Siste 16 = 14 uten tap

Started by Promotion 2010, April 03, 2008, 20:14:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Promotion 2010

LEEDS UTDs 10 siste kamper:

H: 2   3   1   7-4   
B: 2   2   0   6-4   

=  4   5   1   13-8   17 poeng

Jeg visste ikke at det var så bra!!!  ;D
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Tom S

For mange U og svake resultat på ER mot såkalla lett motstand er det vel som gjer at vi ikkje føler at det er såååååå bra.
COME ON LEEDS !!

Dennis

Det er ingen enormt bra statistikk, men vi kan tyde det slik at det er klare tegn på bedring.

Husk at den dårlige formen vi slet med grunnet ut så langt tilbake som i november, slik at det var ikke bare en fire-fem kamper med dårlig form som skulle snues, det var nærmere fire-fem måneder! Med andre ord; det er ikke gjort på et par kamper.

At tapene fra da - vi tapte sjelden med mer enn ett mål - nå har blitt til uavgjorte kamper, er i seg selv et godt tegn. Kanskje er de siste kampene med gevinst et tegn på at laget nå er i stand til å avgjøre disse kampene som før endte med uavgjort - og tap før det igjen.

Da kan det bli virkelig bli bra! Jeg har sagt det før og sier det igjen; jeg driter i om ikke Macca-effekten kom i de første kampene, dersom den gryende formen er vedvarende. En slik form-effekt går gjerne over, men godt arbeid varer.  ;)

For å gjøre statistikken enda bedre

7 : 4 - 2 - 1

Altså, av siste sju kamper, har vi vunnet fire. Det er en god formtabell.
Marching on together!

Webredaktøren

Quote from: Tom S on April 03, 2008, 20:34:01
For mange U og svake resultat på ER mot såkalla lett motstand er det vel som gjer at vi ikkje føler at det er såååååå bra.

Akkurat, du har så rett så rett!

soumoh

Jeg er faktisk enig med Bates at dårlig form var noe Macca arvet etter Wise.
We'll be back.

berlin

I fare for å bli litt "bmoensk" her,...kremtkremt. Det skal dessverre bare et tap mot LO (eks Valla) til vi liksom blir litt sånn derre....eh, dere vet....har det på tunga,hmmmm.....DEPPA var det ja. Sorry gutter og jenter, var ikke egentlig meningen.

Men dere må tro meg på en ting: Jeg har selv rimelig god tro på seier (hater egentlig uavgjort mer enn tap) på lørdag, men er på ingen måte trygg. LO har nok fått dårlig selvtillit, men er nok oppsatt på å unngå det fjerde tapet på rad.

Asbjørn

Quote from: berlin on April 04, 2008, 00:44:31
I fare for å bli litt "bmoensk" her,...kremtkremt.

Hehe, ikke verst å få en sinnsstemning oppkalt etter seg  :D ;D

Men, er jo enig, tap på lørdag & hyylekoret er i gang igjen

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

auren

"bmoensk" er en mildere form for "demonsk", men uttales likt, bare med en B istedetfor D.  :)

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

bmoen

He, he . . . !  Artig at jeg har blitt et 'bregrep' her på sida!

Quote from: berlin on April 04, 2008, 00:44:31
I fare for å bli litt "bmoensk" her,...kremtkremt. Det skal dessverre bare et tap mot LO (eks Valla) til vi liksom blir litt sånn derre....eh, dere vet....har det på tunga,hmmmm.....DEPPA var det ja. Sorry gutter og jenter, var ikke egentlig meningen.

Men dere må tro meg på en ting: Jeg har selv rimelig god tro på seier (hater egentlig uavgjort mer enn tap) på lørdag, men er på ingen måte trygg. LO har nok fått dårlig selvtillit, men er nok oppsatt på å unngå det fjerde tapet på rad.
BMo - Leeds-fan siden 1964

Kato

Av en eller annen merkelig grunn er det noen Leeds-fans her inne som tror det tar tolv timer å skape etter vinnerlag.

Når man overtar ei branntomt, må man først rydde tomta før man begynner å bygge hus.

pale

QuoteNår man overtar ei branntomt, må man først rydde tomta før man begynner å bygge hus.

Ja, det tar selvsagt tid å bygge et lag.
Men var det ei branntomt Macca overtok da?
Vi gjorde det vel ikke så aller værst i høst?  ;)

Og jada, jada, jada, jeg vet vi var dårlige den siste tida før Wise gikk, men branntomt?!

Kato

Branntomt:

1. Fra å klamre oss mot direkte opprykk, raste vi nedover tabellen

2. Spillerne som ble hentet var for dårlige.

3. Forholdet mellom Wise og enkeltspillere kjølnet kraftig underveis.

4. Udugelig behandling av Derry gjorde vondt verre.

5. Stemningen i klubben virker å ha forverret seg kraftig.

6. Vi vant kun to av de siste 6 før Wise forsvant.

Branntomt? Nja....

pale

Jeg sier ikke at alt var rosenrødt da Wise forsvant, men...

Quote2. Spillerne som ble hentet var for dårlige.
Michalik, Kilkenny er to av spillerne som ble hentet. For dårlige for league one?

Quote3. Forholdet mellom Wise og enkeltspillere kjølnet kraftig underveis.
Quote5. Stemningen i klubben virker å ha forverret seg kraftig.
Jeg kan ikke si jeg har fått med meg dette. På generelt grunnlag vil jeg si at alle lag som taper noen kamper får en noe dårligere stemning. Det skulle bare mangle.

Jeg tror vi egentlig er ganske enige Kato, men jeg synes du maler med litt vel bred pensel.

Webredaktøren

Ei branntomt var det så absolutt ikke, men vi vet at mye av det gode fra Wise-tiden forsvant med Poyet.

Og det viser seg jo nå at både Kilkenny, Johnson og Kenton var gode signeringer av Wise. Etter hvert så får vi nok se hva Sweeney og Sorsa kan også, selv om Mac tydeligvis ikke er så begeistret for rene vinger.

Det tar såklart tid å bytte fra Wises langpasninger og rett-på-mål-fotball til Macs pasningsorienterte og kontinentale finfotball.

Kato

Er jo så dødt på forumet for tiden (I forhold til diskusjon) at man må jo male litt bredt  :)

jaho

Quote from: Webredaktøren on April 04, 2008, 10:02:44
Ei branntomt var det så absolutt ikke, men vi vet at mye av det gode fra Wise-tiden forsvant med Poyet.

Og det viser seg jo nå at både Kilkenny, Johnson og Kenton var gode signeringer av Wise. Etter hvert så får vi nok se hva Sweeney og Sorsa kan også, selv om Mac tydeligvis ikke er så begeistret for rene vinger.

Det tar såklart tid å bytte fra Wises langpasninger og rett-på-mål-fotball til Macs pasningsorienterte og kontinentale finfotball.

Skjønner godt at Mac ikke kjører med rene vinger. I dagens fotball der egenskapen til å jobbe box til box bare blir mer og mer viktig, er det ikke så mye rom til den klassiske vingen som i gamle dager kunne ligge der ute å slikke krittet.. Selvfølgelig finnes det hardtarbeidende vinger med en god innleggsfot i dag også, men i 4-4-2 som vi foretrekker i Leeds (selv om jeg personlig foretrekker 4-3-3 system) blir det ofte benyttet litt annen type spillere. Husk bare tilbake til de to store årgangene våre i moderne tid: Strachan og Speed likte seg også vel egentlig like godt sentralt. Samme med Bowyer, og Kewell hadde til tider en fri rolle hvor han vandret innover på banen bak spissene, MEN offensive backer er et must med en slik spillestil. Det med fart og box til box egenslaper har utviklet seg enormt fra 90 og utover. Fikk meg en aha-opplevelse da spillerne bytttet drakter etter kampene forrige VM..bare atleter, kropper som kunne sammenlignes med de som løper enn 100m finale... Fikk flash-back til 80-tallet og en korpulent Jan Mølby i Looserpool..balltrillere med base rundt midtsirkelen er  long-gone i dagens fotball, om vi liker det eller ikke...  Ble veldig off-topic dette ,men men.. :-\

Webredaktøren

Quote from: jaho on April 04, 2008, 11:21:03

Skjønner godt at Mac ikke kjører med rene vinger. I dagens fotball der egenskapen til å jobbe box til box bare blir mer og mer viktig, er det ikke så mye rom til den klassiske vingen som i gamle dager kunne ligge der ute å slikke krittet.. Selvfølgelig finnes det hardtarbeidende vinger med en god innleggsfot i dag også, men i 4-4-2 som vi foretrekker i Leeds (selv om jeg personlig foretrekker 4-3-3 system) blir det ofte benyttet litt annen type spillere. Husk bare tilbake til de to store årgangene våre i moderne tid: Strachan og Speed likte seg også vel egentlig like godt sentralt. Samme med Bowyer, og Kewell hadde til tider en fri rolle hvor han vandret innover på banen bak spissene, MEN offensive backer er et must med en slik spillestil. Det med fart og box til box egenslaper har utviklet seg enormt fra 90 og utover. Fikk meg en aha-opplevelse da spillerne bytttet drakter etter kampene forrige VM..bare atleter, kropper som kunne sammenlignes med de som løper enn 100m finale... Fikk flash-back til 80-tallet og en korpulent Jan Mølby i Looserpool..balltrillere med base rundt midtsirkelen er  long-gone i dagens fotball, om vi liker det eller ikke...  Ble veldig off-topic dette ,men men.. :-\

Helt enig, vitkig at Kenton og Sheehan kjører på fremover slik som vi spiller nå.

McMidjo

Quote from: kato on April 04, 2008, 09:34:11
Branntomt:

1. Fra å klamre oss mot direkte opprykk, raste vi nedover tabellen

2. Spillerne som ble hentet var for dårlige.

3. Forholdet mellom Wise og enkeltspillere kjølnet kraftig underveis.

4. Udugelig behandling av Derry gjorde vondt verre.

5. Stemningen i klubben virker å ha forverret seg kraftig.

6. Vi vant kun to av de siste 6 før Wise forsvant.

Branntomt? Nja....

Her er jeg temmelig uenig gitt â€" men så har vi jo også et fundamentalt forskjellig syn på Dennis Wise sine evner som manager, kato!

Jeg mener at en ny managers prestasjoner til en viss grad også må ses i forhold til det fundament han har overtatt etter sin forgjenger. At han har brukt så kort tid på å få så mye ut av dette mannskapet, mener jeg Dennis Wise skal ha en god del kreditt for.

Festet meg bl.a. litt ved noen uttalelser fra Donny-manager Sean O’Driscoll før kampen på tirsdag:
"- He (Gary Mac) did go on record as saying that he wanted to play more of a passing style of football. In a sense, Dennis, before he moved to Newcastle, was looking to do the same by bringing in quality footballers.” (Link til hele intervjuet:  http://www.thestar.co.uk/rovers/We-can-beat-Leeds-again.3933433.jp)

McAllister overtok slettes ikke noen branntomt, men det var nok behov for å pusse opp et par av rommene i huset, og flytte litt rundt på møblene… :)

(- og for å fullføre analogien: Det Wise overtok etter Blackwell så så jævlig ut at han måtte brenne det ned for å kunne bygge det opp igjen…  :))
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

Webredaktøren

Jepp, så jævlig ut etter Blackwell ja!

Dennis

Quote from: jaho on April 04, 2008, 11:21:03

Skjønner godt at Mac ikke kjører med rene vinger. I dagens fotball der egenskapen til å jobbe box til box bare blir mer og mer viktig, er det ikke så mye rom til den klassiske vingen som i gamle dager kunne ligge der ute å slikke krittet.. Selvfølgelig finnes det hardtarbeidende vinger med en god innleggsfot i dag også, men i 4-4-2 som vi foretrekker i Leeds (selv om jeg personlig foretrekker 4-3-3 system) blir det ofte benyttet litt annen type spillere. Husk bare tilbake til de to store årgangene våre i moderne tid: Strachan og Speed likte seg også vel egentlig like godt sentralt. Samme med Bowyer, og Kewell hadde til tider en fri rolle hvor han vandret innover på banen bak spissene, MEN offensive backer er et must med en slik spillestil. Det med fart og box til box egenslaper har utviklet seg enormt fra 90 og utover. Fikk meg en aha-opplevelse da spillerne bytttet drakter etter kampene forrige VM..bare atleter, kropper som kunne sammenlignes med de som løper enn 100m finale... Fikk flash-back til 80-tallet og en korpulent Jan Mølby i Looserpool..balltrillere med base rundt midtsirkelen er  long-gone i dagens fotball, om vi liker det eller ikke...  Ble veldig off-topic dette ,men men.. :-\

Du har helt rett i det du skriver, jaho! Godt innlegg!

Se bare på dagens Arse-anal og Manure. Ingen av de lagene spiller med den klassiske vingen lenger. Rosicky og Hleb er langt mer sentrale spillere og Hleb har som regel lov til å vandre, mens C.Ronaldo i likhet med Hleb vandrer mye under kampen. Manure har vel ikke hatt en ren krittslikker (skummelt ord!) siden Andrey Kanchelskis  og en yngre Ryan Giggs.

Igjen, som du sier, er det backene som på lang vei har fått jobben med å slå inn fra kanten, i dagens forball.
Marching on together!

Promotion 2010

LEEDS UTDs 12 siste kamper:

H: 3   3   1   10-6   
B: 3   2   0   8-4   

=  6   5   1   18-10   23 poeng

Jeg jeg begynner å skjønne at det er bra!!!   ;D

Siste 5 kamper:

= 4 - 1 - 0  8 - 2  13 poeng!
Min første Leeds-kamp:

Promotion 2010

God avslutning på sesongen:

LEEDS UTDs 16 siste kamper:

H: 4   3   1   12-7   
B: 5   2   1   11-5   

=  9   5   2   23-12   32 poeng

Jeg jeg begynner å skjønne at det er bra!!!   

Siste 9 kamper:

= 7 - 1 - 1  13 - 4  22 poeng!

;D
Min første Leeds-kamp:

Jon R

Og de fire siste har vist at vi også kan vinne kamper uten vår suverene toppscorer Jermaine Beckford i laget.  :)
Jon R.

Promotion 2010

Quote from: Jon R on May 03, 2008, 19:44:43
Og de fire siste har vist at vi også kan vinne kamper uten vår suverene toppscorer Jermaine Beckford i laget.  :)

Jeg er utrolig imponert over at Macca greier å motivere gutta etter en begredelig førsteomgang. Dette kunne vært en trist ettermiddag, men Carole var inspirasjonen og Macca var motivatoren. Gøy å være Leedsfan idag!
Min første Leeds-kamp:

B-m

---------------------------
who killed Trondheimwhite?

Sheridan

Snow