Skrevet av Emne: Litt billigere flyrute til Leeds  (Lest 3492 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

kendo

Litt billigere flyrute til Leeds
« på: August 12, 2009, 07:21:40 »
Fly Norwegian til gatwick(London)så bytter man til Flybe til Leeds/Bradford flyplass
havner på ca 1800-1900 kr,kan være et bra alternativ til SAS og KLM.
Flybe koster nesten ikke noe(Billigere enn toget)og det er fra og til samme terminal
på Gatwick.
 

Tom S

Sv: Litt billigere flyrute til Leeds
« Svar #1 på: August 12, 2009, 08:11:42 »
Denne må sjekkes ut!
COME ON LEEDS !!

Blank_File

Sv: Litt billigere flyrute til Leeds
« Svar #2 på: August 12, 2009, 11:04:04 »
Glimrende nyheter! :) Takker for info!

ollan

Sv: Litt billigere flyrute til Leeds
« Svar #3 på: August 12, 2009, 15:13:56 »
Denne må sjekkes ut!
med N direkte fra Bergen til Gatwick må du belage deg på en overnatting i London og da er vl nesten besparelsen gått med. Men kr. 0 for billeten er jo billig selv om det kom på 67£ t/r med alle avgifter og gebyrer. Bort med klm til Leeds og retur via Leeds/Gatwick med flybe.com og N til Bergen er nok den beste løsningen her. prøvde å sette det i sammen og kom unna med 2342, ink alle avgifter osv. grytidlig fredag fra  BGO som vanlig og retur med landing på BGO mandag kl.23.
ready for take off.............
Ollan

Tom S

Sv: Litt billigere flyrute til Leeds
« Svar #4 på: August 12, 2009, 15:17:15 »
Denne må sjekkes ut!
med N direkte fra Bergen til Gatwick må du belage deg på en overnatting i London og da er vl nesten besparelsen gått med. Men kr. 0 for billeten er jo billig selv om det kom på 67£ t/r med alle avgifter og gebyrer. Bort med klm til Leeds og retur via Leeds/Gatwick med flybe.com og N til Bergen er nok den beste løsningen her. prøvde å sette det i sammen og kom unna med 2342, ink alle avgifter osv. grytidlig fredag fra  BGO som vanlig og retur med landing på BGO mandag kl.23.
ready for take off.............

Har du bestilt tur, eller...?
COME ON LEEDS !!

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28987
  • Total likes: 2666
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Litt billigere flyrute til Leeds
« Svar #5 på: August 12, 2009, 16:07:06 »
og kom unna med 2342, ink alle avgifter osv. grytidlig fredag fra  BGO som vanlig og retur med landing på BGO mandag kl.23[/b].
ready for take off.............

Da er nå vel en tradisjonell SAS-tur til Manchester Stockport International mente jeg  8)  rimeligere. En sånn tur via Oslo/Køben kommer på drøyt 2000 både nå i helga som var & i en evt høstferietur...
Kortere/billigere togreise blir det jo også.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

ollan

Sv: Litt billigere flyrute til Leeds
« Svar #6 på: August 13, 2009, 13:10:59 »
og kom unna med 2342, ink alle avgifter osv. grytidlig fredag fra  BGO som vanlig og retur med landing på BGO mandag kl.23[/b].
ready for take off.............

Da er nå vel en tradisjonell SAS-tur til Manchester Stockport International mente jeg  8)  rimeligere. En sånn tur via Oslo/Køben kommer på drøyt 2000 både nå i helga som var & i en evt høstferietur...
Kortere/billigere togreise blir det jo også.

Taxi fra Leeds7Bradford, 10£ ? 15 min...... 1 mellomlanding begge veier.... bare togturen fra "stockport" koster jo minst 300 kr....og tar min 1,5 timer. Ikke kjekt når en er litt syk mandag morgen i rushet og må stå som sild i "tønne" en times tid
reiser ikke før 19.feb...
Ollan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28987
  • Total likes: 2666
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Litt billigere flyrute til Leeds
« Svar #7 på: August 13, 2009, 13:14:58 »
Taxi fra Leeds7Bradford, 10£ ? 15 min...... 1 mellomlanding begge veier.... bare togturen fra "stockport" koster jo minst 300 kr....og tar min 1,5 timer. Ikke kjekt når en er litt syk mandag morgen i rushet og må stå som sild i "tønne" en times tid
reiser ikke før 19.feb...

OK. :)
...min erfaring er liksom at Amsterdam-mellomlanding betyr myye venting. Men du kan ha et poeng mht Leeds-taxien (skjønt £ 20 for taxi og £24.10 for tog er ganske likt, og toget tar da som regel bare 1:15...

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

ollan

Sv: Litt billigere flyrute til Leeds
« Svar #8 på: August 13, 2009, 13:28:24 »
Amsterdam på tur ut er bare artig ;D ;D, men ruten sier 1 times venting. Men du blir vel med den helgen?
Ollan

lojosang

Sv: Litt billigere flyrute til Leeds
« Svar #9 på: August 13, 2009, 16:59:24 »
Taxi fra Leeds7Bradford, 10£ ? 15 min...... 1 mellomlanding begge veier.... bare togturen fra "stockport" koster jo minst 300 kr....og tar min 1,5 timer. Ikke kjekt når en er litt syk mandag morgen i rushet og må stå som sild i "tønne" en times tid
reiser ikke før 19.feb...

OK. :)
...min erfaring er liksom at Amsterdam-mellomlanding betyr myye venting. Men du kan ha et poeng mht Leeds-taxien (skjønt £ 20 for taxi og £24.10 for tog er ganske likt, og toget tar da som regel bare 1:15...



World of Whisky, Asbjørn! Finnes ikke de på Schippol framdeles?  8)
- Leif Olav

Tom S

Sv: Litt billigere flyrute til Leeds
« Svar #10 på: August 14, 2009, 11:07:40 »
og kom unna med 2342, ink alle avgifter osv. grytidlig fredag fra  BGO som vanlig og retur med landing på BGO mandag kl.23[/b].
ready for take off.............

Da er nå vel en tradisjonell SAS-tur til Manchester Stockport International mente jeg  8)  rimeligere. En sånn tur via Oslo/Køben kommer på drøyt 2000 både nå i helga som var & i en evt høstferietur...
Kortere/billigere togreise blir det jo også.


Hallo Asbjørn!
Kor finner du den "tradisjonelle" SAS-turen til rundt 2000,- ?
Når eg søker ligger det på rundt 3000 og oppover. Bruker stort "supersaver.no" når eg leiter etter flyreiser.

COME ON LEEDS !!

anders

Sv: Litt billigere flyrute til Leeds
« Svar #11 på: August 15, 2009, 10:40:43 »
og kom unna med 2342, ink alle avgifter osv. grytidlig fredag fra  BGO som vanlig og retur med landing på BGO mandag kl.23[/b].
ready for take off.............

Da er nå vel en tradisjonell SAS-tur til Manchester Stockport International mente jeg  8)  rimeligere. En sånn tur via Oslo/Køben kommer på drøyt 2000 både nå i helga som var & i en evt høstferietur...
Kortere/billigere togreise blir det jo også.


Hallo Asbjørn!
Kor finner du den "tradisjonelle" SAS-turen til rundt 2000,- ?
Når eg søker ligger det på rundt 3000 og oppover. Bruker stort "supersaver.no" når eg leiter etter flyreiser.



Sjekk søkemotoren på sas.no. Ikke noe problem å finne turer til ca 2000 t/r. Billigste billett er i underkant av 900 kr en vei.

Anbefaler ellers søkemotoren på Finn.no for flybilletter!
 

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28987
  • Total likes: 2666
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Litt billigere flyrute til Leeds
« Svar #12 på: August 15, 2009, 13:28:02 »
og kom unna med 2342, ink alle avgifter osv. grytidlig fredag fra  BGO som vanlig og retur med landing på BGO mandag kl.23[/b].
ready for take off.............

Da er nå vel en tradisjonell SAS-tur til Manchester Stockport International mente jeg  8)  rimeligere. En sånn tur via Oslo/Køben kommer på drøyt 2000 både nå i helga som var & i en evt høstferietur...
Kortere/billigere togreise blir det jo også.


Hallo Asbjørn!
Kor finner du den "tradisjonelle" SAS-turen til rundt 2000,- ?
Når eg søker ligger det på rundt 3000 og oppover. Bruker stort "supersaver.no" når eg leiter etter flyreiser.



http://www.kelkoo.no/172201/a_SAS+-+Scandinavian+Airlines.html


Hmm. Ca 3000 blanke den helgen for fredag-søndag - tur ja (Bergen-Manch, that is, går jo an & sjekke Newcastle/liverpool også)
« Siste redigering: August 15, 2009, 13:34:14 av Asbjørn »
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28987
  • Total likes: 2666
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Litt billigere flyrute til England
« Svar #13 på: Januar 31, 2011, 22:46:22 »
Bergensere kan fra 1.april fly direkte til Heathrow (igjen), for i underkant av 1000 kr.

http://www.bt.no/forbruker/reise/Ny-flyrute-til-England-1243326.html

Ny flyrute til England Britisk flyselskap tar deg dit verken SAS eller Norwegian flyr.

Norges to største flyselskap, SAS og Norwegian, får snart konkurranse på sine Bergensruter til Storbritannia. Nå starter nemlig British Midland International (BMI) opp direkteflyginger mellom Flesland og Heathrow-flyplassen i London.

De første flygingene går 1. April. Deretter vil du kunne reise direkte til Heathrow hver eneste dag i uken. Det går imidlertid kun ett fly hver vei daglig.

BMIs nye reisemål, som også inkluderer ruter mellom Heathrow og byene Stavanger, Marrakech og Casablanca, kommer antakelig av at selskapet nylig vraket sin egen rute mellom Heathrow og Glasgow i Skottland. Dermed ble det noen fly til overs, skriver Business Traveller.

Det samme nettstedet skriver at billettene mellom Bergen og Heathrow vil koste i underkant av 1000 kroner.

Vil du til fra Bergen til Heathrow med SAS, må du i dag fly via Stavanger eller Oslo. Vil du fly med Norwegian, må du rett og slett nøye deg med Gatwick som ankomststed. Både Gatwick og Londons tredje flyplass, Stansted, ligger betraktelig lenger unna London sentrum enn Heathrow.

- Ingen trussel
Informasjonssjef i SAS, Knut Morten Johansen, hadde ikke hørt om BMIs flyplaner for Bergen da bt.no ringte. Han tok imidlertid nyheten med stoisk ro.

- Vi er fornøyd med rutetilbudet vi allerede har, og har ingen planer om å forandre disse rutene våre, sier han til bt.no.

Norwegian var ikke tilgjengelig for kommentar mandag kveld.

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

lojosang

Sv: Litt billigere flyrute til Leeds
« Svar #14 på: Januar 31, 2011, 23:43:19 »
BMI?
Trodde de stort sett fløy mellom Magerøya og Tjukkholmen?
- Leif Olav

berlin

Sv: Litt billigere flyrute til Leeds
« Svar #15 på: Februar 01, 2011, 00:04:41 »
BMI?
Trodde de stort sett fløy mellom Magerøya og Tjukkholmen?

 :D

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28987
  • Total likes: 2666
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Litt billigere flyrute til Leeds
« Svar #16 på: Februar 01, 2011, 00:08:57 »
BMI?
Trodde de stort sett fløy mellom Magerøya og Tjukkholmen?
...er det den ruta som blir kalt for BMI-indeksen?
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

flynn

Sv: Litt billigere flyrute til Leeds
« Svar #17 på: Februar 01, 2011, 07:47:45 »
BMI?
Trodde de stort sett fløy mellom Magerøya og Tjukkholmen?
...er det den ruta som blir kalt for BMI-indeksen?

Nei, det er prispolitikken deres det. De tar visst £0,35 pr.kg du og bagasjen din veier, pr.100 km i lufta...