Main Menu

Da Costa

Started by Ferre, November 10, 2007, 15:46:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ferre

Nå er det på tide at denne mannen får spille 90 minutter! Det er ingen i dagens stall som er like teknisk begavet og kreativ, og som faktisk kan gjør uforutsette ting. Han har vist at han er en av veldig få i Leeds som kan dribble bort 2-3 spillere, og skape sjanser på egen hånd. Det er slike spillere publikum elsker, og som er morsomme å se på.

Det er vanskelig å få vist seg frem, og ikke minst bli vant til tempoet i League One hvis han bare får spille noen minutter hver kamp. Den beste måten å bli vant til engelsk fotball er å spille kamper. Og synes det lille vi har sett av han så langt virker meget lovende, og jeg er overhodet ikke i tvil om at han er bedre, eller har i alle fall potensiale til å bli bedre, enn både Weston og Carole.

Cupkampen mot Bury på tirsdag bør være en perfekt sjanse for Da Costa å få prøve seg fra start - noe jeg virkelig forventer, Wise!

Runar

Weston er elendig.

Men spørs om Wise tørr og ha 2 "luksus" spillere på hver sin kant - Og hvem av de etablerte spillerne skal Wise vrake? Kanskje ligger den første spiller konflikten rett rundt hjørne. For så lenge Carole scorer og legger opp til mål, er det vanskelig å vranke han får å gjøre plass til Da Costa

Tom S

Vi skulle prøvd med Carole på høgre og Da Costa på venstre, og flyttet Prutton inn sentralt.
Men, kven skal vike der, Dougie eller Hughes (eller Thommo når han er skadefri)?

Kanskje denne:
Carole - Prutton - Dougie (Thommo når han er skadefri) - Da Costa

COME ON LEEDS !!

Roy

Quote from: Tom S on November 10, 2007, 16:59:03
Vi skulle prøvd med Carole på høgre og Da Costa på venstre, og flyttet Prutton inn sentralt.
Men, kven skal vike der, Dougie eller Hughes (eller Thommo når han er skadefri)?

Kanskje denne:
Carole - Prutton - Dougie (Thommo når han er skadefri) - Da Costa

Synes den fireren ser bra ut  :D
Stand up and sing for LEEDS UNITED

sportcarl1

blev förvånad att han inte fick chansen igår, hade varit ett ypperligt tillfälle att ge honom matchträning och tempo

SveinArve

Stusser litt over at folk har så troa på Douglas. Han er jo så utrolig lite kreativ så det går an. Teknikken hans hører ingen plass hjemme og pasningene er for dårlig. Måtte le da han skulle prøve å lobbe over to mann etter å ha fått ei krempasning av Beckford i går. Latterligste touchen eg har sett.
Her er laget jeg mener før få spele.

Ankergren
Gardner/Frasier Huntington Rui Parker
Carole Prutton Howson
                                  Da Costa (Kewell-rollen)
Beckford Kandol

Et lag for dagen. Et lag for fremtiden.  (inspirerert av Hotel Cæsar) 8)
------------------------------
Proud member of LUSCOS

http://www.skarbovikfotball.blogspot.com

Oggy

Et lag trenger også grovarbeidere, og her kommer Douglas inn i bildet !
Hvem har sagt at han er en stor tekniker  ???

Prøv gjerne Da Costa mot Bury, syns ellers Carole viste prov på meget
bra teknikk - men mangler nok litt på det taktiske. Hvorfor drible samme
mann to ganger, liksom - i stedet for å slå ballen...
Oggy

fmtj

Quote from: Oggy on November 10, 2007, 23:09:08
Et lag trenger også grovarbeidere, og her kommer Douglas inn i bildet !
Hvem har sagt at han er en stor tekniker  ???

Prøv gjerne Da Costa mot Bury, syns ellers Carole viste prov på meget
bra teknikk - men mangler nok litt på det taktiske. Hvorfor drible samme
mann to ganger, liksom - i stedet for å slå ballen...

Viktig å ødelegge selvtilliten til motspillerne kanskje? ;D To runder å vekk me`n
Yeboahs vitne

kjelvi

Wise: Da Costa may go on loan

Filipe Da Costa

Leeds United are considering sending Filipe Da Costa out on loan in an effort to adapt the Portuguese winger to life in the English leagues.
Da Costa has not featured in United's squad since his straight red card against Bury last month, and Dennis Wise will look for possible opportunities for him when the transfer window opens next month after admitting the 23-year-old is not ready for a sustained run in United's first team.
United signed Da Costa on a free transfer and a one-year deal in August but his short spell at Elland Road has been a story of disruption.
Disagreements over his availability and claims by Greek club Ionikos that Da Costa was still under contract with them when he signed for Leeds delayed the arrival of international clearance from FIFA, and his dismissal against Bury brought a costly end to his first start in a United shirt.
Da Costa was sent off after 42 minutes of the Johnstone's Paint Trophy quarter-final and his resulting three-match suspension has given Wise time to consider the ex-Benfica winger's immediate future.
Wise said: "You won't see a huge amount of him at the moment. Filipe needs to learn the English game and he hasn't quite got to grips with it.
"I'm actually thinking about sending him on loan to get games under his belt. He's blessed with so much ability but he's got to work for the team, and do the right things for the team.
"I'm not prepared to have luxuries â€" people who only play when they've got the ball. He understands that and I'm not knocking him.
"But I can't take a chance on him and he found that out a couple of weeks ago when he did something he shouldn't have.I need players I can rely on, and who you know will do the job that you send them out to do.
"He needs to understand the English game and you only get that by playing. In the position that we're in, it's difficult to give him a chance or teach him while he goes along."

YEP

Per-Stian

Pur fornuft i det Wise seier her. Da Costa må tilpasse seg den tøffe engelske stilen og samstundes lære seg å jobbe saman med resten av laget.

Roy

Tenker på en viss klyse i Scum som måtte gjennom litt lik behandling (dog ikke utlån) for å bli lagspiller. Det ble da spiller av han til slutt  ::)
Stand up and sing for LEEDS UNITED

Erik_

Er ikke så sikker på at dette er det riktige steget for da Costa i forhold til en fremtidig Leeds karriere. Så fremt, hvis at...

Han er bare på kontrakt frem til sommeren, og forsvinner nok lett til neste sesong hvis han trives og slår til i f. eks en Championship klubb som holder seg.

Vi er ikke i Premier League, men i engelsk tredje divisjon. Greit nok at engelsk fotball er tøff, men jeg synes Wise skulle turt å satse litt mer på da Costa. Da han allerede har vist at han har noe ekstra å tilby i motsetning til sine lagkamerater. Selv om det som har kommet har blitt vist i små doser ennå.

Synes Wise er ørlite grann feig her, faktisk. (Selv om jeg synes han kommer med overraskende mye fornuftig for tiden). I hvilken posisjon må vi være for å tørre å satse på det som kan bli en åpenbaring i L1. Det er ikke snakk om noe revolusjon å sette en mann på benken heller... i verste fall finner man ut at mannen er et en-manns show.

Bevares, jeg håper lille Dennis har rett og at da Costa slår til i sin eventuelle låneklubb. Og kommer tilbake som en spiller som er mer tilpasset den engelske stilen. Tar over venstrekanten og dribler oss opp i CCC.

Tør jeg tippe at Huddersfield eller Barnsley blir neste stoppested for kystens mann. Vet i allefall hva jeg håper på. Blir ikke veldig overrasket om Adkins snuser rundt heller.

Runar

Synes også Wise er litte granne feig her. Men skal være forsiktig med å kritisere en manager som har levert en slik start på sesongen. Resultatene er jo det viktigste, det forstår jo jeg. Men jeg deler kanskje ikke tanken til Wise om at dersom han gamler litt eller endre litt så kommer resultatene til å endre seg.

Jeg tror at Da Costa til venstre og Douglas - Hughes/Howson/Kish - Prutton skulle være en midtbane som kunne klare å vinne kamper, på samme måte som om Westlake og Carole klarer det.

Ferre

Wise vil nok ikke klusse med vinnerformelen sin: slå lange baller opp mot Beckford og Kandol, for så å komme etter med midtbanen og vinne ballen høyt i banen. Da Costa passer rett og slett ikke inn i denne stilen. Synd, for jeg har trua på fyren. Tror fortsatt han kan bli en hit, bare han får spilt noen kamper.

Denne vinnerformelen funker godt i denne ligaen, men tror vi må tenke litt annet hvis vi rykker opp i CCC. Tror nok det kan passe litt bedre for Da Costa hvis vi blir et mer spillende lag.

OPM

Vi bør kunne ta oss luksusen å la Da Costa få prøve seg. Han er en av få som kan gjør det lille ekstra, og det er viktigneste år, og det er jo da det virkelig gjelder. I år har vi full kontroll likevel  ;)

Asbjørn

Dette syns jeg er en WISE decision. Og en fin måte å fremstille saken på.  Tror nok de fleste må si seg enig i at da ikkje ha Costa rundt spilleren i glimtene vi har sett. Samtidig har vi jo sett at potensialet kan være der. Nei, en helt wise decision. For the long haul. And the short.

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Runar

Kanskje en vis avgjørelse, men føler no ikke Da Costa har fått muligheten i kamp til å bevise seg. Har vel et par innhopp og denne utvisningen

ragnar

Som regel må utlendinger ha en tilvennings periode til engelsk fotball. Dette varierer fra spiller til spiller, men gjelder stort sett alle som kommer til England.

Da Costa har kanskje fått et lite kultursjokk. L1 er jo litt annen fotball enn det han er vant med...

Wise kan beskyldes for å være feig, men og fornuftig. Han vil ikke få spille noe særlig i Leeds før han har blitt mer "tilpasset", så da er det bedre å få han ut på lån til en klubb der han faktisk får sjansen til å spille.

Men uannsett hva Wise hadde gjort hadde det jo vært gale.  8)
*In El Loco we trust!*