Skrevet av Emne: Det er visst en finale i dag..  (Lest 3213 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

TrJ

Det er visst en finale i dag..
« på: Mai 21, 2008, 11:28:07 »

Hører at spermbanken i London og Manchester er stengt..
Ã…rsak:
"All the wankers are in Moscow..."

 ;D

/Terje
/Terje


"When I finish with football, I will be able to say 'I played for Leeds'. No one will ask me which division I was in, they will just know it was the biggest club I have played for."
- Rodostin Kishishev.

Roy

Sv: Det er visst en finale i dag..
« Svar #1 på: Mai 21, 2008, 11:38:10 »
 ;D ;D
Stand up and sing for LEEDS UNITED

Geir Magne

Sv: Det er visst en finale i dag..
« Svar #2 på: Mai 21, 2008, 20:17:52 »
Hilarious! ;D
Vet ikke om jeg gidder å se denne kampen mellom to uinteressante lag. Vel, om noen få år er jo L.U. der, så det kan vel være greit å se hva vi har i vente.....
Happy days are here again, it's official from Number 10!

auren

Sv: Det er visst en finale i dag..
« Svar #3 på: Mai 21, 2008, 21:13:35 »
Så scoret Ronaldo sitt 42. mål for sesongen. Helt vilt. Ã… plassere en så god midtbanespiller på høyreback som Essien blir for råflott. Som å sette Bradley Johnson på venstreback det ;)

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Kickthemdown

Sv: Det er visst en finale i dag..
« Svar #4 på: Mai 21, 2008, 21:34:55 »
Kan en mod få denne over på Off topic før jeg spyr utover laptop'en..?  :-[

HVEM BRYR SEG?

Alta-White

Stifler

Sv: Det er visst en finale i dag..
« Svar #5 på: Mai 21, 2008, 21:39:18 »
Dette er hvertfall off topic ja! >:(
-Nr 2 er den første taperen-

Promotion 2010

Sv: Det er visst en finale i dag..
« Svar #6 på: Mai 21, 2008, 21:49:39 »
Kan en mod få denne over på Off topic før jeg spyr utover laptop'en..?  :-[

HVEM BRYR SEG?

Alta-White

Hvor i all verden er de når man trenger dem.... :-[

De er jo alltid så tro i jobben sin. Kanskje de ser på fotballkamp?  ::)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28986
  • Total likes: 2666
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Det er visst en finale i dag..
« Svar #7 på: Mai 21, 2008, 21:52:46 »
Kan en mod få denne over på Off topic før jeg spyr utover laptop'en..?  :-[

HVEM BRYR SEG?

Alta-White

Hvor i all verden er de når man trenger dem.... :-[

De er jo alltid så tro i jobben sin. Kanskje de ser på fotballkamp?  ::)

Fotballkamp??? Army Wives går foran  ;D
(switcher innom, gjør jo det)...

Men ja, ikke alltid like lett å fokusere på hvilket forum topicen ligger i når man alltid sjekker fra hovedsiden...  ???
« Siste redigering: Mai 21, 2008, 21:56:04 av Asbjørn »
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Masinga

Sv: Det er visst en finale i dag..
« Svar #8 på: Mai 21, 2008, 23:23:17 »
Nå begynner dette å dra i langdrag. Men ellers en fin oppvarming før den virkelige finalen på søndag.
Masinga, medl.nr. 1250

isak

Sv: Det er visst en finale i dag..
« Svar #9 på: Mai 21, 2008, 23:43:25 »
Scum vinne, men makan til griseflaks skal du leita lenge etter.

RuneSve

Sv: Det er visst en finale i dag..
« Svar #10 på: Mai 22, 2008, 00:21:23 »
Haha
 

McQueen

Sv: Det er visst en finale i dag..
« Svar #11 på: Mai 22, 2008, 08:12:02 »
Flaksester United:( , eneste høydepunktet var når Ronaldo bommet på straffe
McQueen

berlin

Sv: Det er visst en finale i dag..
« Svar #12 på: Mai 22, 2008, 10:05:59 »
Slo på tv'n 5 minutter ut i 1.ekstraomgang. Det var mer underholdende en jeg trodde,
skikkelig håndgemeng også, fine greier!

Jeg husker ikke hvilken anledning det var, men Edwin van der Sar oppførte seg for jævli ved en annen straffekonk ( eller var det en enkelt straffe, noen som husker ).
Husker at han fikk lov til å psyke ut straffeskyttern med masse uthaling, frem og tilbake fra målstreken mot krittmerket. Så usportslig at jeg ble forbandet!

Så jeg synes synd på Chelsea. At Terry tok straffen i stedet for Kalou når Drogba var ute av dansen, er meg en gåte. Det må være tull å ta straffe bare fordi du er stopper, kaptein og engelsk.

Kalou scoret elegant etterpå og han som mange andre afrikanere virker ut til å være
mer kjølige i hodet i slike situasjoner. Dumt valg, de hadde Kalou når Drogba ble utvist.

Dennis

Sv: Det er visst en finale i dag..
« Svar #13 på: Mai 22, 2008, 17:13:30 »
Champions League er grådighetens lekegrind

Alle vet at Leeds United slet med enorm gjeld og blodrøde tall, når virkeligheten innhentet oss rundt årtusenskiftet. En hodeløs satsing på fame and fortune fra et fåtall med skruppelløse gloryhunters, sendte en av Englands mest populære klubber ned i en svart avgrunn av konspirasjonsteorier, spillerflukt, rettsaker, poengtrekk, nedrykk, atter nedrykk og generell ydmykelse blant media og fans av andre klubber. De ansvarlige slapp unna og bedriver nå sitt i andre klubber, mens vi sitter igjen på tredje nivå, uten verdier utover spillermateriellet. Nå er vi i ferd med å reise oss igjen, men det er en annen historie.

Hvor mye Leeds hadde i gjeld, vet jeg ikke sikkert, men det bikket milliarden, før rottene forlot skuta. Et vanvittig beløp, uten tvil, men likevel ingenting imot det gårsdagens finalister i Champions League har utestående. The Guardian figurerte med et samlet gjeldsbeløp oppimot 1,5 millarder pund totalt! Den gjelden Leeds hadde, ble småtterier i forhold!

Ta Chelsea for eksempel. Joda, Roman Abramovitsj har faktisk kapital, kontra Leeds-styret, som leaset sine spillerne og betalte skyhøy lønn. Men klubben Chelsea går med dundrende underskudd hvert eneste år. I tillegg til dette har den russiske oligarken kun overtatt klubbens tidligere gjeld og gitt dem så et rentefritt lån. Som The Guardian skrev, han har altså ikke donert en eneste penny til London-klubben! Hva da når Abramovitsj en gang går lei, eller finner en ny hobby? Peter Kenyon forsikret fansen med at russeren 'elsker fotball' og vil ikke bare 'walk away' fra Chelsea, men jeg tror ikke et sekund på det. Russeren har skrittet over ganske så mange lik tidligere, hva bryr det han om de stakkars supporterne opplever det samme som oss? Når man leser at klubben skylder Abramovitsj et nesten tresifret millionbeløp i pund (over £70mill), samt at klubben har lønnsutgifter som får Leeds til å se ut som en liten norsk bedrift, så kan det bli fatalt. Om det skjer, altså.

Så til Manchester United. Få av oss, selv de største haterne, kan vel bestride at klubben fortjener å være i det ypperste nivået i Europa. Likevel, når amerikaneren Malcolm Glazier med familie tok over den gigantiske klubben, innlemmet de en gjeld som gjør at faktum er at Leeds er langt rikere per i dag. Det snakket om 8 millarder kroner i røde tall, samt et underskudd på 500 millioner kroner selv i et år med ligagull! Ufattelige tall. Igjen, Manchester United har en enorm verdi i et nymotens treningsanlegg, en enorm stadion og millioner av fans verden over. Klubben vil nok aldri falle som oss, men hvilket firma, oljesjeik, konsoritium eller lignende er villig til å kjøpe Glazier ut av klubben, når de må overta 8 millarder igjeld i tillegg?

Flere og flere sier at de lavere divisjonene gjenspeiler den engelske ligaen slik den var og burde vært. Det kan være sant, men selvsagt skulle vi gjerne heller sett Leeds i en Champions League-finale. Men til en pris av millarder av kroner i gjeld?

Vi har sett hvordan det kan gå, når bobla sprekker.

« Siste redigering: Mai 22, 2008, 17:25:31 av Mr Kaizer »
Marching on together!

Blank_File

Sv: Det er visst en finale i dag..
« Svar #14 på: Mai 22, 2008, 17:53:34 »
Så jeg synes synd på Chelsea. At Terry tok straffen i stedet for Kalou når Drogba var ute av dansen, er meg en gåte. Det må være tull å ta straffe bare fordi du er stopper, kaptein og engelsk.

Kalou scoret elegant etterpå og han som mange andre afrikanere virker ut til å være
mer kjølige i hodet i slike situasjoner. Dumt valg, de hadde Kalou når Drogba ble utvist.

Terry har tatt straffer med glans før. Det hadde vært en perfekt straffe om han ikke hadde gått på rævva. Det er sjeldent jeg har så vondt av noen som jeg fikk av Terry igår. Det virket bare så utrolig urettferdig...