Jul, kampen for å overleve....

Started by MrK, December 07, 2006, 04:18:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

MrK

CCC 2006/7 so far er ikke blitt helt det som vi håpet. For de so var i Cardiff el så det på tv - der vi var 90 min unna PL - har problemer med å fatte hva som skjer nå. KB er ute - dette sammen med endel spillere vi vitterlig hadde trengt.

Dennis Wise er gjenforent med Gudfaren (gjerrigknarken) til sitt barn og skal lose Leeds trygt i havn?

Hva er trygg havn pt?

Vi er i nærheten av league 1 og det er rimelig usexy.

Wise har uttalt denne uken at han må hente nye fjes - greit nok det - kom med nye spillere som kan bidra med noe både i det korte og lange bildet.........vi har sett for mange medioker spillere på lån - spillere som lånes ut for å matches og thats it!
Eddie Grays uttalelser støtter jeg fullt ut - avvikle hele lånesystemet!

Hva bringer denne sesongen?

Slik det ser ut - skal vi være fornøyd med å stå! Det er selvfølgelig ikke bra nok for LUFC - realiteten er en helt annen.
Skrekkscenarioet er flg.: Billigsalg av "stjernene" våre - som blir erstattet av billige no names.der fasiten blir rock bottom.

Håper at noen kan hviske Bates i øret og få han til å FORSTERKE laget - skjer det så kan 07 bli hyggelig. Det er ikke så forbanna langt opp hvis en kan stabilisere seg på ett høyere nivå
Hørt på Living Room; "where's the cardmachine"?

berlin

Trygg havn er å klatre nok opp tabellen til at ikke de siste 4-5 kampene blir avgjørende.

Hva bringer denne sesongen? Det blir selvfølgelig spennende å se hva som skjer i januar. Leste på en leedsside at det var linet opp 7 signeringer i jnauar, hvilket jeg tar med en klype salt.

Som Eddie sier, er det ikke helt utenkelig at man kan klare PO i denne divisjonen, men det klarer vi nok (forhåpentligvis) ikke. Skulle vi rykke opp vi PO, så er jeg redd det blir nedrykk igjen med en gang.
Wise blir ( forutsatt at vi holder oss i ccc ) nok evaluert dersom det ikke er markant fremgang. Tipper det blir da vi får vite om han har evne til å føre et lag til topps, eller ei.

MrK

Hvis det blir tilgjengelig penger så er det mulig å forsterke laget til å gå hele veien......Det er ikke så langt opp - det gjelder å få litt stang inn/flyt så er alt mulig.

Alt står på om vi forsterker laget - da det trengs
Hørt på Living Room; "where's the cardmachine"?

SirOlsen

Hmja.. men er det så fordømt lurt å avvikle lånesystemet nå egentlig?..

Se på starten vi hadde på denne sesongen.. hadde vært moro å se hvor vi hadde vært nå om ikke Wise hadde fått hentet inn NOE konkurranse til dauingene vi hadde da han overtok.. Personlig skulle jeg likt å se overgangssesongen noe lengre enn den er idag.. Klart, er vel fordeler og bakdeler med alt.. så jeg skal være forsiktig med å tale for stort om det ene eller det andre.. men Gray har også gode poeng i den artiklen sin..

Poenget for oss nå blir i allefall å heve oss.. snart åpener overgangsvinduet, og jeg venter i ultrastor spenning over hva vi får se da.. først da legger jeg meg opp en mening om vi er fortapt eller har sjangs.. pr tiden svinger vi jo fra tap til vinn som en klokkependel...

Men ting ahr i allefall forbedret seg litt i spillet vårt.. kanskje ikke mye, men merkbart.. vi taper i allefall ikke 5-1 lengre

*bank i bordet*

MARCHING ON TOGETHER!
-SirOlsen-

Karl Hot Shot

Det er mulig at League One er usexy, men jeg vet om temmelig mange lag i både League One og League Two som spiller bedre fotball enn det Leeds United gjør akkurat nå. Saken er at Leeds United per dags dato ville hatt problemer med å holde seg på øvre halvdel av League One-tabellen også. Alle disse lånesoldatene løser ingen problemer for Wise/Poyet. De trenger noen spillere som presterer på høyt nivå, og som har tenkt å bli i klubben. Fortsatt er Leeds Uniteds lønnsnivå en risiko. Bates har innført lønnstak på £6.000 i uka. Men det er faktisk forlokkende mye for mange reservelagsspillere i andre Championship-klubber og klubber i lavere divisjoner. Jeg forhørte meg om lønnsnivået i Motherwell i Skottland, klubben spiller i den skotske Premier League, når jeg var der for to uker siden. Den best betalte spilleren er den australske spissen Scott McDonald, og han har £2.000 i uka. De andre spillerne ligger fra £500 til £1.500 i uka. Det sier seg selv at utsikter til £6.000 i uka blir et sterkt lokkemiddel, selv om de bare får spille reservelagsfotball og må tåle håning fra den ivrige supportermassen.

R - R

Men vi har likevel som enkelte paapeikar dei hogaste lonnsutgiftene i CCC. Dette kjem vel pga. utgifter til tidlegare spelarar/trenarar, men likevel... vi har eit for hogt lonnsnivaa i klubben. Denne sesongen maa vi nok konstatere blir ein sesong for aa stabilisere fallet - igjen, saa kanskje neste sesong, med betre okonomiske utsikter, kan vi starte klatringa?

- Rune

1. omgang: Southampton 3 Leeds 0
2. omgang: Southampton 3 Leeds 4
[:D]

Job Done Preston, *******
- Rune

Ferre

Lønnsnivået er helt klart for høyt i forhold til kvaliteten på spillerne!

-WE'LL BE BACK-

Per-Stian

quote:
Originally posted by Ferre

Lønnsnivået er helt klart for høyt i forhold til kvaliteten på spillerne!

-WE'LL BE BACK-

Heilt sant!

SirOlsen

Bør i det minste være lønn etter prestajoner.. bonuser etc.. så kan heller en grunnlønn være lavere.. men har det ikke vært uattraktivt å spille i Leeds før, er det vel en fare for at det kan bli det da [:p]

Noen som sitter med noe eksakte tall på hva vi betaler i lønnsutgifter på spillere som ikke spiller for oss lengre?..

Juleønske: R-R får Norsk tastatur til dataen sin! [8)]
-SirOlsen-