Kamp vs Portsmouth lørdag 10.august '24 kl 13:30. Elland Road

Started by Asbjørn, August 05, 2024, 12:34:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Dennis

Quote from: Josch on August 11, 2024, 12:22:44
Quote from: leedslife on August 11, 2024, 11:52:03
Quote from: Dennis on August 11, 2024, 11:41:53En kamp spilt, fire fem store til enorme sjanser UTOVER tre mål. Slipper inn tre på to store (inkl straffa) og et drømmetreff. Det er hva de hadde.

Vinner denne 9/10 ganger. Går ut i høyt tempo og skaper masse fra start, blant annet tre tverrliggere når fem minutter så vidt er gått.

Langt farligere på dødball. Føltes nesten som vi hadde flere i går enn sesongen gjennom i fjor. Mye takket være Struijk, som for øvrig hadde en god kamp. Kommer til å ha en strålende sesong.

Joseph avskrives etter første kamp??

Skuffende resultat, men det er greit å puste litt og se an noen kamper før det konkluderes på at det ikke finnes bedring. Hadde vært langt mer bekymret om vi ikke hadde skapt noe. Greit at det er poenga som teller, men hadde Aaronson satt den på overtid hadde vi ansett det som en heldig, men likevel fullt fortjent seier. Hadde vi vunnet og kampbildet var snudd, hadde jeg vært langt mer bekymra selv med to poeng mer.
For meg er det litt dette som er CC og hvor utfordringene ligger.
Ser man tilbake er det få kamper der Leeds vinner med 3 mål eller mer og kan bytte seg ned etter 60.
Det skjedde noen få ganger under Bielsa, men til og med der møtte man på de utfordringene man så i går.

* Men et godt poeng er det offensive kontra fjoråret.

Starten i fjor bar preg at vi hang med vedr det fysiske, men det tok lang tid før vi fikk stablet sammen det offensive arsenalet.
Så sånn sett ligger vi relativt godt foran fjoråret.

Var dette kun uflaks eller et bilde av Leeds denne sesongen.?

Vi mangler kliniske avsluttere når sjanser oppstår. Gode spillere scorer i stedet for å skyte i stolpen. Men tre mål bør være nok til seier og godkjent.
To av målene kom på kontring: straffen og Gnonto. Vi har problemer i posession.

Forsvaret var ikke patent når de ble litt presset. Strukturen i forsvaret. Portsmouth fikk svært godt betalt men svakheter ble avslørt. Luke bort personlige feil? Det ble snakket om i hele fjor men det forsvant ikke. Dette tror jeg fortsetter.

Ny test nå mot WBA borte. Og så Sheff W borte.

Vi kommer til å ha skuffende kamper og vi kommer til å se personlige feil. I større grad enn om man ser PL eksempelvis. Det henger sammen med kvalitet.

Så må vi huske at dette skjer andre steder også. Leicester hadde eksempelvis et langt høyere antall individuelle feil i eget forsvarsspill og igangsetting bakfra. Poenget hos dem er at det angrepsmessig utveide det og de endte opp nok i pluss til å vinne serien.

Så har de en rekke proven PL-spillere i stallen og selv om han nærmer seg vintermånedene i alder, hadde/har Leeds ingen Vardy til å omsette sjanser. Scorer han fem ganger der Rutter/Bamford bommer, så kan det være opprykk.

Det snakkes for øvrig mye om defensive feil. De er enklere å 'se' enn offensivt. I fjor var Rutter suverent den spilleren i hele divisjonen med svakest omsetning av avslutning. På husken nå, men Johnny Opta sa vel noe sånt som 128 avslutninger og 5,5% omsatt eller noe slikt. Latterlig svakt! Så bidrar Rutter selvsagt med mye annet, men det viser jo at med en relativt beskjeden økning i uttelling hos Georgi så scorer vi på langt flere sjanser.

Så blir nok Eriksen sint på meg, når jeg kritiserer et aspekt i spillet hos favoritten hans, men det er ment som et eksempel. Det finnes mye annet i laget selvsagt, men dette er et ganske klart et.

Jeg tror for øvrig han kommer til å heve snittet betraktelig i år, men avgjørelsene må forbedres også. Ikke alene, men svak I andre. Så viktig som han blir i år, er det et større ansvar for han å holde snittnivået høyest mulig. Som med Summerville i fjor.

Leeds hadde også en stall for de aller fleste ville sikla på av ligarivalene, men poenget er at hos de beste lagene er vi ikke alene om å gjøre feil. Vil tro dette antallet bare øker nedover tabellen - i snitt.

Så er det ikke noen trøst selvsagt. Vi MÅ redusere antall feil i viktige situasjoner. Både forover og bakover på banen. Og som du sier bli bedre i possession og dermed redusere tiden motstander har ball og kan presse oss.

Om dette var - bokstavelig talt - stang ut (x3) eller et bilde på sesongen, får vi se an. Jeg så sesonginnledningen med Leicester v Coventry i fjor og selv om Leicester i store deler var suverene og vant til slutt greit, så ble de herja med av Coventry og Hamer i storform. De vant kampen, men ganske så ufortjent. Selv om tre poeng gikk igjen, var det ikke spillemessig representativt for Revene i fjoråret.

Det har jo vært god utvikling under Farke også, som mange virker å glemme litt. Gray og Summerville er symbolet, men et annet eksempel er Dan James. Selv om han var litt ut og inn av laget i perioder, scora han 13 mål i ligaen i fjor. Før den sesongen, var totalen i ligasammenheng 16 mål i hele karrieren så langt. Ganske så imponerende økning med andre ord.
Marching on together!

Kato

Rutter bidrar med mye mer enn bare å drible. Han sørger jo for at halve Portsmouth er opptatt av å henge seg etter han, så bare med tilstedeværelsen gir han masse plass til andre.

Spørsmålet er jo om mange av de andre lagene har langt bedre avsluttere enn oss siden de i stor grad er langt, langt mer effektive. Eller om det er keeperne som er langt bedre enn vår.

leedslife

Jeg tenker at det som kanskje er mest interessant er hvilken kampbildet ønsker Portsmouth og hvilket svakheter er det i dette Leeds laget?
Vi må regne med det vanlige på Elland Road. Man har et lag som er relativt reservert og ønsker i stor grad og frustere oss. En mostander som vil spille på publikums frustrasjon over at et kampbildet man på forhånd hadde sett på som ganske overkommelig, langt fra ble overkommelig. Langt over på overtiden var det manglende tålmodighet og manglende konsentrasjon som nesten fravrøvet Leeds poeng.
Slik jeg så kampen var det helt åpenlyst at Pompey ønsket å straffe Leeds på fasen mellom angrep/forsvar. Både  vår venstresiden, men spesielt høyreside ble altfor eksponert her. Ser du opptakten til første målet dems og hvordan v backen til Pompey hele tiden prøvde å spille ut vår høyre side her så fikk de ganske godt treff på kampplan. Dette backes og rel godt opp med tall fra kampen.
Heller ikke overrasket over at det er nettop Pack med sin rutine og relativt gode overblikk som står bak sjansen og andre skumle farligheter som kunnet straffet Leeds.

Jeg er sånn sett helt enig i Katos vurderinger her vedr Bogle uten at tar vekk det faktum at vi har en oppgradering fra Gray som også gav Farke og Leeds problemer ved denne siden av spillet i fjor.
Så synes jeg også det er på sin plass at man ønsker å spille ved høyere risiko vedr Rutter, men under samme flamme som at han kan vinne oss kamper så er han også en svakhet i et lag som er veldig sårbare mister de ballen i slike posisjoner.
Nå er jeg en ganske stor Piroe fan og ganske skuffet over at Farke ikke turte å stå lengre i den sytinga vedr 10er/9er i fjor. Tror Piroes smartness passer langt bedre i en 10er. Tror Rutters førsteforsvarssjobb og voldsomme fysiske forutsetninger passer bedre et hakk lengre fremme, og hvis man da skal ta Asbjørn sin artikkel om Rutter og ønske om å gjøre han til en målscorer seriøst, så synes jeg det er spesielt at man ikke har satt den relasjonen eller evt man vil se det på et tidlig tidspunkt denne sesongen.

Keeperplass og forsvarsrekke er individiuelt og kollektivt våre svakeste lagdeler.
Som Kato stiller jeg spmtegn om Ampadu og Gruev er gode nok som katalysatorer i dette systemet.
Jeg synes det var åpenlyst hva Pompey prøvde på. De fikk nok det kampbildet de ønsket.
Dette handlet for meg hverken om flaks/uflaks for hverken Pompey eller Leeds.
For det er nivået for høyt og inngangen inn mot kamp alt for god.

Så er konklusjonen at short term så går dette rett opp.
Men long term er jeg veldig usikker, men håper man får se utvikling og at vi klarer å plukke fra oss endel unoter som har vært gjentakende i flere sesonger.

Dennis

Quote from: Kato on August 11, 2024, 12:17:19
Quote from: Dennis on August 11, 2024, 12:08:30
Quote from: Kato on August 11, 2024, 11:45:02
Quote from: Dennis on August 11, 2024, 11:41:53En kamp spilt, fire fem store til enorme sjanser UTOVER tre mål. Slipper inn tre på to store (inkl straffa) og et drømmetreff. Det er hva de hadde.

Vinner denne 9/10 ganger. Går ut i høyt tempo og skaper masse fra start, blant annet tre tverrliggere når fem minutter så vidt er gått.

Langt farligere på dødball. Nesten flere i går enn sesongen gjennom i fjor. Mye takket være Struijk, som for øvrig hadde en god kamp. Kommer til å ha en strålende sesong.

Greit å puste litt før det konkluderes på at det ikke finnes bedring.

Vinner denne 9/10 ganger... Har vi hørt det før?

Ingen som avskriver Joseph. Et talent, men jeg mener han kastes ut som nr 9 uten erfaring i det hele tatt. Han skal være førstevalg på topp for en opprykkskandidat uten å ha vist noe som helst tidligere.

Etter mitt syn en glimrende spiller å kaste inn, ihvertfall til han har bevist at han har nivået inne. En unggutt som trenger tid. Vi trenger en som scorer 20-25 mål som spiss i år hvis vi skal opp. Bikker Joseph 10 så skal vi være godt fornøyd.

Klart man har hørt det før. Det er en talemåte og ikke uten grunn.

Bommen til Aaronson settes i et klart overtall av ganger og da vinnes kampen. Den bommen har ingenting med Meslier eller Farkes for tidlige (eller som i fjor, sene) bytter å gjøre. Det handler om at dette er Championship-spillere og ikke Braut Haaland foran mål.

Samme gjelder skuddet til Joseph (fantastisk touch i forkant), Gnonto, headingen til Ampadu(?) med flere. Selv Gruev hadde i tillegg til frisparket et curlet skudd i første hjørnet som keeper leser, men som man stadig ser i nettet i tilsvarende situasjoner. Farligere i går enn i hele fjoråret.

Poenget er ikke at tre baklengs mot Pompey er greit eller at vi skal være fornøyd med individuelle grove feil i begge ender av banen, men at den kampen kan ende 5-1 like fort som 3-3.

Du sier det ikke konkluderes på Joseph, men du skrev like før at han i år er en 20-minutters spiller. Greit nok og argumentet med manglende erfaring deler jeg, men at han er en innbytter i år gjenstår å se. I pre season har han sett klar ut. Nå slår sjelden lynet ned to ganger så raskt og på samme sted, men hadde noen sagt på denne tida i fjor at Gray skulle spille 50 kamper og de fleste på høyreback hadde jeg vært redd for tilstanden. Kanskje har Joseph tatt store steg han også.

Det samme at alle de samme feilene går igjen. Joda, både med feilmarkering defensivt og dårlig inngripen på det første målet av Meslier er jeg helt enig i, men jeg tør påstå at dersom Leeds hadde skapt det antallet sjanser som ble gjort i hår i de siste seks-åtte kampene i fjor hadde laga rykka opp med god margin.

Antallet muligheter var veldig positivt.

For øvrig er jeg helt enig med alle at det var rart å ta av begge kantene. Har sagt før, inkludert i fjor da det ble mast på bytter lenge før, at jeg aldri har vært fan av mange samtidige bytter. Det blir sjelden bedre kontroll og det samme skjedde i går.

Der tar derimot ikke bort det faktum at Piroe og Aaronson begge hadde målpoeng. Hadde Aaronson satt den siste kunne man ikke funnet argumenter for at ikke byttene hadde effekt på resultatet. Ergo, det handlet i går om marginer, i tillegg til udyktighet i begge ender. Uavhengig av om Farke ikke er den beste til å endre kampbildet vanligvis.

Så gjentar jeg at man gir trenere ALTFOR stor innflytelse til tider. Det er ikke sjakk hvor man direkte flytter brikkene og de gjør akkurat som man vil. De individuelle feilene som koster baklengsmål og bom på sjanser er det spillerne som skyldes - når man snakker om kampen i går.

Jeg syns ikke fokuset bør være på tilfeldigheter, om Aaronsens siste hadde gått inn osv. Greia er at Farke bytta oss rett ut av kampen. Fra byttene til straffesparket kollapset vi fullstendig. Skapte ingenting. Prestasjonen i den perioden var skremmende. Et to-minutters kaos på slutten kunne berget oss, og gitt målpoeng hit og dit. Men det tar ingenting fra en taktisk bommert 20 minutter før slutt.

Tenker det ikke holder å si en unggutt ser klar ut i pre-season. Portsmouth så ut som Lysekloster i pre-season. Er noe helt annet når det står om poeng, pre-season handler mest av alt om fitness. Klart Joseph kan bli god, men ansvaret er for stort for tidlig. Vi skal opp, og da er det ikke rom for mye gambling på spissplassen.

Om han setter den eller ikke har alt å si. Både i at vi vinner kampen, noe som ville vært helt fortjent, og at byttene da faktisk ville vært helt avgjørende for å vinne den. Helt uavhengig av hva man måte mene om Farkes kampledelse. Det var uavgjort da han bytta og det ble uavgjort til slutt. Spillemessig var det ikke allverden utover sjansene på slutten, men det var det heller ikke en god slump av førsteomgang. Med Gnonto og James på banen.

Så er det klart at man ser ting i forskjellige lys og generelt sett er jeg mer positiv enn negativ til ting. Uten at jeg mener jeg er naiv, for jeg syns det er rart om noen skulle mene at vi ikke rent ut fra sjanser hadde fortjent å vinne denne kampen. Vi scorer tre mål og blåser minst like mange 100%-sjanser. Noen svake avslutninger, noen med veldig gode blokker og inngripener i siste lita. Eksempelvis går vel både Josephs og Gnontos store sjanser til corner, om jeg ikke husker feil. I det minste Josephs.

Joda, vi var on top når byttene ble gjort og jeg er uenig i byttene selv, men så voldsomt som at det kosta oss kampen kan jeg ikke si meg helt enig i. Hvorfor? Fordi vi også starta kampen enda mer overlegne enn starten av andre og gav fra oss momentum da også - før bytter i det hele tatt ble gjort. Portsmouth produserte også flere sjanser før vi gjorde byttene, enn etter. De hadde heller ingen ledelse de prøvde å forsvare fra byttene og før inntil overtida. Portsmouth går fra 1-0 til 1-2 i første omgang og du skrev vel selv at vi ble bossa ut av midtbanen i førsteomgang? Kanskje var byttene av to brede spillere til to mer sentralt anlagte i Aaronson og Piroe og deretter Rothwell et forsøk på å ta tak i den? I så fall et taktisk motsvar til underlegen midtbane,.

Det gjør ikke byttene riktig i mitt hode etter vi på den tida spilte oss stadig mer overlegne, men at vi bytter oss helt bort..? Klarer ikke være like bastant på den, selv om jeg tror det hadde vært større sjanse for å vinne med spesielt Gnonto på banen. Kanskje hadde historien fra førsteomgang gjentatt seg og pendelen dreid i gjeng? Samme hva vi spekulerer i det, så er det marginer som gjør at kampen ikke vinnes. I tillegg til helt individuelle feil som jeg har store vansker for å legge på Daniel Farke. Noen ganger er det små marginer som avgjør en tett kamp, i går ville små marginer på hver side av banen gitt Leeds en stor seier fremfor ett poeng.

Jeg hadde ikke tatt av Gnonto og jeg hadde i alle fall ikke bytta tre på likt. Det enkleste i verden er likevel å bedømme i etterkant. I fjor ble det klaget på seine bytter, i år på for tidlige. Om vi ikke vinner kamper, så trekkes feil bytter opp nesten uten unntak. Som skrevet to ganger før, det er fullt lov for spillerne å levere også. Hvis det er slik at innbytterne er så fryktelig mye svakere enn de som går av, så må Steinsson og Hammond virkelig på jobb de neste par ukene. For da er det stallen som er skremmende svak.

Jeg lurer på om ikke det verste byttet i går var å sette inn Bamford. Han var Pat på sitt verste i går; elendig touch, løper igjennom og taper dueller. Så en tid ut som han klarte å miste ballen og ende med å skade seg via motspiller og gå rett av igjen. Jeg liker Pat og på sitt beste er han en stor ressurs når det gjelder presspill, arbeidsmoral og løp i rom, men når han fremstår som i går er det nesten som å ha en spiller mindre. Det er stygt sagt, men ikke vondt ment. Seiersraten med Bamford fra start i fjor var neppe tilfeldig, men vi kan ikke gå avhengig av han. Vi må satse på en ny #9. Per nå ser det ut som Mateo Joseph er det beste valget, all den tid Piroe ikke har ferdighetene i presspillet. Det er synd, ettersom han er laget suverent beste avslutter.

Du sier du ikke har konkludert på at Joseph ikke holder, men jeg har da heller ikke sagt at en god pre season holder som bevis for en hel sesong. Jeg har sagt at han har hatt en god pre season og det ser ut som han er klar. Om han virkelig er det riktige valget, har jeg også sagt at gjenstår å se. Jeg kan ikke spå framtida noe mer for Joseph enn jeg kunne for Archie Gray.

Pre season så bra ut for hans del og han har gjort seg fortjent til #9 i Farkes øyne, selv om dette er treningskamper. Spørsmålet er hvem du mener er alternativet om han er en 20-minutters mann. Så vidt jeg husker brukte du mye av fjoråret på å avfeie Piroe som et bomkjøp. Rutter er en svært dårlig avslutter og fremstår i alle fall ikke som svaret på topp. Hans ferdigheter kommer langt bedre til rette litt lengre bak. Bamford vet vi går skada mesteparten av tida. I så fall må det handles og dersom man finner en som garanterer 20+ mål og i tillegg bidrar på den måten som trengs ellers, så er det selvsagt helt topp. Er dog redd vi ikke har økonomien til det, pluss å hente Rowe/CP-vingen, en CM og en back som er uttalte mål utover det.

For øvrig har jeg større tro på at en mer "tradisjonell" playmaker a la Pablo Hernandez kunne hatt langt større effekt på spissplassen enn å kjøpe en ny spiss.
Marching on together!

Kato

Jeg tror en av planene til Portsmouth med ball var å slå langt mot venstre kant for å slå Bogle i lufta, og sloss om ballene bak duellen. Tror de vant absolutt alle av de luftduellene. Derfor ville jeg ha Byram inn etter timen. Sterk i lufta, og ville garantert vunnet flere av de duellene. Jeg er overrasket over at Farke ikke gjorde noe med det.

Dennis

Quote from: Kato on August 11, 2024, 12:55:09Rutter bidrar med mye mer enn bare å drible. Han sørger jo for at halve Portsmouth er opptatt av å henge seg etter han, så bare med tilstedeværelsen gir han masse plass til andre.

Spørsmålet er jo om mange av de andre lagene har langt bedre avsluttere enn oss siden de i stor grad er langt, langt mer effektive. Eller om det er keeperne som er langt bedre enn vår.

Selvsagt bidrar han med annet. Det var heller ikke poenget, som jeg trodde jeg påpekte ganske klart. Dog spiller han høyt i banen og mål er en av hans viktigste oppgaver. Han kan helt klart kompensere for dårlig uttelling med å være en kaotisk type som skaper ubalanse for motspillere, men han er nødt å bidra med flere mål. Om en stopper er veldig god til å løpe opp, ta ut rom, vinne taklinger og likevel taper hver eneste duell i lufta så er det like fullt en svakhet hos denne selv om han er god på alt annet. Og enda viktigere fordi det er posisjonen han spiller i. Akkurat som med Bogle som du påpeker under. God offensivt, men svak defensivt.

Om laget da har høy eller lav forsvarslinje har veldig mye å si om eksemplets hodespill har stor effekt, men det er klart at manglende mål er et ankepunkt hos Rutter. Han går på vannet i blant og han binder opp motstandere som du sier, men han har også klare svakheter. Mål er en ting, samt at han mister ballen mye og til tider er timingen i avgjørelsene svake. Det betyr overhodet ikke at han skal ut av laget, men at han må løfte de svake aspektene av spillet sitt. I Championship går det som regel, men en andreomgang som i går mot et kontringssterk øvre halvdel av Premier League-lag? Det går ikke.

Rent nummermessig hadde Leeds nest færrest baklengs og fjerde flest scoringer og nest best målforskjell totalt sett, så vi har tilsynelatende både godt forsvars- og angrepsspill over en hel sesong.
Marching on together!

Hawley

Grunnen til at vi ikke vinner, er at vi ikke er/var gode nok. Så enkelt!

GeirO

Quote from: Hawley on August 11, 2024, 18:28:02Grunnen til at vi ikke vinner, er at vi ikke er/var gode nok. Så enkelt!
Det stemmer som kortversjon
MOT

leedslife

Quote from: Josch on August 11, 2024, 12:22:44
Quote from: leedslife on August 11, 2024, 11:52:03

Langt farligere på dødball. Føltes nesten som vi hadde flere i går enn sesongen gjennom i fjor. Mye takket være Struijk, som for øvrig hadde en god kamp. Kommer til å ha en strålende sesong.

Skuffende resultat, men det er greit å puste litt og se an noen kamper før det konkluderes på at det ikke finnes bedring. Hadde vært langt mer bekymret om vi ikke hadde skapt noe. Greit at det er poenga som teller, men hadde Aaronson satt den på overtid hadde vi ansett det som en heldig, men likevel fullt fortjent seier. Hadde vi vunnet og kampbildet var snudd, hadde jeg vært langt mer bekymra selv med to poeng mer.
For meg er det litt dette som er CC og hvor utfordringene ligger.
Ser man tilbake er det få kamper der Leeds vinner med 3 mål eller mer og kan bytte seg ned etter 60.
Det skjedde noen få ganger under Bielsa, men til og med der møtte man på de utfordringene man så i går.

* Men et godt poeng er det offensive kontra fjoråret.

Starten i fjor bar preg at vi hang med vedr det fysiske, men det tok lang tid før vi fikk stablet sammen det offensive arsenalet.
Så sånn sett ligger vi relativt godt foran fjoråret.

Var dette kun uflaks eller et bilde av Leeds denne sesongen.?

Vi mangler kliniske avsluttere når sjanser oppstår. Gode spillere scorer i stedet for å skyte i stolpen. Men tre mål bør være nok til seier og godkjent.
To av målene kom på kontring: straffen og Gnonto. Vi har problemer i posession.

Forsvaret var ikke patent når de ble litt presset. Strukturen i forsvaret. Portsmouth fikk svært godt betalt men svakheter ble avslørt. Luke bort personlige feil? Det ble snakket om i hele fjor men det forsvant ikke. Dette tror jeg fortsetter.

Ny test nå mot WBA borte. Og så Sheff W borte.

Selv om det er tidlig i sesong så vil den fortelle oss mye.
WBA kampen hjemme på denne tiden i fjor synes jeg gav oss indikasjon på at Leeds hadde ingrediensene til å konkurrere med de beste i denne div. Da ledet av Dan James - i vente på hvem av "stjernene" som ble med videre.
Et relativt sterkt CC lag. Om de er rundt PO til våren så blir vel ingen overrasket.
Veldig gøy med Heggem - ikke minst Maja om han kan finne tilbake til seg selv. Så kan både Mowatt og Swift utnytte en sårbar struktur som fortsatt trenger tid.
Var virkelig en tøff kamp for oss borte i fjor der relasjonen Ampadu/Gruev ikke fikk det til å fungere og det ble delt ut kyllingvinger både høyre og venstre til våre mer talentfulle offensive spillere.
God gjennomføring og poeng her vil være sterkt.
Det er deilig at CC er tilbake igjen.

Asbjørn

Denne er jo interessant. Bare 47:41 minutter effektiv spilletid - er vel så vant til dte at jeg reagerte ikke SPESIELT underveis selv om man jo la merke til det mot slutten...

⏱️Breakdown of the stoppages of play between Leeds v Portsmouth (+ totals):

Goal Kicks: 00:53-05:00 (4-9)
Free-Kicks: 08:43-11:07 (19-21)
Throw-Ins: 05:05-07:11 (26-22)
Corners: 05:54-00:00 (12-0)
Other: 04:35-03:57

Ball In-Play: 47:41
Total Match: 101:11
Stoppages: 122

https://x.com/LUFCDATA/status/1822936371020824916

Fra twittertråden:
No intention of using this as an excuse for the Saturday's result, but I think it provides some valuable additional context.

I'll be paying closer attention to this throughout the season as opponents look to take the sting out of the game and stifle fluidity when facing Leeds.

Videre trooor han at spilletiden inkluderer tiden keeper har ballen i hånden :o
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Sydhagen

Argument for å innføre feks 60 min effektiv spilletid på kampene?

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."