Curbishley - Hvorfor ikke han?

Started by Le Jardin, December 18, 2006, 04:22:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Le Jardin

Konstaterer med glede at ManU tapte for West Ham, som jo har vært litt "Leeds" i PL iår. De har jo nettopp fått ny manager, Alan Curbishley, som jo var en kandidat? til å overta Leeds tidligere i høst. Som vanlig vinner lag med nye managere sin første kamp, så det kan jo ennå være tilfeldig, MEN jeg tror Curbs er en mye bedre manager enn Wise-gutten, han har i det minste erfaring fra yrket. West Ham kommer til å heve seg fra nå av, det tror jeg.

Så hvorfor inn i "tureboproppen" ble ikke Curbs vår manager? Var han for dyr? Ville han ikke flytte så langt nord? Var han i det hele tatt vurdert som aktuell eller var det bare mediene og fansen som "hjalp" ledelsen med å tipse om kandidater? Leeds må da være mere attraktiv enn West Ham? Kunne være greit å høre om noen vet noe eller har synspunkter.

Wise har januar til å handle, og resten av sesongen til å berge plassen. for det er det det handler om nå. Jeg er positiv jeg, men det er bullshit, som noen fans sier , at vi ikke kan rykke ned. Klart vi kan, se på tabellen etter halvspilt serie. se på statistikker for alle ligaer i alle år: flesteparten av de fem siste ved halvspilt rykker ned. Har ikke sjekka det, men har en klar formening om at det er slik det er. MEN noen klarer å snu tendensen, og Leeds er en stor klubb og SKAL klare det.

Stå på alle spillere og fans, lysere tider må komme.

God jul!

"Victory is in our sights"

Bites Yer Legs

Hæ? Leeds kan da umulig være mer attraktivt enn WH? Nevner kriterier i fleng: divisjon, formann, midler, tilskuertall, spillere osv...osv.. I tillegg har vel den godeste Curbs en følelsemessig tilknytning til sin tidligere klubb..

NORMAN HUNTER BITES YER LEGS!!
KEEP FIGHTING!!

raggen

leeds er ikke atraktiv nok for en så god manager som curbs..er bare å innse hva det har blitt av den gamle storheten vår... er kun navnet som lever videre.
Men vi  MOT!! svikter aldri laget men må se realiteten i øynene.

OOOOOHH AHHHHH DERRY IS GONNA GET YA!!!
Forever Leeds United!!!!!!!!

Jon R

Etter å ha sparket 5 managere på 4 år, og skakkjørt økonomien på en måte som savner sidestykke i fotballhsitorien, er vi kanskje den minst attraktive klubben å være manager for, i hele det engelske ligasystemet. [xx(]

Jon R.
Jon R.

Dennis

Jeg er også redd Alan Curbishley kun var aktuell i fansens drømmer! Han er en manager som har gjort gode ting med lite i Charlton, og som høster gode ord overalt. Ã... tro at han skulle ta over Leeds, i den situasjonen vi er i, med en styreformann som ikke tør (eller kanskje rettere sagt, ikke har) ei eneste krone å satse på klubben han driver, var å tro på julenissen.

Det er bedre med en dram i timen, enn en time i Drammen!
Marching on together!

Kato

Tøffe tider, Jon. Det skal være visst. Tenk oppturen om 350 år hvor godt den vil smake etter all elendigheten.

berlin

quote:
Originally posted by kato

Tøffe tider, Jon. Det skal være visst. Tenk oppturen om 350 år hvor godt den vil smake etter all elendigheten.

Har de satelittoverførig i himmelen, mon tro?

Carl Fisker

Det må være adskillig mer attraktivt å være manager i en PL-klubb enn i en skakk-kjørt klubb i bunnen av CCC.

Klart Curbishley ble forespurt om å overta Leeds, men han takket naturligvis nei.

4ever arcticwhite

quote:

I himmelen har de satelittoverføring, de viser KUN Leedskamper, og vi vinner alle sammen. Det er jo tross alt himmelen, ikke sant?

- The future's so white, I've got to wear shades [8D]
The future's so White I've got to wear shades 8)

HåvardK

quote:
Originally posted by berlin

quote:

Himmelen er nå en ting, men hva med den andre plassen?

Jon R

quote:
Originally posted by HåvardK

quote:

quote:

I himmelen har de satelittoverføring, de viser KUN Leedskamper, og vi vinner alle sammen. Det er jo tross alt himmelen, ikke sant?
----------------------------------------------------------------

Der viser de også bare Leeds kamper, Håvard. [V]

Jon R.
Jon R.

RoarG

Trodde vi var der alt, jeg..
quote:
Originally posted by Jon R

quote:
Originally posted by HåvardK

quote:

quote:

----------------------------------------------------------------

Der viser de også bare Leeds kamper, Håvard. [V]

Jon R.

"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

wilko92

Fra sesongen 2006/2007...............igjen og igjen

Asbjørn

Heheh...

Glimrende humor [:)]

I don't want to fake you out Take or shake or forsake you out
I ain't lookin' for you to feel like me See like me or be like me
All I really want to do, is baby, be friends with you

B.Dylan
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

samadhi

På en kveld med 3 poeng så våger jeg meg til å ta frem denne tråden.

Dennis Wise har vært vår manager i ca 5 måneder og han har på denne tiden hatt sine problemer med å overbevise alle våre fans. Uansett kan vi nå begynne å se konkrete resultat på fremgang. På de siste 5 kampene har vi vunnet 3 og tapt 2 og det virker som Wise nå begynner å få full oversikt i spillerstallen på hvem som er med i fremtidsplanene. Til tross for en del skadeproblem kan vi se litt mer kontunitet i førsteelleveren...

Grunnen til at jeg trekker frem denne tråden er selvsagt for å se på hva vår toppkanditat Alan Curbishley driver med for tiden. Siden han tok over West Ham i desember har han ikke vunnet siden fønste kamp mot Man Utd. 3 poeng på de siste 9 kampene og i likhet med Leeds kjemper de en tøff kamp for å unngå nedrykk. I likhet med Wise tok Curbishley over ett lag som mange mente underpresterte, mens han i motsetning til Wise har ett ubegrenset transferbudsjett.

Jeg sier ikke at jeg ikke har tro på Curbishley som mananger. Er faktisk sikker på at han over tid vil gjøre West Ham til ett bra lag. Med Curbishley er jeg imidlertid ikke så sikker på at han får sitte så veldig lenge om ikke resultatene kommer. Regner ikke med at islendingen som overtok West Ham er så veldig tolmodig og tviler på at han investerer store beløp for at klubben skal falle ned en divisjon.

Det jeg mener dette viser er at en manager trenger tid for å utføre mirakeler i en klubb. Er ikke så sikker på at noen andre managere kunne gjort det så mye bedre enn det Wise har gjort hittil. Med en spillergruppe som ikke lignet grisen og ett transferbudsjett lik 0 var det å ta over en Leeds i oktober 2005 en stooor utfordring. Jeg har etterhvert fått skikkelig tro på at Dennis Wise er rette mannen for oss, og jeg håper han får tid til å vise at jeg har rett!

Disse 3 poengs lørdagene er ellers bare noen herlige kvelder!! [:p]

marching on together,
derudaf forever...
marching on together,
derudaf forever...

Asbjørn

Egentlig en glimrende sammenligning, Richard. Og måtte du ha rett i at Dennis begynner å få sving på sakene nå...

Problemet er at det har vært vanskelig å se noen PLAN... Chopping og changing både blant spillere og system... Og en manager på sidelinja som ikke klarer å beherske seg, men som tilsynelatende fokuserer på alt han strengt tatt ikke har innvirkning på (linjemenn, 4.dommere og dommere samt motstanderens spillere), snarere enn ting han kan  forandre på (egne spillerdisposisjoner undervegs i kampene). Vi har lest om en manager som tidvis bruker 6 timer a day i pendlingen fra London... Og vi er full av egne fordommer fra Wise's tidligere gjøren & laden.

Men bevares, jeg er ikke prinsippielt imot Wise... det er bare for ham & motbevise min skepsis så skal jeg hilse pent når han kommer til Norge til sommeren [:)]

Then she opened up a book of poems, and handed it to me
Written by an Italian poet, from the 13th century
And every one of them words rang true, and glowed like burnin' cooooal
Pourin' off of every page  Like it was written in my soul from me to youuuu...
Tangled Up in Bluuuue....

B.Dylan
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Kato

Ser du kontinuitet i førsteelleveren? Kan du vise meg den kontinuiteten?

samadhi

Jepp. Slipper vi unna skader fremover er jeg rimelig trygg på at vi får se følgende spillere som fast innslag i førsteelleveren;

------------Ankergren----------------
Richardson - Heath - Marques - Lewis
          - Nicholls -      - Thompson

Litt feil å ha med Ankergren da han bare har spilt en kamp, men om han forsetter som i dag er det ingen grunn til at han ikke får spille.
Richardson og Lewis har nå spilt back noen kamper så sant de ikke har vært skadet, mens Rui og Heath ser ut til å ha kapret midtstopperparet - som jeg mener det er veldig viktig å ha kontinuitet på.
Nicholls og Thompson er også bankers, men disse har også slitt med skader.

Da står vi igjen med 4 plasser som det er helt naturlig at vi kan rokkere på!

marching on together,
derudaf forever...
marching on together,
derudaf forever...