Derry intervjues av YEP

Started by fmtj, January 23, 2008, 10:17:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

fmtj

http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/leedsunited/EXCLUSIVE-Derry39s-verdict-on-Wise.3700071.jp

I intervjuet sier blant annet Derry; "you don`t choose to play for Leeds United, Leeds choose you!"
Yeboahs vitne

Jon R

Sympatiske Shaun Derry kommer meget godt fra dette intervjuet, og hans reflekterte uttalelser står i ganske sterk kontrast til den primitive utblåsingen vi fikk fra Bassett og Wise i media for drøye tre uker siden.

Om forholdet til Dennis Wise sier han:

I don't think it would be appropriate to splash any bitterness across the media," said Derry. "But if I'm being honest with people then I'd say that Dennis Wise is not someone I got on with personally.

That's often the case in football. You can't see eye-to-eye with everyone and I don't wish ill-will on any individual at Leeds. In fact, I wish them all the luck in the world. But there wasn't much left for me as things stood.

Om situasjonen før han ble lånt ut til Palace. De som mente at Derry var en sviker som takket nei til å bryte kontrakten med palace ved nyttår, bør lese dette ekstra nøye :

"When I captained Leeds for Dennis' first game as manager I thought then that the relationship would be a long one, but times change and they change quickly. I had horrendous injury problems but when I recovered in November I wasn't invited to train with the first team,   and I was honest enough to accept the bigger picture there and then.  The situation was clear as day, and I didn't really expect that another opportunity would come along[/b]

Derry er allikevel ærlig nok til å innrømme at avgjørelsen til syvende sist var hans egen, men at dette handlet om å vise lojalitet og holde ord overfor Palace som hadde gitt han tillit.

"People who know me would say that I'm a man of my word, and I had a contract with Palace which I felt I should honour," said Derry. "The fact that Leeds didn't ask for a 24-hour recall clause spoke volumes in my opinion. I didn't feel I was wanted there.

"I wasalways willing to return to Leeds, and I would have gone back there happily this week if a deal hadn't been agreed. But I didn't think it was right to go back before the end of my loan and to let down the people who had given me a chance. I didn't want to burn my bridges with Crystal Palace

Om årene i Leeds:

"Signing for Leeds United was such a proud day for me, and there can't be a single player who wasn't sad to leave the club. I've had good times and bad times, and some of the bad times have been very difficult. But the whole experience has been unforgettable. It's been an absolute privilege.

En ydmyk Shaun derry avslutter:

"But I'm not prepared to be bitter about way my time with Leeds has come to an end. Despite the ups and downs, these three years have given me a lot of perspective about the job we do. We're incredibly lucky to be footballers, and the more I think about the years I spent with Leeds, the more privileged I am to be one."

Reaksjoner fra fansen finner dere forøvrig i denne linken. Til de av dere som måtte tro  "muldvarpsaken" er glemt der borte i England, vil se at That Is`t the case.  ;)

http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/yourviews/Shaun-Derry-YOUR-VIEWS-UPDATED.3633159.jp
Jon R.

Svend Anders

Derry gjør et bra intervju, ja, selv om noe av det han sier selvsagt er akkurat det Jon og flere andre vil høre. Dette er selvsagt bare en side av saken... men det er for all del en god side.

Jeg synes også han tar litt ansvar her. Blant annet innrømmer han jo rett ut at det var hans valg å ikke dra tilbake til Leeds da Wise ringte og ba om hjelp. Slår du det sammen med at han ikke "ble invitert" til 1.lagstrening i november høres det litt merkelig ut at han ville "happily" kommet tilbake når utlånet gikk ut og partene evt ikke ble enige om salg.

Takk for innsatsen i Leeds-trøya, Shaun, lykke til videre!
(og så moro det blir om 15 år når Jesse Derry får sin Leeds-debut!)
Følges på:
www.twitter.com/svendleeds
www.twitter.com/svendanders

Jon R

Quote from: Svend Anders on January 23, 2008, 10:47:41
Derry gjør et bra intervju, ja, selv om noe av det han sier selvsagt er akkurat det Jon og flere andre vil høre. Dette er selvsagt bare en side av saken... men det er for all del en god side.

Da jeg så overskriften på denne tråden fryktet jeg det verste. "Nå slår Derry grusomt tilbake" tenkte jeg. Derfor ble dette ganske flott lesning, med tanke på hvor betent denne saken er. Selv om dette langt på vei er spot on i forhold til mine kommentarer i Shaun Derry tråden, ønsket jeg slett ikke noen bekreftelse på mine mistanker om alt ikke akkurat går på skinner når det gjelder personalpolitikken i klubben vår. Ã... først "fryse ut" en spiller.....deretter be han bryte en kontrakt med de som har tatt han inn i varmen...for så å blåse det i media ... smaker  slett ikke godt.  :-[

Det jeg synes er flott med dette intervjuet er at Derry ikke legger opp til en ny runde med skittkasting, men at han tilsynelatende veier sine ord med omhu. Han kunne sagt så mye mer, feks hvordan han opplevde Bassetts utspill 1. nyttårsdag. Jeg mener at noen og enhver i klubben vår bør ha noe å lære av Derry, som jeg ønsker alt godt videre i Palace.  :)
Jon R.

Svend Anders

Ellers synes jeg det sier litt at Derry får "snakke ut" også på klubbens egen webside, det er ikke alle som har dratt som har fått den anledningen.

http://www.leedsunited.com/page/NewsroomDetail/0,,10273~1222631,00.html

Der er vel også en ny bekreftelse (?) på at Derry ikke var muldvarpen. Jeg klarer ikke "klippe" noe fra den offisielle siden så dere får gå via linken... Også lignende artikkel i YEP.

SA
Følges på:
www.twitter.com/svendleeds
www.twitter.com/svendanders

fmtj

"Jeg mener at noen og enhver i klubben vår bør ha noe å lære av Derry, som jeg ønsker alt godt videre i Palace." ...helt enig i dette Jon R!
Han viser seg som voksen og reflektert og vil ikke skape dårlige vibber etter sitt opphold i Yorkshire! 
Yeboahs vitne

nord

Ja vi kan lære en masse af dette interviewet, bl.a. hvor vigtigt det er at folk trives.
Takk for din indsats Derry og good luck at Palace!.  :-*

Jon R

Quote from: Svend Anders on January 23, 2008, 11:21:07
Ellers synes jeg det sier litt at Derry får "snakke ut" også på klubbens egen webside, det er ikke alle som har dratt som har fått den anledningen.

Der er vel også en ny bekreftelse (?) på at Derry ikke var muldvarpen. Jeg klarer ikke "klippe" noe fra den offisielle siden så dere får gå via linken... Også lignende artikkel i YEP.

SA

Dette var interessant! Derry slipper til på den offisielle siden og får "avkreftet" at han var "muldvarpen"! Dette er første gang den saken omtales på leedsunited.com på nesten et år.  For Derrys del må dette være en stor befrielse men kostnadene for klubben er jo at det kan blåse nytt liv i saken og ikke minst spekulasjonene om hvem muldvarpen egentlig var. Hvis dette er en bevisst strategi fra klubben ved å gjøre "bot for skade" ift Shaun Derry, må jeg si at det var en flott gest til spilleren. Så finnes det kanskje håp for denne klubben allikevel?  ;)
Jon R.

raggen

nok ei gang vil jeg si det er synd vi mister denne spilleren :-\
Nå må jeg skifte signaturen også......... etterhvert
Forever Leeds United!!!!!!!!

auren

Ingen tvil i at Shaun Derry er mer enn god nok for Leeds United. Men som Derry også sier selv - noen ganger så går fotballspillere og sjefen sjøl ikke så godt overens. Dette var tilfellet mellom Derry og Wise. Synd men fakta. Og når de to ikke har tillit til hverandre må det gå som det gikk - salg. Saken har minst to sider, og jeg gidder ikke å forsvare eller angripe den ene eller den andre. Denne saken er ikke noe ny i fotballverdenen og det er viktig for oss fans og Leeds å ikke fokusere noe mer på det. Derry er ferdig i Leeds, men lykke til skal han ha i Palace!

PS: Nå uttalte jeg meg ikke om det som ble sagt i media etter at Derry heller ville fullføre sin lånekontrakt i Palace. Der støtter jeg Derry!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

berlin

Quote from: Jon R on January 23, 2008, 11:46:52
Quote from: Svend Anders on January 23, 2008, 11:21:07

SA

Dette var interessant! Derry slipper til på den offisielle siden og får "avkreftet" at han var "muldvarpen"! Dette er første gang den saken omtales på leedsunited.com på nesten et år.  For Derrys del må dette være en stor befrielse men kostnadene for klubben er jo at det kan blåse nytt liv i saken og ikke minst spekulasjonene om hvem muldvarpen egentlig var. Hvis dette er en bevisst strategi fra klubben ved å gjøre "bot for skade" ift Shaun Derry, må jeg si at det var en flott gest til spilleren. Så finnes det kanskje håp for denne klubben allikevel?  ;)

Tja, muldvarpen var en skikkelig blemme fra Wise, og til de grader oppblåst f.o.m. ordene glapp ut av munnen på han. Det har vel aldri blitt gjort noe forsøk på forklare eller identifisere muldvarpen. Derimot har man håpet at media og supportere/publikum med tiden ville glemme hele greia, og det stemmer vel. Spede forsøk på å blåse liv i historien har mislyktes.

Denne setningen på den offisielle siden til LUFC, et sitat fra Derry selv, om at han nå er befridd fra ryktet er fin, men det er jo hans tolkning ut fra hva Wise har tidligere har slått fast (at muldvarpen ikke får spille en eneste kamp i Leeds-trøye igjen). Derry er nå solgt og sagaen er over, så hvorfor ikke publisere denne setningen. Personlig så tror jeg Derry var muldvarpen, men at det var en filleting, som Wise har totalt skylden for. Skulle forblitt en parantes og holdt internt og avklart internt. Før Derry ble lånt ut til Palace, fikk han ikke engang trene med førstelaget. Det sier vel sitt.

Jeg har mye større sans for Derry enn Wise, og ønsker han lykke til i CP. Med ryktet om muldvarpen lagt død, en fillesak som aldri skulle vært offentlig,
vil han forhåpentligvis minnes for sin gode periode i Leeds, snarere enn "post-mold" tiden.

Det vil altså overraske meg kolossalt om Leeds/Wise på et eller annet tidspunkt offentligjør "the mold", og da en annen enn Derry.

RoarG

"Derry-som-muldvarp-hypotesen" ble vel avkreftet for lenge siden. Wise uttalte at "denne personen har spilt sin siste kamp for klubben", og Derry fikk vel flere kamper. Ellers kunne vel Derry ha bekreftet sin lojalitet utpå nyåret, da Wise ba ham returnere. Derry var tross alt under kontrakt med Leeds på det tidspunktet, og det er rart ikke å stille seg til disposisjon. Den evt. dårlige personkjemien mellom han og ledelsen har sikkert to sider. For øvrig vil jeg takke Derry for det han har bidratt med av positive ting for klubben.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Jon R

"Derry-som-muldvarp-hypotesen" ble vel avkreftet for lenge siden. Wise uttalte at "denne personen har spilt sin siste kamp for klubben", og Derry fikk vel flere kamper.

Derry har ikke spilt etter at mudvarpsaken ble kjent, Roar. Det er ikke så rart, siden han har vært skadet fra januar til november 2007.  :)

Ellers kunne vel Derry ha bekreftet sin lojalitet utpå nyåret, da Wise ba ham returnere. Derry var tross alt under kontrakt med Leeds på det tidspunktet, og det er rart ikke å stille seg til disposisjon.

Dette blir fryktelig unyansert og jeg mistenker deg for ikke å ha lest hele intervjuet med Derry siden du synes "dette er rart". Derry var under kontrakt med palace på den tiden han ble kalt tilbake, uten en klausul om tilbakekallelse. Det var garantert ingen forglemmelse som gjorde at det ikke fantes en slik klausul, siden Derry ikke engang fikk trene med førstelaget før han dro. Det er intet mindre enn en fantastisk dobbeltmoral som avdekkes, når Wise kaller han tilbake 19 dager før kontrakten med Palace går ut og deretter anklager spilleren for å være illojal, når han vil hedre en kontrakt som også Leeds hadde satt sin stempel på.
Jon R.

Dennis

Skal bli godt nå som Derry er solgt og denne saken (forhåpentligvis) går bort i glemmeboken - for kun (forhåpentligvis, igjen) å bli dratt fra en sjelden gang.

Blir fint når fokus igjen rettes mot Leeds' opprykksjakt, framfor isfronten mellom to personer. Nå er den ene borte og om man mener det er den skyldige som sitter igjen i klubben, så er uansett denne farsen over.

Trøtt av heile greia.
Marching on together!

Jon R

Quote from: Mr Kaizer on January 23, 2008, 16:14:55
Skal bli godt nå som Derry er solgt og denne saken (forhåpentligvis) går bort i glemmeboken - for kun (forhåpentligvis, igjen) å bli dratt fra en sjelden gang.

Blir fint når fokus igjen rettes mot Leeds' opprykksjakt, framfor isfronten mellom to personer. Nå er den ene borte og om man mener det er den skyldige som sitter igjen i klubben, så er uansett denne farsen over.

Trøtt av heile greia.

Dessverre er det overveiende sannsynlig at det ville komme nye "Derrysaker", kaizer. Når folk som styrer klubben oppfører seg som drittsekker sier dette noe noe om de grunnleggende holdningene til hvordan man behandler mennesker man ikke liker. Derfor er det viktig at vi som følger denne klubben sier ifra når personer i klubben behandles dårlig, og ikke "støtter" dårlige oppførsel når den åpenbarer seg for oss.   

Som en klok mann har sagt: "Støtter vi drittsekkoppførsel lenge nok, så ender vi selv opp som
drittsekker."
Jon R.

Kato

Møkk lei denne Dennis Wise og hans opptreden. Kalle tilbake en spiller han nekter å la trene med a-laget. Som han i tillegg ikke har ordnet tilbake-kallingsklausul på.

Staute karer som Derry går jo selvsagt ikke overens med en slik fyr.

Når skal man bli kvitt dette pakket?

Tom S

Det finnes alltid tre sider av en sak;
Den ene og den andres part sin versjon og så den rette.

Derry forlater klubben med respekt - lykke til videre Shaun!

COME ON LEEDS !!

Dennis

Quote from: Jon R on January 23, 2008, 17:05:43
Quote from: Mr Kaizer on January 23, 2008, 16:14:55

Trøtt av heile greia.

Dessverre er det overveiende sannsynlig at det ville komme nye "Derrysaker", kaizer. Når folk som styrer klubben oppfører seg som drittsekker sier dette noe noe om de grunnleggende holdningene til hvordan man behandler mennesker man ikke liker. Derfor er det viktig at vi som følger denne klubben sier ifra når personer i klubben behandles dårlig, og ikke "støtter" dårlige oppførsel når den åpenbarer seg for oss.   

Som en klok mann har sagt: "Støtter vi drittsekkoppførsel lenge nok, så ender vi selv opp som
drittsekker."

Støtter ikke Wises eller Bassetts opptreden her overhodet. Er bare utrolig lei denne spesifikke saken, hvor det ikke engang finnes bevis for det ene eller det andre. Derry har ikke blitt behandlet slik han burde, men som flere nevner, det er flere sider av en og samme sak. Her er ikke engang Derry pekt ut som muldvarpen og det kunne like gjerne vært Sully, som mistenkelig nok ble solgt i en periode vi ikke hadde en reell utfordrer engang.

Så jeg gidder ikke engasjere meg videre i denne saken.
Marching on together!

Promotion 2010

Quote from: Jon R on January 23, 2008, 17:05:43

drittsekker."

Klok?  ;)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

B-m

Takk for alt Derry!
Fornuftig intervju!
---------------------------
who killed Trondheimwhite?

SveinArve

Synd vi solgte Derry. Jeg tipper at han hadde fortsatt i klubben no når Wise er langt vekk fra Elland Road....
------------------------------
Proud member of LUSCOS

http://www.skarbovikfotball.blogspot.com