Akademiet stenger...

Started by Sverre, January 09, 2007, 05:42:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sverre

Nok en dårlig nyhet, skjønt denne har vel vært fremmme litt tidligere også...? Leeds United vil stenge akademiet for sine juniorspillere, og vil gå tilbake til å bruke "gamle damer" til å huse junior-gutta. Fra og med januar i år, vil flere av de nåværende spillerne bli nødt til å flytte på seg, ettersom klubben ikke vil ta kostnadene som er forbundet med å holde akademiet åpent for juniorspillerne (som hybler).

Vi går sakte, men sikkert, tilbake til de gode gamle årene.

Men vi fikk jo frem spillere da også, så kanskje kan vi få frem nye talenter også i 2007 på samme måte som Leeds United gjorde det i 1966...?

Forresten - enda et rykte i Leeds forteller oss at de fire junior-gutta Camfield, Bayly, Hird og Madden er på vei bort, og at klubben ikke har bruk for dem i årene som kommer.

berlin

huff, men vel vel, det kan komme bedre tider.

baste

hvor har du dette ifra ? Link ?

Sverre

Har ikke noen annen link enn at det har ligget ute på en av mailing-listene i Leeds.

Følgende sakset fra en mail i helgen;

January 2007 Thorpe Arch academy residential facilities are to be closed
down with the club reverting to the traditional landlady system for the
juniors.

h.b

dette ekrefter nok de verste anntagelser. Skal Leeds overleve som en klubb i fremtiden må disse nye eierne inn så fort som mulig. Pr dags dato så har ikke Leeds penger engang til å drifte dette akademiet. Kommer ikke det nye eiere så kommer konkursen

h.b

MrK

Fremtiden er for spillere nærmere 35 år tydligvis - er det mulig å ødelegge en klubb mer enn det vi er vitne til  - f.... unbeliveable!

"finnes det overhodet mennesker som kler orange?"
Hørt på Living Room; "where's the cardmachine"?

SirOlsen

-SirOlsen-

stefan

Ikke godt å si Øisten. Vi trenger en seriøs kapitalinnsprøytning. Skule gjerne sett noen ihvertfall kjøpe  ut krasner og gjengen hans, det hdde vært en fin begynnelse. Det er nå bare hybel systemet som legges ned for øyeblikket.Da du sa at akademiet skulle stenges Sverre, trodde jeg at jeg skulle få infarkt.

Blue Machine
"Lyrisk Blåveis" EP
www.myspace.com/barebluemachine
www.tenforken.com

"Always carry a flagon of Whisky in case of snakebite and furthermore always carry a small snake." W.C Fields

Sheridan

Mange som sliter med rykte-rykninger om dagen [?][:o)][|)]

flynn

Om dette stemmer er det faktisk værre enn salget av Killgallon synes jeg. Det eneste fornuftige i den situasjonen Leeds er i nå må da være å satse på å bygge opp junioravdelingen til å fostre førstelagsspillere selv, snarere enn å låne/kjøpe aldrende rejects fra våre konkurrenter? Veien fra juniorlag til a-lag bør være overkommelig på det nivået vi befinner oss på nå, samt at en slik policy vil bidra til å løfte klubbens posisjon i nærområdet igjen.
Det er jaggu meg bedre å rykke ned nå men fortsette (starte opp igjen?) en mer langsiktig satsing, enn å kaste penger etter gud-og-hverman i et desperat håp om å overleve i divisjonen.

flynn

Svend Anders

Husa der spillerne bor har vært stengt også tidligere de siste årene. Det vr stengt da vi var nær administrasjon og åpnet ikke opp igjen før Bates kom inn.

Dette betyr på ingen måte at AKADEMIET stenget, bare bomuligheten på stedet.

At unggutta nå skal bo rundt hos vertsfamilier er vel neppe den store krisa, de skal da trene like mye og alt det der likevel. Og med de erfaringene jeg har med juniorene er det neppe noen ulempe at de går fra å være for seg selv til å ha en familie og noen til å snakke med til daglig.

Cheer up, folks!

SA

http://www.svendanders.com/
Følges på:
www.twitter.com/svendleeds
www.twitter.com/svendanders

RoarG

Dette er nedselging til en tilværelse i L1 eller lavere. Her trengs det ny kapital inn fortere enn svint. Noen må kjøpe ut Bates. Mannen er i eiendomsbransjen, ikke i fotballbransjen. Spørsmålet er hvem som gidder å investere i en klubb som til de grader signaliserer ambisjonsmangel som Leeds? Kombinasjonen milliardeær og masochist mottas med takk.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Bye

Om ikke Bates forsvinner før februar/mars, tror jeg vi må forberede oss på nedrykk. League One, here we come.
Trønder i Bergen!