Alternativer på ny trener!

Started by Runar, September 14, 2005, 18:48:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Svend Anders

Hei veteranen, takk for innspill.

Nå må det sies i forhold til de punktene jeg satt opp at jeg ikke nødvendigvis mener at de bør følges HVER gang vi skal ansette en ny sjef. Derimot snakker jeg om situasjonen akkurat nå.

Jeg mener de som klager på Blackwell - at han ikke er rett mann, ingenting å vise til, etc, bommer fullstendig dersom de samtidig mener vi bør hente inn managere fra lavere ligaer eller folk som Boothroyd. Ikke fordi jeg ikke tror de ville gjort en god jobb, men fordi jeg ikke tror de vil ta oss noe spesielt lenger enn Blackwell ( i alle fall ikke over kort tid, og de fleste her inne ser ut til å være meget utålmodige).

SAMTIDIG kommer da "dilemmaet" i forhold til å hente inn en "topp-manager" på kant med det faktum at vi neppe klarer å lokke til oss en slik en, i alle fall i dagens situasjon.

Personlig mener jeg jo at Blackwell KAN være rett mann - det får han de neste månedene til å bevise/motbevise.

Svend

PS!  forhold til hva en "ung" manager er... alt er relativt! :-)

Svends Blogg - http://blogg.svendanders.com
Følges på:
www.twitter.com/svendleeds
www.twitter.com/svendanders

veteranen

Jeg synes også at Blackwell har gjort en bra jobb og at mye kritikken mot han er , til tider, både urettferdig og lite gjennomtenkt.

Tror faktisk Blackwell kan bli en god manager. "Problemet" mitt er imidlertid at jeg er overbevist om at Boothroyd blir stor!

Hvordan kan jeg så vite dette? Vel, la meg si det sånn: noen av oss er, på noen områder, forut for vår tid... Sånn er det bare! [:D]

Milou

Eg begynner å bli ganske lei av at det dukkar opp ein ny tråd nesten kvar dag med det samme temaet. Kva med å gjera denne tråden til "Sticky" så kan dei som er misnøgd med Blackwell få ytre sin frustrasjon her når dei føler for det ...

veteranen

Dette, Milou , er vel en av de få lengre trådene der man har klart å holde seg til det opprinnelige teamaet (bortsett fra en liten astrologisk digresjon [:)]).

Skylden for denne tråden får jeg ta, da jeg i en annen tråd etterlyste manager-alternativer fra de fremste Blackwell kritikkerne.

Runar tok meg på ordet og presenterte fire alternativer. Tre som han har tenkt ut selv, pluss en som han har lånt av meg (Boothroyd)![8D]

Hvis du har lest gjennom alle innleggene, så vil du også se at dette ikke er noen typisk "ut med Blackwell"-tråd. Nei, dette er da absolutt en av de bedre trådene! Men annet er vel ikke å vente når man ser at oppegående, velartikulerte personligheter som Asbjørn, Kato, Robert h., Sven A... og andre, har vært innom på et tastende besøk!

Rett og slett en kremtråd, når jeg tenker meg om! [8D][8D][8D]

Robert H.

Enig med veteranen i at dette antakeligvis er en av de mest konstruktive Blackwell-tråder vi har hatt på forumet. Hele poenget med et forum som OEF er jo nettopp frisk meningsutveksling mellom oss dedikerte LUSCOS-medlemmer. Hva er da mer naturlig enn gjentatte diskusjoner rundt klubbens mest sentrale ansatte (Kevin Blackwell) sitt gjøren og laden?

Også enig i at det har vært endel "spark Blackwell" tråder på forumet, men denne glimrende tråden går ett skritt videre ettersom vi her diskuterer (mer eller mindre) aktuelle alternativer til Blackwell. Hva angår astrologiske avsporinger så hører dette også selvsagt hjemme i vårt avholdte forum...

Karl Hot Shot

Jeg vil gjøre to tilføyelser til Runars gode liste på ny manager:

5) Gary Johnson, Yeovils manager. Har tatt klubben opp fra non-league til League One på kort tid. Johnson har gått læretida si i en mindre klubb, og han har bevist at han vet hvordan et lag skal komponeres.

6) Dave Penney, Doncasters manager. Mye av det samme kan skrives om Penney, som jeg skrev om Johnson. Penney trenger heller ikke å flytte så langt, om Bates skulle være oppmerksom på fyren.

Feilen med Blackwell er at han nå driver med læretida si. Han kan sikkert få mer snøring etter hvert, men hittil har det vært semre saker. Han burde fortsatt bare vært trener. Så med tid og stunder kunne han tatt over en klubb i League Two og prøvd seg der.

h.b

Hvis Bates bytter ut Blackwell, så blir det med en markant manager. De som har tatt klubbene fra lavere divisjoner tilhører ikke den kategorien

Karl Hot Shot

Jeg tror du har rett, hb, det blir nok fort en svært meritert utlending, som har slitt i det siste, og som trenger en ny utfordring på tampen av yrkeskarrieren. Det kan for så vidt være like greit, selv om jeg personlig ville likt at det ble en brite.

Runar

Poenget er at det er vanskelig å finne en manager man kan si med ganske stor sikkerhet kommer det til ha bedre resultater enn KB! Forslagene fra de lavere divisjoner er i beste fall skudd i blinde fra vår plass her i Norge!

Men bare fordi det er vanskelig, betyr ikke det at det ikke finnes noen som er bedre egne til å lede Leeds (og som er realistisk å få tak i)!

Dette er antakelig en av de mer konstruktive trådene vi har hatt her inne! Jeg er en Blackwell kritiker, men ikke en som mener at han må sparkes (i hvertfall ikke ennå [;)] )! Jeg liker å tro at jeg hadde vært analytisk og kritisk uansett hvem som styrte Leeds! Det har med å gjøre at jeg selv er fotballtrener, og dermed har en helt naturlig interesse for fotballtreneryrke! Som uansett hva noen sier er basert på subjektive meninger!

Når det gjelder Chalton manageren, så er han antakelig umulig å få tak i for Leeds. Men husk at alle de "store" klubbene har sine managere og de sitter meget trygt. Newcastle United er eneste "storklubb" som trenger en ny manager! Han har antakelig tatt Chalton så langt som det omtrent er mulig, litt sånn som K.T. Eggen med Moss! Det naturlige å tro er at han vil søke nye utfordringer for å kunne hevde seg helt i toppen - dette er min vurdering av Alan C. Om Leeds er den klubben som kunne fristet han vekk fra Chalton får vi antakelig aldri svar på, men det betyr ikke at det ikke kunne ha skjedd!

Runar

Dra opp denne 1 år gamle tråden :-) kjør på!

4ever arcticwhite

Satt og leste begynnelsen av tråden og var så fornøyd... Helt til jeg stusset over at Boothroyd bare hadde hatt 8 kamper med Watford, og at det var litt tidlig. Datoen stemte jo sånn høvelig, men så oppdaget jeg årstallet...

Sent nå. Sove nå....

- The future's so white, I've got to wear shades [8D]
The future's so White I've got to wear shades 8)

Andy

INN MED EN STERKERE LEDER!!! Vi mangker jo fulstendig styring på vårt kjære leeds.

ragnar

Er ikke helt enig med de som mener vi må ha en proven manager. Erfaring ja, men det viktigste er å få inn en manager som kan motivere spillerene til å yte 110% og det å blø for laget. Skal en først bytte, må dette vektlegges. Selvfølgeligt gjerne med litt taktisk kunnskap og da.

Jeg føler at det er dette som mangler i dagens Leedslag. Evnen til å kjempe som løver og det å vise at du VIL vinne. I de kampene jeg har sett, syntes jeg det har manglet litt entusiasme og vilje til å vinne. Det å bli så negativ som å forsvare seg til seier, fører ikke til noe bra. Ermene må brettes opp og det må kjempes om hver ball.

Uannsett så tror jeg Blackwell lever på lånt tid om ikke resultatene begynner å bedre seg ganske kjapt.

*Champions of CCC 06/07*
*In El Loco we trust!*