Kamp: Carabao Cup 2.r vs Sheff. Wed. @Hillsborough Stadium tirs 26/8-25 kl. 21

Started by auren, August 24, 2025, 18:57:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 24 Guests are viewing this topic.

HåvardK

Quote from: Eriksen55 on August 26, 2025, 23:06:02
Quote from: auren on August 26, 2025, 23:04:22Både ute av cupen og en elendig prestasjon. Nå blir det ramaskrik frem til Newcastle-kampen og frem til overgangsvinduet stenger. Blir ganske utrivelig å følge med de neste dagene  :-X

auren

Ja det er mange gale folk der ute!
Jeg må innrømme at jeg sliter med å se veldig optimistisk på situasjonen akkurat nå. Vel er vi helt i starten av sesongen, men gårsdagens affære bar ikke akkurat bud om at vi er på rett kjøl. Kom gjerne med innspill som kan snu stemningen - det trenger jeg og flere!

HåvardK

Quote from: Eriksen55 on August 26, 2025, 23:23:13
Quote from: PetterH on August 26, 2025, 23:10:52
Quote from: Robert on August 26, 2025, 23:04:09Forskjellen mellom å stille med og uten keeper til kamp. Gratulerer.

Ja, vi har virkelig ett keeper problem.

Litt tidlig å konkludere vel.. Lista ligger på riv om Perri allerede nå er ferdig..
Darlow som flere mener burde stått er ubrukelig pga en feil!

Makan
Her er jeg enig. Stor tabbe i går, men Darlow har ikke gjort mange feil for oss. Spørsmålet er om ikke Perri burde ha fått spille i går for å få flere minutter under beltet. Samtidig er det smart å gi andrevalget matchtrening også.

Hawley

Med Tanaka og Ampadu ute, så blir jeg meget overrasket hvis vi tar poeng mot Newcastle. Det var et helt annet nivå de presterte. Vi er liksom tilbake på championship-nivå.
Alt for tidlig å konkludere, men det lukter litt samme leksa i forhold til spillerkjøp sist vi var oppe.

Cannavaro

Utrolig skuffet over å være ute av mikke mus cupen igjen, men egentlig ingen overraskelse. leeds ryker ofte ut mot dårligere rangerte klubber i denne cupen.  Fikk inntrykk av at Farke ville ha 3-5 bytter ifht. Arsenal kampen, men han serverer oss 9 nye navn i startoppstillingen mot uglene vs. Arsenal.
Jeg skal prøve å la det negative ligge i fred - men det er åpenbare svakheter når vi ikke kan slå et veldig ungt Champiosnship lag som ligger i bunn i deres divisjon. Så bunner det i en keepertabbe egentlig....

Det ble mer sjanseskaping med Gnonto når han kom inn, også i kombinasjon med Bogle. Hadde disse vært med fra start så tror jeg vi ville vunnet etter 90 min. Høyresiden vår ble mye mer truende med disse to på banen.
Personlig syns jeg Longstaff blir noe for treg i pasningsvalg og involveringer, kanskje han trenger flere kamper...samme gjelder Bornauw og til en viss grad Bijol. Nettopp derfor er det litt idiotisk å ryke ut av denne cupen, det er en fin matcharena for spillere som trenger spilleminutter.  Så skal det sies at den beste matchingen er nettopp mot lag da i egen liga....

Konstellasjonen Harrison og Okafor på venstre siden gir jeg egentlig et pluss i margen for. Harrison er fremoverrettet og har mye energi og løpsvilje (dog er innleggene hans veldig variable). Okafor fikk vist noe han kan komme med, jeg tror han må spilles varm og blir helt sikkert bedre med flere kamper..
Likte det jeg så av DCLevin når han kom inn, han har spissbevegelser, rører seg ofte i rom bak og mellom stopperne og kom til avslutninger uten at jeg syns det var clear-cut sjanser (har balltreff som ikke er på føttene, og en avslutning som er liggende altfor nærme keeperen). Han vil score mål for oss i PL det er jeg overbevist om...
Nmecha har en fysisk tilstedeværelse og bra rykk, men fikk ikke truet bakrom særlig igår ettersom SWFC lå tungt bakpå, Aaronson viste noe, men han er bare ikke PL materiale..ihvertfall ikke ennå.  Byram er klart mindre fremoverrettet enn Harrison som back, spiller på trygghet. Darlow er veldig uheldig med scoringen, men er ellers trygg og god syns jeg.

Totalt sett skuffet over resultatet og at vi ikke kommer til flere sjanser, særlig i første omgang, det skjedde mer når vi gjorde bytter. Det forteller oss at de aller fleste som startet her ikke holder PL standard, og at hele spillergruppa har en vei å gå. Når nå Ampadu og Tanaka er ute mot Newcastle så må jeg innrømme at jeg gruer meg mer til neste kamp enn at jeg gleder meg...at vi spiller på hjemmebane er et lite pluss, men det er marginalt....

MFLU - Miracles For Leeds United

leedslife

1 omgangen var begredelig.
2 omgangen synes jeg Leeds var gode. Hjalp godt med Gruev og Byram ut. Spesielt førstnevnte sentralt i banen. Longstaff ble i større grad tredd opp og Piroe ble mer delaktig siste tredjedel.
Og som flere andre skriver så gav det oss et annet sting med kombinasjonen Gnonto/Bogle.
Personlig synes jeg Harrison var blandt Leeds beste over 90 min. Et godt alternativ til backplass.

Største problemet for meg er den mangelen på mentalitet som i er lag og klubb.
Det må jo bli en stor oppgave og spille for og holde seg i divisjonen når man gang etter gang blir slått ut i cupene mot antatt svakere motstand.
Salford var up for it. SW i går. Leeds liker ikke det presset.
Det nytter lite og pepre mostander med sjanser og skudd mot mål hvis den mentale tilstedeværelsen ikke er større foran egen og mostanders boks...
Litt betenkelig.

leedslife

Whatever that was, it wasn't anywhere near the standard we've come to expect from Leeds under Daniel Farke. Dominant possession, but nothing to show for it. Predictable patterns and a lack of energy so far. Far from the reaction fans want to see following a heavy league defeat.

@LUFCDATA