Herved melder jeg meg inn i...

Started by Dennis, August 26, 2006, 15:45:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dennis

...de som stiller seg spørsmålet om ikke vi trenger en ny gaffer snart. Altså, jeg deler ikke syn (foreløpig) med den radikale høyre-fløyen kalt "Blackwell-out'erne", men den litt mer konservative gjengen midt i mellom dem og Blackie-fansen (som jeg til nylig var del av.) Jeg døper oss "Blackwell-skeptikerne"

Først og fremst vil jeg konstatere at jeg synes jobben Kevin Blackwell har gjort i klubben, fra nedrykket og frem til i dag (rettere sagt i mars/april) har vært fantastisk! Personlig tror jeg ikke vi kunne nevnt en manager som ville gjort jobben bedre, eller like bra for den saks skyld.
Selvsagt skal ikke jeg påstå at jeg vet akkurat hvor mye press mannen lider under, men jeg tør vedde Jon Rs hodeplagg (og andres Bob Dylan-samlinger), på at den er større enn en hvilken som helst annen klubb i divisjonen (og større enn 80% av lagene på hylla over oss.)

Fra å ikke ha en full benk et par dager før møtet med Derby i den første sesongen 'her nede', til å komme til play-off-finalen året etter, med en stall som plutselig var slagkraftig, er noe alle håpet, men ingen innerst inne realistisk sett kunne tro ville skje allerede da.

Blackwell har hentet inn mange spennende spillere for en billig penge, som Shaun Derry, David Healy, Paul Butler, Ian Westlake, Rob Hulse, Richard Cresswell osv, osv.
Noen bomkjøp har det selvsagt blitt, men det må man regne med når de eneste spillerne klubben har råd til å kjøpe, er free-agents og andre klubbers rejects. Uansett, han har vel ikke kjøpt noen såkalt flopper, ettersom prisen ikke har vært på mer enn knapper og glansbilder.
Uansett synes jeg Blackwell har vært, alt i alt, en kløpper på overgansmarkedet. Du er ikke enig? Da vil jeg påpeke at vi ikke har hatt råd til å overby andre klubber og heller ikke pga divisjonen, trussel om å bli satt under administrasjon og lønnstruktur, kunnet lokke antatt store spillere.  

Så til grunnene jeg har for å ville ha inn en ny:

* Spillestil - Den har blitt diskutert opp og ned i mente og jeg begynner også å bli svært lei den. Ikke 4-5-1 kontra 4-4-2, men hvor defensivt orienterte vi alltid virker. Som i sist hjemmekamp mot Cardiff (påpekt i en annen tråd.)
Spisser som til stadig spiller ute av posisjon, andre som får alt for mye tillit, andre igjen som får alt for lite. Jeg synes rett og slett vi spiller fotball på feil måte. Savner innstillingen under D'oL, der midtbanen kom susende og heller tok noen sjanser bak, for å beine ballen i mål. Nå kommer Bakke drivende framover, spiller ballen ut til kant og stopper på 16-meter.

* Motivasjon - Play-off-finalen tar jeg ikke opp, ettersom jeg mener spillerne bør renne over av motivasjon av egen vilje til å spille i toppdivisjonen. Men derimot i andre kamper virker det som Blackwell ikke har klart å få gutta opp på et nivå som man må ha for å slå de litt mindre gode lagene. De mindre gode lagene som Colchester og Southend feks, vil jo (fortsatt) se på oss som en stor skalp å ta, dermed vil innsatsen vanligvis være veldig høy.
Det samme nivået må vi opp på, men det har vi veldig, veldig ofte slitt med å greie!

* Media - Mye kan sies om Blackies mediahåndtering. Mye morsomt har blitt sagt, mye dumt også. De kjappe kommentarene synes jeg er artige. Det jeg har sett meg lei på, er den konstante underlegenheten hans. Det jeg mener med det, er hvordan før kamper han alltid minner på at motstanderen gjerne vil slå Leeds, i stedet for å være full av selvtillit og si 'Vi kan slå disse! Vi spiller hjemme og skal gå ut for å styre kampen!" og hvordan tap alltid bortforklares enten ved uflaks eller skader.

Konklusjon:
Jeg synes som sagt Blackie har gjort en fremragende jobb, men at en ny mann nå burde hentes for å ta skuta videre. Det finnes managere som Curbishley på markedet, men det er vel usannsynlig. Allikevel tror jeg ikke alltid managere, i like stor grad som spillere, styres av lønn, men oftere av utfordringer og fremtidige ambisjoner.
Gordon Strachan er jo også en drøm for meg! [:)]

Selvsagt håper jeg at Blackwell kan være mannen som tar oss opp og tilbake ut i Europa, men det virker ikke sånn. Gir han noen kamper til, men vil ikke virke etterpåklok, så jeg prøver heller å være eh... før..klok...

Marching On Together!
Marching on together!

Peter7

Velkommen i klubben!

Crainey 4 Scotland
Vi skulle aldri ha solgt Terry Cooper til Middlesboro'

peacock

Et meget bra og nyansert innlegg!
Personlig er jeg mest opptatt av debatten rundt vår spillestil. Eller, har vi vår egen stil? Synes det er vanskelig å se et mønster, og det offensive virker veldig tilfeldig.
Historien viser at gode årganger Leeds United har spilt direkte fotball, med kjappe overganger, høyt press og stor aggressivitet. Legg til hard jobbing uten ball og susende tacklinger![:)]
Er det ikke slik vi vil se Leeds[?] Glem overdreven possession og samba; vi vil se tøffe Yorkeshire-men for svarte svingende....[:(!]

ragnar

Savner den fotballen som ble spilt tidlig i DOL sin karriere.

...direkte fotball, med kjappe overganger, høyt press og stor aggressivitet. Legg til hard jobbing uten ball og susende tacklinger!...

Det var saker det. Bånn gass fra start til slutt og da selvfølgeligt med alt som hører med.

*Champions of CCC 06/07*
*In El Loco we trust!*

Tom S

Vi kan ikkje ta ifrå Blackie den heder og ære han fortener for den jobben han har gjort i Leeds United hittil. Det bør ingen vere ueinige i.

På den bakgrunn føler eg også at han fortener ein sjanse til å ta det siste steget.

Er sjølv også kritisk til spillestil til tider, og savner høgare press og meir gjenvinning.
Men, til tider i kampene  hittil i sesongen føler eg at eg har sett eit meir ballsikkert lag og eit lag som virker meir samkøyrt enn tidlegare.
Med dei skader vi har fått på nøkkelspillere meiner eg Blackie bør få tid på seg å vise kva Leeds er gode for med fullt lag.

Men, alle managere (og spillere) må evaluerast fortløpande mtp framgang og resultat. Dette gjelder seff også Blackie, og han kan ikkje forvente å leve på den jobben han har gjort sidan han og Kelly møtte til preseason sommeren 2004.

WE'RE LEEDS AND PROUD!!!
COME ON LEEDS !!

Asbjørn

quote:
Originally posted by ragnar

Savner den fotballen som ble spilt tidlig i DOL sin karriere.

...direkte fotball, med kjappe overganger, høyt press og stor aggressivitet. Legg til hard jobbing uten ball og susende tacklinger!...

Det var saker det. Bånn gass fra start til slutt og da selvfølgeligt med alt som hører med.

Syns etter hvert at debattene på EOF virkelig har blitt lesbare. [:)]

Den som oftest polariserte og gjentakende-argumentasjon vi ofte opplevde, har nå fått stooore innslag av nyanser og ettertenksomhet. [:)] ...A good thing, syns jeg.

Tydelig at opptil flere "tungvektere" har registrert seg på forumet/begynt å skrive lately [:)]

Der Kaizers innlegg over her kunne jeg faktisk ha skrevet selv (og selv om det er velskrevet, tenkte jeg på innholdet og ikke formen denne gang [:)][:)][:)]).
...men jeg hadde nok ikke satt Dylan-samlingen min på styr, nei [:I]

Blackie har gjort veldig mye bra for oss -spesielt at han klarte å bygge et fundament den tid det ikke var særlig mye å bygge opp fra.

Like fullt har jeg nok fått en snikende følelse lately om at det butter imot med fremgangen for tiden... er det i "time running out"-fasen mon tro, for den godeste Blackie...

Jeg håper likevel fortsatt på at m. f.eks. Nicholls tilbake osv vil man kunne se tilbake på denne tiden som "da selv Asbjørn begynte å bli skeptisk" [:)]

Veteranen vår har nok rett i en del av sine snippets mot Blackie - spørsmålet er om Kevin klarer å demme opp der han har begrensninger via folkene han har rundt seg... Slik gode managere før ham har klart å skjule sine egne begrensniger.

Samtidig kjøper jeg Skottens "Herregud da mann - Leeds er et middels CCC-lag og kan ikke pr dato anskaffe mr Perfect..." Fortsatt er det gjerne slik at et stk Blackwell er noe av det beste vi har mulighet til m tanke på 1) å takle å ha Kenneth som sjef 2)å kunne operere innenfor våre økonomiske rammer 3)å være midt inne i et byggeprosjekt som fortsatt går rette veien
(...det eneste jeg undrer på her, er dette punkt 3, går det rette veien siste par mnd???)

Og Kenneth'en... jeg kjøper vettis'ens personlighets-tanker rundt ham. Samtidig kan nok Bates kalles "en vinner" - og han kjenner nok selv "en vinner" på gangen - og jeg vil tro han vil kunne svelge noen kameler mens han ser klubben gå "the right way" - men i motgang er nok dét verre...

Mht spillestilsdebatter så velger jeg å tie her inntil vi har fått sett noen flere CCC-kamper av året. Med en 4-5 innabords burde nok opptil flere av oss her inne begynne å ha grunnlag for hete debatter om temaet.

Det kan bli gøy [8D]

Inntil videre, let Kevin show the way.

Men da trenger vi "flere Crystal Palace'er and a lot less Cardiffs"

...gonna go up north.    I'll plant and I'll harvest what the earth brings forth
The hammer's on the table, the pitchfork's on the shelf  
For the love of God, you ought to take pity on yourself

B.Dylan
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Jon R

Jon R.

Erik_

quote:
Originally posted by Mr Kaizer
Selvsagt håper jeg at Blackwell kan være mannen som tar oss opp og tilbake ut i Europa, men det virker ikke sånn. Gir han noen kamper til

Du kan da ikke bare gi Blackie et par kamper til for å komme ut i europa. Snakk om press! [8D][:o)]

Godt fremlagt case, Kaizer. Men for meg virker det ikke som du er midt i, og tviler med spørsmål om å skaffe ny manager. Tror du har vippet over til den radikale gjengen (med en liten usikkerhet i deg, og frykt for å bli skjelt ut av meg) og ønsker Gordo eller Curb mer enn noe annet til klubben. Du har mistet troen på Kevin som så mange andre, både her og i England. At Blackie ikke kan føre oss videre. Tør jeg påstå.

Kanskje fordi du sier det i konklusjonen din. [:)]

Det er lov det.

Ps. Og ja. Det skulle jeg egentlig si.

KJEDELIG TRÃ...D [:D]

h.b

Blackie er ikke manageren som kan få Leeds videre. Men han er manageren som gjør som Bates sier. Derfor har han fremdeles denne jobben. Enten så er det å eie en klubb som Leeds United det viktigste for Bates, Eller så skal han selge klubben så fort gjelda er borte.Uansett så er nissefar Bates noe av det siste et lag som Leeds United trenger for å komme tilbake til Premier League.Med Bates som eier kommer aldri den dagen hvor Leeds atter en gang befinner seg i premier League.

Sander

Ettersom jeg har hørt løse rykter om at Ranieri har sitti på tribunen vår de tre siste kampene, begynner jeg også å skifte mening. Føler fortsatt at vi skal gi Blackwell muligheten til å bygge opp det laget han vil ha, men han begynner å få dårlig tid...

Asbjørn

quote:
Originally posted by h.b
.Med Bates som eier kommer aldri den dagen hvor Leeds atter en gang befinner seg i premier League.

Denne må jeg nesten fremheve... [:)]

Jeg antar at hatten er innkjøpt - og skal spises - den dagen dette skjer!

[8D]

I ain't lookin' to compete with you, beat or cheat or mistreat you
Simplify you, classify you, deny, defy or crucify you
All I really want to do, is baby, be friends with you
B.Dylan
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan