Noen som har hatt lungebetennelse her?

Started by B-m, March 11, 2008, 10:26:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

B-m

Har en stikkende smerte i brystkassen, og en del slim, spesielt om morgenen. Føler meg helt jævlig, veldig slapp! Snakket med legen idag og han nevnte evt. lungebetennelse, skal til han i morgen.

Trodde at man var sengeliggende når man hadde det?
---------------------------
who killed Trondheimwhite?

Sleivind

Det finnes vel forskjellige grader av lungebetennelse? Og har man kun en lett betennelse, så kan det vel godt være at man er rimelige oppegående?

flynn

Quote from: B-m on March 11, 2008, 10:26:07
Har en stikkende smerte i brystkassen, og en del slim, spesielt om morgenen. Føler meg helt jævlig, veldig slapp! Snakket med legen idag og han nevnte evt. lungebetennelse, skal til han i morgen.

Trodde at man var sengeliggende når man hadde det?

Bare å legge seg det vel ???

flynn

berlin

Har ikke hatt lungebetennelse selv, men en jeg kjenner kom det snikende på,
d.v.s "vanlig forkjølelse", og så ble hun ikke bra, fikk feber og en veldig dyp hoste.
Så ble det konstatert lungebetennelse, med derpåfølgende antibiotika-kur.

Legen vil nok finne ut gjennom lytting og enkel blodprøve om det er en bakteriell betennelse,
så du må absolutt stille på timen.

Er det virus, må du nok ta tida til hjelp.

B-m

Takker for svar!

Hadde en kraftig forkjølelse for ca. 1 mnd siden, ble aldri helt bra av den. Er litt tungpustet og slapp, men ingen feber. Det som uroer meg litt er smertene i brystet som ikke vil gi seg, ubehagelig!

Får vente å se til i morgen! :)
---------------------------
who killed Trondheimwhite?

Dennis

Hvis de ikke finner noe, burde du spørre legen om det kan være Twar-virus. Mulig det vil synes på samme prøver, det vet ikke jeg, men symptomene kan være mye av det samme, tror jeg.

En slags lang, kraftig forkjølelse og man blir visst gjerne veldig slapp også.

God bedring!
Marching on together!

Wexler

Desverre er det mange som har lungebetennelse akkurat nå, så det gjelder å passe seg slik at man ikke blir smittet.

MrK

Hørt på Living Room; "where's the cardmachine"?

Jon R

Hvordan gikk det hos legen, Bjørn Marius?  :)

Har hatt lungebetennelse to ganger. Noe ordentlig svineri. Blir redusert i lang tid etterpå.  :-\
Jon R.

MrK

Snakk med legen din - få tak i Symbikort løser opp det som løses opp skal!
Hørt på Living Room; "where's the cardmachine"?