Kamp: vs Brentford @ Griffin Park, tirsdag 26/1 2016, kl 20.45

Started by Promotion 2010, January 25, 2016, 20:28:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Annesj

Quote from: HåvardK on January 27, 2016, 14:36:25
Quote from: Kato on January 27, 2016, 12:47:54
Quote from: Annesj on January 27, 2016, 12:06:18
Foranledningen er et utspill/lang ball som stoppern til Brentford header ut og over alle våre på midtbanespillere rett og slett. Bridcutt  får såvidt hodet på den men header bakover og lander i beina til Saunders og fritt frem. Vi står altfor høyt med samtlige av våre midtbanespillere slik jeg ser det ihvertfall. Bridcutt burde vel vært noe dypere her?

https://www.youtube.com/watch?v=VF5saCV6pBo

Altfor stor avstand mellom våre to bakerste ledd.
Kan være noe i det. Samtidig må vi jo angripe med en viss risiko også - f eks ved at backene (i dette tilfellet Wooton) tør å stå høyt og bli  med framover. Slik sett har vel da midtforsvaret et ansvar for å komme etter med presset i denne situasjonen. Personlig syns jeg det er Bridcutt som gjør den største feilen her. Hans heading og altså ballmiss var en direkte svak involvering.

Helt enig. Bridcutt burde lest bedre hva som kommer til å skje når ballen er i lufta på vei mot Brentfords midtstopper å falle dypere å heller angrepet ballen som heades ut istedet for å bli ryggende som nå. Evt må forsvaret stå høyre som du sier. Men de starter nok allerde å rygge når de ser Bridcutt misse headinga. Blir mye taktikkeri her nå men  ;) Syns nå det er en artig del av diskusjen  :)
Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

Kontakinte

Da har jeg sett tv-bildene, å den jobben Bridcutt gjør etter att han mister/bommer på headingen er helt tragisk. Han jogger jo etter ballfører?! Hadde han gitt 100% i den situasjonen, hadde han rukket tilbake.

Annesj

Quote from: Kontakinte on January 27, 2016, 15:58:28
Da har jeg sett tv-bildene, å den jobben Bridcutt gjør etter att han mister/bommer på headingen er helt tragisk. Han jogger jo etter ballfører?! Hadde han gitt 100% i den situasjonen, hadde han rukket tilbake.

Det registrerte jeg også ja. Samme forsåvidt med Murphy..
Marching on together
We are so proud
We shout it out loud

Kontakinte

Quote from: Annesj on January 27, 2016, 15:59:33
Quote from: Kontakinte on January 27, 2016, 15:58:28

Det registrerte jeg også ja. Samme forsåvidt med Murphy..
Murphy orker jeg ikke kommentere lenger, han gir meg bare migrene ;)

Eriksen55

Quote from: Annesj on January 27, 2016, 15:09:49
Foranledningen er et utspill/lang ball som stoppern til Brentford header ut og over alle våre på midtbanespillere rett og slett. Bridcutt  får såvidt hodet på den men header bakover og lander i beina til Saunders og fritt frem. Vi står altfor høyt med samtlige av våre midtbanespillere slik jeg ser det ihvertfall. Bridcutt burde vel vært noe dypere her?

Kan være noe i det. Samtidig må vi jo angripe med en viss risiko også - f eks ved at backene (i dette tilfellet Wooton) tør å stå høyt og bli  med framover. Slik sett har vel da midtforsvaret et ansvar for å komme etter med presset i denne situasjonen. Personlig syns jeg det er Bridcutt som gjør den største feilen her. Hans heading og altså ballmiss var en direkte svak involvering.

Helt enig. Bridcutt burde lest bedre hva som kommer til å skje når ballen er i lufta på vei mot Brentfords midtstopper å falle dypere å heller angrepet ballen som heades ut istedet for å bli ryggende som nå. Evt må forsvaret stå høyre som du sier. Men de starter nok allerde å rygge når de ser Bridcutt misse headinga. Blir mye taktikkeri her nå men  ;) Syns nå det er en artig del av diskusjen  :)

For å holde diskusjonen i gang  :)

Bør ikke Murphy løpe hjem i stedet for å stå bom stille og følge ballbanen, han bør lukte at dette kan bli farlig? Han som snapper opp ballen starter jo bak Murphy, men er likevel først på den.. Bridecutt med dårlig timing, men det kaller jeg mer uflax enn udyktighet. Uansett så går det fort og det handler i denne situasjonen om veldig små marginer..

Elendig løping hjem av både Bridcutt og Murphy, det er det eneste ved målet jeg reagerer på!!

Annesj

Quote from: eriksen55 on January 27, 2016, 16:13:21
Quote from: Annesj on January 27, 2016, 15:09:49
Foranledningen er et utspill/lang ball som stoppern til Brentford header ut og over alle våre på midtbanespillere rett og slett. Bridcutt  får såvidt hodet på den men header bakover og lander i beina til Saunders og fritt frem. Vi står altfor høyt med samtlige av våre midtbanespillere slik jeg ser det ihvertfall. Bridcutt burde vel vært noe dypere her?

Kan være noe i det. Samtidig må vi jo angripe med en viss risiko også - f eks ved at backene (i dette tilfellet Wooton) tør å stå høyt og bli  med framover. Slik sett har vel da midtforsvaret et ansvar for å komme etter med presset i denne situasjonen. Personlig syns jeg det er Bridcutt som gjør den største feilen her. Hans heading og altså ballmiss var en direkte svak involvering.

Helt enig. Bridcutt burde lest bedre hva som kommer til å skje når ballen er i lufta på vei mot Brentfords midtstopper å falle dypere å heller angrepet ballen som heades ut istedet for å bli ryggende som nå. Evt må forsvaret stå høyre som du sier. Men de starter nok allerde å rygge når de ser Bridcutt misse headinga. Blir mye taktikkeri her nå men  ;) Syns nå det er en artig del av diskusjen  :)

For å holde diskusjonen i gang  :)

Bør ikke Murphy løpe hjem i stedet for å stå bom stille og følge ballbanen, han bør lukte at dette kan bli farlig?  Bridecutt med dårlig timing, men det kaller jeg mer uflax enn udyktighet. Uansett så går det fort og det handler i denne situasjonen om veldig små marginer..

Elendig løping hjem av både Bridcutt og Murphy, det er det eneste ved målet jeg reagerer på!!

Absolutt. Kommer litt anpå hva rollene til de to er føler jeg. Er Bridcutt den som skal være defensivt anker så bør han falle av syns jeg. Men nå kommer jo balle mot han så burde som du sier kanskje murphy burde sett dette og falt av istedet. Det vi alle kan være enige om er at det er håpløst av våre to sentrale midtbanespillere  :)
Marching on together
We are so proud
We shout it out loud

auren

Si meg hvilket mål i mot hvor ingen Leedsspillere gjør noen feil!? Synes det overanalyseres vel mye her. Man finner sikkert 50-100 småfeil til alvorlige feil i en fotballkamp, men hvor det ikke blir scoring.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Kato

Quote from: auren on January 27, 2016, 17:47:37
Si meg hvilket mål i mot hvor ingen Leedsspillere gjør noen feil!? Synes det overanalyseres vel mye her. Man finner sikkert 50-100 småfeil til alvorlige feil i en fotballkamp, men hvor det ikke blir scoring.

auren

Sjelden et baklengs bare består av en feil. Som regel 3-6 feil som gjør at motstanderne scorer. Det  mest interessante er å se der feil gjentas, hvor det er strukturen det er noe i veien med.

Feil som den Brentford gjorde i går blir ikke like interessant, neste gang treffer forsvareren ballen og vips ingen baklengs.

Men vårt baklengs i går kommer etter mitt syn som følge av trøbbel med strukturen. Ofte (spesielt i fjor) at vi fikk baklengs som følge av at vi ble tatt i ubalanse. Ingen skjerm foran forsvarsfireren. Ã...rsakene kan være flere. Kaster ukritisk for mye folk fremover. Utydelig rollefordeling innad i midtbaneleddet. Står for høyt. For stor avstand mellom leddene. Osv. Eller det jeg mener har vært vårt problem, vi har ikke den defensive midtbanespilleren som er tilpasset oppgaven å være holding midfielder. Kanskje kom han inn døra fra Brentford, det får vi se på. Austin var ingen Mikel. Bridcutt har flere av egenskapene, har så langt denne sesongen vært den nærmeste, men mangler verdensherredømme i lufta. Og har en annen klar svakhet. For ofte direkte involvert i baklengs.

Eriksen55

Quote from: Kato on January 27, 2016, 18:34:12
Quote from: auren on January 27, 2016, 17:47:37

auren

Sjelden et baklengs bare består av en feil. Som regel 3-6 feil som gjør at motstanderne scorer. Det  mest interessante er å se der feil gjentas, hvor det er strukturen det er noe i veien med.

Feil som den Brentford gjorde i går blir ikke like interessant, neste gang treffer forsvareren ballen og vips ingen baklengs.

Men vårt baklengs i går kommer etter mitt syn som følge av trøbbel med strukturen. Ofte (spesielt i fjor) at vi fikk baklengs som følge av at vi ble tatt i ubalanse. Ingen skjerm foran forsvarsfireren. Ã...rsakene kan være flere. Kaster ukritisk for mye folk fremover. Utydelig rollefordeling innad i midtbaneleddet. Står for høyt. For stor avstand mellom leddene. Osv. Eller det jeg mener har vært vårt problem, vi har ikke den defensive midtbanespilleren som er tilpasset oppgaven å være holding midfielder. Kanskje kom han inn døra fra Brentford, det får vi se på. Austin var ingen Mikel. Bridcutt har flere av egenskapene, har så langt denne sesongen vært den nærmeste, men mangler verdensherredømme i lufta. Og har en annen klar svakhet. For ofte direkte involvert i baklengs.

Og hadde Bridcutt hoppet 4 mm høyere så hadde det ikke blitt baklengs, på det angrepet ihvertfall..

Ã... kaste folk fremover vil jeg se mer av, gjerne også litt ukritisk innimellom  :)

Cannavaro

Syns det er helt på sin plass at folk diskuterer Brentford-scoringen ; det er et "lilleputt-mål" hvor  en spiller får løpe med ballen i beina, rett frem, og omtrent tupper ballen i gåll.  Det er sånn man ser i kamper for smårollinger, og med oss da.....helt åpenbart at Cooper må støte opp tidligere der, han må allikevel sjanse på at Taylor kommer på rett side av deres høyre kant.  At en spiller får gå fra midtbanen upressa som det der er bare hårreisende. Den scoringen skjønner jeg godt at folk her vil diskutere, skal bare ikke skje.
MFLU - Miracles For Leeds United