Vinduet lukket !

Started by flynn, February 01, 2008, 01:04:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

flynn

Leeds framstår som klare vinnere på overgangsmarkedet. I Januar har vi etter mitt skjønn fått både kvalitet og kvantitet, og vi har beholdt de det var viktig å beholde ser det ut som.

Jeg tillater meg å være optimistisk med tanke på resten av sesongen og tror jeg avslutter kvelden med å spå direkte opprykk!

PS: Jeg er glad for å tilstå at jeg tok feil angående Beckford, "What shirt am I wearing bruv?" står fortsatt til troendes!

flynn

Erik M

Det er det første vunduet på mange, mange år hvor det ikke har rent ut spillere eller smelt en negativ bombe i siste sekund.  NÃ... er nedturen snudd.  Nå bygges det fotballklubb.

peacock

Vinnere? Hvordan kan du hevde dette? Nå VAR vi i en god posisjon, men har snart byttet hele laget. Hvor smart er det? Vi VET i hvert fall at de første kjøpene ikke har hevet oss, da resultatene har vært dårligere.
MEN, det er tidlig, og alle bør få sjansen over tid til å overbevise. Allikevel er jeg skeptisk. Hvor kommer pengene fra? Hvorfor har vi 15 middelmådige midtbanespillere i stallen? Er unggutta for dårlige? Kan vi holde Marques, Kenton, Huntington og Michaelik "happy" i League One når de må slite benken? Kjøp, kjøp, kjøpe......men hvorfor i he..te får ikke TOTALT HÃ...PLØSE Frazer konkurranse?

Jon R

Siste dagen med vinduet åpent ble bra. De første fire signingene tidligere i måneden er jeg ikke fullt så begeistret for.

Og to nye stoppere inn.... Wise "anbefaling" til Rui om å vente med å signe ny kontrakt.... Er det noe muffens på gang med Rui Marques?
Jon R.

SveinArve

Det kan no godt hende Kenton blir høgreback da. Han har vore det ein del i Leicester.
------------------------------
Proud member of LUSCOS

http://www.skarbovikfotball.blogspot.com

GeirO

Quote from: peacock on February 01, 2008, 06:48:11
Vinnere? Hvordan kan du hevde dette? Nå VAR vi i en god posisjon, men har snart byttet hele laget. Hvor smart er det? Vi VET i hvert fall at de første kjøpene ikke har hevet oss, da resultatene har vært dårligere.
MEN, det er tidlig, og alle bør få sjansen over tid til å overbevise. Allikevel er jeg skeptisk. Hvor kommer pengene fra? Hvorfor har vi 15 middelmådige midtbanespillere i stallen? Er unggutta for dårlige? Kan vi holde Marques, Kenton, Huntington og Michaelik "happy" i League One når de må slite benken? Kjøp, kjøp, kjøpe......men hvorfor i he..te får ikke TOTALT HÃ...PLØSE Frazer konkurranse?

Hvorfor vi bare har middelmådige midtbanespillere? Vilt tips fra min side: Kanskje vi ikke har fått tak i noe bedre?
MOT

GeirO

Quote from: Jon R on February 01, 2008, 07:41:24
Siste dagen med vinduet åpent ble bra. De første fire signingene tidligere i måneden er jeg ikke fullt så begeistret for.

Og to nye stoppere inn.... Wise "anbefaling" til Rui om å vente med å signe ny kontrakt.... Er det noe muffens på gang med Rui Marques?

Enig i konklusjonen. Det beste med dagen var at Beckford ikke gikk. Sheehan og Elding tipper jeg blir på det jevne, mens Lubo blir vel bra etterhvert.
MOT

Per-Stian

Vi kan vel forhåpentlegvis puste letta ut med tanke på rykta rundt Beckford. Han vil kanskje avvente og sjå om vi klarar opprykk til CCC i år før han tek ein ny tenkerunde til sommaren.

Og sånn elles må eg seie meg godt nøgd med siste dags fangst, sjølv om eg ikkje kjenner så mange av dei nye. Blir eit hjarteleg attsyn med Lubos Michalik. Det var absolutt på sin plass at vi fekk inn ein solid stoggar. Kenton håpar eg er tiltenkt å konkurrere med Richardson på høgreback. Sheehan er nokså fersk i gamet, så trur sjansane framleis er gode for Parker.

Og ein spiss som i gjennomsnitt har skåra i annankvar kamp for Stockport er vel heller ikkje så aller verst. Likte at overgangen var permanent og inga "kriseløysing".

flynn

Quote from: peacock on February 01, 2008, 06:48:11

Jeg er enig i at vi har kjøpt for mange spillere totalt sett, og at enkelte av dem ikke virker å ha kvaliteter til å heve laget. Men jeg mener at Kilkenny og Michalik er spillere de fleste andre L1-lagene (kanskje alle) aldri i verden hadde klart å skaffe. Dessuten har jeg litt tro på at Sweeney kan gjøre en ok jobb, særlig fordi han virker å ha en innleggsfot vi ikke har hatt i alle fall siden Lewis forsvant. Kenton er en solid tilvekst i forsvaret, og reduserer i alle fall sårbarheten i forhold til saker, suspensjoner osv. Johnson, Sorsa og Elding kan vise seg å være scoop, men det er i såfall ren bonus.

Dessuten bygger jeg påstanden om at vi er vinduets vinnere på at vi ikke mistet Beckford, Marques, Ankergren eller andre av de som skal være stammen i laget framover. Det er litt overraskende at ingen av de mer perifere forsvant, men det har vel med tilbud og etterspørsel å gjøre vil jeg tro. Utover våren vil nok enkelte av disse aktivt søke andre utfordringer, da mulighetene for førstelagsspill i Leeds vil være begrenset. Tenker da spesielt på Heath og Weston, kanskje også Kandol, Carole med flere, avhengig av hvordan de nye faktisk gjør sine saker.

flynn

Askertiger

Er spent på å se hva de nye står for. På papiret synes jeg de ser ut som greie spillere - ikke mer enn det! Lubo vet vi jo hva står for, og forsåvidt delvis Kenton også. Men at de er "stjerner", selv i Div One, er vel å ta i.

Og Elding? Vel, han må vel sies å være en notorisk måljeger i lavere divisjoner. Så får vi håpe at han fortsetter i det sporet og setter press på våre spisser. Når det er sagt så er det ikke bare å legge skylden på spissene for måltørken, for der må midtbanen ta sin del av skylden. Kanskje en veldig stor del, spør du meg!

Men nå er det tid for å ta 3-poengere igjen. Macca blir helten, opprykket sikres og vi er "a happy family" igjen!
Little Billy Bremner is the captain of the crew
For the sake of Leeds United he would break himself in two
His hair is red and fuzzy and his body's black and blue
But Leeds go marching on.

stefan

Vi fikk sårt tiltrengt cover på venstrebackplassen. Kentons kontrakt er bare ut sesongen, og blir vel bare fornyet hvis vi ikke skulle rykke opp; Da jeg neppe tror at feks Huntington vil ta en sesong til i L1.
www.tenforken.com

"Always carry a flagon of Whisky in case of snakebite and furthermore always carry a small snake." W.C Fields

Svend Anders

Jeg er godt fornøyd med overgangsvinduet til Leeds, selv om man alltid kan drømme om større navn.

1. Samtlige spillere (med unntak av Kenton) er i ung alder, med mye potensiale. Også for CCC-spill.
2. Alderen gjør også videresalg mye enklere, og til bedre pris (og kjøpene har vært rimelige!).
3. De nye spillerne vil forhåpentligvis heve nivå og innsats også hos de spillerne som allerede ER i troppen.
4. Vi har ikke mistet noen av våre sentrale spillere. Et sterkt signal både innad og utad!
5. Lubo blir hinsides god på sikt, og vil allerede nå dominere i L1.

Can't wait for Saturday!!!

SA
Følges på:
www.twitter.com/svendleeds
www.twitter.com/svendanders

Larsen.

Quote from: Svend Anders on February 01, 2008, 09:34:27
Jeg er godt fornøyd med overgangsvinduet til Leeds, selv om man alltid kan drømme om større navn.

1. Samtlige spillere (med unntak av Kenton) er i ung alder, med mye potensiale. Også for CCC-spill.
2. Alderen gjør også videresalg mye enklere, og til bedre pris (og kjøpene har vært rimelige!).
3. De nye spillerne vil forhåpentligvis heve nivå og innsats også hos de spillerne som allerede ER i troppen.
4. Vi har ikke mistet noen av våre sentrale spillere. Et sterkt signal både innad og utad!

SA

Enig der Svend, men er redd vis Lubo imponerer for mye ut sesongen, samme gjelder Becks er jeg redd de alle rede fordufter til sommeren.

Men vi er klart overgangs vinnerene på markede. Håper det blir Huntington å Lubo imorgen, har mer tro på Huntington eller Kenton :)
Pride of Yorkshire

Dennis

Også godt fornøyd med januar, slik den forløp. Ã... vente seg store navn ville vært urealistisk, men de vi endte opp med kan vise seg å bli gode signinger for fremtiden!

Trist var det, når Dennis Wise allikevel skulle forsvinne, at det skjedde like før vinduet stengte. Bare ei uke ekstra ville gitt Garymac mye større frihet til å hente sine spillere til klubben, kontra spillere som er lagt opp til Wises spillestil. Men er det virkelig slik? De som har kommet inn den siste dagen er nok anbefalinger fra Gwyn Williams og jeg tror nok McAllister ville hørt på han uansett om han hadde kommet litt tidligere. Dessuten virker det som om Wises januarkjøp er hentet inn i et forsøk på å legge om til en litt mer spillende stil, kontra de lange polene fra Matt Heath i høst. De vil mest sannsynlig forsvinne under skotten og jeg tror vi har materiellet til å legge om.

Vi ropte og skrek etter vinger og breddeholdere og vi fikk i hopetall. Sweeney, Johnson og Sorsa ble hentet, i tillegg til Carole og Da Costa, som allerede var her. Sweeney virker som kvalitet i L1, mens Johnson er et mer uskrevent blad. Han er også primært sentral midtbane etter hva jeg kan forstå.

Vi har også bedt om å signe (minst) en spiss og det fikk vi også. Anthony Elding har en fryktelig god scoringsratio - riktignok fra divisjoner under - og ser ut til å ha en fysikk som passer lavere divisjoner godt. Stor og sterk spiller som jeg håper kan rive forsvar i fillebiter sammen med eleganten Beckford.

En utfordrer til\dekning for Parker fikk vi også i innlånte Sheehan, som har spilt mange kamper i CCC denne sesongen. Denne låne avtalen synes jeg det lukter opsjoner på kjøp av. Leicester fikk riktignok inn Clapham, men jeg synes det virker usannsynlig at de skal ha latt en fast spiller gå "fritt" av den grunn. Utover det kan også Kenton nå bli flyttet ut på høyreback og forhåpentligvis virkelig legge press på Frazer Richardson, som dessverre er altfor ustabil i sine opptredener! Grunnet lite konkurranse?

Så til creme de la creme. Lubomir Michalik! Var Boltons bestemann så sent som på tirsdag og har mange kamper i PL denne sesongen. Ã... si at denne mannen bare blir 'god' i League One, er å være pessimistisk. Han bør absolutt bli en enorm bauta i en bakgårdsliga som denne! Et tårn av en midtstopper, som vil bety mindre baklengs på dødball i mot og flere "forlengs" på dødballer for. Fattige £500k fikk vi han for! Et ran av et kjøp, når man tenker på at Bolton handlet erstatteren Gary Cahill for £5mill! Jeg synes Lubo er minst like god som Cahill, basert på det jeg har sett av han i Aston Villa. Lubo kan vise seg å bli et enormt kjøp for Ken Bates, slik Beckford har vært.

Konklusjon: Vi har styrket bredden i laget og vi har gitt det mer spisskompetanse i Lubomir Michalik. Angrepet er (hopefully) styrket av Eldings ankomst. I tillegg og kanskje viktigst av alt; vi beholdt Jermaine Beckford. Ikke bare var det viktig for å skaffe laget mål, men fordi dette gir et knallsterkt signal i at vi er no longer a selling club! Vi har råd til å si nei til Premier Leagues stormakter og vi er også så attraktive at spillerne ønsker å bli i League One. Det er da man forstår at Leeds United engang igjen vil være blant de 6 beste klubbene i England. For f**ks sake, vi fikk en fast PL-stopper til League One!  ;D

Følger Svend Anders (og midjo fra i går) i at kjøpene vi har gjort er både meget positive og "konservative" på samme tid. Lubo, Sweeney, Elding, Kilkenny kom alle for lite penger, men bør ikke være vanskelig å få solgt videre, dersom de ikke skulle slå til. Jeg tror både Michalik, Sweeney og Kilkenny vil bli faste utover våren, i tillegg er jeg meget spent på spissen Elding. Vi har kanskje brukt oppimot £1mill i januar, men markedsverdien på disse vil nok helt sikkert stige etterhvert!

Dennis er storfornøyd, så langt. 
Marching on together!

raggen

Mange spillere= bredde i stallen samt konkurranse om plassene og det gagner bare Leeds som klubb. Er veldig fornøyd med de siste dager og ser igjen positivt på tingenes tilstand ;D
Forever Leeds United!!!!!!!!

GeirO

Både Huntington og Lubo scorer endel mål på cornere, bra par. Kanskje de blir toppscorere bak Becky? Men Rui er vel bedre enn Hunt, enn så lenge....
MOT

berlin

Quote from: Larsen. on February 01, 2008, 09:48:06
Quote from: Svend Anders on February 01, 2008, 09:34:27

SA

Enig der Svend, men er redd vis Lubo imponerer for mye ut sesongen, samme gjelder Becks er jeg redd de alle rede fordufter til sommeren.

Men vi er klart overgangs vinnerene på markede. Håper det blir Huntington å Lubo imorgen, har mer tro på Huntington eller Kenton :)

Hvis Lubo og Becks imponerer ut sesongen, rykker vi trolig opp, og da er det ingen grunn til å frykte at de forsvinner.
Hva skjer hvis vi rykker opp til CCC?
East Upper åpnes, og man kan forvente mellom 30 og 40.000 på kampene. Spillerne kan forvente seg lønnspålegg, enten basis eller bonus/prestasjons-orientert.

Jeg har vanskelig for å tro at Lubo, Becks eller andre for den saks skyld, kan drømme om bedre vilkår for sin sportslige ambisjoner.
Da står vi igjen med penger som incitament til å flytte på seg, og det må da være betydelig større enn den økningen Leeds gir.
Og siden Lubo går til Leeds fra Bolton, er det neppe pengene som driver han, for øyeblikket.

Per-Stian

Quote from: GeirO on February 01, 2008, 11:17:01
Både Huntington og Lubo scorer endel mål på cornere, bra par. Kanskje de blir toppscorere bak Becky? Men Rui er vel bedre enn Hunt, enn så lenge....

Vårt største problem den siste tida har vore dårleg defensivt arbeid på dødballar. Håpar Lubos kan ordne opp her først!

KeyserSoze

Tror Lubo ordner opp på både defensive og offensive dødballer :D

Roy

Må vel være et av de beste vinduene vi har gjort på årevis.
Stand up and sing for LEEDS UNITED

Jon R

Transfervinduet er lukket men lånevinduet står på gløtt. Disse mener jeg med fordel kan lånes ut:

* Weston (resten av sesongen), Da Costa (resten av sesongen), Bayly (1-2mnd), Delph (1-2 mnd)  og Hotchkiss(1-2 mnd), Westlake ( 1-2 mnd), Heath (resten av sesongen). De fem siste med 24 timers tilbakekallelseklausuler.

Begrunnelsen for å låne ut de tre akademisspilleren er at de neppe vil komme i betraktning nå som Macca skal spille inn de nye, og de bør istedet få verdifull førstelagserfaring annet sted frem til førsteelleveren har satt seg sånn nogenlunde. Når de så kommer tilbake bør de innlemmes i 16 mannstroppen jevnlig og få noen førstelagskamper under beltet.  :)
Jon R.