Skrevet av Emne: Keane til Liverpool  (Lest 1970 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Fripp

  • Gjest
Keane til Liverpool
« på: Juli 28, 2008, 16:56:43 »
Får vi noen % av salget? Tviler på det, men det kunne kommet godt med!

berlin

Sv: Keane til Liverpool
« Svar #1 på: Juli 28, 2008, 22:41:29 »
Drypper nok ingen penger på oss nei.

Pesonlig synes jeg det er ytterst gledelig at Looserpool punger ut £20,3 mill for 28 år gamle Keane.

Jeg har alltid likt Keane, en spennende spiller og et nyelse å se på i blant (spillet altså  :-[).

Han har vel bort i mot 10 gode sesonger på rad, og det er jammen ikke mange spissene som leverere varene så jevnt og trutt som han, og det i klubb etter klubb. Imponerende.

Det er altså mulighet for at han kommer til å prestere i Looserpool også, men "my gut feeling"
sier at det ikke kommer til å vare i så mange sesongene til.

Prisen pr. mål han scorer blir nok ikke så høy som for Kewell, men jaggu har de betalt mye for en "så gammel" spiller. Prisen pr. mål kan bli høy for Keane, men det blir ikke morsomt å se han i Liverpool-drakt, av en eller annen grunn ser jeg på han som Leeds-spiller fortsatt.

Dennis

Sv: Keane til Liverpool
« Svar #2 på: Juli 30, 2008, 13:11:52 »
Så vidt jeg kan huske - korrekt meg om det er feil - var Robbie Keane i likhet med Jonathan Woodgate en av de få som uttalte at de faktiske ikke ville reise fra Leeds, kontra folk som Alan Smith, Mark Viduka og Dom Matteo, som følte de måtte, karrieremessig.

Har med andre ord, heller ikke noe imot Robbie Keane!

20 millioner pund for en 28-åring? Jeg synes vel ikke det er noe særlig overraskende. 28-32 regnes vel ofte som gullalderen blant spisser og jeg har i grunn kun sett tegn på at Robbie Keane bare blir mer stabil ettersom årene går. Likevel håper jeg han tryner i rødt, ikke for hans skyld, men for min absolutte hatklubb, Looserfool. Forresten, jeg håper Robbie Keane scorer 30 mål, men ingen andre netter i det hele tatt.  ;)

Det som overrasker meg, er hvordan Looserfool faktisk kan ha råd til Robbie Keanes overgangssum, når de i hele sommer har ytret at de må se etter billige alternativ og røverkjøp, ettersom finansene ikke strekker til. Minner også på at møkkaklubben skylder 300 millioner kroner etter kjøpene av Fernando Torres og Ryan Babel. Dette er så vidt jeg kan forstå, i samme gate som R**sdale og kompani holdt på i Leeds. Med andre ord, dette kan minne stygt (pent, for meg) om Leeds' kjøp av Seth Johnson og Robbie Fowler.

Jeg tror nok klubben er nødt til å plukke med seg ligagull og ha suksess i Europa, dersom de ikke skal gå på en landmine av økonomiske problemer.
Marching on together!

auren

Sv: Keane til Liverpool
« Svar #3 på: Juli 30, 2008, 13:32:34 »
Finner det svært underlig at ikke Leeds har en videresalgsavtale for Keane. Den burde vært på minst 10%, og dermed hadde vi fått den nette sum av 2 millioner pund som kunne gått direkte til forsterkninger av stallen. Men... Leeds og økonomisk klokskap i årene før Bates henger jo som kjent ikke sammen...

auren

"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Roy

Sv: Keane til Liverpool
« Svar #4 på: Juli 30, 2008, 13:44:02 »
Helt enig. Noen har ikke gjort jobben sin her (men det viste vi fra før, dessverre). Her kunne vi fått kjærkomne kroner  >:(
Stand up and sing for LEEDS UNITED

Peter7

Sv: Keane til Liverpool
« Svar #5 på: Juli 30, 2008, 13:45:52 »
Finner det svært underlig at ikke Leeds har en videresalgsavtale for Keane. Den burde vært på minst 10%, og dermed hadde vi fått den nette sum av 2 millioner pund som kunne gått direkte til forsterkninger av stallen. Men... Leeds og økonomisk klokskap i årene før Bates henger jo som kjent ikke sammen...

auren


Spørs om Leeds allerede på den tiden var i en posisjon der det var vanskelig å få gjennom slike krav - poenget etter hvert var jo å kvitte seg med spillere for å lette økonomien.
Vi skulle aldri ha solgt Terry Cooper til Middlesboro'

Dennis

Sv: Keane til Liverpool
« Svar #6 på: Juli 30, 2008, 14:20:50 »
Du har nok helt rett i det Peter7!

I en ideell fotballverden burde vi fått langt mer penger for Keane. I etterkant er det vel kun salgene av Woody, Judas-Rio og kanskje også Smith (av hva han har gjort etter salget) som faktisk var gode avtaler for oss.

På den tiden var vi desperate, og som du sier, sikkert ikke i stand til - økonomisk sett - å stille slike krav. Vi måtte nok ta imot det vi fikk og gi slipp på stjerne etter stjerne. Sukk!

At ikke de såkalte toppene i klubben kunne se verdien av videresalgsklausuler, som jo alle oss på grassrota gjør, tviler jeg sterkt på, samme hvor inkompetente de nå var. Men at flere ikke gjorde jobben sin, det er helt klart.



Marching on together!

Peter7

Sv: Keane til Liverpool
« Svar #7 på: Juli 30, 2008, 14:38:05 »
Ja. Kombinasjonen Ridsdale/O'Leary var jo en katastrofe, sånn sett i ettertid ...
Vi skulle aldri ha solgt Terry Cooper til Middlesboro'

Sheridan

Sv: Keane til Liverpool
« Svar #8 på: Juli 31, 2008, 22:40:22 »
En meget bra spiller.

75 SOLLI

Sv: Keane til Liverpool
« Svar #9 på: August 01, 2008, 08:01:40 »
Får vi noen % av salget? Tviler på det, men det kunne kommet godt med!

Vi må vel heller hjelpe Liverpool med å betale Spurs, det var vel en klausul Ridsdale inngikk i sin tid........

berlin

Sv: Keane til Liverpool
« Svar #10 på: August 01, 2008, 19:55:43 »
Jeg synes overgangssummen viser at Liverpool er litt panisk. Det er lenge siden en engelsk/irsk spiller er blitt omsatt for så mye, er det ikke?

Keane er knallgod, men til den prisen.

Liverpool bør gjøre det godt denne sesongen, ellers......

hojsan, dette kan blir "morsomt".

Geir Magne

Sv: Keane til Liverpool
« Svar #11 på: August 01, 2008, 21:53:25 »
Selv om "gamle" Leeds United hadde hatt en videresalgsavtale for Robbie Keane da han i sin tid ble solgt, ville den vel ikke vært virksom i dag. Husk at klubben har vært konkurs og boet kjøpt opp av et nytt selskap. Den gamle klubbens gjeld er slettet, og jeg vil formode at den gamle klubbens eventuelle inntektsavtaler ved videresalg heller ikke gjelder lenger.
Happy days are here again, it's official from Number 10!