Alternativer på ny trener!

Started by Runar, September 14, 2005, 18:48:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Runar

Jeg leser at man etterlyser alternativer på ny trener fra de som ønsker Kevin Blackwell ut porten på ER!

Det er vanskelig å sitte hjemme i norge å definere hva som skal være kriterier for at noen skal få lov til å trene Leeds United! Lite vet vi om hvilken strategi som blir ført på styrerommet i forhold til hvor klubben vil hen!

Jeg har derfor tatt men bryet å utarbeide en liste over navn som burde kunne føre Leeds framover.

1. Kjetil Rekdal - Leedsfan! Vist seg som en dyktig trener, har fått muligheten til å "trene" seg i norge! Har et bredt kontaktnettverk i Europa! Har desverre ingen spiller erfaring fra England!

2. Andy Boothroyd - Leker seg i Watford, uvisst hva han står for og hvilket nivå han holder, men ser ut som en spennende type.

3. Alan Curbishley - antakelig usannsynlig, pga av Chaltons gode sesong åpning, men er trolig trøtt av å kjempe for et lag som aldri kan nå toppen. Leeds har mer ressurere og her kan han få utrettet mer, en kjempe manager som har vist at fotballresultater ikke bare kommer gjennom store ressurer! Men gjennom godt lederskap!

4. Peter Taylor - tidligere england manager, med suksess i Hull. Vært kjent for bra ungdomsatsning. En av få som ønsket Bow og Woody på landslaget også den den som gav Ferdinand tillit for england

veteranen

Ser du skriver at det er usikkert hva Boothroyd står for. Vel, det virker klart at han står for gode resultater!

Da Aidan Boothroyd overtok Watford i vår, var laget en dumpekandidat. Han fikk klubben på trygg grunn og har på kort tid gjort Watford til et topplag - imponerende!

Det "værste" av alt er jo at han til dels har gjort det med spillere som vi, av en eller annen grunn, ikke hadde bruk for. Vi har den siste tiden tatt oss råd til å bruke 2 mill pund på to spisser som ikke vil være naturlige førstevalg, mens Boothroyd hentet Marlon King for en smultring og har gjort han til goalgetter (7 ligamål). Teft og godt lederskap, kaller vi sånt for!

Blackwell hentet jo Boothroyd til Leeds fordi han var regnet som et stort trenertalent. Nå har han også vist at han kan sette sammen et lag ved hjelp av begrensede midler og få gode resultater.

Det er bare et tidspørsmål før en større klubb enn Watford henter Boothroyd. Jeg tipper at denne klubben heter Leeds United! [:)]

Robert H.

Enig i at Boothroyd virker lovende, men å være helt overbevist om at han riktig mann for Leeds etter å ha hatt suksess med Watford i åtte - 8 - kamper virker litt prematurt synes nå jeg.

Curbishley blir nevnt som neste England-manager. Da blir det rent dagdrømmeri (ikke noe i veien med det) å tro at han er villig til å overta Leeds.

Har derimot stor tro på Kjetil Rekdal og Peter Taylor er en erfaren, respektert og god trener.

Kato

Her kommer den voldsomt kortsiktige tankegangen til syne igjen. Boothroyd kan være en bra mann, men det går da ikke an å hause han i taket etter så kort tid i Watford. Du går da ikke fra ¨å være trener til å bli genierklært manager på 3-4 måneder. Boothroyd trenger minst denne sesongen i Watford på å vise hva han er bygd av.

De som prater om Curbishley har ennå ikke landet etter at vi levde drømmen. Vi er i CCC til dere som ikke har våknet ennå.

veteranen

Jeg er ofte enig med deg, Kato, i din kritikk av de som alltid er negativ til det som foregår i klubben, men samtidig føler jeg at du noen ganger havner i motsatt grøftekant, ved at du ofte fremstår som litt overpositiv. Ja, noen ganger med hodet i sanden, om jeg kan få lov til å være litt skarp. [:)]

Det er selvfølgelig litt tidlig å fastslå at Boothroyd blir en stor manager ( i mitt tilfelle går det vel litt på en magefølelse; intuisjon, så derfor slår jeg det fast her og nå: Boothroyd blir en gigant![8D]), men det er en kjensgjerning at spillere som floppet hos oss, har blomstret under Boothroyds ledelse.

Til slutt et spørsmål til deg Kato: Er du enig i at det virker noe råflott av Blackwell å bruke 2 mill pund på to spisser som ikke vil være naturlige førstevalg (Blake og Cresswell), samtidig som han har gjort fint lite for styrke den sentrale midtbanen (der er vi jo i realiteten svekket i forhold til sist sesong!), eller styrke et noe shaky midtforsvar?

Kato

1. Syns det er bra jeg blir oppfattet å være i den motsatte grøftekanten. Det trengs noen motpoler til de som ofte dominerer debattene her inne (Dominerer ihvertfall i antall innlegg). Og de er ensidig negative.

2. Det er forhastet å si at de har blomstret under Boothyroyd. Sesongen er knapt begynt. Tror flere av disse fort blir slik Danny Pugh var for oss i fjor. Scora seks mål på rappen, og vips borte var han. I mine øyne en spiller som IKKE er god nok.

3. Jeg syns kanskje det hadde vært nok å kjøpe en av dem. Tror Cresswell ble kjøpt fordi Blackwell liker spilleren, og ikke ville gå glipp av han når han plutselig var tilgjengelig.

4. Vi vet jo ikke hva som foregår på styrerommet, men jeg tror kanskje Blackwell har blitt litt "lurt" når det gjelder Bakke. Ut fra kampprogrammet i vår skulle Bakke bort. Hvorfor ble han da brukt i sommer? Jo for å gjøre ham salgbar. I midten av august tipper jeg Blackwell ikke hadde noen intensjoner om å kvitte seg med Bakke. Tror ikke Bates/Blackwell trodde noen ville ha han. Når så Villa kom på banen rett før deadline, valgte de å kvitte seg med kostnaden foran det å ha spilleren. Det ga ingen mulighet til å kjøpe nytt. I etterkant burde vi hatt en sentral på plass før Bakke gikk. Millionen brukt på Blake burde da vært brukt sentralt.

5. Midtstopperproblemet vårt tror jeg ligger i at Blackwell føler Kilgallon ikke er god nok. Bruken av Gregan bak går på at Killa ikke er god nok. Tror stopper og sentral kommer inn i januar.

Skal sies at dette er synsing fra min side.

Einar

Vi kan jo alltids håpe at du har rett når det gjelder pkt 5, kato. Midtbane har ikke eksistert siden Vegetables busset Dacourt ut av landet.
Og denne spissansamlingen har vel kanskje ikke altfor mye for seg.

Jeg er enig i at det er vel tidlig å rope om manageravgang. Det VAR tross alt positivt den rundspillingen gutta hadde av Brighton, og også 2. omgangen mot Sheff. W var av det positive slaget så vidt jeg forstår.
Skuffende resultat selvsagt, men kanskje ikke overraskende, ettersom det er så typisk Leeds å tape slike kamper.

Forhåpentligvis stabliserer resultatene, og spillet forøvrig, seg på et høyere nivå etterhvert som det berømte snøfallet nærmer seg. Det er absolutt nødvendig hvis vi skal være i opprykksdiskusjon!

veteranen

Et konstruktivt og bra innlegg, Kato.

Du nevner Pugh, og det er et interessant eksempel. Han var virkelig god i fjor høst, men så sluknet han... Hvorfor ? Det er et spørsmål som både vi, Blackwell og Bates bør stille oss.

Vi kan også ta en man som Jeramaine Wright. I flere år var han en de beste og mest kreative spillerene i denne divisjonen - i Leeds har han vært en total fiasko! Hvorfor?

Og hvis vi er helt ærlig når det gjelder Gregan - har han egentlig svart til forventningene (det virket jo som det var alfa & omega for Blackwell å få tak i den mannen) ?

Jeg stiller med andre ord spørsmål ved Blackwells evne til å få det beste ut av spillerene. Og jeg er ikke overbevist...

McMidjo

Jeg må si at disse stadig tilbakevendende 'Spark Blackwell'-debattene er det mest underholdende jeg leser på Luscos, og noen av dere hadde sikkert hatt mye moro med PC-spill som 'Fantasy Manager' etc [:)]

Jeg ville ikke byttet ut Blackwell verken m Reka, Boothroyd (sprekt og interessant forslag), Curbishley, Taylor, Wise - eller for den del Mourinho.

Fyren må jo få tid til å vise hva han duger til over en tidsperiode -og med en spillertropp han selv har satt sammen!!

Skjønner dere er utålmodige, men hvor mange eksempler finner dere på at et managerbytte har gitt en positiv effekt innenfor en og samme sesong?? Er det ikke slik at langvarig suksess bygger en gjennom kontinuitet - både hva gjelder manager, spillerstall og spillesystem. Sist gang vi hadde noe som liknet på kontinuitet var under O'Leary - før Ridsdale begynte å 'drømme' og O'Leary begynte å skrive bøker.

Ã... bytte manager nå ville være fullstendig meningsløst etter mitt syn, og innebære en ny sesong med store endringer (nye spillere, ny trenerstab, nytt spillemønster - slike ting som gjerne følger med en ny manager) - etterfulgt av en ny konsolideringsfase. Uansett manager ville vi fra tid til annen tape for det vi oppfatter som 'underdogs' (i likhet med alle de andre topplagene både i The Premierhip og The Championship).

Folkens - vi er sju kamper inn i sesongen, og ligger omtrent likt med alle de andre opprykksfavorittene!

So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

veteranen

Sjekka nettopp fødselsdatoen til "min" mann Boothroyd. Og hva ser jeg? Jo, mannen har jo bursdag på samme dag som meg - 8/2! Riktig nok er han noen år yngre, men pytt,pytt! [:)]

Nå er ikke lenger Boothroyd bare ung, talentfull og dyktig i mine øyne - nei, mannen er nok etter all sannsynlighet genial! [8D]

ForeverLeeds

Stakkar mann da.. ;)

glory glory Leeds United

Asbjørn

quote:
Originally posted by ForeverLeeds

Stakkar mann da.. ;)

glory glory Leeds United

Jeg måtte ta telling etter Sh Wed-tapet...  Ã‰n ting var tapet, ille nok. Men så å forholde seg til alle de forventede "spark Blackwell"-innleggene som ville komme. Jeg har periodevis klart å lese meg gjennom de, men akk, det var alt jeg orket... [|)][|)][|)]

Men for all del, der skal jo sytes og klages etter et tap. Naturlig det. Men finnes det ikke noen andre løsninger enn å spaorke manageren??????????????????

For å ta et tilbakeblikk?
Hjelpte det å sparke Brian Clough etter 44 dager?
Nope. Han ville nok tatt en Bremner om han hadde fortsatt, skiftet ut rubbel og bit av spillere. Men kanskje hadde Leeds blitt 80-årenes Forest om han hadde fått fortsette...
Feilen mht Cloughie var nok  det å i det hele tatt ansette ham... [:o)]

Hjelpte det å sparke Jimmy Adamson i 1980?
Nope, i alle fall ikke så lenge vi erstattet ham med Allan Clarke...

Hjelpte det å sparke Eddie Gray i 1985?
Nei, i alle fall ikke om det ikke var meningen å bli kvitt alt som var av talent i klubben i alle fall...

Hjelpte det å sparke DOL?
Nei, der også taler nok historien sitt tydelige språk... og så jeg da som nå trodde/håpte at vi ville få en manager som ville få ut potensialet i Leary Likely Lads... [^]

Hjelpte det å sparke Peter Reid?
Jaaada, Gray hadde jo skikkelig suksess - også i sin 2. periode...

Hvorfor i all verden skulle det nå være lurt å sparke en manager sånn plutselig??? Slik altså Leeds har hatt gjentakende suksess med opp gjennom recent history...

Kanskje vi skulle gjort som Leedsstyret i 1961-62 da vi først i siste kamp unngikk nedrykk til 3.divisjon, la være å sparke manageren vår... Det var nok mangel på penger som reddet oss fra å sparke Revie da. Kanskje kan vi håpe på det samme igjen? (nnei, jeg håper da ikke det...).

Ikke det at jeg er spesielt trygg på at KB den eldre beholder sin mann. Hittil har han beroliget meg med det som virker som fotballmessig tankegang. Men er jeg trygg på at det vil vedvare slik for alltid? NOPE, er nok ikke det nei...

Every moment of existence seems like some dirty trick
Happiness can come suddenly and leave just as quick
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Runar

Nå sier jeg ikke at Leeds skal sparke Blackwell,m men Asbjørn om det aldri lønner seg å sparke manager hvorfor gjør man det da! Hva med sparkingen av TV lønnet ikke den seg? Vi holdt plassen gjorde vi ikke? Bedret ikke resultatene seg under Gray også??

Jeg tror ikke det bare er å sparke KB så blir alt bra i Leeds, men folk ba om alternativer og det var det jeg gav. Må neste stille spørsmålstegn til enkelte når det sier at de ikke ville byttet ut Blackwell med noen, Og ihvertfall når "Leedsfan" går rundt å mener at er vært lagutakk er korekt og at manageryrke ikke består av subjektive vurderinger. Om Blackie er rett mann for Leeds eller ei regner jeg med vi får svar på utover høsten! Akurat nå vises det for få kamper på TV for at jeg føler jeg kan bli altfor bombastisk i mine meninger!

Asbjørn

quote:
Originally posted by veteranen

Sjekka nettopp fødselsdatoen til "min" mann Boothroyd. Og hva ser jeg? Jo, mannen har jo bursdag på samme dag som meg - 8/2! Riktig nok er han noen år yngre, men pytt,pytt! [:)]

Nå er ikke lenger Boothroyd bare ung, talentfull og dyktig i mine øyne - nei, mannen er nok etter all sannsynlighet genial! [8D]

Ha. Min mann Carlton Palmer overgår deg nok der, Asbjørn! [8D]
Dessuten er han visst snart ledig på markedet Ifølge Mansfield Towns hjemmeside uttaleer manager Palmer at han vil bli i stolen tross tapet for Chester City [:)]
Carlton og jeg har nemlig samme fødselsdato.Og samme fødselsår.

Men det er nok bare én liten bøyg på hvorvidt my man Carlton blir Leedsmanager. Kvaliteten...

Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

quote:
Originally posted by Runar

Nå sier jeg ikke at Leeds skal sparke Blackwell,m men Asbjørn om det aldri lønner seg å sparke manager hvorfor gjør man det da!

Fordi det lønner seg av og til!
Men mht mine eksempler, når har det lønnet seg for Leeds???

Og mht Telly... jeg utelot ham fra eksemplene... men hvem kan si at vi ikke hadde beholdt plassen med TV ved roret ut sesongen??? (jojo, muuuulig vi hadde rykket ned et år tidligere med ham ved roret...). Og mht Eddie, jo ved juletider trodde jeg virkelig det hadde snudd. Men hadde det det...

Tell me  Tell me

Dylan

veteranen

Det lønnet seg absolutt å sparke Bremner og erstatte han med Wilkinson. Og vi må vel også kunne si at det lønnet seg å sparke samme Wilkinson, åtte år senere, for så å erstatte han med Graham.

Vi kan også snu på det: ville det lønnet seg å ikke sparke Adamson, Clarke, og Bremner..? Tror ikke det.

Jeg er enig i klubber og ikke minst supportere (!) har en tendens til å bli for utålmodige og tar ofte en forhastet beslutning om sparke treneren. Men en kan også gå i motsatt felle, ved å unngå å ta en ubehagelig, men nødvendig avgjørelse.

Når det gjelder Blackwell så tilhører ikke jeg de som mener han bør sparkes nå, men jeg mener heller ikke at hans kontrakt bør forlenges på dette stadiet.

Regner med at Bates foretar en kontinuerlig evaluering av hans arbeide - og hans mening er vel den eneste som betyr noe, når alt kommer til alt... [:)]

veteranen

quote:
Originally posted by asbjørn

quote:
Originally posted by veteranen

Ha. Min mann Carlton Palmer overgår deg nok der, Asbjørn! [8D]
Dessuten er han visst snart ledig på markedet Ifølge Mansfield Towns hjemmeside uttaleer manager Palmer at han vil bli i stolen tross tapet for Chester City [:)]
Carlton og jeg har nemlig samme fødselsdato.Og samme fødselsår.

Men det er nok bare én liten bøyg på hvorvidt my man Carlton blir Leedsmanager. Kvaliteten...

Jasså Asbjørn! Så du, Carlton og min bedre halvdel er altså født 5/12! [:)]
Skytten er et veldig markert Leeds-tegn. Både Blackwell og Bates er skytter. Det samme er Lorimer, Batty, Jordan og Chapman. Og la oss selvsagt ikke glemme vår alles kjære Billy Bremner!

Skyttene er forøvrig kjent for å være joviale, entusiastiske og uredde mennesker, men de kan ofte ha en tendens til å snakke først.. og muligens tenke seg om etterpå! [:D]

Kato

Ut fra det siste du skriver bør det vel dermed være flere født i skytten her inne. :)

soumoh

quote:
Originally posted by asbjørn

quote:
Originally posted by ForeverLeeds

Stakkar mann da.. ;)

glory glory Leeds United

Jeg måtte ta telling etter Sh Wed-tapet...  Ã‰n ting var tapet, ille nok. Men så å forholde seg til alle de forventede "spark Blackwell"-innleggene som ville komme. Jeg har periodevis klart å lese meg gjennom de, men akk, det var alt jeg orket... [|)][|)][|)]

Men for all del, der skal jo sytes og klages etter et tap. Naturlig det. Men finnes det ikke noen andre løsninger enn å spaorke manageren??????????????????

For å ta et tilbakeblikk?
Hjelpte det å sparke Brian Clough etter 44 dager?
Nope. Han ville nok tatt en Bremner om han hadde fortsatt, skiftet ut rubbel og bit av spillere. Men kanskje hadde Leeds blitt 80-årenes Forest om han hadde fått fortsette...
Feilen mht Cloughie var nok  det å i det hele tatt ansette ham... [:o)]

Hjelpte det å sparke Jimmy Adamson i 1980?
Nope, i alle fall ikke så lenge vi erstattet ham med Allan Clarke...

Hjelpte det å sparke Eddie Gray i 1985?
Nei, i alle fall ikke om det ikke var meningen å bli kvitt alt som var av talent i klubben i alle fall...

Hjelpte det å sparke DOL?
Nei, der også taler nok historien sitt tydelige språk... og så jeg da som nå trodde/håpte at vi ville få en manager som ville få ut potensialet i Leary Likely Lads... [^]

Hjelpte det å sparke Peter Reid?
Jaaada, Gray hadde jo skikkelig suksess - også i sin 2. periode...

Hvorfor i all verden skulle det nå være lurt å sparke en manager sånn plutselig??? Slik altså Leeds har hatt gjentakende suksess med opp gjennom recent history...

Kanskje vi skulle gjort som Leedsstyret i 1961-62 da vi først i siste kamp unngikk nedrykk til 3.divisjon, la være å sparke manageren vår... Det var nok mangel på penger som reddet oss fra å sparke Revie da. Kanskje kan vi håpe på det samme igjen? (nnei, jeg håper da ikke det...).

Ikke det at jeg er spesielt trygg på at KB den eldre beholder sin mann. Hittil har han beroliget meg med det som virker som fotballmessig tankegang. Men er jeg trygg på at det vil vedvare slik for alltid? NOPE, er nok ikke det nei...

Også må vi tenke på at hvis vi ikke hadde sparket trenerne, hadde vi ikke fått de trenerne som har løftet Leeds til å bli et storlag.

--
/Soumoh
We'll be back.

Runar

Flere navn!

Min favorittspiller gjennom all tid - Eddie Gray

Flink til å skape entusiasme, flink til å motivere, dyktig på ungdomsarbeid og uten en egen agenda. Har egentlig aldri hatt suksess som manager og er kanskje ikke et optimalt valg, usikker på hva han kan bidra med på transferfronten!

Pat Rice assist manager i Arsenal, et ubeskreventblad reint amnager messig, men har 9 år sammen med Wanger og må ha plukket opp et eller annet! Trolig meget stort kontakt nettverk i hele verden når det kommer til talentvirksomhet! Wenger er en mann som stoler på kvalitet og hadde nok kvittet seg med  Pat Rice om han ikke kunne jobben sin!

Robert H.

Hvis valget står mellom Blackwell og gode gamle Eddie så velger jeg Blackwell uten å blunke! Pat Rice kunne vært mer spennende, men skal vi erstatte Blackwell mener jeg vi trenger en "proven" manager.

Du skal imidlertid ha kreditt for forsøkene Runar [:)]

quote:
Originally posted by Runar

Flere navn!

Min favorittspiller gjennom all tid - Eddie Gray

Flink til å skape entusiasme, flink til å motivere, dyktig på ungdomsarbeid og uten en egen agenda. Har egentlig aldri hatt suksess som manager og er kanskje ikke et optimalt valg, usikker på hva han kan bidra med på transferfronten!

Pat Rice assist manager i Arsenal, et ubeskreventblad reint amnager messig, men har 9 år sammen med Wanger og må ha plukket opp et eller annet! Trolig meget stort kontakt nettverk i hele verden når det kommer til talentvirksomhet! Wenger er en mann som stoler på kvalitet og hadde nok kvittet seg med  Pat Rice om han ikke kunne jobben sin!

soumoh

Jeg er en av de som mener at vi bør beholde Blackwell inntil det virkelig begynner å se mørkt ut. Det som forunderer meg er at Lutons manager ikke blir nevnt som en "het" kandidat her. Mike Newell har gjort en særdeles bra figur i Luton og fortjener å bli nevnt i samme åndedrag som de andre alternativene her.

--
/Soumoh
We'll be back.

h.b

Alan Curbishley er mannen Bates bør gå for, hvis ikke O`Neil lar seg friste

Erik_

Det er nok fortsatt å satse for høyt. Curby går ikke fra Charlton nå som det går så bra, og O'Neill pleier nok fortsatt sin syke kone.

Da er det nok større sjanse for Karl "Hot Shot" sine forslag tidligere her på forumet. Yeovil og Doncaster sine managere... Skjønt Blackwell har enda ikke gjort nok ugagn til å få fyken. Uansett hvor mye man diskuterer for og i mot, i mente.

Men noe heltestatus har han jo heller enda ikke fortjent. Gi mannen litt tid for svingende... Jeg trodde vi Leeds supportere nå har levd på oss et snev av tålmodighet. Synes nesten KB har har fått mer negativ omtale enn Reid og Verribles til sammen [:)]

Ps. Men flott med en liste over alternativer da. Om det hele skulle gå til skit mener jeg.

h.b

Curby går nok hvis Bates vil spytte inn penger. Det er  større muligheter for å vinne noe med Leeds enn Charlton. Alt kommer an på penger

Erik_

Jeg får nesten stå for den pessimistiske holdningen her jeg da [:)]

Vi er nok ikke det vi en gang var. Foreløpig er nok Charlton en større klubb enn Leeds, og gjør det meget godt i PL. Vil påstå at de har mer penger også. Men siden du ser langsiktig på det Håkon så vil nok Leeds ha en større sjans til å vinne pokaler ja.

http://www.teamtalk.com/teamtalk/News/Story_Page/0,7760,1772_687313,00.html Men England lokker nok litt mer.

Og Runar, Boothroyd var da strengt tatt trener for klubben, for ikke så lenge siden.
Taylor virker dog som et spennende alternativ. Men selv han har jo mislykkes.

Kato

Syns forslaget om Curbishley bare konstaterer at det ikke bare har vært Peter Ridsdale som har hatt en tur opp i skyene de siste årene. En mann linket til å ta over England, på et for tiden topplag i premier, skal vi bare komme frem med trillebåra full av penger og hente. Er jo mer jordnært stoff i et nummer av Lucky Luke.

B-m

---------------------------
who killed Trondheimwhite?

Svend Anders

Selv om jeg i utgangspunkte et managerskifte ikke er et tema for min egen del i øyeblikket, mener jeg følgende:

* Skal vi kaste ut KB og hente inn en ny, så må det være en bunnsolid manager med klare resultater på toppnivå vi skal hente. Og det bør vi helst vite at vi kan får FØR vi gir KB sparken.

* Jeg kan neppe tenke meg at noen som er i en jobb med nevnte forutsetninger vil slutte for å "joine" Leeds.

* Når jeg snakker om resultater så mener jeg da ikke f.eks. opprykk fra League 1 til CCC, "gjort det bra med Milwall", etc. Da er man knaptnok et steg videre fra Blackwell, som tross alt er en av de mest utdannede trenerne i England og som udiskutabelt har utviklet klubben kraftig siden katastrofe-tiden.

Svend Anders

Svends Blogg - http://blogg.svendanders.com
Følges på:
www.twitter.com/svendleeds
www.twitter.com/svendanders

veteranen

Svend, hadde ditt resonement blitt fulgt gjennom klubbens historie, så hadde sansynligvis ikke noen av oss som sitter og babbler på dette forumet vært Leeds-supportere. Hvorfor? Jo, fordi Revie aldri ville blitt ansatt!

Don Revie fikk jobben fordi Harry Reynolds ble overbevist om at Revie hadde både lederegenskaper og stor tenkeevne, til tross for at han ikke hadde noen erfaring som manager. Når Reynolds ga Revie jobben, så gjorde han det basert på observasjoner av hans kvaliteter - og en intuitiv følelse av at han var rett mann. Og det skal vi alle være glad for...

Kan også legge til at Boothroyd, som er født i Bradford og dermed snakker den rette dialekten[:)], er 34 år. Med andre ord på samme alder som Revie var da han fikk Leeds-jobben...

Blackwell, som noen av en eller annen merkverdig grunn kaller en ung manager, er nå akkurat like gammel som Revie var da han forlot Leeds...