Mitt første Leeds minne!

Started by Papi, September 25, 2006, 20:06:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dexter90

Det første jeg husker var da Lee Bowyer puttet ett min før slutt i bortemøtet med Southampton. Det var vell 29. Desember 2001 om jeg ikke tar helt feil. Etter den kampen ble Leeds laget mitt! Så jeg er en relativt ny supporter!

flynn

quote:
Originally posted by dexter90

Det første jeg husker var da Lee Bowyer puttet ett min før slutt i bortemøtet med Southampton. Det var vell 29. Desember 2001 om jeg ikke tar helt feil. Etter den kampen ble Leeds laget mitt! Så jeg er en relativt ny supporter!

Mange her inne ble Leeds-tilhengere pga spillere som Lorimer, Bremner, Joe Jordan osv, mens andre litt yngre fikk tenning av f.eks Yeboah eller årgangen Kewell, Woodgate, Smith osv. Du lot deg altså frelse av Lee Bowyer.... [:I]

Uansett årsak er alle velkomne hos oss [:)]

Flynn

Thomas

Onkelen min hadde en videokasett, "The glory years 65-75" som jeg ofte så på fra 6-års alderen eller der omkring.
Ellers var 4-3-kampen mot Derby i 97 et av de første minnene.

DON REVIE

Peter7

Peter Lorimer - tidlig på 70-tallet - verdens hardeste skudd ... say no moore

Crainey 4 Scotland
Vi skulle aldri ha solgt Terry Cooper til Middlesboro'

Geir Magne

Da jeg var liten trodde jeg A'en stod for Athletic, konf. Charlton Athletic. Men skjønte etterhvert at det var Association som det korrekt er gjort rede for i et annet innlegg. Friidrettsklubber og allsidige idrettsforeninger bruker Athletic i klubbnavnet sitt, men er det noen som vet hva Albion betyr?
Happy days are here again, it's official from Number 10!

Lids

Thomas

Torgeir

Leeds-Lillestrøm SK 17 mai 1976....gleda meg i lang tid til den kampen.

"I`m hard but fair-like Leeds United"

Torgeir

"I`m hard but fair-like Leeds United"

"We will be back"

Torgeir

h.b

Albion (in Ptolemy Alouion), is the most ancient name of Great Britain, though sometimes used to refer specifically to England

Asbjørn

quote:
Originally posted by Geir Magne

Da jeg var liten trodde jeg A'en stod for Athletic, konf. Charlton Athletic. Men skjønte etterhvert at det var Association som det korrekt er gjort rede for i et annet innlegg. Friidrettsklubber og allsidige idrettsforeninger bruker Athletic i klubbnavnet sitt, men er det noen som vet hva Albion betyr?

Denne misforståelsen tror jeg Fotballavisen eller et eller annet lignende organ må ta skylden for... I alle fall leste jeg det samme (A for Athletic) i min barndom, og tok jo dette som en sannhet som jeg lenge holdt fast ved.... [|)]

Men nåå vet vi bedre [:)]

While preachers preach of evil fates
Teachers teach that knowledge waits
Can lead to hundred-dollar plates
Goodness hides behind its gates
But even the President of the United States
Sometimes must have to stand naked

B.Dylan
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

berlin

tapet for bayern munchen i mai 75, gjorde at jeg gikk fra leeds-supporter til FANATISK LEEDS SUPPORTER, og jeg vet det
er mange flere som viser til den kampen

No nonsense - real experience
No cask
- real nonsense

fmtj

Begynnelsen av syttiåra; FA-cup seier over Arsenal, mange gode kamper forøvrig, tapet mot Bayern München, de flotte hvite draktene, VM `74 da våre skotske spillere gjorde det bra, Allan Clarke, og så mye mye mer fra denne tiden. Shoot og Goal på Narvesen. Fragebilder. Focus On i Shoot der de blant annet intervjuet Eddie Gray mener jeg...! Og våre keepere David Harvey og David Stewart. Gode og solide målvoktere. Og selvsagt Norman Hunter!
Yeboahs vitne

Kasin

Leeds - Man Utd 1999. Kampen endte 1-1 vel. Broren min var på kampen, så han ba meg ta det opp for han. Satt og så hele kampen. Sesongen etter begynte jeg for alvor å følge med.

My heart is shaped like the Leeds United badge.

Mikkel

Broren min (6 år eldre ) fortalte meg hvilket lag som var best...LEEDS.
Var vel i 75. Og etter det ble det bare LEEDS..; )

lojosang

Er ikke helt sikker, men tror det var noen svarthvitt-vidåier fra gullaldern. Og McAllister som herjet midtbana vår.

"Eg harkje lett så møkje si Mammå fekk pattene i rullå"

-Ken Bates
- Leif Olav

clarke

Dette var da en god tråd. Tror sannelig jeg skal ta en tur i pappeskene på loftet og se hva jeg kan finne[:)] Den kampen som ligger lengst inn i hjernebarken her tror jeg var en Fa Cup semifinale mot Manu som nrk sendte direkte på radio en gang på søttitallet. Med Bjørge Lillelien? Allan Clarke scåra [:D] Kan godt tenke meg at det ble 1-1 og ekstraomganger? Noen som husker???[:I] Ellers ble det mye mellombølge på 693 og 909. Som regel masse sus i første omgang og stadig lettere å skjønne engelsken etterhvert som mørket krøp på utover i annen omgang...[:)]

SuperLeeds
SuperLeeds

Thomas

quote:
Originally posted by clarke

Dette var da en god tråd. Tror sannelig jeg skal ta en tur i pappeskene på loftet og se hva jeg kan finne[:)] Den kampen som ligger lengst inn i hjernebarken her tror jeg var en Fa Cup semifinale mot Manu som nrk sendte direkte på radio en gang på søttitallet. Med Bjørge Lillelien? Allan Clarke scåra [:D] Kan godt tenke meg at det ble 1-1 og ekstraomganger? Noen som husker???[:I]
SuperLeeds

Var vel i 1970, det året med det sykeste kampprogrammet av alle. Vi spilte jo hele 3 semifinaler mot Man Utd. De 2 første endte 0-0, mens i den trejde vant vi 1-0, men det var Bremner som scoret. Kanskje ikke den du tenkte på?

DON REVIE

MacMurder

Tror det var en tippekamp borte mot Luton, mener det var 74/75 sesongen, tap 2-1, svart hvitt TV og Joe Jordan som målscorer.

clarke

quote:
Originally posted by Thomas

quote:
Originally posted by clarke

Dette var da en god tråd. Tror sannelig jeg skal ta en tur i pappeskene på loftet og se hva jeg kan finne[:)] Den kampen som ligger lengst inn i hjernebarken her tror jeg var en Fa Cup semifinale mot Manu som nrk sendte direkte på radio en gang på søttitallet. Med Bjørge Lillelien? Allan Clarke scåra [:D] Kan godt tenke meg at det ble 1-1 og ekstraomganger? Noen som husker???[:I]
SuperLeeds

Var vel i 1970, det året med det sykeste kampprogrammet av alle. Vi spilte jo hele 3 semifinaler mot Man Utd. De 2 første endte 0-0, mens i den trejde vant vi 1-0, men det var Bremner som scoret. Kanskje ikke den du tenkte på?

DON REVIE

Var bare 6 år da, så jeg tipper nok 4-5 år seinere. Satt på gutterommet, og det fikk jeg ikke før i '73.

SuperLeeds
SuperLeeds

Ronald

quote:
Originally posted by Jon R

Association var det ja. Var det dette du tenkte på Ronald? [:I]

Jon R.

[:I][:I]
Tok det litt på gefylen Beklager den[:o)]

"No hadde det vært godt med en Whisky."

Pål

Fant et Leeds-skjerf i skapet til brodern i 1981. Han var aldri interessert i fotball så hvordan det skjerfet havnet der aner jeg ikke. Siden da (5 år gml) så jeg alltid etter Leeds på tippekupongen og begynte for alvor å følge laget da Strachan ankom...

Full mann, full kontroll
Full mann, full kontroll