Main Menu

WACCOE vs LUSCOS

Started by Promotion 2010, February 04, 2008, 08:30:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Promotion 2010

Denne sammenligningen er egentlig en no-go, men jeg har igjen skummet i gjennom innleggene på WACCOE for å finne ut nyheter om manager, assistent, spillere og alt annet om klubben egentlig. MEN jeg finner lite konstruktivt. De aller fleste innleggene inneholder svært nedlatende kommentarer om spillere, motstandere og meddebbatanter. Noen drar dette så utrolig langt at jeg av og til lurer litt på agresjonsnivået generelt i England.
Denne f.eks: http://www.waccoe.co.uk/index.php?showtopic=115866

LUSCOS derimot består stort sett av reflekterte innlegg som er konsentrert om råd og tips til å forbedre situasjonen rundt klubben. Noe moro og noe usaklig, men svært få "cunt" og "f**k off".

Hvorfor er det sånn da?  ::)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

flynn

Jeg er sjelden innom Waccoe, men de få gangene jeg har prøvd har jeg gitt opp ganske fort pga det useriøse nivået, og ordbruken. Har nok ingen formening om hvorfor det er slik, men tror våre kjære moderatorer ville fått kollektivt mavesår om det utarter på denne måten på OEF. Det blir i såfall ute meg som debattant!

flynn

Dennis

Jeg er innom Waccoe muligens et par ganger i måneden, men siden er altfor useriøs, uoversiktlig og lite konstruktiv til at jeg klarer å sette meg inn i det som diskuteres. Det finnes et par stykker med godt rykte der inne, blant annet den aktuelle Ken's Secret Phone Tap, men ellers er nivået heller labert.

Hva skyldes det? For meg ser det ikke ut som om det er noen spesiell sensur (les: moderatorvirksomhet) på Waccoe. Det startes gjerne fire tråder som kalles "Beckford" på samme tid, eller det er fem-seks stykker som har inside-info om hvem som blir assistent-manager.

Når da en tar til motet og skriver et lengre innlegg som inneholder antagelser, forslag eller egne meninger, svares det gjerne med "f**k off", "prick" eller "you are a cunt" e.l. Det er bare latterlig å se hvordan voksne folk til tider oppfører seg. Vi har heldigvis ingenting eller svært lite av slikt her på LUSCOS aka "verdens beste forum".  ;)

Akkurat det samme er det på Metallicas offisielle forum. Alt som blir skrevet, blir som regel "bash-et" av de med lengre fartstid. Her er det svært liten åpenhet for meninger som differensierer seg fra deres egne. Rett og slett latterlig!

Derfor er Luscos det eneste forumet jeg involverer meg i (dvs. skriver på) og som jeg interesserer meg for. Synes vårt forum er av passe størrelse, tonen er god og medlemmene er saklige.
Marching on together!

berlin

Jeg er neten aldri innom WACCOE, synes det er mye rubbish der.
Dessuten er dere andre jo så flinke i å hente ut relevant info derfra, for så å presentere det på LUSCOS.

Selv bruker jeg følgende sider for informasjon om klubben vår:
- LUSCOS-forumet ( generell oppdatert info, bra meningsytringer, god dybde, effektive søkemuligheter )
- NewsNow ( for å finne nyheter presentert i offisielle medier, aviser og diverse fotballnettsteder, men ikke de spesifikke stedene som WACCOE, Mavericks etc. ). Bruker det typisk i en situasjon slik som nå med manager/trenger bytte, overganger etc)
http://www.newsnow.co.uk/newsfeed/?name=Leeds+United
- maverick whites ( De beste referatene fra kampene, ikke øvrige nyheter)
http://homepage.ntlworld.com/md.holmes/maverickwhites.html
- YEP - er ofte innom der, enten direkte eller via newsnow
http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sectionhome.aspx?sectionid=46

Lids

Quote from: Promotion 2010 on February 04, 2008, 08:30:34
Denne sammenligningen er egentlig en no-go, men jeg har igjen skummet i gjennom innleggene på WACCOE for å finne ut nyheter om manager, assistent, spillere og alt annet om klubben egentlig. MEN jeg finner lite konstruktivt. De aller fleste innleggene inneholder svært nedlatende kommentarer om spillere, motstandere og meddebbatanter. Noen drar dette så utrolig langt at jeg av og til lurer litt på agresjonsnivået generelt i England.
Denne f.eks: http://www.waccoe.co.uk/index.php?showtopic=115866

LUSCOS derimot består stort sett av reflekterte innlegg som er konsentrert om råd og tips til å forbedre situasjonen rundt klubben. Noe moro og noe usaklig, men svært få "cunt" og "f**k off".

Hvorfor er det sånn da?  ::)

Er nok de flotte og reflekterte moderatorene som er årsaken.  8)
Thomas

Svend Anders

Jeg tror nok kombinasjonen av mengden debatanter (og derav prosentandelen useriøse) og manglende moderering (som derav legger lista for nivået) er hovedårsaken til nivået på WACCOE.

Jeg var selv mye der for noen år tilbake, og da jeg bodde der borte var jeg til og med på fotballaget deres en gang eller to (svært lavt nivå, og istedet for dusj hadde alle med en spray-deo de spraya seg med, og så rett på puben - hehe!). Nå går det uker, ofte måneder mellom vær visitt, og det skyldes i all hovedsak nivået. Det postes også sinnsykt mye off-topic eller andre temaer som ikke berører meg som norsk Leeds-fan.

Språkmessig er det vel en kjennsgjerning at både dannelses- og lese/skrivekunnskaper ligger noe høyere her oppe i nord, ikke minst når man begynner å snakke engelsk arbeiderklasse (no disrespect!). Selv som student i England opplevde jeg at jegselv hadde bedre engelsk (både muntlig og skriftlig) enn majoriteten av medstudentene - og det sier langt mer om de andre enn om meg!

Det bør sies at diskusjonsforum ofte er lite representativt for "samfunnets populasjon", for å bruke et hint av statistisk begrep. WACCOE er vel et eksempel på et nettsteder der de som liker å lage lyd får gjøre det bortimot fritt, uavhengig av kvalitet. Ikke er man stort opptatt av hvordan man blir oppfattet heller. Når denne typen debattanter får dominere såpass, tror jeg rett og slett mange andre gir opp. Som enkelte sier: ETT forsøk på saklig, analyserende innlegg så "belønnes" det stort sett med ukvemsord (ofte feilstavet, bevisst eller ubevisst).
Er noen enig blir det som oftest med (2) i retur.

OEF gikk, spesielt i nyere tid, tidlig inn i den formen vi er i nå, hvor saklige innlegg belønnes og tonen stort sett bare blir bedre. Både nye og gamle "oppdras" stadig bedre, både av moderatorer, men også av med-debattanter som inspirerer og "legger lista".

Vi er som sagt også noen færre, og det gjør også at antall innlegg gjør det overkommelig å både holde oversikt og sensurere innlegg. Mange av oss har også møttes i virkeligheten vil jeg tro.

Og da vil jeg som toastmaster avslutte med at vi hever glasset for oss selv, og vår eksemplariske oppførsel!  ;D ;)

Svend Anders,
"lets go fakkin mental"
Følges på:
www.twitter.com/svendleeds
www.twitter.com/svendanders

Jon R

WACCOE er et eksempel på hvordan det går når moderatorene er litt for lite nazi.  8)
Jon R.

Svend Anders

Quote from: Jon R on February 04, 2008, 21:54:28
WACCOE er et eksempel på hvordan det går når moderatorene er litt for lite nazi.  8)

Eller bare litt for lite Jon, som mn også kan si.

Oh, f@ck off!

SA
Følges på:
www.twitter.com/svendleeds
www.twitter.com/svendanders

B-m

Saklighetsnivået er til tider svært lavt på waccoe, og det virker som av de 20000 registrerte brukerne, så er det de største idiotene, altså 5 prosentene som roper høyest. Og 5% av 20000 er et høyt tall!
Veldig mye off topic prat, 75 % er sikkert off topic, skulle helt klart ha hatt to separerte forum slik som her.

Selv om jeg synes dette forumet blir til tider litt stivt, spesielt det med å bruke samme tråder om og om igjen, så funker det nok bedre enn waccoe.

Men det finnes selvsagt mye bra info på waccoe, folk som er på kampene, kjenner stemningen og som har litt inside information etc!
---------------------------
who killed Trondheimwhite?

MooCow

Kostar det peng å posta på waccoe no ? ??? Eg får ihvertfall ikkje posta noko med brukarnavnet mitt.

R - R

Eg synst desverre LUSCOS har tatt litt for mykje etter Waccoe i det siste. Nivået på dette forumet har og gått ned dei siste månadane, spesielt pga. all negativiteten enkelte postar og svara desse postarane får.

Når det er sagt, så kan det naturlegvis ikkje samanliknast med Waccoe. Waccoe er 98% bullshit, og 2% nyttig. Det er faktisk veldig mykje nyttig som kan hentast ut derfrå. Det er berre synd at ein må bla gjennom så mykje tull for å finne det. Ofte finner ein nyheiter ang. Leeds først på Waccoe pga enkelte med kontaktar i klubben lekker det på forumet. I så måte er det mykje interessant ein finner på forumet. I tillegg kan ein lese kamprapportar og andre synspunkt kring klubben med ein heilt anna nærleik enn det ein finn her på forumet.

Waccoe er m.a.o. nyttig til å finne info om ein gidder å bla gjennom all dritten. Men poste sjølv, det gidd eg ikkje.
- Rune

R - R

Quote from: MooCow on October 09, 2009, 23:02:56
Kostar det peng å posta på waccoe no ? ??? Eg får ihvertfall ikkje posta noko med brukarnavnet mitt.

Eg har ikkje satt meg veldig inn i det, men trur det er som følgande:

Det kostar ikkje pengar å poste på Waccoe, men dei har innført eit 'opptakssystem' for kven som har tilgang til forumet. Dei som ikkje har tilgang til dei vanlege foruma har berre tilgang til Boyspank-forumet (som er berre bullshit), og meininga er vel at 'verdige' posterar blir tattt opp etter kvart. Men, om du blir contributor, så får du direkte tilgang.
- Rune

euphor9

Har en kommentar angående dette forumet.  For en stund sia var det en ny debattant som startet tråder som "Rosenborg og Real Madrid er kjøpelag".   Husker ikke nikket hannes.
Men han fikk mye "pepper" for å være uvitende og ble vel på en måte skviset ut herfra.
Men det kritikerne ikke tenkte på var at han var 15 år og ville gjerne delta hær.
Tror ikke han har lyst til å komme tilbake hit.    Var litt skuffa over måten han ble behandla av enkelte hær.

Rudi G.

Quote from: euphor9 on October 10, 2009, 13:43:13
Har en kommentar angående dette forumet.  For en stund sia var det en ny debattant som startet tråder som "Rosenborg og Real Madrid er kjøpelag".   Husker ikke nikket hannes.
Men han fikk mye "pepper" for å være uvitende og ble vel på en måte skviset ut herfra.
Men det kritikerne ikke tenkte på var at han var 15 år og ville gjerne delta hær.
Tror ikke han har lyst til å komme tilbake hit.    Var litt skuffa over måten han ble behandla av enkelte hær.

Og dette er noe som moderatorene må gripe fatt i og ta på alvor. Et tips til brukerene er også å gå inn og sjekke profilen til nye brukere (forutsettes selvsakt at alder der er oppgitt) før man kommer med for tøffe tilbakemeldinger. Junioravdelingen http://www.leedsunited.no/forum/index.php?board=18.0 ble også opprettet for at de unge skulle få seg et fristed uten at argumentene deres skal bli plukket i fillebiter av "voksne" forumsbrukere.

Tom S

Quote from: Rudi G. on October 10, 2009, 13:56:03
Har en kommentar angående dette forumet.  For en stund sia var det en ny debattant som startet tråder som "Rosenborg og Real Madrid er kjøpelag".   Husker ikke nikket hannes.
Tror ikke han har lyst til å komme tilbake hit.    Var litt skuffa over måten han ble behandla av enkelte hær.

Og dette er noe som moderatorene må gripe fatt i og ta på alvor. Et tips til brukerene er også å gå inn og sjekke profilen til nye brukere (forutsettes selvsakt at alder der er oppgitt) før man kommer med for tøffe tilbakemeldinger. Junioravdelingen http://www.leedsunited.no/forum/index.php?board=18.0 ble også opprettet for at de unge skulle få seg et fristed uten at argumentene deres skal bli plukket i fillebiter av "voksne" forumsbrukere.

Det er ikkje bra om nokon vert "mobba" vekk frå forumet!
Greit nok at modsa må passe på, men vi skulle vere voksne nok til å utvise ein dash folkeskikk vi som er brukere av forumet også.

Men, tilbake til denne debettanten det her er snakk om, så oppfatta eg han som ei døgnfluge som berre ville lage litt kvalme.
COME ON LEEDS !!

Asbjørn

I likhet med en del nykommere startet vedkommende (om jeg ikke blingser på hvem det er snakk om) en del nye tråder. Og det fikk han en del kommentarer på.

Lojosang tok tak i dette, men da var nok brukeren allerede forduftet. Jeg (etter at jeg var tilbake fra ferie (?) ) sendte også en PM uten at jeg fikk noen respons på denne.

Kommentarene nykommeren fikk, var til forveksling lik de som ofte brukes her inne. Men ikke tilpasset det jeg vil kalle 1) nykommer 2) alder.

Jeg vil også benytte anledningen til å kommentere at
Quotespesielt pga. all negativiteten enkelte postar og svara desse postarane får.

Ja, i sommer ble det en negativ utvikling mht "tonen på forumet" (noen har gjerne savnet bidrag fra enkelte hold etter denne utviklingen...).

Vi prøvde å ta tak i dette på seinsommeren, og jeg iallefall opplevde at man generelt skjerpet seg i ordbruk etter dette.

Bates-poster har det vært for mange av, men i det siste har jo Bates selv gjort sitt til at det er naturlig å diskutere hans gjøren & laden.

Det negative er at om det blir stille mht nyheter på fronten, faller gjerne debattantene tilbake til "gamle saker" om Bates, og det blir repetering av gammelt oppgulp. Og så tenderer det til at man diskuterer personers posting i stedet for sak...

Dette kan være nyttig innimellom, men generelt skjer det for ofte for tiden.

Da vil jeg måtte gripe inn og henvise denslags generelle debatter til egnede tråder for dette (og ikke midt i andre tråder).

Men husk:
1) Det er ikke noen regel imot å være negativ
2) Det er heller ikke forbudt å poste selv om du ikke er særlig flink til å argumentere for dine meninger

På den annen side:
1) Når du poster, husk at dette leses av langt flere enn du tror! Ta hensyn til det før du trykker på 'send'
2) Ad punkt 1, det er ikke bra å gjenta seg selv for ofte...
3) Av og til kan det være grådig lurt å ta hensyn til hint fra med-debattanter...

PS! Er den neon som husker denne Marching On Together  :)

Jojo, de fleste av aktørene her inne er sååå lette å ha med å gjøre i forhold til  moderratorrollen atte :)

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

lojosang

Quote from: Tom S on October 10, 2009, 14:14:17
Quote from: Rudi G. on October 10, 2009, 13:56:03
Har en kommentar angående dette forumet.  For en stund sia var det en ny debattant som startet tråder som "Rosenborg og Real Madrid er kjøpelag".   Husker ikke nikket hannes.
Tror ikke han har lyst til å komme tilbake hit.    Var litt skuffa over måten han ble behandla av enkelte hær.

Det er ikkje bra om nokon vert "mobba" vekk frå forumet!
Greit nok at modsa må passe på, men vi skulle vere voksne nok til å utvise ein dash folkeskikk vi som er brukere av forumet også.

Men, tilbake til denne debettanten det her er snakk om, så oppfatta eg han som ei døgnfluge som berre ville lage litt kvalme.

Jeg husker ikke i farten hvorfor jeg var forumlaus akkurat den perioden dette skjedde, kan det ha vært i ferietiden? Tror det var moderatortørke akkurat den uka i hvert fall.

Dette er ting vi prøver å forhindre, selvfølgelig. Mest ved forebygging ved å sende PM til "fersikinger" som starter mange tråder på kort tid og tipse dem om at det ikke alltid blir tatt like godt imot av de som har vært på forumet en stund, men også ved å smekke de gamle grinebiterne på fingra når de går over streken.
- Leif Olav

Lord-Meta

Mener MOTforum.com er det beste alternativet når det gjelder engelske forum. er der jeg holder til. ikke så ekstremt mange, å de som er der har stortsett veldig god kunnskap om leeds.