Transfervinduet...oppsummering

Started by DenHviteYeboah, February 03, 2009, 10:37:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

lojosang

Quote from: EspenDale on February 06, 2009, 14:02:15
Quote from: lojosang on February 06, 2009, 01:33:11
Kom an folkens!
We have nothing to fear except fear itself.
Begynner ligne Planet X-konspirasjonene dette. Hakket i Jack Bauers ikke direkte kritikerroste andrealbum, "Douglas Suger" må ikke korrumpere sevjen i treskallen på oss andre også nå!  ;D

Douglas er neppe Guds gave til fotballen, men jeg tror enn så lenge mer på intervjuer med spillere enn de halvparanoide oppgulpene fra en sofakrok et sted i Norge.  :) Er det EN ting Leeds av i dag IKKE trenger så er det ENDA en halvgod sentral midbanespiller, enten han er en dobbel jeopardymester på 42 som vet alt om hva "dette handler om" eller om det er en ungfole fra de lavere divisjoner. Først må de udugelige spillerne Wise henta inn ut dørene.  :)

Ja, vi har alle våre kjepphester. Skulle vi henta noe mer i dette vinduet måtte det vært cover for Frazer.

Dette er på ingen måte en kjepphest hos meg, jeg syns på ingen måte at Douglas suger, og jeg forsøker absolutt ikke å komme med halvparanoide oppgulp som du så respektløst koker mine innlegg ned til.

Jeg har forsøkt å uttale meg nyansert og forsiktig, for å unngå at usakligheter blir lagt i munnen min. Ikke overtolk en uttalelse i disse tider, vi må alle legge hodene i bløt for å finne ut hva det er som egentlig er galt med klubben vår.

Neinei! Det er Jackbauers kjepphest jeg respektløst mobber ham for. Jeg og Jack har sparret mot hverandre om dette før. Om du kan karakteriseres som paranoid for å ta til deg spark rettet mot andre er en annen diskusjon.  ;D

Det er nok slurv i refereringen min som har hovedskylden her, ikke Herr Dale som er i overkant ømskinna.
- Leif Olav

baste

6/ 10

Målsettningen var jo direkte opprykk.

Bates has to take an ounce of credit today surely - even with the Bates Baiters?! Beckford and Delph still with us. I think Naylor is a good signing and has definitely made a difference at the back. Money is not the only thing needed to get players to drop to the old third division. If quality was out there there are literally fifty plus teams in the UK alone who are better placed to pay for it and to tempt players to go there. Our coat has to be cut according to our cloth and the lure of the Mighty Whites means far more to us than to some budding 20 year old talent whose only bench mark since 1997 has been Man Utd and Chelsea etc. Get real some of you. Rant over....NURSE...my medication!

Hallgeir *

Også Tippebladet TIPS utroper Leeds som transfervinner i januar. Noe bra må da være gjort av klubben når nøytrale medier skryter av oss. (også vår konkurrent Peterborough mente det samme).
Super Leeds since 1968

berlin

Akkurat disse skriveriene som "vinner av januarvinduet" tar jeg med en klype salt. Det er sannelig ikke store forskjellene. Jeg er forsiktig optimist uavhengig av Naylor, Trundle, Dickie Dick Dickens etc.

Det avgjørende er Grayson, tror jeg. Er han tungen på vektskålen eller ikke? Det blir spennende å se. Millwall-kampen blir viktig, taper vi den 6-poengeren, lukter det maks play-off lang vei.

Joda, det er da fortsatt 17 kamper igjen å gjøre det på etter Millwall-kampen, men det skal godt gjøres å skrape sammen ca 40 poeng på de. Det betyr 12 seire 4 uavgjort og 1 tap, evt. 11 seire 6 uavgjort og zero tap. Hmmm, det kan være at vi ikke trenger 85 poeng for å rykke direkte opp, men under 80 tviler jeg sterkt på holder.

Hallgeir *

Mitt innlegg var mest myntet som motvekt mot all "surmulingen" siden vi ikke fikk inn spillere som kostet noen millioner pund.  ;) Bates skulle helst ha hostet opp noen millioner av egen lomme.
Super Leeds since 1968

Kato

Og vi er vinneren i transfervinduet? God natt

Hallgeir *

Quote from: Kato on February 17, 2009, 22:53:31
Greit, Trundle(lånespiller) misser på straffe, men her er det snakk om total kollaps for hele laget. Det må en mentalitetsendring til, tror jeg. Det hadde neppe hjulpet heller om vi så hadde lånt inn Lampard, dersom resten av laget ikke kjenner sin besøkelsestid og blør for drakta i hver kamp.
Super Leeds since 1968

Kato

Quote from: hallghel on February 17, 2009, 23:48:04
Greit, Trundle(lånespiller) misser på straffe, men her er det snakk om total kollaps for hele laget. Det må en mentalitetsendring til, tror jeg. Det hadde neppe hjulpet heller om vi så hadde lånt inn Lampard, dersom resten av laget ikke kjenner sin besøkelsestid og blør for drakta i hver kamp.

er vel det som er hele poenget, at Januarvinduet måtte brukes til å forsterke laget, noe vi ikke gjorde i vesentlig grad (Bortsett fralitt lånesfyll og reserver).

jackbauer68

Jaja......er vel nokken som trøster seg med ennå at den meget anerkjente fotballfaglige blekka Peterborough Today kåret oss som transfervinnere..... ???

HåvardK

Quote from: jackbauer68 on February 18, 2009, 12:15:50
Jaja......er vel nokken som trøster seg med ennå at den meget anerkjente fotballfaglige blekka Peterborough Today kåret oss som transfervinnere..... ???
Endelig en seier, altså! For et lag! Dette lukter opprykk!

Hallgeir *

Quote from: Kato on February 18, 2009, 08:08:58

er vel det som er hele poenget, at Januarvinduet måtte brukes til å forsterke laget, noe vi ikke gjorde i vesentlig grad (Bortsett fralitt lånesfyll og reserver).
Igjen : Lån eller kjøp inn om så 11 nye spillere, men det tilbakevendende problemet blir innsats og innstilling. X antall millioner er ingen garanti for opprykk. Uten direkte sammenligning så har Man. City brukt mye unødvendig kapital på spillere som ikke presterer. (Kun til sin egen vinning, ifølge brasilianske Jo, som er utlånt til Everton). Så kan vi gjerne være enig eller uenig i hvem som er transfervinner. Til slutt: Jeg refererte kun til Peterborough og avisen TIPS. Det er ikke det samme som selv å mene at Leeds kom best ut. At vi kom VELDIG mye dårligere ut enn andre klubber tror jeg dog ikke.
Super Leeds since 1968

Kato

Quote from: hallghel on February 18, 2009, 19:04:57

Igjen : Lån eller kjøp inn om så 11 nye spillere, men det tilbakevendende problemet blir innsats og innstilling. X antall millioner er ingen garanti for opprykk. Uten direkte sammenligning så har Man. City brukt mye unødvendig kapital på spillere som ikke presterer. (Kun til sin egen vinning, ifølge brasilianske Jo, som er utlånt til Everton). Så kan vi gjerne være enig eller uenig i hvem som er transfervinner. Til slutt: Jeg refererte kun til Peterborough og avisen TIPS. Det er ikke det samme som selv å mene at Leeds kom best ut. At vi kom VELDIG mye dårligere ut enn andre klubber tror jeg dog ikke.

Som middels 3.-divisjonslag hadde vi ikke råd til å komme dårligere ut enn de andre. Vi hadde ikke råd til å komme like godt ut som de andre heller. Og jaggu var det ikke godt nok å komme noe bedre ut enn de andre heller.

Har Ken Bates hatt en klar plan om å løfte oss opp denne sesongen, så hadde han kjøpt kvalitetsspillere i januar for å klare det.

Vi måtte altså bruke januar-vinduet på å forsterke oss kraftig. Det gjorde vi ikke, derfor sitter vi her og taper mot Hereford og Dereford  og alt annet rart.

Vi kan eie Thorpe Arch, Elland Road, Anfield Road og heile Nord-England for min del. Det nytter fint lite når vi fyller den ene svingen mot Rushden i N`te divisjon med et møkkalag.

Hvor mye penger Bates stikker i sin egen pengebinge eller for den saks skyld vår pengebinge driter jeg. Jeg vil vinne fotballkamper, rykke opp, se kamper på TV, unngå å bli ledd ut hver bidige mandag på jobb. Resten driter jeg i. La kommunen eie Thorpe Arch, la Bruce Grobbelaar eie Elland Road.

Se å få skrapt sammen et dugende fotballag - det er virkelig det bryr jeg meg om. Kjerneproduktet er de 11 med hvite drakter ute på matta der og da. Hotellbygging på Elland Road, lounger, rødvin og alt annet piss er uinteressant.

Sint -ja, fortvila - ja, Gir opp - ALDRI

Promotion 2010

Quote from: Kato on February 18, 2009, 20:10:10
Quote from: hallghel on February 18, 2009, 19:04:57

Som middels 3.-divisjonslag hadde vi ikke råd til å komme dårligere ut enn de andre. Vi hadde ikke råd til å komme like godt ut som de andre heller. Og jaggu var det ikke godt nok å komme noe bedre ut enn de andre heller.

Har Ken Bates hatt en klar plan om å løfte oss opp denne sesongen, så hadde han kjøpt kvalitetsspillere i januar for å klare det.

Vi måtte altså bruke januar-vinduet på å forsterke oss kraftig. Det gjorde vi ikke, derfor sitter vi her og taper mot Hereford og Dereford  og alt annet rart.

Vi kan eie Thorpe Arch, Elland Road, Anfield Road og heile Nord-England for min del. Det nytter fint lite når vi fyller den ene svingen mot Rushden i N`te divisjon med et møkkalag.

Hvor mye penger Bates stikker i sin egen pengebinge eller for den saks skyld vår pengebinge driter jeg. Jeg vil vinne fotballkamper, rykke opp, se kamper på TV, unngå å bli ledd ut hver bidige mandag på jobb. Resten driter jeg i. La kommunen eie Thorpe Arch, la Bruce Grobbelaar eie Elland Road.

Se å få skrapt sammen et dugende fotballag - det er virkelig det bryr jeg meg om. Kjerneproduktet er de 11 med hvite drakter ute på matta der og da. Hotellbygging på Elland Road, lounger, rødvin og alt annet piss er uinteressant.

Sint -ja, fortvila - ja, Gir opp - ALDRI

Et klart og tydelig JA til dette følelsesutbruddet! JA til folk som ønsker å ofre penger på at denne skakkjørte klubben igjen reiser seg!

Flaut har dette vært lenge!
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Hallgeir *

Du får det nesten til å høres ut som om undertegnede ønsker at vi forblir i divisjonen eller er fornøyd med tilværelsen. Selvfølgelig vil alle opp på et høyere nivå så fort som mulig, men ikke for enhver pris. Ikke mye er usagt her inne om hvor mye penger klubben (Bates) bør bruke eller hvor fort pengene bør investeres. Den debatten står jeg over her.
   Jeg skulle gjerne ønske at vi hadde hatt en annen enn Bates i sjefsstolen, men det er nå engang slik at vi må forholde oss til den vi har og de økonomiske musklene vi har. Men jeg ønker meg ikke tilbake til den situasjonen vi var i for noen få år tilbake. Kjøpekåthet er ikke det samme som suksess. Det finnes det utallige eksempler på. Jeg tror egentlig at vi hadde hatt større sjanse for opprykk dersom vi hadde samme stall som i dag, men het f.eks. Hartlepool. Da slapp vi alle "cupfinalene" vi må gjennom siden vi heter Leeds United. Det er kanskje en langt annen diskusjon da, men denne er i alle fall over for mitt vedkommende.
Super Leeds since 1968

Kato

Det finnes ingen "cupfinaler". Det finnes ingen underprestering. Det finnes ikke et "press" på spillerne fordi vi er en storklubb. Det finnes ingen storklubb. Det finnes ingen unnskyldninger.

Det som finnes er enkelt: Spillerne er altfor dårlige. Alt annet er unnskyldninger og bortforklaringer.

peacock

Quote from: Kato on February 18, 2009, 21:22:32
Det finnes ingen "cupfinaler". Det finnes ingen underprestering. Det finnes ikke et "press" på spillerne fordi vi er en storklubb. Det finnes ingen storklubb. Det finnes ingen unnskyldninger.

Det som finnes er enkelt: Spillerne er altfor dårlige. Alt annet er unnskyldninger og bortforklaringer.

Tja? Selvsagt ingen unnskyldning for manglende resultater, men det stemmer nok at divisjonskollegaer gir alt mot Leeds United. For mange er dette en "cupfinale," men det må vi venne oss til.

berlin

KJØPE-gutta og jentene har vireklig fått vann på mølla etter 3 tap på de 4 siste kampene.
Orker ikke å gjenta mine argumenter om hvorfor vi ikke får fatt på klassespillere, det kan nok ha litt med penger å gjøre, men fullt så enkelt er det bare ikke. Ærlig talt! We're Leeds United! Det holder ikke, det er både bedre lønn og bedre utsikter til PL-spill i minst 1/2 dusin CCC klubber enn vår klubb.

Problemet sitter først og fremst i nøtta - eller peanøtten om dere vil, og det gjelder antagelig mest spilleren, men alle med påvirkning er også influert av dette virvaret som altså finnes mellom hjernebarken på Leeds-teamet.

KJØPE, KJØPE, KJØPE - KJØPE, KJØPE , KJØPE - aldri hørt makan til tull. Jeg nekter fortsatt å tro at vi har dårligere spillere enn flesteparten av lagene foran oss tabellen.

Konklusjon: I beste fall usikker digaose, dermed også usikker medisin.

lojosang

En ting virker i hvert fall rimelig sikkert. Vi har ikke evnet å få tak i spillere som takler å spille dag ut og dag inn foran 20000+ tilskuere. Som takler presset fra et publikum som KREVER opprykk.

Men Forest sleit jo også med å komme seg opp herfra.
- Leif Olav

berlin

Quote from: lojosang on February 19, 2009, 01:10:27
En ting virker i hvert fall rimelig sikkert. Vi har ikke evnet å få tak i spillere som takler å spille dag ut og dag inn foran 20000+ tilskuere. Som takler presset fra et publikum som KREVER opprykk.

Men Forest sleit jo også med å komme seg opp herfra.

Absolutt et viktig tilleggspoeng, lojo! Bare et fåtall av de spillerne vi har sanket inn, har opplevd et tilsvarende press før, i farten kan jeg bare komme på Putton, Frazer og Naylor, kanskje Marques.

Kato

15-3-13 har ingenting med press å gjøre, har med ferdigheter å gjøre. 13 TAP.

31 kamper, 13 tap.

berlin

Quote from: Kato on February 19, 2009, 09:29:49

31 kamper, 13 tap.

Ingenting synes jeg er for bastant. Men jeg er enig at det på ingen måte er en hovedgrunn.

Likevel tror jeg problemet ligger mer i skallen enn i beina på dagens spillerstall. Og selvfølgelig i skallen(e) på manageren(e). Flertallsformen virker ikke akkurat oppbyggende på struktur, spillemønster, treningsopplegg.

Jeg tror ikke på at vi kan kjøpe oss ut av L1, men jeg er forsiktig optimist: Håper ikke Grayson får sparken med mindre vi taper flere kamper enn vi vinner resten av sesongen, og at neste transfervindu går bedre, selv om jeg frykter det motsatte (Delph, Becford, Becchio).

lojosang

31 kamper, 13 tap.

Evnen til å takle press ER en ferdighet. En viktig ferdighet om man har som jobb å "opptre" foran store menneskemengder.
- Leif Olav

testo

Leeds manager Simon Grayson is hopeful Carl Dickinson may return to Elland Road, but says namesake Liam Dickinson's future lies elsewhere

Kilde: TEAMtalk.com
http://www.teamtalk.com/football/story/0,16368,982_4944043,00.html
Leeds United will always have a special place in my heart....and a bunch of men and women who enjoy speed and excitement.
Terje

fmtj

31 kamper, 13 tap.

Tallenes tale er klar- vi er for dårlige til opprykk pr. i dag! Tretten tapte kamper i L1! Hva i huleste har vi opp å gjøre.....nada!
Yeboahs vitne

peacock

Quote from: fmtj on February 20, 2009, 19:34:13

31 kamper, 13 tap.

Tallenes tale er klar- vi er for dårlige til opprykk pr. i dag! Tretten tapte kamper i L1! Hva i huleste har vi opp å gjøre.....nada!

Om andre lag taper like mye, er vi vel vel så kvalifiserte? Sannheten er at Play-off fortsatt er mulig. Har vi nok poeng, er vi gode nok. Så enkelt er det.