SPILL: Beste spillere i nyere tid (høyreback)

Started by Dennis, December 16, 2007, 11:54:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Hvilken høyreback var best?

Frazer Richardson
1 (0.9%)
Gary Kelly
66 (62.3%)
Danny Mills
13 (12.3%)
Gunnar Halle
1 (0.9%)
Mel Sterland
25 (23.6%)

Total Members Voted: 102

Voting closed: December 18, 2007, 11:54:16

isak

Quote from: brenaldo on December 17, 2007, 11:35:12
Kelly fikk min stemme, jevnt over god, og ikke minst lojal mot klubben vår! 8)

og lojalitet har desverre vore mangelvare i dei seinare år... :'(

berlin

Quote from: Mr Kaizer on December 17, 2007, 10:47:47
Quote from: berlin on December 16, 2007, 23:07:53
Paul Reaney rangerer jeg som den beste, og ville fått plass på mitt all-time lag.

Mest sannsynlig hadde han nok tatt plassen, men avstemningen var fra 1990-dagens lag, slik at også vi yngre kan være subjektive. Mest sannsynlig hadde jeg selv stemt på spillere som Hunter, Bremner, Lorimer osv, tross at jeg bare har sett de på klipp og filmer.

Klar over det, Dennis.  :D Så derfor stemte jeg på Mills, som jeg mener på sitt beste var en bedre h-back enn Kelly. Hadde jeg brukt lojalitet og prestasjoner over tid, hadde nok Kelly blitt valget.

Paul Reaney nevnte jeg som en slags ekstra kommentar.

Rent personlig og subjektivt har jeg noen oppfatninger om Super- Leeds ( 1963/64-mai 1975) vs resten nyere tid.

- Når det gjelder høyrebacken synes jeg Leeds ikke har noen utpreget oustanding spiller i periode 1975 til i dag.
- Men når det gjelder mange andre posisjoner synes jeg "vi gamlinger" gjerne er litt for sentimentale. Selvfølgelig tenker vi relativ dyktighet i forhold til den periode det gjelder, ellers ville f.eks Leeds anno 2001 glatt kjørt over Leeds anno 1974.
I et all-star Leeds-team ville jeg faktiskt likevel ta med spillere enn "vanlig" fra nyere tid, som jeg relativt sett anser som bedre enn gamlingene. M.a.o. på mitt lag ville det være færre gamle storheter, enn hva jeg vansligvis leser i bl.a Peacock News. Et eksempel er at Jackie Charlton nok ryker ut til fordel for Lucas Radebe.

Killa

Min stemme går til Mel Sterland, sjøl om han hadde sine svakheter. han var knallgod offensivt, med både innleggsfot i særklasse og målteft så det holdt. Han var sentral på det meget gode Leeds-laget på begynneslen av90-tallet, har mange gode minner fra den tida. Over tid har selvfølgelig Kally vært en stor ambassadør for klubben vår, og han kunne forsåvidt også fått min stemme her.

Dennis

Ingenting er galt med litt god, gammeldags sentimentalitet, berlin;)

I fotball må jo selvsagt også alt sees i lys av tiden man spiller i. Som du sier, Super Leeds ville slitt mot Leeds anno 2001, mens Pele neppe hadde vært en toppspiss i dagens fotball. Se også på hvordan fysikken har forandret seg fra Paul Gascoigne kontra Cristiano Ronaldo. Alt går fortere og de fleste er bedre trent enn noensinne.

Så er det også mer penger i omløp og mer tilretteleggelse for at fotballspillerne ikke kun er gode med beina, men rett og slett blitt atleter med ekstreme ferdigheter.
Marching on together!