Gode managere på markedet nå - Ward og Boothroyd....

Started by McMidjo, November 03, 2008, 22:46:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

DenHviteYeboah

mitt verste scenario vil være å se en jublende Boothroyd rykke opp med Colchester på bekostning av oss.Må bare si at jeg hater´n siden playoff finalen mot Watford >:(

Erik_

Quote from: DenHviteYeboah on February 21, 2010, 22:57:38
mitt verste scenario vil være å se en jublende Boothroyd rykke opp med Colchester på bekostning av oss.Må bare si at jeg hater´n siden playoff finalen mot Watford >:(
No worries.

Bare stikk innom kontoret hans neste gang du er i Colchester og stjæl post-it lappene og favorittkulepenna hans, for Boothy er ingenting uten dette. Legg deretter igjen en lapp til Ward der du skriver: Carlisle - Leeds

Tipper selvtilliten får seg en knekk, og Colchester er ute av kampen om direkte opprykk før april.:)

B_Ød

Skjønner ikke poenget med denne tråden. Kunne like gjerne vært "Mye gode bruktbiler på markedet nå - Toyota og Hoda..."

Har kiokketro på SG.
Ups & Ups!!

Masinga

Masinga, medl.nr. 1250

Mats-

Ønsker å starte med en analogi, la oss si du tenker deg å bygge et hus. Du legger en plan, bestiller materialet og hiver deg til verks. Grunnmuren er på plass og du begynner med vegger, men så er det noen andre som tar over byggingen. Han mener at noen av disse veggene må bort og muren endres. Etter en stund begynner taket å ta form. Dessverre kommer det nok en person og skal bygge på huset, han sier, "dette taket passer ikke", det må bort, noen av veggene må flyttes og vips..så er du på square one.

Det jeg prøver å kommunisere der er faktumet hvis vi aldri skal la noen gjøre seg ferdig med jobben så blir aldri huset satt opp. Da bygger vi opp, bryter ned, og sirkelen fortsetter. En kan referere til mye statistikk og tallene viser at for mange bytter av trener og støtteapparat har en ødeleggende effekt. De eneste gangene dette virkelig kan fungere er hvis et lag er i en nedrykksstrid og en figur med mye erfaring og pedagogiske evner kommer, dette kan da være nok til å snu trenden.

Derimot når det gjelder lag bygging er saken en annen. Hvis en ikke har kapital til å over-investere i spiller materiale og "kjøpe" seg til suksess, så er uten tvil kontinuitet det viktigste. Noen ganger må en se langt framover, og fotball nå til dags spesielt blant mindre klubber krever noen som kan stake en kurs. Hvis ikke Simon får bygge lag og prøve seg selv så vil han aldri utvikle seg, noe som igjen fører til at Leeds ikke får det. Ser vi tilbake på Leeds managere det siste tiåret kan vi se at de dessverre hatt altfor liten tid til å bygge og prøve. Og nei, faktumet er at vi kryr ikke akkurat av toppklassespillere. Her er det kun en Beckford som har det som skal til, og ikke engang han presterer dag inn og dag ut.

Michael Jordan sa "if you never failed, you never lived". Han ble ikke tatt ut på high school laget i basket, dro hjem og gråt på rommet sitt. Det han gjorde etterpå var å brette opp ermene og stå på videre. Likevel har han misset mye i karrieren og misslyktes flust av ganger, men det er nettopp at han har misslyktes som gjør at han lykkes.

Når det gjelder Ken Bates å penge "mas", så kan vi gjøre en ting klart, målet med enhver profittmaksimerende organisasjon og aksjeselskap, noe som Leeds United klart er, er å skaffe avkastning til investorer, aksjonærer(eiere). Det er ikke én plass han må legge inn egenkapital for å få hjulene til å gå rundt. Skal Leeds lykkes i fremtidens fotball verden må det baseres på positiv økonomi og overskudd, samt gode bedriftsøkonomiske investeringer. I klar tekst betyr det, bruke overskudd til å investere i spillere som treneren ser for seg passe til "huset" sitt, slik at visjonen kan lykkes.

Jeg ønsker Leeds all lykke, håper de "faller" litt nå og lærer av dette. Så kan vi helst så fort som mulig lykkes i det lange løp.

h.b

Det høres så vakkert ut Mats at jeg får tårer. Men økonomisk overskudd og det å lykkes sportslig. Ja dette er såklart noe enhver klubb streber etter, Men desverre så gjelder det kun klubber som ikke vil kjempe om medaljer. Det er vel ikke en eneste klubb i verden som har sportslig suksess = vinne titler, og som ikke har gjeld så det holder.
Og da spørs det hva man mener med suksess. bare å spille i Premier League uten ambisjoner om å vinne Premier League. ja det kan andre lag enn Leeds gjøre. Leeds skal og må ha som mål å vinne Premier League og med tiden Champions League. Og dette koster desverre penger

Mats-

Quote from: h.b on February 22, 2010, 12:28:08
Det høres så vakkert ut Mats at jeg får tårer. Men økonomisk overskudd og det å lykkes sportslig. Ja dette er såklart noe enhver klubb streber etter, Men desverre så gjelder det kun klubber som ikke vil kjempe om medaljer. Det er vel ikke en eneste klubb i verden som har sportslig suksess = vinne titler, og som ikke har gjeld så det holder.
Og da spørs det hva man mener med suksess. bare å spille i Premier League uten ambisjoner om å vinne Premier League. ja det kan andre lag enn Leeds gjøre. Leeds skal og må ha som mål å vinne Premier League og med tiden Champions League. Og dette koster desverre penger

Helt enig h.b, vi ønsker og må ta opp vår arv. Samtidig er jeg enig at investeringer må til, nå er det heller ingen krise, tvert i mot en nødvendighet å ha noe gjeld til tider. Der skillet går er i å ha kontroll over gjelden. Dette betyr å ta opp lån, men å ha en god plan for nedbetaling. Positiv likviditet til enhver tid er ikke bestandig nødvendig. Vi kan ikke gå i den fella igjen, fordi økonomisk rot vil i fremtiden bli straffet hardere og hardere. Fordi ingen produkter, varemerker, bedrifter og idrettsorganisasjoner kan overleve i en kapitalistisk verden uten positiv økonomi

Min appell er uansett å drive forsvarlig økonomi, dette er noe enhver organisasjon må baseres på. Så kan kanskje vi vær en ledende klubb sportslig og på det økonomiske plan i fremtiden. Så ser jeg frem til at jeg, h.b og resten av gjengen kan juble over triumfer i fremtiden og slippe å selge spillere for 800.000.000,- bare for å kaste de inn i et dragsug!

B_Ød

Ups & Ups!!

4ever arcticwhite

Quote from: CardiganArms on February 22, 2010, 08:20:15
Skjønner ikke poenget med denne tråden. Kunne like gjerne vært "Mye gode bruktbiler på markedet nå - Toyota og Hoda..."

Har kiokketro på SG.

Tråden ble startet i november -08, derav tittelen.....
Forøvrig ikke unaturlig at manager-spørsmålet dras fram etter de resultatene vi har hatt så langt i 2010.

Jeg er uansett av den oppfatning at Grayson bør sitte ut sesongen, tror ikke et managerbytte nå er den rette medisinen.
The future's so White I've got to wear shades 8)

B_Ød

Quote from: 4ever arcticwhite on February 22, 2010, 14:32:44
Quote from: CardiganArms on February 22, 2010, 08:20:15

Har kiokketro på SG.

Tråden ble startet i november -08, derav tittelen.....
Forøvrig ikke unaturlig at manager-spørsmålet dras fram etter de resultatene vi har hatt så langt i 2010.

Jeg er uansett av den oppfatning at Grayson bør sitte ut sesongen, tror ikke et managerbytte nå er den rette medisinen.

ah...litt sløvhet fra meg her da, mht til oppstartspunkt. Og må si meg enig her..tror ikke ytterligere rokkering er veien å gå nå..snur detti..faktisk allerede i kveld!!!
Ups & Ups!!

Masinga

Quote from: 4ever arcticwhite on February 22, 2010, 14:32:44Jeg er uansett av den oppfatning at Grayson bør sitte ut sesongen, tror ikke et managerbytte nå er den rette medisinen.
Er vi der nå? Vi må tåle noen dårlige resultater uten å rope på managerbytte i tide og utide. Jeg tror Grayson er rette mann også etter sesongslutt, men han må snarest droppe planene om Dickov! :)
Masinga, medl.nr. 1250

h.b

Hvis Grayson er den rette mangeren. Ja da er det nå han skal vise det. Det er uten tvil lett å være manager i en klubb som alt går på skinner for. Men det er når motgangen kommer hvor manageren viser hva som bor i ham. Og hittil etter jul, ja da har han vist lite takter som sier at Grayson er manageren som er den rette til å lede Leeds fremover. For hvis han ikke snur dette nå. Ja da bør han gå av frivillig etter sesonge er over. Jeg har enda tiltro til Grayson, men den er meget tynn

upwego

Jeg er så skuffet at jeg nesten er knust!  :-[ -og dessverre må vi bare innstille oss på en sørgelig ting: Vi rykker ikke opp i år heller! Det er noe med Leeds, noe riv ruskende galt - og jeg har sagt det før: Noe forferdelig negativt er knyttet til Bates, det hviler en forbannelse over vårt kjære Leeds så lenge han er der, dessverre... :-[
Leeds - at least until this world stops spinning 'round

HåvardK

Quote from: h.b on March 07, 2010, 10:49:45
Hvis Grayson er den rette mangeren. Ja da er det nå han skal vise det.
Enig. Men etter hvor mange kamper på rad skal vi si dette?

lojosang

Jeg har på følelsen av at et kollektivt OEF lider av relativt kraftig framskredet bipolar lidelse.
- Leif Olav

baste

Quote from: upwego on March 07, 2010, 11:55:03
Jeg er så skuffet at jeg nesten er knust!  :-[ -og dessverre må vi bare innstille oss på en sørgelig ting: Vi rykker ikke opp i år heller! Det er noe med Leeds, noe riv ruskende galt - og jeg har sagt det før: Noe forferdelig negativt er knyttet til Bates, det hviler en forbannelse over vårt kjære Leeds så lenge han er der, dessverre... :-[
LEEDS historie og nedtur begynte vel lenge før Bates kom inn i bildet. Men historien er vel ikke på vår side når det gjelder playoff og finaler.

Satser på direkte opprykk, Grayson har gjort dette før. MOT

Dennis

Quote from: upwego on March 07, 2010, 11:55:03

Hjelpe seg!  >:(

Vi ligger fortsatt på direkte opprykk! Vi har tapt færrest kamper og sluppet inn færrest mål i serien og plukket nest flest poeng. Hvordan kan du konkludere med dette !
Marching on together!

h.b

Formen vår tyder på et lag totalt blottet for direkte opprykkssjanser. samt at vi har Norwich,Charlto og Southampton borte. Med vårt spill om dagen, ja da er det 0 poeng i disse kampene. Og taper vi disse 3. ja da rykker vi ikke opp

jarle

Neppe tvil om at noe må skje og det brennkvikt...

Kan jo alltids håpe de andre lagene går på en Brink...

La oss håpe på stang inn og litt medvind i typisk Leeds stil...  ;D

Dennis

Quote from: h.b on March 07, 2010, 13:49:47
Formen vår tyder på et lag totalt blottet for direkte opprykkssjanser. samt at vi har Norwich,Charlto og Southampton borte. Med vårt spill om dagen, ja da er det 0 poeng i disse kampene. Og taper vi disse 3. ja da rykker vi ikke opp

Kampene skal spilles og laget kan selv fikse opprykk! Deler spillerne holdninger om at ting allerede er avgjort, "ja da" blir det verken poeng eller opprykk.

Innsats er det eneste som gjelder, ikke utsagn i baner som: "Stakkars oss, vi er Leeds. Vi får det aldri til! Det er det skjebnen og sigøyner-forbannelser som har skylden for. Det er ingenting vi kan gjøre med det, bu-freaking-hu!".
Marching on together!

upwego

Det er dessverre et faktum at etter 3.januar, har formen vært mildt sagt skrøpelig. Jeg ønsker for eksempel ikke å se en tabell for det som har skjedd i ligaen hittil i 2010, den vil nok være svært nedslående lesing.  :-[
Legger vi dette til grunn, er det pr i dag absolutt ingenting som tyder på at vi kaprer nok poeng til å sikre direkte opprykk - dessverre.  :-[ Grayson har hatt lang tid på seg til å rette opp skuta nå, men det ser ut til at han famler i blinde - og tida begynner å renne ut...
Leeds - at least until this world stops spinning 'round

Here we go again

Quote from: jarle on March 07, 2010, 14:00:47
Kan jo alltids håpe de andre lagene går på en Brink...

Den godeste Brink vant Vasaloppet i dag, så jeg håper for all del at ikke de andre lagene er like seige som ham! ;)

LEO

Eier`n til Newcastle regner med å måtte ut med 10 mill. pound for opprykk mens vi skal greie det samme med kr. null. ???

Når sesongen gikk så bra frem til Manchester da skulle selvfølgelig Bates ha satset og sikret opprykket. Men den gang ei.

Vi mangler en goalgetter ved siden av Beckford og jeg har tidligere bett om at Sharp ble hentet.
Han bøtter inn mål for Doncaster. 
Vi har brukt Hughes som venstre back som er ikke hans naturlige plass og ikke brukt White før NÃ....
Helt feil at Grayson har tenkt White som venstre kantspiller og som erstatter for Parker.

Hvor gjør Bates av pengene. Han kan umulig ha budsjettert med vår cupsuksesser og heller ikke salget av Delph. Vis oss dine penger Bates eller f**k off.

Før var det snakk om at han ikke kunne selge før en gitt dato den MÃ... vi ha passert med god margin.

Come on Leeds, jeg har fortsatt troen.  De som buer laget må slutte med det for det hjelper ikke en dritt. Hjelper kun motstanderne.

Leedsfan

Aidy Boothroyd fikk akkurat sparken i Northampton..
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Promotion 2010

Quote from: Leedsfan on December 21, 2013, 19:20:58
Aidy Boothroyd fikk akkurat sparken i Northampton..

Synd vi ikke ansatte ham i 2007-8-9-10....

Stjerneskuddet som burde ha ledet storklubben Leeds United til seier på seier i Champions League!

Det er bare for patetisk!   ;D

....det var bare et spark til veteranen da, for muligens å lokke ham inn her igjen!

Jeg har faktisk ingen tro på at Blackwell'er, Grayson'er eller Warnock'er av denne verden kan eller kunne ført oss noe som helst sted! Og slett ikke denne Boothroyd heller....!

Men McDermott derimot, med rette økonomiske midler og en trenerstab som kan utvikle unge, gamle og nye spillere!

;D
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973