KAMP: vs MIDDLESBROUGH 16.10 2010 KL 18:20

Started by Rudi G., October 14, 2010, 19:20:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jon R

Quote from: Mr Kaizer on October 17, 2010, 13:11:45
Det mest positive fra kampen i går - sett bortsett fra tre poeng og en gjennomført god kamp på bortebane - er for meg at vi ikke klapper sammen totalt når Boro forsøker å klore seg til et initiativ. 1-1-scoringen kunne vært et skikkelig vendepunkt, men Leeds snur det til seier!

Ser heller ikke kritikken av Howson som helt rettferdig. Han var ikke blant de aller beste, men noen ser på han med veldig kritiske øyne syns jeg. Om han kan bli mer stabil og involvert i spillet - kan dette være mulig på sikt med Faye som anker? - så blir han viktig i det offensive! Syns derimot Johnson er stor og tung og lite mobil. Håper ikke Watt er ute lenge!

Skryt til Amdy Faye i går: Han ligger dypt og bryter mange overganger og ballinnehav både på vanlig og uortodoks måte. Laget har skreket etter en slik spiller og jeg håper vi har funnet han i Faye. At ikke taklingen på han blir frispark er utrolig svakt dømt; taklingen er først på ball, men takling bakfra er gult kort og det burde denne også vært.

Somma viser igjen en god førsteomgang, men blir borte i store deler av andre. Meget gode basisferdigheter; målet er klasse.

Første kamp jeg har sett i år hvor vi har hatt full kontroll i 90 minutter.

Howson er veldig ujevn og tenderer til "svak" kampen sett under et,  men viktig at han får muligheten til å utvikle det åpenbare potensialet han har. Må luke bort de leie balltapene på midten!

Synes Johnsson er en av våre bedre etter at han kom inn og forstår ikke helt det du skriver om manglende mobilitet.

Snoddy har et stykke igjen til toppformen men viser prov på klasse.

Faye var god, men fikk nok mye hjelp av det utrolig lave tempoet i kampen. Har fortsatt et lite stykke igjen til full fitness og vil derfor ikke konkludere med at midtbaneproblemet vårt er løst riktig enda. Måtte skaden være av det lettere slaget!

Becchio var fantastisk i 20 minutter og må bare bygge videre på det. 15 mål + synes plutselig ikke helt urealistisk allikevel!

Somma god i første men forsvant helt etter at Grayson plasserte han ute på ytre venstre i annen.

Synd med Watt. Synes han var vår klart beste spiller frem til han måtte gå av.

God gameplan av Grayson. Fikk ekstra utfordringer med alle skadene underveis, men taklet det fremragende.  Det virket som en veldig bevisst taktikk å drepe tempoet i kampen, noe vi lyktes 100 % med.

Børsen: Brown 6 - Connolly 6, Collins 7, Naylor 6, Mc Cartney 6 - * WATT 8, Howson 5, Faye 7, Snodgrass 6 - Somma 7, Becchio 7   subs: Johnson 7, Hughes 6,  Bromby
Jon R.

DenHviteYeboah

Quote from: Promotion 2010 on October 17, 2010, 15:38:50
Boro-fan om Strach og kampen i går:

"Get him out, yesterday was a shambles. Score was flattering, they should have won by more!"
Strachan er en kvalitetsmanager i mine øyne.Han skulle vært hos oss!
http://www.teamtalk.com/middlesbrough/6449470/Strachan-not-looking-for-sympathy

Rasmussen7

Nei... Wilko skulle aldri latt ham gå til Coventry... Strachan vil alltid være konge i mine øyne!!

Dennis

Quote from: Jon R on October 17, 2010, 18:55:27
Synes Johnsson er en av våre bedre etter at han kom inn og forstår ikke helt det du skriver om manglende mobilitet.

Jeg skrev feil ord, jeg mente at jeg syns Johnson mangler mye fart. Ikke at alle skal være sprintere, men evnen til å flytte bena raskt på korte avstander. Her er Annan et prakteksempel. Likevel, jeg liker Johnson langt bedre sentralt i banen, med duellstyrke samt gode skudd og ferdigheter i lufta, kommer han mer til sin rett midt i banen.

Dog, igjen, håper jeg Watt er tilbake i morra. Og som du sier, Snoddy er ikke i form, men gjør like fullt gode matcher. Det blir spennende å følge utviklingen hans utover høsten!
Marching on together!

B-m

Quote from: Mr Kaizer on October 18, 2010, 08:50:13
Quote from: Jon R on October 17, 2010, 18:55:27

Jeg skrev feil ord, jeg mente at jeg syns Johnson mangler mye fart. Ikke at alle skal være sprintere, men evnen til å flytte bena raskt på korte avstander. Her er Annan et prakteksempel. Jeg liker Johnson langt bedre sentralt i banen, med duellstyrke samt gode skudd og ferdigheter i lufta, kommer han mer til sin rett midt i banen.

Dog, igjen, håper jeg Watt er tilbake i morra. Og som du sier, Snoddy er ikke i form, men gjør like fullt gode matcher. Det blir spennende å følge utviklingen hans utover høsten!

Ja for det gikk riktig så bra sist når Johnson spilte sentralt på midten (6-4 mot preston).
Nei Johnson er definitiv ikke moden for sentral midtbane, er altfor offensiv og lite taktisk. Han er med på 9/10 angrep noe som blir for mye. Som kant kan man komme unna med dette.

Synes Snodgrass spilte en bra kamp, og da tar jeg høyde for at han har vært ute i 2 mnd. Jobber godt og er naturligvis litt 'av og på'. Men så lenge arbeidsinnsatsen er der så kan man ikke klage. Snodgrass gir ihvertfall en mye bedre balanse i laget enn Gradel.

Ellers vil jeg gi skryt til Connolly, jeg føler meg trygg på han og synes han er utrolig solid bakover. Lenge siden man kunne ha sagt det om en leeds-back. Forsvaret vårt er mye bedre med han i laget.

Brown og Faye spiller meget godt også. Cred til Faye som kommer inn og gjør en særdeles solid kamp.
---------------------------
who killed Trondheimwhite?

auren

http://www.teamtalk.com/news/2483/6452904/Strachan-leaves-Riverside-hot-seat

Da har tydeligvis Strachan fått sparken i Boro etter 1-2 tapet mot Leeds. Selvsagt trist for vår tidligere midtbanegeneral.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

DenHviteYeboah

Quote from: auren on October 18, 2010, 19:03:18

Da har tydeligvis Strachan fått sparken i Boro etter 1-2 tapet mot Leeds. Selvsagt trist for vår tidligere midtbanegeneral.

auren
Tabbe av Boro!Foreslår Strachan kommer hit,og så kan Larry finne på noe annet....

Woody

auren

Sjølvsagt trist for Strachan og er glad vi møtte Boro i denne perioden,da eg er redd for dei kjem sterkt tilbake utover sesongen i hvertfall på Riverside.
LIFE IS LEEDS

Per-Stian

At Strachan trekkjer seg frå stillinga i Boro kjem ikkje som noko stor overrasking. Tykte han var merkeleg roleg, nesten uinteressert og resignert, på sidelinja laurdag - noko som er svært ulikt Strachan. Tippar han har fundert på dette ei stund, og at spelarane sin "innsats" mot oss var dråpen.

Woody

Quote from: DenHviteYeboah on October 18, 2010, 19:59:29

auren
Tabbe av Boro!Foreslår Strachan kommer hit,og så kan Larry finne på noe annet....

Eg skjønnar ikkje at du på død å liv vil hugge hode til Simon G,me lyt langt tilbake i tid for å finne ein manager med slik statestikk som SG....Strachan var ein kanon spelar for Leeds,men nokon Gud som manager har han vel ikkje vore etter mi meining.Celtic i Skottland kan vel både eg og du trene til seriegull ;)
LIFE IS LEEDS

Masinga

Eg god spiller blir ikke nødvendigvis en god manager. Jeg har lenge vært usikker på Strachans kvaliteter som manager. Som spiller var det ingen tvil. Han vil alltid forbli en legende på Elland Road. Som Bremner. Som spiller.

Synes ikke Leeds United skal gjøre noe drastisk bare fordi Strachan slutter i Middlesbrough.
Masinga, medl.nr. 1250

Kato

Strachan kjøper for det meste udugelige skotter. Da går det den veien. Må ikke komme hit og overta, og introdusere Paul Telfer på høyre back

berlin

Quote from: Per-Stian on October 18, 2010, 23:18:39
At Strachan trekkjer seg frå stillinga i Boro kjem ikkje som noko stor overrasking. Tykte han var merkeleg roleg, nesten uinteressert og resignert, på sidelinja laurdag - noko som er svært ulikt Strachan. Tippar han har fundert på dette ei stund, og at spelarane sin "innsats" mot oss var dråpen.

Jeg tror du kan ha rett i dette, Per-Stian. Strachan har tatt pauser før, og kan nok trenge den riktige utfordringen. Det holder selvfølgelig ikke på lang sikt, så jeg er ikke sikker på om han engang kommer tilbake i gamet, som manager. Celtic var helt topp for han, og han sa vel at det nærmest ble et skritt ned med M'boro. I mine øyne er også Boro en dørgende kjedelig klubb, for ikke å si by.

Imidlertid, Strachan er en av mine favoritter, som spiller i Leeds og som person (humor og verdier):Hvilken manager ville nektet å ta imot 1,5 mill pund som han ble tilbudt av Gibson som kompensasjon for de 3 år han har igjen av kontrakten. Respect!!!  :)

Kilde: Overalt, BBC, Daily Ditt, Daily datt..........