går mot Johnson, og han vinner de fleste av de duellene.

Nettopp, den beste defensivt. Hadde vi hatt en Watt på kanten istedet for Johnson i denne kampen her, så hadde jeg syns veeeeeeldig synd på Aidan White!
We all LOVE LEEDS!

Sleivind

Quote from: auren on September 19, 2010, 17:06:06
Vil sammenligne Johnson med Tor Arne Andreassen i FK Haugesund. God arbeidskapasitet, god på hodet og samtidig målfarlig. Ingen av dem er klassiske vinger men er "mot alle odds" fast på sine respektive lag. I FKH blir det til tider også slått mye langt mot Andreassen på venstre ving. Men nå sporer jeg litt av her, dessuten er det vel bare en knapp håndfull på forumet som skjønner sammenligningen  :D

auren

Jeg skjønner sammenligningen veldig godt!  ;)

LeifMorten

Skulle tro at Auren var speaker på Haugesund stadion. Var der under oppgjøret mellom Haugesund og Tromsø. Mannen informerte om Leeds-kampen flere gang. God speaker!

auren

Quote from: LeifMorten on September 19, 2010, 17:14:16
Skulle tro at Auren var speaker på Haugesund stadion. Var der under oppgjøret mellom Haugesund og Tromsø. Mannen informerte om Leeds-kampen flere gang. God speaker!

Hehe. Det er nok ikke jeg som er speaker, det er derimot Tore Risanger - som selvsagt er svoren Leedsfan. Hver gang Leeds vinner så informerer han under FKH-kampene "Og så har det vært spilt kamp i England - Leeds-Millwall: 3-1!!!" Kjempegøy!  ;D

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

LeifMorten

mac_gyver

Er ikke fan av å hylle/dømme spillere etter en kamp, men Bruce var et friskt pust i forsvar! Collins ble også bedre med Bruce som makker. Blir spennende å se de fremover ;)
Pride of Yorkshire

asLeeds

føle da blir for mykje fokus på enkelt spelara.. trur me må ha meir fokus på spele-system.
finne noke som passe oss, meine me har nok av gode spelara å ta av.

MOT
DALHEIM WHITES

Kickthemdown

Vet ikke helt hvor man skal skrive det men ...

FOR EN DEILIG FOTBALL HELG DET HAR VÆRT  :D

lojosang

Quote from: Alta-White on September 19, 2010, 20:16:02
Vet ikke helt hvor man skal skrive det men ...

FOR EN DEILIG FOTBALL HELG DET HAR VÆRT  :D

Hvis Fugla får juling i morra skal jeg si meg enig.  8)
- Leif Olav