Bassett vs Poyet

Started by McMidjo, January 25, 2008, 15:53:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

McMidjo

Legger inn et kjapt lite sideblikk fra YEPs Phil Hay på Dave Bassett:

http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/leeds-united-columnists/Dave-deserves-better-than-this.3711702.jp

Et lite tips til dere som er slaver av Newsnow og surfer rundt på fansfc og alle disse andre tullenettstedene: YEP har en ganske innholdsrik seksjon med spaltister hvor det kommer ut litt mer inside betraktninger fra ER enn det vi får andre steder. Disse sidene fanges ikke opp av Newsnow, så det er vel verdt å sette et bokmerke på:

http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sectionhome.aspx?sectionID=1083

Det kommer en del poenger i disse spaltene som er interessante, og som kanskje kan skape grunnlag for en del interessante diskusjoner. Ser bl.a. at Lorimer i sin spalte har vært inne på forholdet mellom Wise og Bates og sammenlignet litt med den idiotiske situasjonen de nye eierne i Liverpool har satt seg i ift sutrekopp nr 1 - Rafa Benitez....

So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

Asbjørn

Quote from: midjo on January 25, 2008, 15:53:53
Disse sidene fanges ikke opp av Newsnow, så det er vel verdt å sette et bokmerke på:

Done  :)

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Erik_

Hva skjedde egentlig med www.tribalfans.com, Midjo? Verdt å bokmerke i og med at den heller ikke kommer opp på Newsnow?

Ser ut som det er lite oppdateringer der nå da, men det kommer seg sikkert.

;D

YEP og Phil Hay har mange interessante artikler.

McMidjo

Quote from: Enrique on January 25, 2008, 16:30:49
Hva skjedde egentlig med www.tribalfans.com, Midjo? Verdt å bokmerke i og med at den heller ikke kommer opp på Newsnow?

Ser ut som det er lite oppdateringer der nå da, men det kommer seg sikkert.

The Tribalfans Site is set to receive an honorary award for its groundbreaking research in the annual ‘Silly season website of the year’ gala- which marks the end of the January transfer window.

Tribalfans played a major part in revealing the shady agent dealings behind the long running Beckford to Derby-saga.  It’s believed that Tribalfans persistence and shocking revelations, eventually scared of a host of Premiershipclubs from bidding for the Leeds United star.

Dennis Wise has expressed his gratitude to Tribalfans for playing an important part in a matter that could seriously have unsettled Beckford  - which undoubtedly would have upset the fans, and thrown Wise’s dressing room into complete turmoil.

Check back for more on:
www.tribalfans.com/leeds/beckford/luscosprank#4
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

Karl Hot Shot

Phil Hay sitter selvsagt på mye informasjon fra Elland Road og bevegelser i bakgatene som vi som bor i Norge, ikke har like godt tilgang til. Det er greit når det gjelder ren informasjon. Men noen av vurderingene hans henger ofte ikke på greip. Dave Bassett har lang erfaring fra engelsk fotball, men han er en nødløsning som assistentmanager på Elland Road. Det er ikke hvem som helst som gidder å jobbe som nummer to etter Dennis Wise, og sammenlignet med Gustavo Poyet faller Dave Bassett igjennom. Da holder det ikke med flere tiårs erfaring. For Bassett har veldig ofte tråkket feil, og han er ikke ydmyk nok til å lære av egne feil. Og så var det dette med Bassetts forhold til alkohol. Han fremstår ikke som noe annet enn et elendig forbilde, så lenge han ikke gidder å legge seg inn.

sportcarl1

Karl hot shot och Justin Flo ger helt olika bilder av basset, vem skall man tro? jag tror på den som spelat under honom

Sander

Litt lei av at det til stadighet kommer topicer om Poyet og Bassett.. Poyet har reist, Bassett er i klubben.. Vi blir ikke klokere av å sammenligne disse to.. Vi kommer heller aldri til å finne ut hvor vi hadde vært i dag, dersom Poyet fortsatt var hos oss..

Dennis

Quote from: sportcarl1 on January 25, 2008, 23:19:26
Karl hot shot och Justin Flo ger helt olika bilder av basset, vem skall man tro? jag tror på den som spelat under honom

Godt poeng
Marching on together!

Jon R

Bassett og Flo er personlige venner og det har rent en del alkohol i glassene siden Flo sine glansdager i Sheff U. Jeg vil tro det er like mange "kvalifiserte" meninger om Bassett som det finnes fotballspillere som har spilt under han.  :)

Hvis vi nå skal ta Flo sine utsagn om sin venn på alvor, kontra det vi vet om Bassetts tid i Leeds United: 
Jeg merket meg at Flo fremhevet taktikk ved dødballer som en av Bassett fremste  egenskaper. De av oss som har sett Leeds sine baklengsmål på LUTV de siste månedene, vil da kunne hevde at tiden har løpt fra Dave Bassett rent fotballfaglig. Rent menneskelig fremhever Flo sin tidligere sjef som en elskverdig og likandes kar, som la vekt på individuell oppfølging av spillerne. Mulig han var bakfull første nyttårsdag, men behandlingen som Bassett gav Derry dengang, sier meg at tiden kan ha løpt fra man-manageren Bassett også.

Så litt "kvalifisert" (?) synsing: Jeg kjenner verken Bassett eller Wise personlig, men på meg virker de som veldig like typer, både når det gjelder personlighet som fotballfaglig. Poyet var også temperamentsfull, men etter hva jeg har hørt en mer sindig type i stressede situasjoner enn brusebassene Bassett og Wise. Fotballfaglig vil jeg også tro at Uruguayeren ligger ganske langt unna sin etterfølger når det gjelder syn på ballbesittelse kontra langballer. Det er derfor grunn til å tro at Poyet (som jeg heller ikke kjenner personlig)  utfylte Wise i langt større grad enn hva Bassett gjør, som nærmest fremstår som en "spitting image" av sin overordnede.
Jon R.

Dennis

Quote from: Jon R on January 26, 2008, 13:00:09
Bassett og Flo er personlige venner og det har rent en del alkohol i glassene siden Flo sine glansdager i Sheff U. Jeg vil tro det er like mange "kvalifiserte" meninger om Bassett som det finnes fotballspillere som har spilt under han.  :)

Hvis vi nå skal ta Flo sine utsagn om sin venn på alvor, kontra det vi vet om Bassetts tid i Leeds United: 
Jeg merket meg at Flo fremhevet taktikk ved dødballer som en av Bassett fremste  egenskaper. De av oss som har sett Leeds sine baklengsmål på LUTV de siste månedene, vil da kunne hevde at tiden har løpt fra Dave Bassett rent fotballfaglig. Rent menneskelig fremhever Flo sin tidligere sjef som en elskverdig og likandes kar, som la vekt på individuell oppfølging av spillerne. Mulig han var bakfull første nyttårsdag, men behandlingen som Bassett gav Derry dengang, sier meg at tiden kan ha løpt fra man-manageren Bassett også.

Like fullt er det lettere å tro på en mann som kjenner Bassett personlig og har tilbringt mye tid sammen med han, kontra debattanter på et norsk forum, derav de aller fleste ikke har utvekslet ett eneste ord med mannen engang. Dette gjelder uansett hvor troverdig disse debattantene enn måtte være.  ;)

Flo liker tydeligvis Bassett og er jo også die-hard Leeds-fan.
Marching on together!

Jon R

Quote from: Mr Kaizer on January 26, 2008, 13:24:36

Like fullt er det lettere å tro på en mann som kjenner Bassett personlig og har tilbringt mye tid sammen med han, kontra debattanter på et norsk forum, derav de aller fleste ikke har utvekslet ett eneste ord med mannen engang. Dette gjelder uansett hvor troverdig disse debattantene enn måtte være.  ;)

Nemlig! Derfor valgte jeg også å ta Flo sine utsagn høyst på alvor her, kaizer.  ;D
Jon R.

Dennis

Quote from: Jon R on January 26, 2008, 13:38:43
Quote from: Mr Kaizer on January 26, 2008, 13:24:36

Nemlig! Derfor valgte jeg også å ta Flo sine utsagn høyst på alvor her, kaizer.  ;D

Joda, absolutt, men du legger også til at Bassett kan ha blitt en litt annen person grunnet alkoholinntak etter den tiden, eller er det totalt feil oppfatning av hva du mener?

"Bassett og Flo er personlige venner og det har rent en del alkohol i glassene siden Flo sine glansdager i Sheff U. Jeg vil tro det er like mange "kvalifiserte" meninger om Bassett som det finnes fotballspillere som har spilt under han...
...Jeg merket meg at Flo fremhevet taktikk ved dødballer som en av Bassett fremste  egenskaper. De av oss som har sett Leeds sine baklengsmål på LUTV de siste månedene, vil da kunne hevde at tiden har løpt fra Dave Bassett rent fotballfaglig."
Marching on together!

Jon R

Quote from: Mr Kaizer on January 26, 2008, 13:42:58

Joda, absolutt, men du legger også til at Bassett kan ha blitt en litt annen person grunnet alkoholinntak etter den tiden, eller er det totalt feil oppfatning av hva du mener?

Makan! Nå må du slutte å vri og vrenge på alt jeg sier, kaizer!  ;D

Jeg vet igrunn ikke stort om Bassetts alkohovaner, annet  enn det jeg har lest på en og annen nettside. Mannen ser alkoholisert ut, men det gjør jo også Alex Ferguson, uten at det ser ut til å ha preget mannen nevneverdig. ( jeg har heller ikke kjennskap til Sir Alex sine alkoholvaner, dette er ren spekulasjon). Alkohol var da heller ikke mitt hovedpoeng her. Mine eksempler var relatert til Flo sine referanser til dødballer og man-management/ personalpolitikk. Hvis dette er eksempler på Bassetts beste egenskaper, blir jeg som sagt litt betenkt utfra hva jeg selv har observert ( det er jo ikke så mye, det må jeg ærlig innrømme, jeg har foreksempel aldri overvært en trening på Torp Arch, jeg refererer kun til TV bilder og direkte sitater i medier her) under mannens tid i klubben.  :)
Jon R.

Dennis

Quote from: Jon R on January 26, 2008, 15:56:27
Quote from: Mr Kaizer on January 26, 2008, 13:42:58

Makan! Nå må du slutte å vri og vrenge på alt jeg sier, kaizer!  ;D

Jeg skal prøve!  ;)

Er forøvrig helt enig med følgende: "Det er derfor grunn til å tro at Poyet (som jeg heller ikke kjenner personlig)  utfylte Wise i langt større grad enn hva Bassett gjør, som nærmest fremstår som en "spitting image" av sin overordnede."

Dette med likheten kunne vært positivt for Bassett\Wise, men det virker som om de heller kjører laget inn i et hull, fremfor å utnytte kompetansen på det spesielle området de er gode på. Poyets sydlige fotballgener var nok bedre utfyllelse til Wise enn Bassett, dessverre valgte han å gå til Leeds-wannabes>:(
Marching on together!