Skrevet av Emne: Slåsskamp i spillertunnelen  (Lest 5867 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Sheridan

Re: Slåsskamp i spillertunnelen
« Svar #30 på: Januar 16, 2007, 08:48:05 »
quote:
Originally posted by Jon R

quote:
Originally posted by Promotion 07

Ganske håpløst av de fleste av Bates og Wise kritikerne her inne. Bates reddet oss fra konkurs og Wise er manager nå. Jeg tviler på at Wise er en elendig taktikker etter alle hans år på topplan og som manager i Millwall og Swindon.
Kjøpene i januar har hittil vært oppløftende. Vi vet at stallen er en gjeng med sidrumpa avdanka stjerner (hvis de noen gang var det). Ikke lett å få et slikt lag til å prestere. Spesielt ikke for en manager som har vært i klubben et par måneder. Dette er jo en konsekvens av at Blackwell ikke fikk det til. Og det er Blackwells lag som for det meste opptrer så patetisk hver lørdag.



Blackwell kan umulig ta ansvaret for at forsvaret lekker som en sil. Vi opplevde aldri en defensiv kollaps over tid så lenge han var sjefen. Det er Wise som valgte å kvitte seg med kulturbærerene for det som fungerte ganske bra og erstatte de de med Stack, Heath og Ugo. Spurte han noen gang spillerne til råds om hva som fungerte tidligere og hva som skjedde i det øyeblikket Carver tok over ledelsen? Det burde vært første prioritet å få til en god organisering og stabilitet i de bakre rekker, fremfor å bringe inn en spiller som Kandol. Wise har hatt god tid til å rette opp dette nå, men har rett og slett ikke lykkes. Først og fremst takket være enorme omrokkeringer fra uke til uke. Jeg lurer fortsatt på når vi skal få spilt inn en førsteellever som kan fungere som et kollektiv.

Juickastingen fra en annen tid er naturligvis ikke relevant i denne sammenhengen. [:0]

Jon R.




Defensiv kollaps?
Poenget er at vi fikk en RESULTATMESSIG kollaps under Blackwell.

Noe måtte gjøres.
Hadde ingenting skjedd, så hadde Wise vært handligslammet, ikke sant?

Må le når du sier Wise har hatt godt tid.
Spessielt med tanke på hva Blackwell fikk av tid og pund....
Det henger ikke på greip det du valser opp med gang på gang...sorry!

Spørre dem til råds.
Hva veit vi om akkurat det?
Bare synsing....igjen...

Bli nå ferdige med disse REPRISENE av noen negative poster om Dennis Wise å gi mannen en fair sjanse til få forme laget sitt.

« Siste redigering: Januar 16, 2007, 08:53:26 av Sheridan »

SirOlsen

Re: Slåsskamp i spillertunnelen
« Svar #31 på: Januar 16, 2007, 10:39:01 »
Hva i all verden har det med Wise som manager å gjøre at han kastet en juicebøtte eller hva det nå var i en spillertunnell i kampens hete, hvor spillerne er fyrt opp til maks i forkant av en kamp?... Og ikke minst for 7 år siden?... ehh...
-SirOlsen-

HåvardK

Re: Slåsskamp i spillertunnelen
« Svar #32 på: Januar 16, 2007, 14:40:44 »
quote:
Originally posted by Sheridan

quote:
Originally posted by Jon R

quote:
Originally posted by Promotion 07

Ganske håpløst av de fleste av Bates og Wise kritikerne her inne. Bates reddet oss fra konkurs og Wise er manager nå. Jeg tviler på at Wise er en elendig taktikker etter alle hans år på topplan og som manager i Millwall og Swindon.
Kjøpene i januar har hittil vært oppløftende. Vi vet at stallen er en gjeng med sidrumpa avdanka stjerner (hvis de noen gang var det). Ikke lett å få et slikt lag til å prestere. Spesielt ikke for en manager som har vært i klubben et par måneder. Dette er jo en konsekvens av at Blackwell ikke fikk det til. Og det er Blackwells lag som for det meste opptrer så patetisk hver lørdag.



Blackwell kan umulig ta ansvaret for at forsvaret lekker som en sil. Vi opplevde aldri en defensiv kollaps over tid så lenge han var sjefen. Det er Wise som valgte å kvitte seg med kulturbærerene for det som fungerte ganske bra og erstatte de de med Stack, Heath og Ugo. Spurte han noen gang spillerne til råds om hva som fungerte tidligere og hva som skjedde i det øyeblikket Carver tok over ledelsen? Det burde vært første prioritet å få til en god organisering og stabilitet i de bakre rekker, fremfor å bringe inn en spiller som Kandol. Wise har hatt god tid til å rette opp dette nå, men har rett og slett ikke lykkes. Først og fremst takket være enorme omrokkeringer fra uke til uke. Jeg lurer fortsatt på når vi skal få spilt inn en førsteellever som kan fungere som et kollektiv.

Juickastingen fra en annen tid er naturligvis ikke relevant i denne sammenhengen. [:0]

Jon R.




Defensiv kollaps?
Poenget er at vi fikk en RESULTATMESSIG kollaps under Blackwell.

Noe måtte gjøres.
Hadde ingenting skjedd, så hadde Wise vært handligslammet, ikke sant?

Må le når du sier Wise har hatt godt tid.
Spessielt med tanke på hva Blackwell fikk av tid og pund....
Det henger ikke på greip det du valser opp med gang på gang...sorry!

Spørre dem til råds.
Hva veit vi om akkurat det?
Bare synsing....igjen...

Bli nå ferdige med disse REPRISENE av noen negative poster om Dennis Wise å gi mannen en fair sjanse til få forme laget sitt.




1. Blackwell hadde en resultatmessig kollaps. Har dette snudd etter at Wise kom inn?

2. Blackwell fikk altså tid - og pund. Han tok oss også til play-off-finale. Hvordan var det med pund foran denne sesongen?

3. Vi skal altså gi Wise tid til å forme laget. Hva er perspektivet i denne sammenhengen? Innebærer det at vi skal godta et nedrykk som en del av denne prosessen?

Tom S

Re: Slåsskamp i spillertunnelen
« Svar #33 på: Januar 16, 2007, 15:11:11 »
Med Blackie som manager trur eg ikkje vi hadde vert i den tabellposisjonen vi nå befinner oss i.
Dette kan vi umulig vite, men eg står for den påstanden.

Realitetene er at Wisey er manager (og Bates er eigar), det må vi forhalde oss til. Difor lyt Wisey få ein fair sjanse til å lage "sitt" lag utfrå hans fotballfilosofi.
Han har nå januar på seg til å hente inn sine spillere. Då forventer eg at han begynner å levere varene allerede iløpet av januar og seinast medio februar.
Håper tidsmessig dette rekker....

Det blir spanande å sjå "nye Leeds United" i kampene framover og at Wisey no finner sin første-elver.



WE'RE LEEDS AND PROUD!!!
COME ON LEEDS !!

samadhi

Re: Slåsskamp i spillertunnelen
« Svar #34 på: Januar 16, 2007, 16:06:22 »
Vil minne om at så godt som alle på dette forumet var enige i at det var rett å sparke Blackwell. Han hadde en elendig periode det siste halve året han var manager. Mistet kontrollen både defensivt og offensivt, og det gikk rykter om at spillerene hadde vendt han ryggen.

Nå når vi har fått en manager som ikke har klart å snu den elendige trenden synes jeg det blir for dumt å snakke om at vi ikke skulle sparket Blackwell. Det blir å være litt for etterpå klok.

Dennis Wise har selvsagt ikke imponert noen ennå, men han har jo kun styrt laget i ca 2 måneder, og det er først nå fremover vi vil se ett lag som Wise selv har komponert. Jeg er ikke overbevist om at Wise er vår frelser, men jeg støtter han uansett fullt ut frem til han har bevist noe annet. Resten av sesongen blir utvilsomt en skikkelig test for Wise.

Jeg tror ikke helt Wise visste hva han kom til da han overtok midt i sesongen. Han trodde nok at laget skulle være en del bedre enn det resultatene viste, men han så nok raskt at en rekke av spillerne var enten utgått på dato eller i dårlig form. Den første tiden har han brukt mye på å eksprimenter med både spillere og formasjoner, og jeg synes han har vært fair og gitt de fleste spillerne en sjanse til å vise hva de kan, Marques, Beckford, Foxe f.eks. Derfor har det også vært naturlig at vi ikke har noen fast førstellever ennå, men denne tror jeg kommer til å sette seg etterhvert, nå når Wise forhåpentligvis begynner å få litt oversikt i stallen sin...

Den siste tiden har det vært så mye kritikk av Wise at jeg mistenker enkelte for kun å være ute etter opphetede diskusjoner!

marching on together,
derudaf forever...
marching on together,
derudaf forever...

Promotion 2010

Re: Slåsskamp i spillertunnelen
« Svar #35 på: Januar 16, 2007, 16:42:54 »
Nå begynner dette å bli så seriøst at jeg bare henger på noe Teamtalk-sludder. Faktisk har jeg tenkt denne tanken selv da jeg sto på tribunen og så hvilket lag som ble presentert i finalen i Play Off....

Teamtalk:
Met up with Joel griffiths after the Perth Glory Newcastle game in Australia. He claims that Leeds players were told that gaining promotion via the playoffs was not an option due to the financial situation at the club. The offer of a 3 year contract was Blackwell's reward to ensure that Leeds didn't gain promotion via the playoffs adn the offer of a $5m transfer kitty in the summer. Ken Bates had apparently sought local investment for these monies, however, the benefactor pulled out due extremely poor season ticket sales and an alleged dressing room split orchestrated by senior including gregan, butler and stone. The livermore transfer was cancelled due to lack of funds and the sale of hulse followed to raise much needed funds. Incidently, Joel Griffiths said many leeds players believe that Leeds United are cursed following the incident with Bowyer,Woodgate and Sarfraz Najieb. The curse relates to the club and the players invlved. In addition,many players view the fans as glory hunters that have deserted the club at a time of need. In response the players are not committed and don't care about the clubs future. Finally, Griffiths scored 2 excellent goals in a superb individual display.

[;)]
« Siste redigering: Januar 16, 2007, 16:43:15 av Promotion 2010 »
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Sheridan

Re: Slåsskamp i spillertunnelen
« Svar #36 på: Januar 16, 2007, 22:28:26 »
quote:
Originally posted by HåvardK

quote:
Originally posted by Sheridan

quote:
Originally posted by Jon R

quote:
Originally posted by Promotion 07

Ganske håpløst av de fleste av Bates og Wise kritikerne her inne. Bates reddet oss fra konkurs og Wise er manager nå. Jeg tviler på at Wise er en elendig taktikker etter alle hans år på topplan og som manager i Millwall og Swindon.
Kjøpene i januar har hittil vært oppløftende. Vi vet at stallen er en gjeng med sidrumpa avdanka stjerner (hvis de noen gang var det). Ikke lett å få et slikt lag til å prestere. Spesielt ikke for en manager som har vært i klubben et par måneder. Dette er jo en konsekvens av at Blackwell ikke fikk det til. Og det er Blackwells lag som for det meste opptrer så patetisk hver lørdag.



Blackwell kan umulig ta ansvaret for at forsvaret lekker som en sil. Vi opplevde aldri en defensiv kollaps over tid så lenge han var sjefen. Det er Wise som valgte å kvitte seg med kulturbærerene for det som fungerte ganske bra og erstatte de de med Stack, Heath og Ugo. Spurte han noen gang spillerne til råds om hva som fungerte tidligere og hva som skjedde i det øyeblikket Carver tok over ledelsen? Det burde vært første prioritet å få til en god organisering og stabilitet i de bakre rekker, fremfor å bringe inn en spiller som Kandol. Wise har hatt god tid til å rette opp dette nå, men har rett og slett ikke lykkes. Først og fremst takket være enorme omrokkeringer fra uke til uke. Jeg lurer fortsatt på når vi skal få spilt inn en førsteellever som kan fungere som et kollektiv.

Juickastingen fra en annen tid er naturligvis ikke relevant i denne sammenhengen. [:0]

Jon R.




Defensiv kollaps?
Poenget er at vi fikk en RESULTATMESSIG kollaps under Blackwell.

Noe måtte gjøres.
Hadde ingenting skjedd, så hadde Wise vært handligslammet, ikke sant?

Må le når du sier Wise har hatt godt tid.
Spessielt med tanke på hva Blackwell fikk av tid og pund....
Det henger ikke på greip det du valser opp med gang på gang...sorry!

Spørre dem til råds.
Hva veit vi om akkurat det?
Bare synsing....igjen...

Bli nå ferdige med disse REPRISENE av noen negative poster om Dennis Wise å gi mannen en fair sjanse til få forme laget sitt.




1. Blackwell hadde en resultatmessig kollaps. Har dette snudd etter at Wise kom inn?

2. Blackwell fikk altså tid - og pund. Han tok oss også til play-off-finale. Hvordan var det med pund foran denne sesongen?

3. Vi skal altså gi Wise tid til å forme laget. Hva er perspektivet i denne sammenhengen? Innebærer det at vi skal godta et nedrykk som en del av denne prosessen?



1: Der har vært en klar forberdring spillemessig de siste ukene. Alle rapporter tyder på at spillerene står distansen i kampene bedre enn tidligere og at der hersker en figthing spirit i troppen. Forhåpentligvis vil ihvertfall enkelte av de innlånte sette sitt preg på Leeds utover våren.

2: Dette veit vi svaret på begge to.

3: Lenger enn 2-3 måneder. La oss oppsummere etter sesongen.


lojosang

Re: Slåsskamp i spillertunnelen
« Svar #37 på: Januar 16, 2007, 23:29:51 »
quote:
Originally posted by Promotion 07

Nå begynner dette å bli så seriøst at jeg bare henger på noe Teamtalk-sludder. Faktisk har jeg tenkt denne tanken selv da jeg sto på tribunen og så hvilket lag som ble presentert i finalen i Play Off....

Teamtalk:
Met up with Joel griffiths after the Perth Glory Newcastle game in Australia. He claims that Leeds players were told that gaining promotion via the playoffs was not an option due to the financial situation at the club. The offer of a 3 year contract was Blackwell's reward to ensure that Leeds didn't gain promotion via the playoffs adn the offer of a $5m transfer kitty in the summer. Ken Bates had apparently sought local investment for these monies, however, the benefactor pulled out due extremely poor season ticket sales and an alleged dressing room split orchestrated by senior including gregan, butler and stone. The livermore transfer was cancelled due to lack of funds and the sale of hulse followed to raise much needed funds. Incidently, Joel Griffiths said many leeds players believe that Leeds United are cursed following the incident with Bowyer,Woodgate and Sarfraz Najieb. The curse relates to the club and the players invlved. In addition,many players view the fans as glory hunters that have deserted the club at a time of need. In response the players are not committed and don't care about the clubs future. Finally, Griffiths scored 2 excellent goals in a superb individual display.

[;)]



Right...

Dette er nesten like festlig som Duberry-Parmesankomplottet. [:D]

Trenge vel for fakerten  ikkje ha nåken signatur heller eg, vel! [:D]
- Leif Olav

Karl Hot Shot

Re: Slåsskamp i spillertunnelen
« Svar #38 på: Januar 16, 2007, 23:40:18 »
Jeg grøsser av hele denne debatten om "Wise kontra Blackwell". Det er nesten surrealistisk. Tenke seg til at mektige Leeds United virkelig skulle havne i en slik knipe at disse "amatørene" i det hele tatt kom i nærheten av sjefsstolen på ærverdige Elland Road! Det er til å gråte av.

Wise bør snarest få laget til å fungere igjen, ellers kommer jeg til å gjøre noe som jeg aldri tidligere har gjort når jeg har sett Leeds United live, og det er å rope ukvemsord til egne spillere eller ledere.
 

Jon R

Re: Slåsskamp i spillertunnelen
« Svar #39 på: Januar 17, 2007, 01:28:48 »
quote:
1: Der har vært en klar forberdring spillemessig de siste ukene. Alle rapporter tyder på at spillerene står distansen i kampene bedre enn tidligere og at der hersker en figthing spirit i troppen. Forhåpentligvis vil ihvertfall enkelte av de innlånte sette sitt preg på Leeds utover våren.


Javel? Hva bygger du dette på? Du mener kanskje forberding ift kampene under Carver? Jeg mener vi er spillemessig dårligere nå enn vi var de første kampene under Wise og de 8 kampene under Blackwell. De fire siste: Vi tapte 0-2 mot Sunderland etter to mål siste halvtimen. Vi var sjanseløse kampen sett under et. Vi tapte 1-3 for Stoke etter å ha tapt annen omgangen med to mål, rett nok etter en bra første omgang. Vi tapte 1-3 for WBA i en kamp som var game over etter 15 minutter. En seier på de siste 9 kampene, og det mot Coventry, kanskje det eneste CCC laget som er svakere enn Leeds for tiden. Også der kom vi på hæla den siste halve timen. Vi har 9 baklengs på de siste 4. Sorry. Det er heller lite som tyder på at vi er på rett vei, selv om jeg skulle ønske du hadde rett, Ole. [8)]


Jon R.
« Siste redigering: Januar 17, 2007, 01:36:32 av Jon R »
Jon R.

Sheridan

Re: Slåsskamp i spillertunnelen
« Svar #40 på: Januar 17, 2007, 03:26:36 »
Ja jeg syntes Coventry kampen var veldig bra annført av kaptein Nicholls. Og den viste tydelig ett lag som er innstilt på å fighte til fløyta går. Det syntes jeg ikke man kan si om noen av de første kampene denne sesongen, der sentrale spillere på laget var sjokkerende svake og nesten virket uinterisert. Spillere som vel Wise nå har luket ut. Det er klart du kan dra frem mange negative resultater og si at sånn er det, men jeg syntes å spore at vi har ett lag nå som vil jobbe knallhardt for hverandre. Akkurat det er alfa omega i denne vanskelige tiden og kampen mot å unngå league one. Nå er vi vel alle veldig spent på hva nykommerene kan bidra med denne våren, med full klaff på noen av dem så skal dette gå Leeds vei. Håper fremdeles på enda en midtstopper før vinduet stenges.


Jon R

Re: Slåsskamp i spillertunnelen
« Svar #41 på: Januar 17, 2007, 03:33:17 »
Nicholls ja. Wise er jo den første manageren i år som har fått glede av denne spilleren skadefri og "fit".(spilte vel en hel kamp under Blackwell og et par under Carver men ble skadet før han rakk å bli varm i trøya) Allikevel har vi tapt to av tre kamper med denne inspirende figuren på banen. Det er derfor ikke nok med en Nicholls i form, så lenge fireren bak er en vandrende katastrofe. Introduksjonen av Heath og Foxe som våre førstestoppere, er det mest sjokkerende og kritikkverdige vi har opplevd under Wise. O`Brien vil være et langt steg i riktig retning, men trolig må vi ha en habil makker til, raskere enn svint.

Jon R.
« Siste redigering: Januar 17, 2007, 03:44:03 av Jon R »
Jon R.

Peter7

Re: Slåsskamp i spillertunnelen
« Svar #42 på: Januar 17, 2007, 04:10:49 »
Får vi O'Brien kan vi jo stille et midtstopperpar av to ex-Newcastle-spillere ...

Som stopperalternativer har vi da O'Brien/Elliot/Heath/Sa/Foxe - og Kelly/Sa/Richardson og Crainey/Lewis/Elliot som backalternativer.

Så sier jo Wise at Marques ikke er åpen for henvendelser likevel.

Burde begynne å hjelpe litt på forsvaret, da?

***
Crainey 4 Scotland!
« Siste redigering: Januar 17, 2007, 04:19:49 av Peter7 »
Vi skulle aldri ha solgt Terry Cooper til Middlesboro'

Jon R

Re: Slåsskamp i spillertunnelen
« Svar #43 på: Januar 17, 2007, 04:23:58 »
Ingen dum firer: Kelly, O`Brien, Elliot, Crainey: Midtbane med Thompson, Nicholls, Blake og Lewis. Healy og Flo på topp. Bra på papiret i det minste. [8)]

Jon R.
« Siste redigering: Januar 17, 2007, 04:24:19 av Jon R »
Jon R.

HåvardK

Re: Slåsskamp i spillertunnelen
« Svar #44 på: Januar 17, 2007, 04:41:49 »
Bra på papiret - sikkert også på banen, bare de får litt tid...
For å styre unna ironiseringen et øyeblikk: Det er faktisk på høy tid at vi får etablert en bakre firer som er noenlunde stabil. Det er uforståelig(men lite å gjøre noe med nå!)at Wise ikke tidligere har agert i forhold til dette. En ny midtstopper må komme inn i løpet av uka hvis vi skal få satt et forsvar som i tillegg til å ha gode nok individuelle egenskaper også er noenlunde trygge på hverandre. Den defensive samhandlingen vil være avgjørende for om vi greier å holde oss i divisjonen. Offensivt har det faktisk skjedd såpass mye positivt i det siste at det burde holde mål hvis vi greier å tette igjen bakover.

Nicholls

Re: Slåsskamp i spillertunnelen
« Svar #45 på: Januar 17, 2007, 04:44:03 »
quote:
Originally posted by Sheridan

Ja jeg syntes Coventry kampen var veldig bra annført av kaptein Nicholls. Og den viste tydelig ett lag som er innstilt på å fighte til fløyta går. Det syntes jeg ikke man kan si om noen av de første kampene denne sesongen, der sentrale spillere på laget var sjokkerende svake og nesten virket uinterisert. Spillere som vel Wise nå har luket ut. Det er klart du kan dra frem mange negative resultater og si at sånn er det, men jeg syntes å spore at vi har ett lag nå som vil jobbe knallhardt for hverandre. Akkurat det er alfa omega i denne vanskelige tiden og kampen mot å unngå league one. Nå er vi vel alle veldig spent på hva nykommerene kan bidra med denne våren, med full klaff på noen av dem så skal dette gå Leeds vei. Håper fremdeles på enda en midtstopper før vinduet stenges.





Må si meg enig med deg Sheridan. Jeg har en stor tro på at ting vil gå seg til. Jeg mener, og bestemt tror at en kan se forbedringer i laget.  Spesielt holdningen på banen og utenfor banen. Det virker som laget har fått optmismen og "håpet" tilbake. Framover nå kommer vi til å se  riktig nok et kick and run lag, men uansett et lag som kjemper mye mer. Nøkkelen til "spiriten"/moralen i laget ligger i hendene på Dennis Wise og "Gus", samt at kaptein Kevin Nicholls tar ansvar og viser sitt sanne beist.

Vi får håpe at Wise har en konkret plan og at han gjennomfører den, og  at han ikke minst beholder roen. Det værste er hvis han begynner å "tulle" og prøve alt i hytt og pine.

Har ikke noe annet å si en " Lykke til Dennis Wise, lykke til Gus og ikke minst, lykke til Leeds United"...
 

Kato

Re: Slåsskamp i spillertunnelen
« Svar #46 på: Januar 17, 2007, 04:54:41 »
Tror nøkkel til å overleve er:

1. Få satt en firer bak. Kontinuitet er nødvendig. Vi kan ikke fortsette byttingen slik vi til nå har gjort. Og vi må ha fremgang på 1.forsvarsjobb, sikringsjobb, avstander i ledd og ikke minst avstander mellom ledd.

2. En drivende Kevin Nicholls sentralt. Livsviktig å beholde han skadefri og i form.

3. At en av de foran leverer stabilt ut sesongen (10+).


Vi trenger raskt 2 gode stoppere for å lykkes, gjerne O`Brien.


« Siste redigering: Januar 17, 2007, 04:55:12 av kato »
 

HåvardK

Re: Slåsskamp i spillertunnelen
« Svar #47 på: Januar 17, 2007, 14:51:22 »
quote:
Originally posted by Nicholls
Vi får håpe at Wise har en konkret plan og at han gjennomfører den, og  at han ikke minst beholder roen. Det værste er hvis han begynner å "tulle" og prøve alt i hytt og pine.
Har ikke noe annet å si en " Lykke til Dennis Wise, lykke til Gus og ikke minst, lykke til Leeds United"...


Velkommen på forumet, Nicholls! Du er vel inne på sakens kjerne i det jeg har uthevet overfor. Det flere er uenige om, er hvorvidt Wise kan tenkes å "ha en konkret plan", og om det han har bedrevet til nå kan beskrives som "å prøve alt i hytt og pine", eller om det er nødvendige forsøk på veien fram mot en stabil taktikk. Min mening burde være kjent. Uansett hvor vi står i denne saken, har vi vel ikke annet å gjøre enn å ønske lykke til. Og typisk nok har trua på tre poeng begynt å vende tilbake, all den tid det er halvannen uke siden siste kamp...