En lavpannet provokatør....eller....

Started by Promotion 2010, September 03, 2007, 22:54:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

veteranen

quote:
Originally posted by Wexler
Svend Anders er i likhet med de fleste Leeds supportere opptatt av at klubben skal komme seg opp fra det nivået de er på nå.
Da er Blackwell bare et irritasjonsmoment i så henseende.
At du angriper Svend Anders på bakgrunn av at han prøver å balansere mye av den negativiteten som er på dette forumet sier vel egentlig mer om deg...

Tror vi gjør lurt i å huske det som Flynn er inne på i sitt siste innlegg: Uansett hvor uenig vi måtte være i enkeltsaker og strategispørsmål, så har vi alle det samme håpet og ønsket om at Leeds United igjen skal bli en stormakt i fotballverdenen.

Uenighetene går altså i stor grad på hva vi mener er bra eller dårlig for klubben. Noen (her tenker jeg ikke først og fremst på SA) ser ut til å mene at det er fullstendig likegyldig hvilke metoder som blir brukt for å klubben tilbake i det gode selskap. Denne "målet helliger midlene"- holdningen er jeg dundrende uenig i!

God økonomi er selvsagt viktig for å få klubben på rett kjøl. Men jeg mener at betydningen av evnen til å bygge en sunn klubbkultur blir undervurdert av mange. Og det er her kjernen i uenighetene rundt Ken Bates - og de ulike meningene om konsekvensene av hans virke - ligger. Og jeg ser heller ikke bort fra at Bates manglende evne til samarbeid og relasjonsbygging også kan komme til å ramme oss økonomisk. Bates er avhengig av andres penger for å kunne realisere sine egne storslåtte planer. Og hittil er det er ikke så mye som tyder på at folk står i kø for å pøse  penger inn hans prosjekter…

Men først og fremst er jeg altså motstander av Bates fordi jeg ikke liker måten han (og Wise) former klubben på. Det er ikke likegyldig for meg at klubben utvikler seg mot å bli en drittsekk-klubb. Det er jo tross alt lenge siden jeg var fjorten år...

GeirO

quote:

quote:
Originally posted by veteranen

quote:
Originally posted by Svend Anders

Har jeg forstått det riktig her: Man er forbanna på Bates fordi Blackwell ikke ble omtalt i kamp-programmet? Det er ikke det at de sa noe horribelt eller negativt om Blackwell, de sa bare ingen ting? Holdt kjeft om en person som har anlagt sak mot klubben? Er det ikke LITT vel å henge seg opp i, da?

Forøvrig har jeg snakket med flere som var på kampen som sier det slett ikke bare var HØFLIGE tilrop Blackwell fikk fra Leedsfansen...

SA,
som strengt tatt ikke bryr seg så mye om Kevin Blackwell om dagen...

Hvorfor har Blackwell gått til sak mot klubben da, Svend Anders? Det skulle vel ikke være fordi Bates ikke vil betale ham de pengene som han har tilgode i forhold til treårs-kontrakten som Bates frivillig ga ham..?
Her er det ikke snakk om at "vi bryr oss så mye om Kevin Blackwell om dagen..", men heller at vi er voksen nok til å reagere når våre ledere opptrer og oppfører seg på en tåpelig måte.

Forøvrig må jeg si at det er litt bemerkesesverdig at akkurat du, som ellers er så opptatt saklig dialog og voksen fremtreden, alltid tar Bates i forsvar når det stormer rundt ham, eller bagatelliserer hans idiot-oppførsel...

Du var jo også en av de som forsvarte Blackwell innbitt på dette forum, så lenge du visste at han hadde Bates` støtte. Nå "bryr du deg ikke så mye om han om dagen"... Har mennesker bare krav på en anstendig behandling så lenge de er ansatt i Leeds..?

Svend Anders er i likhet med de fleste Leeds supportere opptatt av at klubben skal komme seg opp fra det nivået de er på nå.
At du angriper Svend Anders på bakgrunn av at han prøver å balansere mye av den negativiteten som er på dette forumet sier vel egentlig mer om deg...

Ehh...hvorfor er stakkars Blackie et irritasjonsmoment?
MOT

Masinga

Det er bare å slå fast at Ken Bates er født 100 år for sent. Den gang da den britiske arrogansen var på sitt høyeste. Men spesielt elsket ble vel ikke engelskmennene rundt om i verden der de gikk med nesen i sky, skråsikker på det meste.

Bates har kritisert Ridsdale for å mangle rådgivere rundt seg. Enig i det. Men hvem gir råd til Bates? Er det i det hele tatt noen som tør gi råd blant staben på Elland Road?

Masinga, medl.nr. 1250
Masinga, medl.nr. 1250

Wexler

quote:
Originally posted by GeirO

quote:

quote:
Originally posted by veteranen

quote:
Originally posted by Svend Anders

Har jeg forstått det riktig her: Man er forbanna på Bates fordi Blackwell ikke ble omtalt i kamp-programmet? Det er ikke det at de sa noe horribelt eller negativt om Blackwell, de sa bare ingen ting? Holdt kjeft om en person som har anlagt sak mot klubben? Er det ikke LITT vel å henge seg opp i, da?

Forøvrig har jeg snakket med flere som var på kampen som sier det slett ikke bare var HØFLIGE tilrop Blackwell fikk fra Leedsfansen...

SA,
som strengt tatt ikke bryr seg så mye om Kevin Blackwell om dagen...

Hvorfor har Blackwell gått til sak mot klubben da, Svend Anders? Det skulle vel ikke være fordi Bates ikke vil betale ham de pengene som han har tilgode i forhold til treårs-kontrakten som Bates frivillig ga ham..?
Her er det ikke snakk om at "vi bryr oss så mye om Kevin Blackwell om dagen..", men heller at vi er voksen nok til å reagere når våre ledere opptrer og oppfører seg på en tåpelig måte.

Forøvrig må jeg si at det er litt bemerkesesverdig at akkurat du, som ellers er så opptatt saklig dialog og voksen fremtreden, alltid tar Bates i forsvar når det stormer rundt ham, eller bagatelliserer hans idiot-oppførsel...

Du var jo også en av de som forsvarte Blackwell innbitt på dette forum, så lenge du visste at han hadde Bates` støtte. Nå "bryr du deg ikke så mye om han om dagen"... Har mennesker bare krav på en anstendig behandling så lenge de er ansatt i Leeds..?

Ehh...hvorfor er stakkars Blackie et irritasjonsmoment?

SVAR : Jeg vet overhodet ikke hvorfor du sier at han er en "stakkar" ???
Han tjener vel endel ganger mer enn meg i de klubbene han er trener for, og har da så absolutt til salt på maten..
Et irritasjonsmoment fordi klubben atter en gang må bruke penger tid og krefter på en fallskjermavtale til en ex. Leeds ansatt.
For ordens skyld er mitt personlige forhold til Blackwell bare positivt, og jeg har gode minner fra tiden han var trener.
Men i denne sammenhengen setter jeg Leeds foran.    
Vi må opp etter denne sesongen !! Marching On Together !!!

Wexler

quote:
Originally posted by flynn

Jeg hadde egentlig sluttet å engasjere meg i denne debatten men...
Svend Anders og Veteranen (og trolig alle andre her inne) er begge opptatt av at Leeds skal komme seg opp fra det nivået de er nå. Det veteranen påpeker, og som blant andre jeg støtter fullt ut, er at et skritt på veien for å klare dette er å unngå unødvendige konfrontasjoner og bråk. Jeg mener som jeg sagt mange ganger allerede at denne saken isolert sett ikke er noe å hisse seg opp over, men den viser bare enda en gang at Bates ikke akkurat er noen diplomat. Vi har fra før eksempler på grove overtramp ifm kampprogrammene, minner her både om hans oppfordringer til oppmøte hos Melvyn Levi's bosted for å markere avsky, og den personlige uthengingen av Sverre.

Dette har vært påpekt før på Forum om de feilvurderinger som Bates & Co. har gjort i ledelsen for klubben. Det er liten uenighet blandt oss om dette. Men det er tross alt Bates som eier og styrer LUFC, og det må vi forholde oss til. At han ikke nevner Blackwell i sitt kamprogram er etter min oppfatning et ikke problem.
Marching on Together !!!    

Slike ting er de fleste ferdige med etter barneskolen, men tydeligvis ikke Bates. At han i tillegg ikke blir stanset internt før slike ting kommer på trykk, DET er alvorlig!

flynn

Karl Hot Shot

Hva er det du prøver å si, Wexler, utenom å sitere Flynns meget gode innlegg?

Jon R

quote:
Originally posted by Karl Hot Shot

Hva er det du prøver å si, Wexler, utenom å sitere Flynns meget gode innlegg?

Hvis du leser teksten til flynn baklengs, men bare hver tredje setning, kommer det opp et skjult budskap om at Bates egentlig hater Leeds United og at alt sammen er en del av gedigen konspirasjon iscensatt av Alex Ferguson, Arsene Wenger og Ken Bates sin fetter, Norman( man u fan). Kevin Blackwell var en viktig del av denne planen. Tror det er dette som Wexler her prøver å fortelle oss. (mellom linjene).

Jon R.
Jon R.

Dennis

quote:
Originally posted by Jon R

Hvis du leser teksten til flynn baklengs, men bare hver tredje setning, kommer det opp et skjult budskap om at Bates egentlig hater Leeds United og at alt sammen er en del av gedigen konspirasjon iscensatt av Alex Ferguson, Arsene Wenger og Ken Bates sin fetter, Norman( man u fan). Kevin Blackwell var en viktig del av denne planen. Tror det er dette som Wexler her prøver å fortelle oss. (mellom linjene).

Jon R.

X-files?

- Dennis
Marching on together!

Karl Hot Shot

quote:
Originally posted by Mr Kaizer

quote:
Originally posted by Jon R

Jon R.

X-files?

- Dennis

Nei, mer "South Park", i den episoden hvor overrabbien i New York tar feil av et åtte dager gammelt guttebarn og en åtte år gammel skolegutt.

Masinga

Her er en frisk ytring i seriøse The Times, hvor Bates blir sammenlignet med Saddam Hussein!

http://www.timesonline.co.uk/tol/sport/columnists/rod_liddle/article2076456.ece

Masinga, medl.nr. 1250
Masinga, medl.nr. 1250

HåvardK

Masinga

quote:
Originally posted by HåvardK

Datert 15.juli, for øvrig.

Tror ikke Bates har forandret seg stort på 2 måneder. Ikke dermed sagt at The Times innehar sannheten.

Masinga, medl.nr. 1250
Masinga, medl.nr. 1250