KAMP: vs. Southend United 28/10

Started by kjelvi, October 24, 2008, 10:04:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

fjellhaugen

Quote from: Promotion 2010 on October 28, 2008, 22:50:27
STAT ATTACK 
13 Shots On Target 9
7 Shots Off Target 6
6 Fouls (Conceded) 11
7 Corners 8
0 Yellow Cards 3
0 Red Cards 0
REFEREE: Pat Miller 

Bare latterlig!  :-[

vel vel. ser forsovidt bedre ut enn etter første
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

Promotion 2010

Quote from: sap7 on October 28, 2008, 22:51:23
Mene Robbo bør starte flere kampa for di siste 4 kampan æ har sotte hær på forume å føllt med ka dåkker som høre kampan skriv så e det jo utruli at ikke han e et fast inventar i startelvern......

Sjanser for nye folk på lørdag!

Robinson, Prutton og Hughes har erfaring. Synd at Macca bare øker den unge siden av laget når det blir et rotterace som i dag.

Vanskelig å spille ett brotelag og ett hjemmelag, men litt kløktig laguttak bør Macca ha.

Jeg er også veldig skeptisk til at vi bare har to angrepsspillere. Enoch er virkelig no-good. Vi trenger en Windass-type spiller som kan leder angrepsrekka som en torpedo. En motstanderen er redd og som kan skåre mål. Først da blir det plass for de andre innenfor 16-meteren!
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

baste

dritt nyhet å komme hjem til, etter trening.

Slike kamper som dette skal Leeds vinne ! Da hadde vi ligget a-poeng med serieleder. Kan fort bli vår bane dette. Men det er ingen krise ennå, i og med at alle slår alle. Litt bedre borteform nå, så blir det opprykk.

Irriterer meg og at eks Leeds spillere scorer på oss  >:(

jaho

Skuffende at vi ikke tar poeng her mot ett skadeskutt Southend, som bl.a. manglet sine to beste spisser i Dougie og Bernard. Er det ikke nettopp i sånne situasjoner vi skal "rule" matchene, med vår brede og jevne stall..!!?? Klar over at det uansett er 11 mot 11, men har flere ganger følt at når motstanderen mangler nøkkelspillere, bør det være en fordel for oss...men tar feil hver gang...spesiellt på bortebane vel å merke.. Kjett altså!!  :'(   :'(  :'(

baste

Quote from: Promotion 2010 on October 28, 2008, 22:57:04
Quote from: sap7 on October 28, 2008, 22:51:23
Mene Robbo bør starte flere kampa for di siste 4 kampan æ har sotte hær på forume å føllt med ka dåkker som høre kampan skriv så e det jo utruli at ikke han e et fast inventar i startelvern......

Sjanser for nye folk på lørdag!

Robinson, Prutton og Hughes har erfaring. Synd at Macca bare øker den unge siden av laget når det blir et rotterace som i dag.

Vanskelig å spille ett brotelag og ett hjemmelag, men litt kløktig laguttak bør Macca ha.

Jeg er også veldig skeptisk til at vi bare har to angrepsspillere. Enoch er virkelig no-good. Vi trenger en Windass-type spiller som kan leder angrepsrekka som en torpedo. En motstanderen er redd og som kan skåre mål. Først da blir det plass for de andre innenfor 16-meteren!

Windass har vel vært ute å ropt "come on get me- Leeds " ? Tror han holder mål i L1 i en sesong i allefall.

mari

Eddie Gray oppsummerte bra nå for et par minutter siden....

Noen tror at vi er vesentlig bedre enn de fleste av lagene i Lge 1 - det er vi ikke. Spesielt ikke når vi spiller borte fra Elland Road. Peterboro, Millwall og tildels Southend var vesentlig bedre enn oss. iflg. Eddie. Vi kommer til å tape ganske mange bortekamper. Men så lenge vi vinner hjemme tror han på opprykk.

Laget skriker etter en leder eller to i forsvarsrekka/keeperplassen. Vi har ikke noe solid "back-bone". Motstanderlagene "lukter dette" og fatter håp etter at spissene deres har utfordret backrekka vår med suksess tidlig i kampene....

Dette trodde han også at Macca var fullstendig klar over og at det vil komme inn minst en solid forsvarspiller - senest i januar.

Men som sagt - gamle Eddie trodde på opprykk - og at Fabian Delph er i klubben i neste års comeback i championship. Måtte han få rett.

jarle

NØKKELEN LIGGER I FORSVARET...derfra vinnes kamper...

men det er merkelig at de ikke er gode nok for dette nivået?

Men det er også slik at støtte fra midtbanen er viktig samt press fra spissene... det er 11 mann som forsvarer seg ikke 4!

kjelvi

Dan dedicates goal to his mum

DAN Harding fired Southend United to a memorable 1-0 victory over Leeds last night.
And the left back dedicated his match-winning strike to his mum who passed away at the start of the month.
"My mum recently passed away and that was for her," said the left back.
"The gaffer, the players and the backroom staff at the club have been superb in supporting me and I want to thank them for that as they have helped me through a difficult period.
Harding, who used to play for Leeds, curled home a fantastic free-kick midway through the first half at Roots Hall.
And it was a case of practice making perfect for the loanee.
His strike secured a return to winning ways for the Shrimpers and the 24-year-old revealed the goal came after hours of dead ball drills on the training ground.
“Myself, Simon Francis and a few others practice them after training most days and that's paid off now.
“It was great to see it go in and it was very sweet that it was the winner because we really wanted the three points.
“It was great for me too because Leeds are my old side and I was getting some stick from their fans early on so it was the perfect way to keep them quiet.”
Harding also performed well defensively on his return to the team from a three match suspension as Southend bounced back from losing 4-2 at Bristol Rovers on Saturday.
The loanee was quick to praise his team-mates and insisted Blues were worthy winners.
“We played really well and it was great to be out there again,” said Harding.
“It had been frustrating not playing but that’s part and parcel of football and you have to be able to deal with these things.”
The win moves the Shrimpers up to seventh in the League One standings.
And manager Steve Tilson, who like Harding grew up supporting the Elland Road side, could not hide his delight.
“It’s a great win because Leeds are an excellent team who are definitely going to be up there at the end of the season,” said the Blues boss.
“We kept a good shape and there were loads of positives all over the park for us.
“We carried on from the way we were playing in the second half at Bristol Rovers and in the end Dan has popped up to score a fantastic free-kick.
“He hasn’t threatened too much from set plays since signing but he took that superbly and almost got another one in the second half.”
The Seasiders stood firm defensively but the star of the show was French striker Francis Laurent who produced a man of the match display in attack on his first start for the club.
“Francis ran himself into the ground but he was superb,” said Tilson.
“He was a real handful but all the lads played a part and now we need to make sure we’re fresh and ready to take on Colchester on Saturday.”

echo-news.co.uk

kjelvi

Freedman gutted to miss out

SHRIMPERS striker Dougie Freedman admitted to being “devastated” at missing out on facing his former Leeds United side last night.
And the experienced forward, who had a successful loan spell at Elland Road last term, is not sure if his thigh injury will clear up in time for him to face local rivals Colchester this Saturday.
“I’m devastated at not being able to play Leeds because it really was a game I was looking forward to playing in,” said the 34-year-old, who has missed Blues’ last six matches with the problem he picked up during the 3-0 win over Leyton Orient.
“Being honest I think I tried to come back too soon. I tried to train on it but it’s still not right and because of that I don’t know whether I will be playing this weekend.
“I think the manager wants me to train for a full week before I come back for a game though so I guess that does make me doubtful.”
In fact Freedman, who has scored four goals in four games since signing on a free transfer from Crystal Palace in the August transfer deadline, is refusing to set himself any targets on when he may be back fit.
“It’s impossible to say if I'm being honest,” said Freedman.
“I literally am taking it a day at a time and I keep getting it checked to see how it’s improving and when I can start stepping things up.
“It’s frustrating not being able to play but at the same time I have to be sensible with it and make sure it’s completely OK before I start playing again otherwise I run the risk of making it even worse.”
Another Shrimpers striker Lee Barnard is also fighting to be fit.
The Blues’ top goalscorer had an injection on his injured left hamstring last Friday but hopes he will recover in time to take on the U’s.
“It was disappointing not to be able to play against Leeds but Saturday is another big game and, fingers crossed, I’ll be fit for it,” he said.
“It’s been frustrating not being able to play, especially as I was scoring goals.”

echo-news.co.uk

Promotion 2010

Er jeg helt på bærtur, men klippene (som jeg ikke gadd å se før nå) viser et Leeds-lag som spiller kløktig og kjapt og presser Southend med mye bra spill gjennom begge omganger.

Vi har bra med sjanser og godt kantspill og til og med et rop om straffe der i andre omgang. Det jeg kan se er at det er utrolig at vi taper denne kampen.

Macca sa rett etter kampen at han var fornøyd med det meste av kampen, men at vi skapte våre egne problemer bl.a. gjennom ukonsentrert forsvarsspill og dårlig sisteball i angrep. Godt observert!

Ja-ja. Nytt forsøk på lørdag mot et virkelig dårlig lag som slo oss i to kamper i fjor.  8)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Sleivind

Quote from: Promotion 2010 on October 29, 2008, 23:38:13
Er jeg helt på bærtur, men klippene (som jeg ikke gadd å se før nå) viser et Leeds-lag som spiller kløktig og kjapt og presser Southend med mye bra spill gjennom begge omganger.

Vi har bra med sjanser og godt kantspill og til og med et rop om straffe der i andre omgang. Det jeg kan se er at det er utrolig at vi taper denne kampen.

Macca sa rett etter kampen at han var fornøyd med det meste av kampen, men at vi skapte våre egne problemer bl.a. gjennom ukonsentrert forsvarsspill og dårlig sisteball i angrep. Godt observert!

Ja-ja. Nytt forsøk på lørdag mot et virkelig dårlig lag som slo oss i to kamper i fjor.  8)

Det ser faktisk rimelig greit ut med tanke på eget spill ja, selv om vi ikke kommer til mange veldig store sjanser. Men, Telfer har ingen god dag på jobben utifra klippene. Flere ganger på klippet vi får se, så blir han lurt av den ene Southend spissen. Telfer ruser i han, og en liten vending og Telfer er vekk. Dette var også det som skjedde på målet, Telfer laget et unødvenig frispark. Og en annen ting, hvorfor har Ankergren så mange i mur fra den avstanden der? Og når han har så mange i mur, hvorfor står han da bak den? Ballen blir jo slått i keeperhjørnet?

Erik_

Hadde nok fortjent et poeng etter spill og sjanser å dømme. Igjen spiller motstanderlagets keeper en særdeles god kamp.

Vår egen Ankergren gjør mange gode redninger, selv om jeg synes han bokser ballen litt vel mye. Frisparket er vel i keeperhjørnet, men forventer ikke at en keeper av hans kaliber skal redde alt. Det har jeg helt gitt opp. :)

Skjønner meg heller ikke helt på Douglas og skudd fra distanse. Som i de fleste kamper denne sesongen kommer han i denne kampen til flere gode sjanser og sparker den makeløst til siden for målet som så mange ganger tidligere. (Målet hans mot Crewe var nok et lykketreff av de ytterst sjeldne). Må innrømme at jeg har lekt litt med tanken om at en unggutt ved navn Bradley Johnson kan være den perfekte arvtager til Dougie sånn etterhvert...

Meget skuffet etter kampslutt, men etter å ha sett klippet har jeg lyst opp litt i allefall.

auren

Jeg ble også oppløftet av å se bildene. Så de først nå. Men jeg aner at det er Leeds som har klippet sammen og at Southend i virkeligheten hadde flere sjanser. Men spillet til Leeds er bra. Spesielt angrepet etter knappe 4 minutter der Douglas skyter håpløst utenfor. Et mønsterangrep.

Vi har vel INGEN store sjanser. Bare enkelte sjanser og halvsjanser. Men det stemte ikke helt foran mål både med skudd og pasninger. Vi kommer sterkere tilbake på lørdag. Da MÃ... vi vinne!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.