Jada, vi vant,

Started by peacock, February 11, 2007, 03:05:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Peter7

3 poeng betyr alt.

OG - Leeds fikk CP til å fremstå som et relativt ordinært lag, ikke et formlag med 8 kamper uten tap.

Dette går veien!

Crainey 4 Scotland!
Vi skulle aldri ha solgt Terry Cooper til Middlesboro'

knut_eknes

Klaging når vi taper og klaging når vi vinner. Jezuz!

Vi kunne ikke gå fra og være så dårlig som vi var til å plutselig være Englands beste lag. Ting tar tid! Men vi beveger jo oss helt klart i riktig retning. Er ikke vi kansje et av formlagene i CCC etter nyttår? Skulle likt å sett en tabell på det...

Men poenget mitt er at folk må slutte å klage å heller nyte 3 poeng, selfølgelig vil det alltid være feil, se på et hvilken som helst lag. For Leeds sin del blir det færre og færre av de. Ingen store grove feil i går. Tør jeg minne på 1-5 mot Luton 0-4 mot Stoke osv? DA var vi dårlig!

We're getting there!

Oggy

Nils Arne Eggen brukte å si at den som gjør
minst feil, han vinner [:)]

Og det gjorde vel vi i går [:D]
Oggy

auren

Ingen stor kamp i går. Rett og slett en dårlig fotballkamp. Mye feilpasninger hos begge lag, og Leeds var det minst dårlige laget og trakk det lengste strået. Blake var blek. Fryktelig mye feilpasninger. Kandol får lite og ingenting til. Forsvaret var vår beste lagdel. Dansken gjør noen gode redninger, men imponerer ikke meg stort. Hadde noen nesten ulykker også. Frykter han kan være dårlig i feltarbeidet.

Men - strålende fornøyd med 3 poeng og godt heng på lagene foran oss på tabellen. Nå håper jeg vi får Healy tilbake til neste kamp.

Og til Papi: Ja, jeg husket den episoden godt. Sa det til og med høyt at det var snodig forsvarsarbeid at to midtstoppere prøver å ta samme mann. Merkelig.

auren, som syntes Dr. Doogie gjorde en god kamp igår...

Leeds
Till
I
Die!
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Promotion 2010

quote:
Originally posted by knut_eknes

Klaging når vi taper og klaging når vi vinner. Jezuz!

Vi kunne ikke gå fra og være så dårlig som vi var til å plutselig være Englands beste lag. Ting tar tid! Men vi beveger jo oss helt klart i riktig retning. Er ikke vi kansje et av formlagene i CCC etter nyttår? Skulle likt å sett en tabell på det...

Men poenget mitt er at folk må slutte å klage å heller nyte 3 poeng, selfølgelig vil det alltid være feil, se på et hvilken som helst lag. For Leeds sin del blir det færre og færre av de. Ingen store grove feil i går. Tør jeg minne på 1-5 mot Luton 0-4 mot Stoke osv? DA var vi dårlig!

We're getting there!

Svært enig med deg. Jeg så kampen på en elendig pc-link. Jeg fikk ikke med meg den første halvtimen da Palace var best. Etter det var Leeds det klart beste laget. Vi vant drøssevis av andreballer og kjempet for hverandre over hele linja. Blake var god i andre omgang. Spesielt etter at Cressy kom innpå. Heath var god og jeg er forundret over at Marquez ikke har spilt mer før. På midten kjempet vi godt. Flere spillere taklet og vant, og satte igang angrepene på en god måte.
Det var ikke alarmerende mange feilpasninger. Det var vel spill på et gjennomsnittlig CCC-nivå. Cressy var lyspunktet den siste halvtimen. En sånn  innsats vil heve resten på laget. Sa var god da han kom innpå.
Mange forventer at Nicholls er gull. Det er han ikke, men en arbeidshest som er veldig rå i kantene. Frazer trenger vel snart å vokse opp...må forbedre førstetouchen. Westlake hadde noen bra forseringer, men drifter litt ut og inn av kampene.

Alt i alt er jeg strålende fornøyd med kampen. Palace hadde vunnet 4 og spilt 4 uavgjort før de møtte oss.
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Erik M

Du behøver ikke ha skylapper eller være ekstremt positiv for å tro at Leeds United holder seg i CCC.  Vi skal ta igjen 2 poeng på 15 kamper.  Det er overhengende sannsynlig at Leeds holder seg.

Jeg så kampen på en veldig dårlig screen i går.  For meg så det ut som Leeds styrte kampen fullstendig mellom Leeds første scoring og CPs sin scoring.  Kan man forvente at vi spiller med naturlig selvsikkerhet etter alt som er skjedd?  Spillerne kommer til kamp motivert og godt forberedt, men etter en hel sesong med sammenhengende massiv motgang er det ikke mye som skal til før nervene sitter i laget.  

Forsvaret er bedre og defensiv trygghet er selvsagt forutsetning nr. 1 for å få kontroll på situasjonen.  Jeg registrerer også med tilfredshet at fighting spirit ser ut til å være på vei tilbake.  

Klarer Wise å gjenskape en spirit i laget er dette en aldri så liten bragd - og mer enn tilstrekkelig for å sikre kontrakten i CCC.

berlin

det er nok å sette fingeren på, både av enkelthendelser, spillesystem og ikke minst selvtillit. Vi er veldig sårbare, og kommer nok til å være det videre også. Ser ut som vi må ha minst 2 måls ledelse for ikke å rote det til. Vi er fortsatt et bånnlag CCC, og vil være det om vi unngår nedrykk også. Vi blir bare ikke et kanon-lag i år, det blir ikke vakkert de siste 15 kampene, vi supportere kommer til å være nervøse til mai. Håper bare at vi har sikre plassen før vi møter Derby borte i sesongens siste kamp. Som de fleste her inne har jeg troa på at vi berger plassen, med det svinger og et tap mot Cardiff neste helg, kan føre til at det går enda lengre tid før vi klatrer. De andre gjørmelagene har vanskelig kamper neste helg de også. En overraskende seier borte mot Cardiff vil være gull verdt for selvtillit, det å faktiskt ikke være nr 24 lenger.

kampprogram:

lør 17-feb:
cardiff-leeds
southampton-barnsley
sunderland-southend
stoke-luton
vanskelig kamper for alle bånnlaga, hull spiller ikke
Tir 20-feb:
Barnsley-Hull
Leeds-qpr
luton-sheff w
southend-crystal palace
2 6-poengers kamper, overkommelig motstand for luton og southend.

Tør vi håpe på en overraskende seier borte mot cardiff og deretter seier mot qpr? I såfall begynner det å se lyst ut. Får vi kun 1 poeng i disse 2 kampene, vil vi fortsatt opptre utolig frynsete deretter. Ahh, dette blir spennende.

Promotion 2010

Formtabellen siste 5 kamper:

HOME AWAY TOTAL  
P. TEAM PL W D L F A W D L F A W D L F A GD +/- Pts
1 SUNDERLAND_ 5 2 1 0 3 0 2 0 0 6 2 4 1 0 9 2 +7  13 PREM.
2 WEST BROM_ 5 2 1 0 6 4 2 0 0 4 2 4 1 0 10 6 +4  13 PREM.
3 DERBY______ 5 2 1 0 4 2 2 0 0 2 0 4 1 0 6 2 +4  13 P.OFF
4 SOUTHEND__ 5 1 0 1 5 1 2 1 0 5 2 3 1 1 10 3 +7  10 P.OFF
5 CARDIFF____ 5 2 0 1 5 3 1 1 0 4 3 3 1 1 9 6 +3  10 P.OFF
6 PRESTON___ 5 1 0 1 3 3 2 0 1 4 2 3 0 2 7 5 +2  9 P.OFF
7 LEEDS______ 5 2 0 1 6 5 1 0 1 3 3 3 0 2 9 8 +1  9  
8 COLCHESTER 5 1 2 0 3 2 1 0 1 5 3 2 2 1 8 5 +3  8  
9 CRYSTAL PA_ 5 1 1 0 3 1 1 1 1 5 4 2 2 1 8 5 +3  8  
10 SOUTHAMPT 5 1 1 1 2 2 1 1 0 3 1 2 2 1 5 3 +2  8  
11 WOLVES___ 5 0 1 1 3 4 2 1 0 3 1 2 2 1 6 5 +1  8  
12 PLYMOUTH_ 5 1 0 1 3 4 1 1 1 6 5 2 1 2 9 9 +0  7  
13 STOKE CIT_ 5 0 3 0 2 2 1 0 1 3 3 1 3 1 5 5 +0  6  
14 BARNSLEY__ 5 1 0 2 2 4 1 0 1 2 2 2 0 3 4 6 -2  6  
15 NORWICH___ 5 2 0 2 4 5 0 0 1 1 3 2 0 3 5 8 -3  6  
16 LEICESTER__ 5 0 1 1 1 3 1 1 1 5 4 1 2 2 6 7 -1  5  
17 HULL CITY__ 5 1 0 2 3 4 0 2 0 3 3 1 2 2 6 7 -1  5  
18 BIRMINGHM_ 5 1 1 1 5 6 0 1 1 1 2 1 2 2 6 8 -2  5  
19 COVENTRY__ 5 1 1 1 5 6 0 0 2 2 5 1 1 3 7 11 -4  4  
20 IPSWICH___ 5 1 0 1 3 4 0 1 2 0 3 1 1 3 3 7 -4  4  
21 Q.P.R______ 5 1 0 1 3 3 0 0 3 1 9 1 0 4 4 12 -8  3  
22 LUTON_____ 5 0 1 1 0 2 0 1 2 3 5 0 2 3 3 7 -4  2 LEAGUE 1
23 BURNLEY___ 5 0 1 1 1 2 0 1 2 1 4 0 2 3 2 6 -4  2 LEAGUE 1
24 SHEFF WED_ 5 0 0 2 3 7 0 1 2 2 4 0 1 4 5 11 -6  1 LEAGUE 1
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Jon R

For meg er det ganske åpenbart at vi de siste ukene har tatt et syvmilssteg fra desember nivået. Spillet bedrer seg og viktigst av alt: Resultatene i form av poeng begynner å vise seg. Vi har nesten scort to mål i snitt i 2007 og det er mer enn godkjent. Forsvarsspillet begynner å sette seg, selv om det er irriterende at vi heller ikke igår klarte å holde nullen. Det store aberet er at vi fortsatt ikke har bra nok kontinuitet i laguttakene. Sa og Howson burde startet igår, og Lewis burde spilt på sin naturlige plass på venstre ving. Vi vil aldri få noen stabilitet slik Wise driver og bytter i hytt og pine. Jeg skjønner virkelig ikke at han ennå ikke har fattet dette. [}:)]

Jon R.
Jon R.

berlin

quote:
Originally posted by Jon R

For meg er det ganske åpenbart at vi de siste ukene har tatt et syvmilssteg fra desember nivået. Spillet bedrer seg og viktigst av alt: Resultatene i form av poeng begynner å vise seg. Vi har nesten scort to mål i snitt i 2007 og det er mer enn godkjent. Forsvarsspillet begynner å sette seg, selv om det er irriterende at vi heller ikke igår klarte å holde nullen. Det store aberet er at vi fortsatt ikke har bra nok kontinuitet i laguttakene. Sa og Howson burde startet igår, og Lewis burde spilt på sin naturlige plass på venstre ving. Vi vil aldri få noen stabilitet slik Wise driver og bytter i hytt og pine. Jeg skjønner virkelig ikke at han ennå ikke har fattet dette. [}:)]

Jon R.

kanske han bilder seg inn at vi er Chelsea ( under Vialli ) ? [:o)]

Leeeeeeeeeeeeds

Si hva dere vil. VI RYKKER ALDRI NED!!!!!!!!!!!!!

GLORY GLORY LEEDS UNITED
http://leedsvik.spaces.live.com
HI MY NAME IS LEEDS, AND WHY NOT. THE BEST TEAM IN THE WORLD

ToreLA

Syns det til tider var skremmende svakt i første omgang. Fikk ikke sett andre. Det som slo meg mest var hvor målløst alt var. Tregt og uten strategi. Det var brukbart i perioder. Blake var spesielt svak sammen med Douglas. Masse dill og unødvendige støttepasninger på midten.

Men for all del, bedring i resultater er det nå i det minste. Vi rykker ikke ned, men mye må skje i sommer og vi skal kunne rykke opp neste sesong.

Papi

Etter ein god natt søvn, pluss tvtitting kor sambygdingen Ann Kristin Flatland fekk bronse, er eg klar for mine synspunkt frå i går.

Sjølvsat er det fantastisk med tre poeng, og vi skal alle appludere for laget våres, men dei som trur me er friskmelde og cruiser inn resten av sesongen må nok sjå litt nærmare på realitetane. At Leeds leder til første omgang er kun fordi markeringane til Palace glipper på ein corner. Med litt velvilje kan eg gje Leeds ein sjangse i første omgang.
Det positive derimot er at grunna god defensiv jobbing av Douglas og Nicholls skapte ikkje Palace allverden. Midtstopparane hadde ein fin jobb på dagen, men ikkje meir enn det. Sliter til tider med og bestemme seg om kven som skal støyte og kven som skal falle av. For all del ikkje begge om samtidig, og vertfall ikkje på ein kant. SKAM på dere.

Richardson beviser nok ein gong for meg at savnet av Kelly ikkje er særlig merkbart. God kamp på backen, med mange fine raid fremover. Neste kamp blir nok med Sa på venstrebacken som beviser ved innhoppet sitt at han tilfører kvalitet på laget. Merkelig manøver av Wiseboy og sette han ut av laget...

Alt i alt ein ok kamp defensivt, men fortsatt mykje som må lukes vekk, men er jo på god vei. Mener fortsatt at Leeds må på lånemarkedet og skaffe seg vertfall ein stopper. Heath er på bedringens vei, men at han og Marques skal redde laget frå nedrykk gjør ikkje akkurat meg sikker.

På midten, defensivt ser ein konturane av noko bra, men Nicolls og Doogie, uffatellig kor mykje dei sprang og snappa opp i kampen. Doogie kunne klarere ballen på sin eigen seksten, og vere ein av dei siste på ballen i angrep.
Personlig mener eg at med dei angripere vi nå har tilgjengelig bør vi kun spille med ein rein spiss, og Blake ligge i mellomrommet. Kandol var forferdelig, Moore hadde innsatsen, men det var vel stort sett det. Merker det med ein gong når Cresswell kommer inn, virker som særlig Blake stoler mykje meir på han enn Kandol, Blake blir mange hakk bedre etter byttet.

Ellers var andre omgongen mykje betre enn første, eit unødvendig frispark lager unødvendig spenning på slutten. Vi blir baktunge, og avslutter med lange polere frem mot cornerflagget som Nicholls kontrollerte med hell;)

1000 takk for tre poeng, jobb videre med småfeila denne helgen så karrer vi kanskje til oss eit poeng neste helg. Eit poeng er bedre enn ingenting.

As I Walk trough the shadow of the valley of death I will fear no evil....
As I Walk Through The Shadow Of The Valley Of Death, I Will Fear No Evil

oak-tjome

bifaller her ja. Det må gå an å glede seg ørlite når vi vinner. Det ser ut til at det kan bli noen seire fremover. Så folkens opp med hodet dette går veien!!
quote:
Originally posted by mari

Vet at det ikke er forsvarlig å skjelle ut folk på dette forumet - så derfor sier jeg følgende ;

Hvorfor har vi en slik patetisk samling av supportere ?

Hvorfor ikke klare å glede seg BITTE LITT når vi endelig har muligheten ??? Vi har tatt 9 poeng på de siste 5 kamper.1,8 poeng i snitt er faktisk meget bra.......

I tillegg fremstår Leeds for første gang i år som et LAG. Heath og Marques var meget stødige idag, det var faktik det som overrasket mest - til tross for at jeg selv alltid har gledetmeg mest over det kreative er det unektelig slik at lagets ryggrad er og blir deffensiv trygghet - har vi funnet det med en reserve fra Coventry og en krølltopp fra Angola - du verden-----

stefan

Eg ser for meg at Sa kommer inn for lewis og thompson inn for Kandol i neste kamp. Moore og Blake på topp kan funke. Cressy må nok brukes som innhopper de neste 4-5 kampene. Ellers blir det nok fort en ny skade. Vi har handlet iinn alt for mange halvinvalider de siste sesongene. Da blir det fort ustabilitet og utrygghet.

Blue Machine
"Lyrisk Blåveis" EP
www.myspace.com/barebluemachine
www.tenforken.com

"Always carry a flagon of Whisky in case of snakebite and furthermore always carry a small snake." W.C Fields

knut_eknes

Men noe av det mest positive med kampen i går er måten Leeds holder hodet kaldt på etter CP scorer.

På de 12 minuttene som gikk etter de scoret til kampslutt hadde de ikke engang en eneste halvsjangse. Forsvaret stenger de fint av hver gang de kommer.

Det likte jeg!

Ove

Fin oppsummering Papi. Jeg legger imidlertid merke til at du ikke nevner Westlake med et ord, og det er ikke så rart, for karen var helt usynlig. Her må vi vel ha bedre alternativer.

4ever arcticwhite

quote:
Originally posted by Ove

Fin oppsummering Papi. Jeg legger imidlertid merke til at du ikke nevner Westlake med et ord, og det er ikke så rart, for karen var helt usynlig. Her må vi vel ha bedre alternativer.

Det har vi vel også. Han heter Alan Thompson men spilte ikke i går (grunnet skade?)

- The future's so white, I've got to wear shades [8D]
The future's so White I've got to wear shades 8)

Papi

quote:
Originally posted by 4ever

quote:
Originally posted by Ove

Det har vi vel også. Han heter Alan Thompson men spilte ikke i går (grunnet skade?)

- The future's so white, I've got to wear shades [8D]

Westlake var vel like usynlig som Scowcroft på C Palace...
Merka han førdt når han vart utbytt...

As I Walk trough the shadow of the valley of death I will fear no evil....
As I Walk Through The Shadow Of The Valley Of Death, I Will Fear No Evil