Skrevet av Emne: Wise i gang med planlegging  (Lest 2855 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Wise i gang med planlegging
« på: Mai 08, 2007, 18:33:21 »
http://www.leedstoday.net/leeds-united-news?articleid=2859487

Wise møter spillerne for å summere opp før neste sesong hvem han har igjen av årets stall. Deretter vil han sette opp ønskeliste, samt ha samtaler med Bates! Ser ut til at vi har samme ledelsen videre ja.
Yeboahs vitne

Dennis

Re: Wise i gang med planlegging
« Svar #1 på: Mai 08, 2007, 18:46:10 »
Det kommer jo selvsagt helt ann på hva Bates planlegger. Han går vel ikke ut og sier "Jeg ønsker å selge Leeds United!" Han tar seg tid, legger planer for neste sesongen, snakker varmt om økonomien osv og vips! så stiger verdien på klubben med noen millioner pund.

Det kan selvsagt også hende han ønsker å bli, men jeg er sikker på at han selger seg ut dersom han får et godt bud og da sitter nok også Wise ganske usikkert ja. Og dersom vi skal bytte manager, mener jeg i sommer er riktig tid, ettersom også vi får en slags ufrivillig clear-out av stallen også i samme periode.

- Dennis
Marching on together!

flynn

Re: Wise i gang med planlegging
« Svar #2 på: Mai 08, 2007, 18:49:29 »
Det er i alle fall viktig at planleggingen starter! Her må forutsetningene for neste års satsing på bordet fortere enn svint, slik at den sportslige ledelsen og spillere vet hva som gjelder. Det eneste som kan friste brukbare fotballspillere til å spille for Leeds neste år må være at de føler tiltro til det opplegget som presenteres, og får lyst til å ta del i gjenreisningen av klubben. Med forsatt kaos utover sommeren forsvinner nok alle som får sjansen til det, og nyrekruttering av spillere begrenses til en og annen klubbløs lykkejeger i starten av August.

flynn

Budda

Re: Wise i gang med planlegging
« Svar #3 på: Mai 08, 2007, 18:51:09 »
Denne sommeren kommer til å bli utrolig spennende. Frykter at vi blir sittende med Bates og Wise til høsten også. Får bare håpe at vi greier å beholde en del spillere slik at vi ikke må begynne helt på skratch. Da kan turen opp ta lang tid. Hvorfor se på såpetv når du kan være Leeds supporter?
Endre

RoarG

Re: Wise i gang med planlegging
« Svar #4 på: Mai 08, 2007, 19:41:23 »
Så lenge vi ikke får signaler om annet må vi anta at dagens sportslige ledelse fortsetter. Wise/Poyet må snarest evaluere sesongen, avklare hvilke spillere som fortsetter, og evt. skaffe noen forsterkninger. Leeds har nå hatt 7 managere (inkl. Carver) siden 2002. Det må bli slutt på stadige regimeskifter på Elland Road. Skal Leeds unngå ytterligere fall i ligasystemet må den sportslige ledelsen sikres stabile arbeidsforhold. Synes at mange fans kan lære seg tålmodighet i stedet for å hoppe på "Spark managerern"-bandwagon. En forutsetning for at Wise skal gå er at vi har en etterfølger klar NÃ…, slik at denne kan begynne å planlegge. Hvis vi ser bort fra Blackwell har både Venabels, Reid, Gray og Carver tatt over mens sesongen var i gang eller like før den startet. Vi kan se hvordan det har gått.

Change is the constant that cannot be changed.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Re: Wise i gang med planlegging
« Svar #5 på: Mai 08, 2007, 20:23:06 »
quote:
Originally posted by flynn

Det er i alle fall viktig at planleggingen starter! Her må forutsetningene for neste års satsing på bordet fortere enn svint, slik at den sportslige ledelsen og spillere vet hva som gjelder. Det eneste som kan friste brukbare fotballspillere til å spille for Leeds neste år må være at de føler tiltro til det opplegget som presenteres, og får lyst til å ta del i gjenreisningen av klubben. Med forsatt kaos utover sommeren forsvinner nok alle som får sjansen til det, og nyrekruttering av spillere begrenses til en og annen klubbløs lykkejeger i starten av August.

flynn

Meget kloke ord!

Yeboahs vitne

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Re: Wise i gang med planlegging
« Svar #6 på: Mai 08, 2007, 20:25:13 »
quote:
Originally posted by RoarG

Så lenge vi ikke får signaler om annet må vi anta at dagens sportslige ledelse fortsetter. Wise/Poyet må snarest evaluere sesongen, avklare hvilke spillere som fortsetter, og evt. skaffe noen forsterkninger. Leeds har nå hatt 7 managere (inkl. Carver) siden 2002. Det må bli slutt på stadige regimeskifter på Elland Road. Skal Leeds unngå ytterligere fall i ligasystemet må den sportslige ledelsen sikres stabile arbeidsforhold. Synes at mange fans kan lære seg tålmodighet i stedet for å hoppe på "Spark managerern"-bandwagon. En forutsetning for at Wise skal gå er at vi har en etterfølger klar NÃ…, slik at denne kan begynne å planlegge. Hvis vi ser bort fra Blackwell har både Venabels, Reid, Gray og Carver tatt over mens sesongen var i gang eller like før den startet. Vi kan se hvordan det har gått.

Change is the constant that cannot be changed.



Ã… evaluere denne sesongen må være svært enkelt...rett og slett elendig taktisk og det nytter ikke bygge et lag av leiesoldater!
Yeboahs vitne

Jon R

Re: Wise i gang med planlegging
« Svar #7 på: Mai 09, 2007, 01:23:05 »
Quote fra en annen tråd:

 
quote:


Originally posted by berlin
Wise har antagelig en meget stor rettferdighetsforståelse/-oppfatning, som ikke trenger å være feil, men som gjør at han håndterer en sak f.eks denne Kelly-saken, på totalt feil måte.



Jeg har en annen teori: Wise betrakter verden i sort/ hvitt. Gråsoner eksisterer ikke. "Enten er du med meg, eller så er du imot meg." Nicholls hadde først en høy stjerne i Wise sine øyne, og ble ganske umiddelbart utnevnt til kaptein. Nå Nicholls så våget å utfordre Wise sin autoritet, ble fallet voldsomt. Nicholls ble brått en trussel, og måtte skyves ut i kulden. Det samme gjelder Gary Kelly: Når Kelly nektet å reforhandle kontrakten, ble han umiddelbart en fiende i Wise sine øyne. At kelly fortsatt kunne være en ressurs til tross for den avsindige lønna, passet ikke inn i sort/hvitt bildet til Wise. Manglende evne til å nyansere, blir ytterligere komplisert av at Wise har meget lav frustrasjonsterskel OG dårlig impulskontroll. En farlig kombinasjon, noe vi har sett resulatet av i svært mange sammenhenger. Noen kaller dette engasjement, jeg kaller det utagering uten tanke for evntuelle negative konsekvenser.

Hvorfor kommer jeg inn på dette nok en gang? Selvfølgelig fordi dette vil kunne skape store komplikasjoner ift den langsiktige planleggingen i klubben. Fordi hans væremåte ligger dypt forankret i personligheten hans, vil dette bli et evig tilbakevendende problem for oss. Det vi sårt trenger er en leder som kan stå frem som en god rollemodell og et godt eksempel. En leder som gjenspeiler noen viktige verdier som hele bedriften skal bygges på. Disse verdiene skal gjennomsyre kulturen i klubben, fra øverste leder til "saftblanderen" på gulvet. Jeg tror aldri at Wise vil kunne bli en slik leder, fordi han synes å mangle alle de grunnleggende egenskapene. Jeg har forlengst mistet alt håp for fyren. [V]

( denne teksten er i hovedsak bygget på tidligere innlegg på OEF fra O store Veteranen og ikke fullt O så store Jon R, der Wise sin personlighetsstruktur og konsekvensene den vil ha for Leeds United* har blitt satt under lupen).

* engelsk fotballklubb og tidligere storhet, også i europeisk sammenheng.

 

Jon R.
« Siste redigering: Mai 09, 2007, 04:55:09 av Jon R »
Jon R.

berlin

Re: Wise i gang med planlegging
« Svar #8 på: Mai 09, 2007, 01:37:14 »
Enig. Rett og slett, enig. Det blir spennende å se hvilke spillere vi sitter igjen med, og ordet spennende er ikke videre positiv ladet i denne sammenheng. Dessverre er ikke jeg ikke videre optimistisk. Her kan det nok forsvinne spillere, som ellers kunne tenke seg å fortsette i Leeds.[V]

veteranen

  • Gjest
Re: Wise i gang med planlegging
« Svar #9 på: Mai 09, 2007, 01:47:14 »
quote:
Originally posted by Jon R

 Manglende evne til å nyansere, blir ytterligere komplisert av at Wise har meget lav frustrasjonsterskel OG dårlig impulskontroll. En farlig kombinasjon, noe vi har sett resulatet av i svært mange sammenhenger. Noen kaller dette engasjement, jeg kaller det utagering uten tanke for evntuelle negative konsekvenser.

Hvorfor kommer jeg inn på dette nok en gang? Selvfølgelig fordi dette vil kunne skape store komplikasjoner ift den langsiktige planleggingen i klubben. Fordi hans væremåte ligger dypt forankret i personligheten hans, vil dette bli et evig tilbakevendende problem for oss. Det vi sårt trenger er en leder som kan stå frem som en god rollemodell og et godt eksempel. En leder som gjenspeiler noen viktige verdier som hele bedriften skal bygges på. Disse verdiene skal gjennomsyre kulturen i klubben, fra øverste leder til "saftblanderen" på gulvet. Jeg tror aldri at Wise vil kunne bli en slik leder, fordi han synes å mangle alle de grunnleggende egenskapene. Jeg har forlengst mistet alt håp for fyren. [V]
Jon R[/b].




Veldig enig, Jon. Faktisk som om jeg skulle sagt det selv.
Eller for å være ubeskjeden og helt ærlig: Faktisk som jeg har sagt det selv - fra dag èn! [:)]

Disse manglende fornuft-egenskapene hos Wise, blir i vårt tilfelle ytterligere forverret ved at vår virkelige sjef, Ken Bates, er preget av mye av det samme. Dermed blir elendigheten forsterket.

Det som skjer i Leeds denne sommeren, blir helt avgjørende for mitt videre engasjement. Hvis Bates fremdeles eier klubben når neste sesong starter, blir jeg nødt til å legge Leeds på "is". Jeg orker snart ikke mer av dette idiotiet.
« Siste redigering: Mai 09, 2007, 02:12:41 av veteranen »

abbe

  • Gjest
Re: Wise i gang med planlegging
« Svar #10 på: Mai 09, 2007, 02:02:21 »
Man får nesten håpe at ev. nye eiere ikke sparker Wise. Alle manager bytter de siste 5 årene eller så har resultert i en manager som var dårligere enn den forrige. Fortsetter dette er det like før jeg er en aktuell kandidat!

Sydhagen

Re: Wise i gang med planlegging
« Svar #11 på: Mai 09, 2007, 02:19:42 »
quote:

Det som skjer i Leeds denne sommeren, blir helt avgjørende for mitt videre engasjement. Hvis Bates fremdeles eier klubben når neste sesong starter, blir jeg nødt til å legge Leeds på "is". Jeg orker snart ikke mer av dette idiotiet.



Min lidenskap for Leeds kommer ALDRI til å forsvinne!!
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

HåvardK

Re: Wise i gang med planlegging
« Svar #12 på: Mai 09, 2007, 03:52:22 »
quote:
Originally posted by veteranen
Det som skjer i Leeds denne sommeren, blir helt avgjørende for mitt videre engasjement. Hvis Bates fremdeles eier klubben når neste sesong starter, blir jeg nødt til å legge Leeds på "is". Jeg orker snart ikke mer av dette idiotiet.


Ser at den relative optimismen som du de siste dagene har bragt til torgs har snudd, vet. Skyldes dette den omtalte Kelly-episoden, utviklingen ifht administrasjonssaken eller en kombinasjon? Selv håper jeg fortsatt på at det kan ligge an til nye eiere med såpass gangsyn at de også skifter den sportslige ledelsen. Selv om dette kan komme såpass sent at det vil være vanskelig å få stablet på bena en brukbar stall foran neste sesong.

Alternativet prøver jeg å ikke tenke på.

veteranen

  • Gjest
Re: Wise i gang med planlegging
« Svar #13 på: Mai 09, 2007, 04:19:20 »
quote:
Originally posted by HåvardK

Sitat

Ser at den relative optimismen som du de siste dagene har bragt til torgs har snudd, vet. Skyldes dette den omtalte Kelly-episoden, utviklingen ifht administrasjonssaken eller en kombinasjon? Selv håper jeg fortsatt på at det kan ligge an til nye eiere med såpass gangsyn at de også skifter den sportslige ledelsen. Selv om dette kan komme såpass sent at det vil være vanskelig å få stablet på bena en brukbar stall foran neste sesong.

Alternativet prøver jeg å ikke tenke på.



Neida, jeg har ikke gitt opp enda! [:)]
Men hvis Bates vinner kampen om klubben den nærmeste tiden, så er jeg redd for at han blir sittende lenge - med alt det medfører.

Blir vi kvitt Bates, så forsvinner også Wise rimelig kjapt.

Denne sommeren blir utrolig avgjørende!


Robert H.

Re: Wise i gang med planlegging
« Svar #14 på: Mai 09, 2007, 04:24:09 »
Synes hele tråden er absurd. Ã… i det hele tatt tiltenke Dennis Wise noe så mentalt høytravende som ordet "planlegging" gjør at jeg rett og slett faller av lasset...

veteranen

  • Gjest
Re: Wise i gang med planlegging
« Svar #15 på: Mai 09, 2007, 04:40:49 »
quote:
Originally posted by Robert H.

Synes hele tråden er absurd. Ã… i det hele tatt tiltenke Dennis Wise noe så mentalt høytravende som ordet "planlegging" gjør at jeg rett og slett faller av lasset...


Begynt å bli litt skarp i kantene i det siste, Robert..? [8)]

Er det ikke meningen at du skal være en sånn godslig- "Jajaja..det går nok bra, skal dere se.."-type..? [:)]

auren

Re: Wise i gang med planlegging
« Svar #16 på: Mai 09, 2007, 04:45:06 »
quote:
Originally posted by Robert H.

Synes hele tråden er absurd. Ã… i det hele tatt tiltenke Dennis Wise noe så mentalt høytravende som ordet "planlegging" gjør at jeg rett og slett faller av lasset...



[:D][:D][:D]

auren

Leeds
Till
I
Die!
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Jon R

Re: Wise i gang med planlegging
« Svar #17 på: Mai 09, 2007, 05:01:43 »
quote:

Veldig enig, Jon. Faktisk som om jeg skulle sagt det selv.
Eller for å være ubeskjeden og helt ærlig: Faktisk som jeg har sagt det selv - fra dag èn! [:)]


Du må lese innlegget mitt en gang til, denne gangen "mellom linjene", vettis! [:D]

 
quote:
Det som skjer i Leeds denne sommeren, blir helt avgjørende for mitt videre engasjement. Hvis Bates fremdeles eier klubben når neste sesong starter, blir jeg nødt til å legge Leeds på "is". Jeg orker snart ikke mer av dette idiotiet.


Heller ikke denne gangen har jeg tro på at du vil gjøre helt alvor av dette, veteran-Asbjørn. Rett nok forsvant du en periode etter den siste "trusselen", men så kjente den gamle sirkushesten lukten av sagmugg. Jeg tror rett og slett ikke på at man uten videre kan "bestemme" sitt engasjement, heller ikke du. [:)]


Jon R.
Jon R.

veteranen

  • Gjest
Re: Wise i gang med planlegging
« Svar #18 på: Mai 09, 2007, 05:06:07 »
quote:
Originally posted by Jon R
( denne teksten er i hovedsak bygget på tidligere innlegg på OEF fra O store Veteranen og ikke fullt O så store Jon R, der Wise sin personlighetsstruktur og konsekvensene den vil ha for Leeds United* har blitt satt under lupen).* engelsk fotballklubb og tidligere storhet, også i europeisk sammenheng.

 




Du er en kødd! En artig kødd! [:D]

Kato

Re: Wise i gang med planlegging
« Svar #19 på: Mai 09, 2007, 05:19:36 »
Vi er  på dette feltet egentlig i en tap-tap situasjon.

1. Wise planlegger neste sesong og fortsetter som manager. Grøss og gru.

2. Wise planlegger og sent på sommeren kommer ny manager inn. Da blir det vanskelig å bygge et slagkraftig mannskap som flere er inne på. er vel bare 3-sorterings lykkejegere igjen da.

Men skal man velge mellom disse to, er ikke det vanskelig.

Målet må være ny manager så raskt det lar seg gjøre.
 

veteranen

  • Gjest
Re: Wise i gang med planlegging
« Svar #20 på: Mai 09, 2007, 05:24:39 »
quote:
Originally posted by Jon R

Sitat
Heller ikke denne gangen har jeg tro på at du vil gjøre helt alvor av dette, veteran-Asbjørn. Rett nok forsvant du en periode etter den siste "trusselen", men så kjente den gamle sirkushesten lukten av sagmugg. Jeg tror rett og slett ikke på at man uten videre kan "bestemme" sitt engasjement, heller ikke du. [:)]

Jon R.



Det er godt mulig du får rett...

Men jeg savner følelsen av velfundert optimisme. Når vi tidligere har vært i gjennom tunge tider, så har jeg alltid sett håp. Dette synes jeg er veldig vanskelig å få til når Bates og Wise styrer klubben - jeg har enkelt og greit ikke tro på det som de to representer og står for!

Det håpet som jeg nå klamrer meg til, er at det muligens blir positive endringer i ledelsen av klubben i løpet av sommeren....

Ferre

Re: Wise i gang med planlegging
« Svar #21 på: Mai 09, 2007, 05:52:41 »
quote:
Originally posted by kato

Vi er  på dette feltet egentlig i en tap-tap situasjon.

1. Wise planlegger neste sesong og fortsetter som manager. Grøss og gru.

2. Wise planlegger og sent på sommeren kommer ny manager inn. Da blir det vanskelig å bygge et slagkraftig mannskap som flere er inne på. er vel bare 3-sorterings lykkejegere igjen da.

Men skal man velge mellom disse to, er ikke det vanskelig.

Målet må være ny manager så raskt det lar seg gjøre.


Må si meg enig der. Derfor blir utfallet av møtet med kreditorene senere denne måneden veldig avgjørende - blir Bates, blir Wise. Får vi nye eiere forsvinner forhåpentligvis Wise også.

-WE'LL BE BACK-

AndyMathie

Re: Wise i gang med planlegging
« Svar #22 på: Mai 09, 2007, 07:45:28 »
Ja nå har de berømte konsortiumene gode sjanser til å putte pengan der kjeften er så kommer vi ut av denne sommeren veldig positivt til sinns, både Jon R, Veteranen og til og med Eriksen i Grasbakken kommer til å bli i mye bedre humør.

We are Leeds and we are proud of it!
We are Leeds and we are proud of it!

pettern

Re: Wise i gang med planlegging
« Svar #23 på: Mai 09, 2007, 16:24:31 »
Er helt enig med dere. Regimet Bates/Wise betyr ulykke.Så enkelt er det faktisk!La oss sammen be til alle guder/avguder om at klubben blir solgt til et konsortium bestående av folk med Leedshjerter og mange mange pund i baken.
 

pedro

Re: Wise i gang med planlegging
« Svar #24 på: Mai 09, 2007, 16:44:08 »
Ikke umulig at vi får andre eiere og da også sikkert annen manager og forholde oss til. Vi får krysse alle lemmer[;)]http://www.teamtalk.com/football/story/0,16368,982_2114727,00.html
Leedsomaniac