Dagsavisen slår til!

Started by josoer, May 18, 2008, 15:49:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

flynn

Jaja, all PR er etter sigende god PR. Journalisten kaller seg blodfan, men har tydeligvis ikke sett Leeds på mange år, og hører heller ikke kampene på radio eller andre tilgjengelige kanaler. Han om det.

flynn

Kickthemdown

En ordentlig gjøk denne karan ja... Blodfan?? Mohahaha  :D

Alta-White

Budda

Hvorfor skulle ikke han se kampen? Kan skjønne at han heller følger kampen via liveoppdate i stedet for radio (hater fotball på radio), men å ikke ville se Leeds på tv? Det skjønner jeg ikke. Kan i alle fall ikke kalle seg blodfan da.
Endre

Peter7

"Skjeggete, gamle menn" ... hmmm.

Sammenligner jo med det Leedslaget som slo Liverpool 4-3 ... er nok ikke gamle karen hvis han ikke har andre (og bedre) Leeds-årganger å sammenligne med.
Vi skulle aldri ha solgt Terry Cooper til Middlesboro'

stefan

Ironi er ikke en type metall folkens.... ;)
www.tenforken.com

"Always carry a flagon of Whisky in case of snakebite and furthermore always carry a small snake." W.C Fields

ToreLA

Tror nok han overdriver litt med vilje, men jeg skjønner poenget hans. Så lenge man er som jeg og ikke har råd til å reise over for å se Leeds flere ganger iløpet av en sesong, så er det utrolig vanskelig å få noe følelse for spillerne på laget. Når i tillegg fotballen som spilles når de endelig havner på skjermen er tidvis svært dårlig, så vil det jo bli en nedtur, men når han sier dette om playoffinalen, så mister jeg ham. Det blir jo en av de mest spennende kampene å følge som Leedssupporter på lenge.

Jon R

"Gamle skjeggede menn og sleivete Flo pasninger".... ???

Passer heller dårlig med Gary Mc Allisters Leeds United.  :)

Dårlig og fordomsfull Leeds "reklame". Og det liksom fra en av våre egne.  ::)

Drit og dra.  >:(

On the other side: Who gives the f.....!  ;D

As long as we going up, that is.... :-\
Jon R.

flynn

Quote from: Jon R on May 19, 2008, 21:13:13
"Gamle skjeggede menn og sleivete Flo pasninger".... ???

Passer heller dårlig med Gary Mc Allisters Leeds United.  :)

Dårlig og fordomsfull Leeds "reklame". Og det liksom fra en av våre egne.  ::)

Drit og dra.  >:(

On the other side: Who gives the f.....!  ;D

As long as we going up, that is.... :-\

Men Jon da, du glemte å bruke  ;):D:o8):P:-[:-X:-* og  :'(

flynn

Erik_

Quote"Kampene fra bunndivisjonene sendes lite på TV her hjemme, noe som i praksis innebærer at en Leeds-fan har opplevd over 160 Leeds-matcher på fire år, via NRKs Tekst-TV, internettsida til Sky Sports og resultatservicen til BBC på mobilen - alle gjerne brukt samtidig". (Reidar kjære Reidar, Dagsavisen)
Dette blir jo faktisk hakket verre enn B-m og andre slitere. Som av overtroiske grunner ikke tør å høre et kløyvva ord som kommer ut på radio via LUTV, fordi det kan føre til tap. Tror rett og slett unge gamle Reidar er redd for å få med seg det siste på radio, da han kanskje ennå lever i en PL-boble. Dvs. venter på at ting skal gå bra igjen før han engasjerer seg for fullt og tør løfte vekk hendene fra ansiktet når han ser på kamp. Kanskje er det også en anti-Bates ting for alt vi vet.

Personlig tror jeg at å bare følge Leeds via tekst-tv må være rimelig kjipt i lengden, men han er vel neppe den eneste vil jeg tro. Så jeg skal ikke påføre meg tekst-tv uvenner her. Ã... høre på radio er jo "the next best thing" (eller tredje best hvis man legger til live på ER) synes jeg. Kanskje fordi jeg selv vokste opp med å tune inn til BBC radioen, i tillegg til tekst-tv og noen få tv-sendte kamper på tidlig 90-tallet.

Håper forresten Reidar har sett noen av de over 20 kampene han ikke nevner noe om å følge via tekst-tv. Som selverklært blodfan så regner jeg med det. Ellers skjønner jeg ikke helt hvordan en kan konkludere med sleivpasninger, etc. Det blir i så fall som å høre en annen versjon av det en kompis av meg liret ut av seg. En som bare følger den såkalte internasjonale toppfotballen uten å ha sett ett minutt med spill i lavere divisjoner, og tar seg den friheten å konkludere med at fotballsparkingen der nede er så dårlig og uengasjerende.

Dette er hvertfall den mest engasjerende sesongen jeg har hatt siden, ja forrige sesong...

Takk for artikkelen uansett, Reidar. Ironisk eller ei. Du vet selv at det ikke bare blir tekst-tv på søndag. ;)

resp-ekt

Jøss, Dagsavisen-journalisten her.
ble invitert inn, takker for det.
Trodde folk ville blitt glad for at det sto noe om Leeds i spaltene, i det minste, ironi eller ikke. Poeng å skjelle ut en supporter?
Nå som SportN sender, blir det ikke tekst-tv her i huset heller nei.

flynn

Quote from: resp-ekt on May 20, 2008, 13:40:03
Trodde folk ville blitt glad for at det sto noe om Leeds i spaltene, i det minste, ironi eller ikke. Poeng å skjelle ut en supporter?

Kan vi ikke æreskjelle hvem som helst lengre heller nå, uten å frykte at de kommer inn hit og tar oss  :o

Mer alvorlig, velkommen skal du være. Håper du blir en flittig bidragsyter på forumet framover, skrivekyndig som du jo beviselig er!
Tror det de fleste reagerte på var at du ga uttrykk for forutinntatte holdninger om hvordan livet arter seg for en fan av en L1 klubb som mange av oss ikke kjenner helt igjen. Dette er vi jo vant til, men ikke fra en som hevder å være likesinnet.

Her inne er det nemlig utrolig sjelden noen spissformulerer seg...

flynn

isak

Quote from: flynn on May 20, 2008, 13:51:09

Her inne er det nemlig utrolig sjelden noen spissformulerer seg...
;D

Asbjørn

Quote from: resp-ekt on May 20, 2008, 13:40:03

Hei Reidar!

Tøft gjort å komme inn og gi seg til kjenne her  :)

...tror du kjapt vil oppdage at her er det lett å bli "en av gjengen" - selv om du kanskje opplevde det som "et tøft innpass". Her glemmer man nemlig fort! Det er det siste innlegget som gjelder  ;D
Dessuten vil denne "stå frem"-greien avkreve respekt!   :)

Som "flynn" håper jeg du vil bidra, enten dert er på "Leeds-relaterte ting" her på siden eller "Dylanskulen" på off topic for den del  ;D

Velkommen iallefall!

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

resp-ekt

takker hjerteligst. :)
jeg forsøkte i hvert fall å formidle en litt sår epistel om åssen det kan oppleves å være fan - for meg, og få noe annet i avisa om leeds enn gjeld, bates osv.
De gangene kamper har blitt sendt på tv har jeg selvsagt sitti/stått pal foran skjermen. MOT

fmtj

Quote from: resp-ekt on May 20, 2008, 18:19:17
takker hjerteligst. :)
jeg forsøkte i hvert fall å formidle en litt sår epistel om åssen det kan oppleves å være fan - for meg, og få noe annet i avisa om leeds enn gjeld, bates osv.
De gangene kamper har blitt sendt på tv har jeg selvsagt sitti/stått pal foran skjermen. MOT

Helt topp det, velkommen til forumet og i rekkene til de virkelig innbitte!

Hilsen gammel og grå Leedsmann som ikke har fotografisk hukommelse eller økonmi til flere reiser over dammen årlig, men likevel elsker denne klubben for evig!!!
Yeboahs vitne