Den tolvte mann...!

Started by veteranen, April 11, 2007, 00:11:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

veteranen

En av de tingene som har irritert meg mest med Bates, er den horrible billettpris-politikken han har ført.

Den første sesongen etter nedrykket, hadde vi et publikumsnitt på bortimot 29000. Sesongen etter (da Bates hadde overtatt) mistet vi ca 7000 pr kamp. Denne sesong har vi omtrent samme snitt som i fjor.

Da Bates omsider gikk med på å sette ned prisene i noen av kampene, uttalte han at vi måtte trekke 25000 tilskuere for ikke å tape penger på dette. Vel, snittet i kampene mot QPR, Luton og Plymouth, er ca 29000!

Da kan vi altså slå fast at "finansgeniet" Bates' prispolitikk har vært en dundrende fiasko! Vi har tapt penger på dette, og han har gjort klubben mindre enn den egentlig er.

Det gjenstår nå to hjemmekamper, og jeg har ikke fått med meg at det blir reduserte priser på disse kampene. Det Bates nå burde gjøre er følgende: Redusert prisene og åpnet opp øvre del av East Stand! Hadde dette blitt gjort, så er jeg overbevist om at vi hadde trukket 35000 tilskuere mot Burnley og Ipswich! Da kunne publikum blitt "den tolvte mann", som vi så sårt kan komme til å trenge på tampen av sesongen...!

HåvardK

Du har jo selvfølgelig helt rett, vet(ufrivillig rim, der altså). Men jeg mener da å ha lest at politikken med reduserte priser er bestemt å skulle vare ut sesongen? Uansett kan det jo være greit å markere overfor landsbymotstanderne at de har kommet til noe annet enn et tettsted. Håper vi hører "what´s it like to see a crowd?" fra the Kop i de to siste hjemmekampene.

Tom S

Ja, her har Bates feilkalkulert.

Lat oss fylle ER til randen, gjerne med ES upper åpen, resten av sesongen og gå ned med flagget til topps!

WE'RE LEEDS AND PROUD!!!
COME ON LEEDS !!

berlin

quote:
Originally posted by veteranen

En av de tingene som har irritert meg mest med Bates, er den horrible billettpris-politikken han har ført.

Den første sesongen etter nedrykket, hadde vi et publikumsnitt på bortimot 29000. Sesongen etter (da Bates hadde overtatt) mistet vi ca 7000 pr kamp. Denne sesong har vi omtrent samme snitt som i fjor.

Da Bates omsider gikk med på å sette ned prisene i noen av kampene, uttalte han at vi måtte trekke 25000 tilskuere for ikke å tape penger på dette. Vel, snittet i kampene mot QPR, Luton og Plymouth, er ca 29000!

Da kan vi altså slå fast at "finansgeniet" Bates' prispolitikk har vært en dundrende fiasko! Vi har tapt penger på dette, og han har gjort klubben mindre enn den egentlig er.

Det gjenstår nå to hjemmekamper, og jeg har ikke fått med meg at det blir reduserte priser på disse kampene. Det Bates nå burde gjøre er følgende: Redusert prisene og åpnet opp øvre del av East Stand! Hadde dette blitt gjort, så er jeg overbevist om at vi hadde trukket 35000 tilskuere mot Burnley og Ipswich! Da kunne publikum blitt "den tolvte mann", som vi så sårt kan komme til å trenge på tampen av sesongen...!

Vi har ikke trukket 29.000 ene og alene pga reduserte billettpriser.
Situasjonen vi er i genererer spenning og underholdning ( kan diskuteres ), og dette trekker også opp.

Reduserte priser har til nå bare blitt anvendt på kategori B kamper.
Kampene mot Burnley og Ipswich er kategori A kamper, forstå det den som vil, og det er lite sannsynlig at prisen reduseres for Burnley og Ipswich kampene. Men du har rett i at de burde gjøre det.
Det forventes likevel flere tilskuere enn normalt med standard priser, pga av den nevnte situasjonen.

Ved teutas, jeg hadde ønsket fulle hus inklusive East Stand,
vi kan jo alltids håpe. [:)]

veteranen

quote:
Originally posted by berlin

Situasjonen vi er i genererer spenning og underholdning ( kan diskuteres ), og dette trekker også opp.

Hvorfor hadde vi bare drøye 18000 mot Preston, mens vi trakk 30000 mot Plymouth? Og hvorfor hadde vi over 27000 innenfor portene i midtuke-kampen mot QPR, en sur og kald kveld i februar...?

Sjelden har yttrykket "å feilberegne sitt publikum" hatt større gyldighet enn i tilfellet Bates og Leeds...

Oggy

La oss fylle stadion, senk prisene - ta til vettet, Bates!!!
Oggy

berlin

quote:

quote:

Hvorfor hadde vi bare drøye 18000 mot Preston, mens vi trakk 30000 mot Plymouth? Og hvorfor hadde vi over 27000 innenfor portene i midtuke-kampen mot QPR, en sur og kald kveld i februar...?

Sjelden har yttrykket "å feilberegne sitt publikum" hatt større gyldighet enn i tilfellet Bates og Leeds...

godt poeng med preston-kampen, men jeg vedder på at det kommer 22-25.000 tilskuere mot Burnley til helgen.

veteranen

quote:

godt poeng med preston-kampen, men jeg vedder på at det kommer 22-25.000 tilskuere mot Burnley til helgen.

Det tror jeg også. Men med lavere priser og åpen East Stand, så er jeg brenn sikker på at vi ville trukket godt over 30000 til denne "skjebnekampen"!

auren

Huff... er på samling med jobben på Geilo i helga og går glipp av denne uhyre viktige kampen... Nesten så jeg håper jeg blir syk... :-(

auren

Leeds
Till
I
Die!
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

berlin

quote:

quote:

Det tror jeg også. Men med lavere priser og åpen East Stand, så er jeg brenn sikker på at vi ville trukket godt over 30000 til denne "skjebnekampen"!

agree. [:)]

Oggy

Vi er et tegneserielag [V]
Vi har en eier som driter i om han fyller stadion [V]
Vi har en manager som oppfører seg som en klovn [V]

Men, please: La oss stå sammen, håpet er ikke ute [:)]
3 poeng mot Burnley på lørdag, og vi har fortsatt en
mulighet til å bli i denne divisjonen [:I]
Oggy

Trygve

Reduserte priser på kampene, og så er det faktisk spenning i bunnkampen også.
Det er vel noe av grunnen til at det nå kommer folk.
Dette skjer på de andre stadonene i bunnen også nå.
Prisene på bill. er steget til utrolige høyder for alle klubbene, så dette er ikke særegent for Leeds.
Dessuten , når klubben har gjort det dårlig , så har faktisk publikum sviktet før.........

chief

quote:
Originally posted by Trygve

Reduserte priser på kampene, og så er det faktisk spenning i bunnkampen også.
Det er vel noe av grunnen til at det nå kommer folk.
Dette skjer på de andre stadonene i bunnen også nå.
Prisene på bill. er steget til utrolige høyder for alle klubbene, så dette er ikke særegent for Leeds.
Dessuten , når klubben har gjort det dårlig , så har faktisk publikum sviktet før.........

Og da er det lurt å øke prisene???????[:(!]

1 4 all and all 4 1
1 4 all and all 4 1

Trygve

De økte vel prisen før sesongen, og da var det ambisjoner om opprykk ??
Og begge ting feilet :)
Tror det kan skje noe når det gjelder prisene for neste sesong. Endel PL lag fryser prisene, noen snakker om reduksjon. Og i championship er det flere klubber som snakker om en reduksjon.
Får håpe de senker prisene, og at det blir fler på tribunen. Intektene kan faktisk øke på denne måten. Fler solgte bill. Mer salg av forfriskninger,øl,burger,pai etc.

Trygve

quote:
Originally posted by Tom S

Ja, her har Bates feilkalkulert.

Lat oss fylle ER til randen, gjerne med ES upper åpen, resten av sesongen og gå ned med flagget til topps!

WE'RE LEEDS AND PROUD!!!

Hørte det ble sunget "cheap tickets,thats way ur here" mot oss også på en av kampene der prisene var redusert ,men det kan vi tåle :)