Meiningsytring: Beste stadiostemning

Started by Per-Stian, March 07, 2007, 21:11:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Per-Stian

På bakgrunn av dåkkas opplevingar frå ulike fotballarenaer rundtom i Europa (og kanskje verda forøvrig); kor har dåkke opplevd best stemning? Med best stemnning meiner eg trygt miljø, desibelmålt synging, samstemt synging, og så vidare.

Elland Road, Anfield Road, St.James' Park, Camp Nou, San Siro, De Kuip, Atatürk etc?

ToreLA

Er ikke så bevandret her akkurat, men syns det var meget bra stemning til tider på Elland Road i helgen, selv om det stort sett var Sheff Wed fansen som stod for det. I starten av kampen var det meget bra over hele Elland Road.

Skal jeg dømme ut ifra TV-skjermen, noe som forøvrig er helt håpløst, kommer nok Hamburg SV - Viking i 2005 ut på topp. Dæven jeg var imponert over det jeg hørte gjennom ruta da.

Generelt mener jeg forøvrig nordmenn har et litt overdrevet syn på engelsk stemning. Det er stort sett ganske trasig, spesielt i Premier League, i sammenligning med for eksempel tysk fotball.

Jon R

Sammenlignet med PL arenaer som Anfield, City of Manchester Stadium og St James kommer nok publikummet på Elland Road lang ned på listen i 2007. Synes faktisk det er mere trøkk over Leeds publikummet på bortebane. [V]

Jon R.
Jon R.

Tom S

Desidert beste eg har opplevd var Elland Road den lørdags ettermiddagen vi slo Liverpool 4-3 etter en fantastisk opphenting og fire goaler av The Duke!

Ellers må Anfield nemnast som ei stor oppleving.

I Norge er vel Brann Stadion det beste eg har opplevd, men er ikkje veldig bevandra på norske stadion.

Ellers i utlandet har ingen referanser.

WE'RE LEEDS AND PROUD!!!
COME ON LEEDS !!

berlin

Vanskelig å svare på. Steminingen varierer fra kamp til kamp pr. stadion, samt tidsapsektet: Ståtribunetiden/80-tallet vs 90-tallet vs 00-tallet.
I England har jeg selvfølgelig vært på ER flest ganger, og det har vært en og annen kamp opp gjennom med sugende atmosfære. Ellers var Upton Park rå en gang jeg var på kamp der i 1999, de vant 4-3 hjemme mot Sheff W ( snudde kampen ). Bradford - Leeds (0-2) på Valley Parade i 2000 ga massiv steming på en liten, men intim stadion.

Anfield har You'll never walk alone seansen, som vel er uslåelig i England. Hater L'Pool, men det blir barnslig å nekte for at det ikke er en elektrisk følelse når The Kop synger den før kampen begynner, evt i løpet av kampen også. Men de 3 gangene jeg har vært på Anfield har resten vært bare OK. 2 x med Leeds + 1 gang Sunderland.

Gamle Portman Road, før ombygging kom best ut desibelmessig ( over 90 minutter ) i en seriøs måling av samtlige PL-baner det første av de  2 årene de var i PL League ( for ikke så mange år siden ). Var på nye Portman Road i 2005 og i den kampen var det ikke noe særlig liv der.

Har kun vært på Maine Road, men det klages fælt over konstruksjonen av City of Manchester Stadium, det er noe med takene som ( heller oppover antagelig ) hindrer bra akustikk.

Ellers - Europa - Nou Camp i Barca var skuffende, men det var ingen toppkamp jeg så.

pesi

enig med ToreLA ang lørdag mot SW. Var sinnsykt bra i begynnelsen med Marching on together å bånn gass, de siste 5 minuttene var d også sinnsykt bra!!!

Side before self!!!
15 points who gives a f**k, we're Super Leeds and we're going up!

MrK

Anfield er bra, har vært på ett Old Firm i 2000 og det var sykt.
Rangers Molde ifjor var morsomt, voldsomt trykk. Millenium i mai 06 var og OK.
Var i Charleoi under EM 2000 da Romania slo ut England der var det trykk og i Brussel ( gamle Heysel) da Tyrkia slo ut Belgia men der var det egentlig verst etterpå i byen med gærne tyrkere. Ellers så lagde vi godt liv både i Bordeux og Marseilles i 98 - noen uforglemmelige øyeblikk med Eddie Gray og Joe Jordan i Bordeux før og etter Skottland matchen

"ingen kler ORANGE"
Hørt på Living Room; "where's the cardmachine"?

Bjalle Skien

Har vært på noen få kamper i England, og den kampen jeg har opplevd med best stemning(rundt meg) var da Leeds slo West ham 5-1 på bortebane for noen år siden. Jeg sto da sammen med Leeds supporterne og stemningen var helt elektrisk. Samme opplevelse hadde jeg da Leeds slo Arsenal i 2 kampen for sessongen også det (selvsagt) for noen år siden. Det var da Leeds avsluttet med 9 spillere. var en fantastisk oplevelse å stå med Leeds supportene i den kampen.

Men når det kommer til best stemninge i hele europa, var det da jeg så lokaloppgjøret mellom Real Madrid og Atletico Madrid. Enormt..
Ellers så er det alltid en opplevelse å gå på kamper med Millwall lærer alltid noen nye bannord på de kampene...

www.jarlebakke.tk

peacock

"Desidert beste eg har opplevd var Elland Road den lørdags ettermiddagen vi slo Liverpool 4-3 etter en fantastisk opphenting og fire goaler av The Duke!"

Er ikke helt enig i den! Jeg var også på den kampen, som var early kick-off. Disse kampene har svært sjelden stemning, som kveldskamper i flomlys for eksempel kan ha. Men, ved et par tilfeller var det et voldsomt volum fra East Stand (faktisk!)Tror faktisk det var høyest da Kelly slo innlegget som Viduka headet inn til 2-1.

Ellers må jeg si at jeg dessverre har opplevd best stemning på Anfield[V] Er som regel på tur med kompiser som holder på Liverpool, og turer inkluderer som regel besøk på Anfield og Elland Road.