Spillere på rett plass

Started by h.b, November 12, 2006, 20:04:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

h.b

sitter her med følelsen av at blake burde være en fri mann mellom midtbanen og spissene i en 3-1-4-1-1 system
F.eks.
-------------Stack------------
-------Foxe--Killa--Heath-----
-------------Derry------------
Moore-Westlake-Douglas-Lewis/johnson
----------------------Blake--------
-----------Healy--------------------

Dette fordi Derry kan da rydde opp i bakromet bak midtbanen. Der har vi mistet alt for mye.

Blake kan ta den dype angrepsrollen som han har en tendens til å falle tilbake til. Han har jo vist han fakisk er farligst når han opererer i en fri rolle

Ferre

Enig i at Blake burde spille i en fri rolle bak spissene, men tror vi må spille med backfirer i stedet for tre.

-----------Stack---------------
Kelly---Heath---Killa---Crainey
--------Douglas--Derry--Lewis
---Blake-----------------------
--------Healy--Cresswell-------

-WE'LL BE BACK-

Per-Stian

3-5-1-1

----------Stack-----------

---Foxe--Kilgallon--Heath---

Kelly----------------------Lewis
----------Nicholls--------------

----Douglas---------Westlake----

----------Blake-----------------
---------------Cresswell--------

Jon R

quote:
Originally posted by h.b

sitter her med følelsen av at blake burde være en fri mann mellom midtbanen og spissene i en 3-1-4-1-1 system
F.eks.
-------------Stack------------
-------Foxe--Killa--Heath-----
-------------Derry------------
Moore-Westlake-Douglas-Lewis/johnson
----------------------Blake--------
-----------Healy--------------------

Dette fordi Derry kan da rydde opp i bakromet bak midtbanen. Der har vi mistet alt for mye.

Blake kan ta den dype angrepsrollen som han har en tendens til å falle tilbake til. Han har jo vist han fakisk er farligst når han opererer i en fri rolle

Du er inne på noe her, Håkon. En treer bak kunne definitivt vært noe for oss. 3-4-1-2 kan være et annet alternativ:

---------------------Stack------------------------

----------Foxe-------Heath-----Kilgallon------------------

Kelly------Douglas (Nicholls)-------Derry-------------Lewis(Westlake)

--------------------Blake ( Howson/Rose )---------------------------

----------Healy-----Cresswell------------------------------

Jon R.
Jon R.

ToreLA

En forsvarstreer er jeg helt imot. Spesielt i disse 4-3-3 tider er det døden med tre bak.  Syns Wise er inne på noe med formasjonen igår. Eneste problemet er mangel på vingspill, men Blake passer helt klart i en spydspissrolle.

Erik_

Tre bak, med en så kondisjonssvak stall? Det er jo selvmord...

Da MÃ... vi jo ha vingbacker eller kanter som er sterke nok til å løpe opp og ned gjennom hele kampen.

Enig med Tore. Vi bør fortsette som i går. I verste fall kan Cresswell spille alene på topp. Jeg er heller ikke helt i mot at Blake og Healy kan spille sammen på topp.

Ferre sin flotte "illustrasjon" synes jeg passer best akkurat nå. Ønsker kanskje Westlake på kant og Lewis på back.

Tre bak... gutta da! [:)]

SirOlsen

Jeg også er noe i skeptiske laget mot 3 mann bak bare... jeg ville nok hatt enda litt mere kondis på gutta før jeg turte ta den sjangsen..

MARCHING ON TOGETHER!
-SirOlsen-

Peter7

Vi prøvde vel en back-treer mot Leicester en gang i PL, det var vel rudt omkring den tida Rio kom.

Forsøket endte i katastrofe, men det var jo et helt annet lag den gangen da.

Foxe 4 Australia!
Vi skulle aldri ha solgt Terry Cooper til Middlesboro'

ToreLA

Under George Graham spilte vi vel en del med 3-5-2?

Erik_

Det må vel ha vært 5-3-2 [:o)]

Kato

Her var det mye morsomt. 5 ledd med 3-1-4-1-1. Det blir aldri under 100 innslupne i et slikt system. Vært morsomt å vite om Dere som ønsker å spille med 3 bak ønsker et sone- eller markeingsorientert forsvar?

Jon R

quote:
Originally posted by kato

Her var det mye morsomt. 5 ledd med 3-1-4-1-1. Det blir aldri under 100 innslupne i et slikt system. Vært morsomt å vite om Dere som ønsker å spille med 3 bak ønsker et sone- eller markeingsorientert forsvar?

Sone! Eller, hva er det vanlige? [8D]

Jon R.
Jon R.

Dennis

quote:
Originally posted by Peter7

Vi prøvde vel en back-treer mot Leicester en gang i PL, det var vel rudt omkring den tida Rio kom.

Forsøket endte i katastrofe, men det var jo et helt annet lag den gangen da.

Foxe 4 Australia!

DO'L ønsket å spille med R*o, Woody og Radebe på likt. Vi tapte vel kampen 1-3 og forsøket ble aldrig gjentatt! [:)]

Uansett, synes en firer bak, med sonemarkering er det sikreste [:p]

Proud to be LEEDS!
Verdens hardeste yrke: Leeds-supporter
Marching on together!