Open letter, signert Ken Bates

Started by Sleivind, August 17, 2007, 22:36:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sleivind

Mye spenstig informasjon på en plass!

Bates sier jo her at det ikke kom noen andre bud enn det han selv kom med? Og dette er vel stikk i strid med den mailen SA viser til? Men så hadde vel ikke Bates så veldig mye med om hvem som bød på klubben og ikke, så lenge det var KPMG som styrte skuta på akkurat det tidspunktet?

Og jeg tror ikke Bates er bestis med Levi[:0]

Han sier også rett ut at de har anket/kommer til å anke poengstraffen videre til FA.

McMidjo

quote:
Originally posted by Sleivind

Bates sier jo her at det ikke kom noen andre bud enn det han selv kom med? Og dette er vel stikk i strid med den mailen SA viser til? Men så hadde vel ikke Bates så veldig mye med om hvem som bød på klubben og ikke, så lenge det var KPMG som styrte skuta på akkurat det tidspunktet?

Dette tolker du feil, Sleivind!

Det Bates sier her er at hans gruppe (FSF) forsøkte å etablere et samarbeid med andre interesserte investorer - hvorav noen trakk seg helt ut av saken (bl.a. Revie og det presseskapte luftslottet hans), mens andre valgte å legge inn sine egne bud framfor å samarbeide med Bates&co om et felles bud.
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

Sleivind

quote:
Originally posted by midjo

quote:

Dette tolker du feil, Sleivind!

Det Bates sier her er at hans gruppe (FSF) forsøkte å etablere et samarbeid med andre interesserte investorer - hvorav noen trakk seg helt ut av saken (bl.a. Revie og det presseskapte luftslottet hans), mens andre valgte å legge inn sine egne bud framfor å samarbeide med Bates&co om et felles bud.

Slik å forstå ja! Bør lese litt nøyere neste gang[8)]

veteranen

quote:

Bates sier jo her at det ikke kom noen andre bud enn det han selv kom med?

Det Bates skriver om her har ikke noe med administrasjonen å gjøre, det dreier seg om manglende tilbud til ham.

Vi husker også at Bates bablet om at tunge amerikanske investorer sto klar til å investere i klubben når administrasjonen var over. Nå får vi høre at de hadde èn telefonsamtale - og deretter har de ikke gitt lyd fra seg!

Hele meningen med dette patetiske brevet fra Bates er at han vil fortelle oss dette: "Dere bør støtte meg, for det er ingen andre som vil stille opp for klubben!"

Jeg spyr! [:(!]

Svend Anders

quote:
Originally posted by veteranen

quote:

Bates sier jo her at det ikke kom noen andre bud enn det han selv kom med?

Det Bates skriver om her har ikke noe med administrasjonen å gjøre, det dreier seg om manglende tilbud til ham.

Vi husker også at Bates bablet om at tunge amerikanske investorer sto klar til å investere i klubben når administrasjonen var over. Nå får vi høre at de hadde èn telefonsamtale - og deretter har de ikke gitt lyd fra seg!

Hele meningen med dette patetiske brevet fra Bates er at han vil fortelle oss dette: "Dere bør støtte meg, for det er ingen andre som vil stille opp for klubben!"

Jeg spyr! [:(!]

Like mye ser jeg på det som en invitasjon til å få interesserte parter til å se at han fortsatt er villig til å snakke - om enn på hans premisser.

At han sier "I'm here for the laung haul" er selvsagt taktisk. Salgsprisen ville halvert seg på et sekund om han sa noe som helst i retning av at "nå kunne jeg virkelig tenkt å kaste inn årene her...".

Ang. de amerikanske investorene - jeg tror det dreier seg om to ulike grupper. En som det gikk rykter om ville gå inn å ta over hele greia, og en annen som vil være med å kjøpe en andel (som jeg har snakket om flere ganger). Men det kan jo være at sistnevnte også har skjært seg...

Project Peacock-dokumentene er vel dagens underholdningsbit!? Er det MULIG å gå på en blemme som dette og MISTE slike dokumenter til feil personer? Og planene er konkrete nok, med "targeted people" i både kommunestyrer og forretningsverdenen. Utsagnet "the current owner  of Leeds F.C. should in no way be under-estmated" er vel et understatement så det holder i dette tilfellet...

God helg, sier nå jeg!

SA

http://www.svendanders.com/
Følges på:
www.twitter.com/svendleeds
www.twitter.com/svendanders

Boxman

Nå har Bates offentliggjort sin versjon av det som skjer/skjedde, og selv om det muligens ikke er hele sannheten, forholder jeg meg til det som fakta, så lenge ikke noen(av "motparten") går ut med motstridende informasjon. Den som tier, samtykker, som jeg ser det!
Skattemyndighetene har i hvert fall gjort hva de kunne for å ødelegge, og statuere et eksempel her.

quote:

http://www.leedsunited.com/page/NewsroomDetail/0,,10273~1094376,00.html

Proud to be Leeds!
Proud to be Leeds!

Svend Anders

Ingen kan vel si at Bates ikke eier selvironi.

Ã... humorisitisk hevde at "shirts off if you hate Ken Bates" må gjelde for damene også (hvis ikke bryter det mot kjønnsdiskrimeringsloven!), var jo en fantastisk måte å avslutte et sånt brev på.

God kveld!

SA

http://www.svendanders.com/
Følges på:
www.twitter.com/svendleeds
www.twitter.com/svendanders

soumoh

Jeg har bare en ting å si om Ken Bates; respekt!
Herlig brev.

We'll be back.
We'll be back.

Erik_

Flott. Så lenge varte fokuset på fotballen.

Tilbake til bråket og uroen.

Geir Magne

Klubben trenger at alle står sammen. Både spillere, lagledere, klubbledelse og supportere må trekke i samme retning og støtte hverandre. Dessverre er det vanskelig å gi helhjertet støtte til Bates. Vi får håpe at Leeds United likevel gjør det bra og blir attraktiv for kjøpere, slik at klubben kan ha framgang og få eiere som fansen støtter. I mellomtiden får vi håpe Bates lykkes i sine bestrebelser for Leeds Uniteds beste, enten vi liker ham eller ikke.
Happy days are here again, it's official from Number 10!

HåvardK

quote:
Originally posted by Geir Magne

Klubben trenger at alle står sammen. Både spillere, lagledere, klubbledelse og supportere må trekke i samme retning og støtte hverandre. Dessverre er det vanskelig å gi helhjertet støtte til Bates. Vi får håpe at Leeds United likevel gjør det bra og blir attraktiv for kjøpere, slik at klubben kan ha framgang og få eiere som fansen støtter. I mellomtiden får vi håpe Bates lykkes i sine bestrebelser for Leeds Uniteds beste, enten vi liker ham eller ikke.

Godt sagt, Geir Magne!

Tom S

JA, enig!

quote:
Originally posted by Geir Magne

WE'RE LEEDS AND PROUD!!!
COME ON LEEDS !!

rastafari

quote:
Originally posted by soumoh

Jeg har bare en ting å si om Ken Bates; respekt!
Herlig brev.

We'll be back.

Ironi[:o)]

Drakta er hvit - eller gul. Hvem husker ikke skinnlappen?
Drakta er hvit - eller gul. Hvem husker ikke skinnlappen?

McMidjo

By all means â€" Geir Magne...

For de 4-5 av dere som enda påberoper dere å ha et åpent sinn om Chairman Bates, bør det være relativt stor verdi å lese brevet,  i og med at det kaster nytt lys over noen saker som har vært debattert heftig på disse sidene:

- Budet fra Redbus/Morris â€" i lys av den nye informasjonen som kommer fram om Morris i Bates sitt brev

- Eierskapet til Elland Road og Thorp Arch

- Skattefutens prinsipielle holdning til CVA-er og fotballkreditorer, og betydningen det har for alle klubber som kommer i samme situasjon som Leeds

- Hvor noen av investorpengene ble av

’Project Peacock’ synes jeg også gir et interessant innblikk i hvordan Bates sine motstandere jobber â€" blant ift å påvirke pressen.

Sydhagen

"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

h.b

Bates skriver det han vil at dere skal tro på.Han har absolutt ingen respekt fra meg. Rangerer han som klubbens verste eier gjennom tidene. Han skrøt hemningsløst av disse innvestorene som skulle komme inn. Tipper at leeds er i ny adm innen utgangen av denne sesongen. Bates har ingen penger å bruke på klbben. Dette bør faktisk ringe en bjelle hos dere batesvenner.

Ã... være Leeds supporter er verdens hardeste og dårligst betalte yrke. 0 kroner i lønn og en 24 timers arbeidsdag

McMidjo

Skulle akkurat til å svare på innlegget ditt, Veteranen - men så var innlegget borte gitt![:)]

Er enig at det ikke er så veldig mye 'sprengstoff' i Simon Morris sin Peacock Plan - men jeg synes jo ikke disse tre sidene akkurat etterlater noe positivt inntrykk av mannen. Ã... planlegge mediekampanjer for å sverte sine motstandere, som det beskrives på side 2 av planen, forteller vel ganske mye om Morris synes jeg....

Og vi her i Luscos har jo lange tradisjoner med å sluke rått alle negative avisartikler om Leeds og Bates. Oh dear...[B)]

veteranen

quote:
Originally posted by midjo

Skulle akkurat til å svare på innlegget ditt, Veteranen - men så var innlegget borte gitt![:)]

Er enig at det ikke er så veldig mye 'sprengstoff' i Simon Morris sin Peacock Plan - men jeg synes jo ikke disse tre sidene akkurat etterlater noe positivt inntrykk av mannen. Ã... planlegge mediekampanjer for å sverte sine motstandere, som det beskrives på side 2 av planen, forteller vel ganske mye om Morris synes jeg....

Og vi her i Luscos har jo lange tradisjoner med å sluke rått alle negative avisartikler om Leeds og Bates. Oh dear...[B)]

Skulle egentlig bare rette på noe av det jeg skrev, men så ble jeg  forstyrret mens jeg holdt på - og sendte derfor innlegget i søppelkorgen. [:)]

Simon Morris, ja! Jeg vet ikke om du har fått med deg, men jeg har tidlegere skrevet litt om ham. Han har heller ikke det beste ryktet, for å si det forsiktig. Men i dette strategi-dokumentet som det vises til, så mener jeg faktisk at de lå en del fornuftige planer, som f,eks en totalopprustning av hele området rundt Elland Road, med ny nærigsvirksomhet - og et nytt (og større) stadion i nærheten av dagens. Nå sysler vel også Bates med endel av de samme tanker og ideer, men spørsmålet er jo om han klarer å trekke inn investorer...

Når det gjelder den planlagte svertekampanjen mot Bates i media, så er nok dette noe som er svært vanlig i disse kretser. Dette dreier seg om maktmennesker, som ikke nøler med å bruke skitne metoder mot sine motstandere. Bates selv bruker jo vårt eget kamp-program til å æreskjelle folk han ikke liker! Men jeg skjønner ikke helt behovet for å lage en "svartebok" om Bates - det er jo bare å sette en mikrofon foran fyren, så gjør han jobben selv! [:)]

lojosang

Dette brevet, vår fortid, Man City, Souness, FL-stemmene, Abramovich, Italiaskandalene, Tottenham, G. Graham samt samtaler med en Luton-fan over middag og et slag Junta i kveld etterlater meg stort sett kun med en konklusjon om alle som er involvert i fotballøkonomi og eierskap. De har fint lite mel i posene, men mye skitt.

Hvis noen kan vise meg en ærlig agent, styreformann, direktør eller eier av en fotballklubb på de øverste fire nivåene i England og Italia skal jeg revurdere mitt standpunkt. Inntil da betrakter jeg alle som kjeltringer.
Og de verste kjeltringene involvert i Leeds og Boston United-farsene er Skattefutene.

Jeg gjentar mitt mantra: Her må FL gripe inn på et eller annet vis, hvis ikke er "korrekt" utgang fra administrasjon en umulighet, så lenge man skylder skattefuten penger. SÃ... mye er i hvert fall smertelig tydelig nå. Fortsetter man som før har en administrert klubb altså valget mellom:

- 10 poeng, og utkastelse fra ligaen eller degradering til lavere divisjoner, ved ikke å betale fotballgjeld,
- Overtagelse av klubben uten gyldig CVA, lekre -25 poeng i minus.
- Lange rettsaker anket helt opp til Høyesterett mot Skattefuten for godkjenning av CVA.
- Overtagelse som innebærer 100% inndekking av all gjeld.

Med andre ord kan man velge ikke bare mellom tradisjonelle Pest og Kolera. Mulighetene for Miltbrann og Ebola er også åpne. [:(]

Trenge vel for fakerten  ikkje ha nåken signatur heller eg, vel! [:D]
- Leif Olav

Boxman

Er imponert av at du skriver "tipper", når du uttaler deg. Fremskritt!
Som sagt, påstandene i brevet står, til de blir motbevist. Og din synsing, teller dessverre ikke! Deal with it!
Som de fleste oppegående personer skjønner, får ikke usannheter stå i det offentlige rom. De vil bli benektet på en eller annen måte. Og for all del, om så skjer, er jeg villig til å høre. Men enn så lenge, er dette fakta vi har å forholde oss til.
Og bare for å ha sagt det, pisspreiket av gjetningene du kommer med, har null betydning i så måte!!!

quote:
Originally posted by h.b

Bates skriver det han vil at dere skal tro på.Han har absolutt ingen respekt fra meg. Rangerer han som klubbens verste eier gjennom tidene. Han skrøt hemningsløst av disse innvestorene som skulle komme inn. Tipper at leeds er i ny adm innen utgangen av denne sesongen. Bates har ingen penger å bruke på klbben. Dette bør faktisk ringe en bjelle hos dere batesvenner.

Ã... være Leeds supporter er verdens hardeste og dårligst betalte yrke. 0 kroner i lønn og en 24 timers arbeidsdag

Proud to be Leeds!
Proud to be Leeds!

McMidjo

quote:
Originally posted by lojosang

Dette brevet, vår fortid, Man City, Souness, FL-stemmene, Abramovich, Italiaskandalene, Tottenham, G. Graham samt samtaler med en Luton-fan over middag og et slag Junta i kveld etterlater meg stort sett kun med en konklusjon om alle som er involvert i fotballøkonomi og eierskap. De har fint lite mel i posene, men mye skitt.

Hvis noen kan vise meg en ærlig agent, styreformann, direktør eller eier av en fotballklubb på de øverste fire nivåene i England og Italia skal jeg revurdere mitt standpunkt. Inntil da betrakter jeg alle som kjeltringer.
Og de verste kjeltringene involvert i Leeds og Boston United-farsene er Skattefutene.

Jeg gjentar mitt mantra: Her må FL gripe inn på et eller annet vis, hvis ikke er "korrekt" utgang fra administrasjon en umulighet, så lenge man skylder skattefuten penger. SÃ... mye er i hvert fall smertelig tydelig nå. Fortsetter man som før har en administrert klubb altså valget mellom:

- 10 poeng, og utkastelse fra ligaen eller degradering til lavere divisjoner, ved ikke å betale fotballgjeld,
- Overtagelse av klubben uten gyldig CVA, lekre -25 poeng i minus.
- Lange rettsaker anket helt opp til Høyesterett mot Skattefuten for godkjenning av CVA.
- Overtagelse som innebærer 100% inndekking av all gjeld.

Med andre ord kan man velge ikke bare mellom tradisjonelle Pest og Kolera. Mulighetene for Miltbrann og Ebola er også åpne. [:(]

Veldig bra innlegg Lojosang. For en som har fulgt Leeds United helt fra 'uskyldens tid', er det ikke tvil om at engelsk fotball er inne i en dyp krise, og har vært det temmelig lenge.

Artig at du nevner Luton. Leste nylig en sak om hva som skjedde ifm Newells avgang i klubben, hvor den daværende styreformannen nå har innrømmet at klubben betalte mye penger under bordet til agenter ifm med mange spilleroverganger - deriblant Kevin Nicholls sin.

Det som skjedde i West Ham omkring Tevez/Mascheranoaffæren, og det som skjer nå i Man City synes jeg er en disgrace for engelsk fotball. Gransker man situasjonen i en del av klubbene finner man mange utenlandske investeringsselskaper med 'diffuse' eiere, klubbeiere med 'grumsete' fortid, tvilsommme transaksjoner ifm spilleroverganger, storklubber som 'raner' småklubbene for talenter - og når en ser hvor mange Championshipklubber som strekker økonomien til det ytterste for å nå det forjettede land i The Premiership, kan vi stå foran mange 'Leedssaker' de neste årene.

Skattefutens knallharde posisjon i Leeds- og Bostonsakene, er dårlig nytt for klubbene som lever på den økonomiske knivseggen - og slik jeg tolker 'vår' sak, ville Leeds fått de minus 15 også med en annen vinner av budkampen (noe to av de andre budgiverne også så ut til å være forberedt på, når en ser de betingelser de satte i budene sine).

Ikke at dette gjør bildet av Ken Bates noe bedre, men det bør ihvertfall bringe inn noen andre perspektiver i Batesdiskusjonene.