Hvor mange poeng trengs for opprykk

Started by h.b, August 05, 2007, 14:39:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

h.b

Her er åssen sesongen i League 1  endte
1 Scunthorpe United 46 kamper  91 poeng
2 Bristol City 46 kamper 85  poeng
3 Blackpool 46 kamper 83 poeng
4 Nottingham Forest 46 kamper 82 poeng
5 Yeovil Town 46 kamper 79 poeng
6 Oldham Athletic 46 kamper  75 poeng

Men hvor mange poeng trengs for opprykk denne sesongen.
Hvis vi skal ta og sette opp 2 plassen som den plassen vi bør sikte mot, så må altså Leeds hvis denne straffen på minus 15 poeng bli stående ha minst 100 pong denne sesongen. Dette tilsier da 30 seire 10 uavgjorte og kun 6 tap.
Er Leeds kapable til dette. Tja sier jeg. Laget trenger tid på å kunne bli godt samspilt. Da vil nok det gå 6-7 kamper før vi ser konturene av dette laget. Vi kan da ende opp etter 6 kamper med 2 seire 2 uavgjorte og 2 tap. Da vil Leeds ha igjen 40 kamper på å skaffe seg ytterligere 92 poeng. Det er jeg redd for at blir for tøft. Så årets sesong tror jeg blir en jakt på play off og cupaktige kamper. Og vi vet alle åssen Leeds er i cupene. Så desverre så tror jeg at Leeds nok må belage seg på 1 ekstra sesong i League 1

Ã... være Leeds supporter er verdens hardeste og dårligst betalte yrke. 0 kroner i lønn og en 24 timers arbeidsdag

TrJ

Tror det er avgjørende for opprykksjansene hvor mange minuspoeng vi må starte med.. Med -15 er jeg enig i at det ser dårlig ut, men med -5 er muligheten der.

/Terje
/Terje

"When I finish with football, I will be able to say 'I played for Leeds'. No one will ask me which division I was in, they will just know it was the biggest club I have played for."
- Rodostin Kishishev.

LeedsUnited

Tror Leeds vil slite selv om de får 0 poeng i minus.  Hele oppkjøringen til sesongen er ødelagt.  Nye spillere må på plass og laget må samkjøres.  Det viktigste denne sesongen er å berge plassen i divisjonen og få orden på økonomien.  Det blir spennende å følge utviklingen og se om vi nå kan starte på null, eller om flere økonomiske spøkelser lurer i kulissene.
Neste mål for klubben må være å få en ny eier.  Det må vi vel vente minst et år på etter det jeg har forstått.

Jon R

Enig med siste taler. Utopisk å snakke om opprykk så lenge vi har -15 poeng i sekken. Nivået i denne divisjonen er nok bedre enn hva mange synes å tro. Pre-season har vært svært trøblete, og stallen er pr idag syltynn. Wise viste ifjor at han langt ifra er noen mirakelmann. (understatement [8D])
For meg er målet å unngå ny degradering. Alt annet får bli en bonus, den gode kampen mot Wigan til tross. [B)]

Jon R.
Jon R.

Tom S

Ser vi på tabellen er det ca 15p diff på nr 1 og 6.
Eg trur Leeds er gode nok til å vinne denne divisjonen, men minus 15 dreper den optimismen.
Derimot er det gode muligheter for playoff.

WE'RE LEEDS AND PROUD!!!
COME ON LEEDS !!

GeirO

Med minus 15 poeng blir vi nummer 15. Liker å være presis........
MOT

berlin

Hvis spillergruppen og supporterne oppnår samhold og den gode følelsen, tror jeg vi berger plassen med glans.
Men å tro at vi oppnår 105 til 110 poeng ( d.v.s 90-95 poeng ) slik at vi rykker opp, det er bare utopisk.

Med Bates og Wise ved roret, er dessverre muligheten for svekket samhold og annet trøbbel, stor,
og det kan få fatale følger for poengsankingen.

auren

Leeds vinner 26 kamper, spiller 12 uavgjorte og taper 8. Det gir en poengsum på 90 poeng. Det burde kunne holde til playoff kanskje (hvis vi tar med 15 minuspoeng).

auren

Leeds
Till
I
Die!
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Pheriox

Her er topp 6 i League One (tidl. Nationwide div.2) for 10 av de siste 11 sesongene (fant ikke 00-01). Ser ut til at cirka 75 poeng gir play-off, og cirka 85 poeng gir direkte opprykk. (http://www.emfootball.co.uk/oldleaguetables.html)

06-07-------------------05-06
1.Scunthorpe----91------1.Southend------82
2.Bristol C-----85------2.Colchester----79
3.Blackpool-----83------3.Brentford-----76
4.Nott.Forest---82------4.Huddersfield--73
5.Yeovil--------79------5.Barnsley------72
6.Oldham--------75------6.Swansea-------71

04-05-------------------03-04
1.Luton---------98------1.Plymouth------90
2.Hull----------86------2.QPR-----------83
3.Tranmere------79------3.Bristol C-----82
4.Brentford-----76------4.Brighton------77
5.Sheff W-------72------5.Swindon-------73
6.Hartlepool----71------6.Hartlepool----73

02-03-------------------01-02
1.Wigan--------100------1.Brighton------90
2.Crewe---------86------2.Reading-------84
3.Bristol C-----83------3.Brentford-----83
4.QPR-----------83------4.Cardiff-------83
5.Oldham--------82------5.Stoke---------80
6.Cardiff-------81------6.Huddersfield--78

00-01-------------------99-00
------------------------1.Preston NE----95
------------------------2.Burnley-------88
------------------------3.Gillingham----85
------------------------4.Wigan---------83
------------------------5.Millwall------82
------------------------6.Stoke---------82

98-99-------------------97-98
1.Fulham-------101------1.Watford-------88
2.Walsall-------87------2.Bristol C-----85
3.Manc.C--------82------3.Grimsby-------72
4.Gillingham----80------4.Northampton---71
5.Preston NE----79------5.Bristol R-----70
6.Wigan---------76------6.Fulham--------70

96-97
1.Bury----------84
2.Stockport-----82
3.Luton---------78
4.Brentford-----74
5.Bristol C-----73
6.Crewe---------73
"The only difference between Leeds United and a circus is that a circus only has one clown!" - Peter Beagrie 14-02-2014

raggen

håper for guds skyld vi får redusert poengstraffen, slik at vi har ett liiiiiite håp om opprykk

OOOOOHH AHHHHH DERRY IS GONNA GET YA!!!
Forever Leeds United!!!!!!!!

Asbjørn

Takk til Erik "Pheriox" for en glimrende pekepinn på hva som vanligvis må til [:)]

I hear the ancient footsteps like the motion of the sea
Sometimes I turn, there's someone there, other times it's only me
I am hanging in the balance of the reality of man
Like every sparrow falling, like every grain of sand

B.Dylan
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Roy

Ca. 75 for play-off. Altså må vi ta 90 poeng. Det virker ikke særlig realistisk å tro på det. Vi kan jo alltid håpe, men... Tror nok vi må satse på å bygge i år så får opprykket komme neste år. Håperjeg tar feil og at vi går rett opp :)
Stand up and sing for LEEDS UNITED

flynn

Ingen ting tilsier at vi er et topplag i denne divisjonen fra start av synes jeg. De fleste andre lagene har hatt god tid til å planlegge og forberede seg, mens hos oss har det nær sagt som vanlig vært utenomsportslig fokus. Spillerstallen er vesentlig svakere enn den som ikke holdt oss oppe i CCC i fjor, og støtteapparatet er også svekket. Jeg tror ikke det er så veldig stor forskjell på CCC og L1, og i tillegg vil nok alle motstanderne våre se på Leeds-kampene som en av høydepunktene i sesongen, og ofre liv og helse for å klå nettopp oss. Jeg vil i utgangspunktet være fornøyd om vi klarer å holde oss godt unna nedrykkskampen, med innser at med -15p så vil det ta lang tid før så blir tilfelle.

I år er første sesong i neste epoke i Leeds-historien. La oss håpe at vi om et år kan se oss tilbake og konstatere at både det økonomiske og sportslige fundamentet er på plass for å kunne starte klatringen tilbake dit vi hører hjemme!

flynn

Peter7

105, mener Wise.

Vi skulle aldri solgt Terry Cooper til Boro'...
Vi skulle aldri ha solgt Terry Cooper til Middlesboro'

Leeeeeeeeeeeeds

105 sier Wise. Det betyr at vi kan tape 11 kamper totalt, kan bli tøft.

GLORY GLORY LEEDS UNITED
http://leedsvik.spaces.live.com
HI MY NAME IS LEEDS, AND WHY NOT. THE BEST TEAM IN THE WORLD

Lids

Kan poengstraffen endres, hvis ja - når blir dette aktuelt?

Thomas
Thomas

KeyserSoze

Avgjøres vel i første omgang på møtet på Torsdag. Men Bates har vel varslet at han vil anke saken videre dersom det ikke blir en reduksjon etter det møtet. Så som vanlig må vi nok vente en stund før vi vet noe som helst..