Målsetningen for denne sesongen?

Started by McMidjo, August 17, 2006, 18:40:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jon R

Men herregud da mann! Hva er det som tilsier at Leeds United anno 2006 kan kreve en manager som er genial?  Vi befinner oss fortsatt i fotballens bakgård, etter å ha "gamblet" oss fra gård og grunn. Blackwell holder vel en standard som er godt tilpasset nivået på resten av klubben, men både klubben og manageren har potensiale til å vokse og bli større. Vi er da også hatt den sportslige fremgangen som kreves i en "storklubb" som vår egen. Selv legger jeg lista deretter og forholder meg til her og nå situasjonen, og ikke en "hva-om-vi-rykker-opp-med-en-manager-som-kanskje-ikke-har-egenskaper-til-å-lede-oss-til-ligagull-eller-Champions-leaguebillet-hver-sesong-og-som-også-er-en-stor-tenker-og-formidler-av-disse-tankene" mentaliteten som herjer enkelte av de mer erfarne debattantene her på forumet. [8D]

Jon R.
Jon R.

veteranen

quote:
Originally posted by Jon R

Men herregud da mann! Hva er det som tilsier at Leeds United anno 2006 kan kreve en manager som er genial?  Vi befinner oss fortsatt i fotballens bakgård, etter å ha "gamblet" oss fra gård og grunn. Blackwell holder vel en standard som er godt tilpasset nivået på resten av klubben, men både klubben og manageren har potensiale til å vokse og bli større. Vi er da også hatt den sportslige fremgangen som kreves i en "storklubb" som vår egen. Selv legger jeg lista deretter og forholder meg til her og nå situasjonen, og ikke en "hva-om-vi-rykker-opp-med-en-manager-som-kanskje-ikke-har-egenskaper-til-å-lede-oss-til-ligagull-eller-Champions-leaguebillet-hver-sesong-og-som-også-er-en-stor-tenker-og-formidler-av-disse-tankene" mentaliteten som herjer enkelte av de mer erfarne debattantene her på forumet. [8D]

Jon R.

Kan forsåvidt forstå at noen kan synes at jeg har voldsomme ambisjoner på klubbens vegne - noe jeg også har! Men mine "ambisjoner" er ikke tuftet illusoriske ideer om å låne 150 mill pund, for så å kjøpe den og den "stjernespilleren".

Jeg vil gjøre det på en helt annen, og mye sunnere måte. Dette innbefatter en langsiktig og helhetlig tenking, og betinger selvsagt at vi har de rette folkene i de rette posisjonene. Det har vi, etter min mening, ikke pr i dag, og det synes jeg faktisk at jeg må få lov til å gi uttrykk for. [:)]

Dette betyr selvsagt ikke at vi ikke skal kunne glede oss over ting som skjer i nuet - som f,eks en trepoenger i morgen! [:)]

auren

Well spoken Jon R!
Vi maa se fakta i oeynene - vi er ingen storklubb lenger, hverken sportslig eller oekonomisk. Vi maa ta til takke med spillere fra nest oeverste hylle, og det samme gjelder managere. Patience folkens....

auren, som lurer paa om veteranens glorifisering av Boothy tar slutt hvis Watford rykker ned. Er han saa god som vettisen mener han er boer jo Watford ta en Wigan eller West Ham i aar... Minst! :-)

Leeds
Till
I
Die!
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Jon R

quote:

Jeg vil gjøre det på en helt annen, og mye sunnere måte. Dette innbefatter en langsiktig og helhetlig tenking, og betinger selvsagt at vi har de rette folkene i de rette posisjonene. Det har vi, etter min mening, ikke pr i dag, og det synes jeg faktisk at jeg må få lov til å gi uttrykk for. [:)]

Og det har du da også fått lov til. Noen av oss blir både provosert og engasjert av innstillingen din. Det synes jeg faktisk at vi må få lov til å gi uttrykk for. [:)]

Så til saken: Tror du at du er den eneste som ønsker dette da, veteran-Asbjørn? "Problemet" er selvsagt at du drar frem Blackwells angivelige dårlige og begrensede egenskaper, i svært mange sammenhenger. Jeg vil hevde at de har blitt til en rød tråd i innleggene dine. Så hva er det du vil med dette? Forberede de litt mer positive innstilte av oss på sjokket som vil komme, den dagen Blackwell får sparken? Jeg har kommet til at det nok heller en slags egenterapi du bedriver, som intervensjon til sorgreaksjonen etter han som dro. [:)]

Jon R.
Jon R.

veteranen

quote:
Originally posted by Jon R

Så til saken: Tror du at du er den eneste som ønsker dette da, veteran-Asbjørn? "Problemet" er selvsagt at du drar frem Blackwells angivelige dårlige og begrensede egenskaper, i svært mange sammenhenger. Jeg vil hevde at de har blitt til en rød tråd i innleggene dine. Så hva er det du vil med dette? Forberede de litt mer positive innstilte av oss på sjokket som vil komme, den dagen Blackwell får sparken? Jeg har kommet til at det nok heller en slags egenterapi du bedriver, som intervensjon til sorgreaksjonen etter han som dro. [:)]
Jon R.

Når alt kommer alt, dreier et diskusjonsforum seg om å utveksle tanker, ideer og meninger (gjerne selvstendige, for de av oss som har evne til det!) med andre mennesker. At du ofte ikke følger mine tankerekker, eller ofte er uenig i det jeg skriver, er selvsagt ikke noe problem for meg. Forhåpentligvis er det ikke noe stort problem for deg heller... [:)]

Jon R

Ikke vanskelig å følge tankrekken din om en helhetlig kultur i klubben og en "sterk" sportslig ledelse. En manager som klart formidler sine planer og visjoner til omverdenen, har vi ikke hatt siden David O\Leary`. Problemet den gang var at modellen var den "manurske", og DOL formidlet knapt nok en ide som var hans egen. Ambisjonene viste seg etterhvert å være større enn talentet, og snipp snapp snute...[:I]

Takke meg til den mer jordnære Kevin Blackwell, som uten svulstige postulater proklamerer at målet er "fortsatt sportslig fremgang", basert på en realistisk vurdering av de sportslige utfordringene vi står overfor i denne divisjonen. En slik målsetning er relativt lett å evaluere, mer realistisk og klokere enn " vi rykker opp". So far, so good for meg. [:)]

Jon R.
Jon R.

Erik_

Jeg er ikke enig med dem som sier at Kåre Willoch er tynn i håret. Jeg mener bestemt at Kåre er skallet. Jeg derimot, er blitt tynn i håret. Vår alles venn Kåre er etter min smak over dette stadiet nå.[:D]

Jeg prøvde så godt jeg kunne å svare på spørsmålet ditt Asbjørn. Men synes det blir vanskelig å svare på et spørsmål hvis det i spørsmålet nesten forventes hva som skal draes ut av "munnen" min, når jeg ikke kan være enig i det. Jeg har jo nevnt at Blackwell er et "medie-geni". Uten at jeg selvsagt mener dette ordrett. Men jeg mener han er flink til å uttrykke seg. Mer enn folk synes å ane. Og her er det ikke bare deg jeg er uenig med... kanskje er det fordi jeg også liker å gi mer mening i en setning, enn bare selve setningen. Og at jeg derfor leter for mye etter, og hva jeg "tror" han egentlig mener. Jeg kommer alltid inn på tankene om Reid, Venables og O'Leary(med sin andre personlighet) når jeg tenker på manager i Leeds. Huff, grøss å gru...

Og jeg må få si at jeg synes det er flott at du og mange flere med deg har andre meninger enn meg om vår manager, og andre ting. Og det er toppers at det kommer på trykk her på siden. Og det synes jeg å erindre at jeg har nevnt opptil flere ganger. Men det betyr ikke at jeg vil være enig i alt som kommer på trykk. Kanskje kan det virke som at jeg "holder med" Blackie, bare for å holde med han. Men merk mine ord; det gjør jeg alldeles ikke. [:)]

For å komme til trådstarters spørsmål om målsetning. Så tror jeg Blackwell sier 6.plass for å ikke virke "Cocky". At alle spillerne vil rykke direkte opp, sier meg at han er en dyktig motivator internt. Det hadde blitt ramaskrik fra min side om han hadde nevnt 7.plass, for å si det slik. Jeg prøver heller å se det positive i ting. Og lar andre ta seg av det negative. Prøver i allefall.

I bunn og grunn synes jeg Kevin Blackwell er rett mann i rett stol. Men det er ikke ensbetydende med at jeg har rett. Det får tiden vise. For så selvsikker er jeg ikke. Men så skjønner jeg jo ikke helt hvorfor folket ser Kevin på en helt annen måte enn meg da. Selvsagt.

Hvor mange gang har egentlig diskusjonen om Blackwell vært oppe nå? Nye skribenter må jo vegre seg for å legge inn nye innlegg og formelig kjede seg over disse lange innleggene mine. Jeg har sikkert mer på hjertet. Men for omgivelsens skyld stopper jeg her.[8)]

Børke

Hva skal vi si om denne tre års planen? Leser på forumet at meningene er mange om dette. Selv har jeg ikke skjønt hva Ken Bates vil med Leeds i det hele tatt. Han har uttalt at han vil ha klubben opp i Premier League nå, dvs i 2006/2007. Det blir definitivt ikke lett, men selvfølgelig fullt mulig med den spillerstallen som Leeds har nå. Håper at vi blir kvitt en del skadeproblemer temmelig snart også. Ligastarten med fire poeng på tre kamper var brukbar, Leeds har jo tross alt spilt to kamper i London. Borte mot Crystal Palace var Leeds uheldig som tapte, de burde også tatt alle tre poengene mot Queens Park Rangers, mens hjemmekampen mot Norwich med 1-0 var litt heldig med tanke på hvor store sjanser Norwich hadde. I denne sesongen av Championship er det mange klubber med opprykksambisjoner, ja siste utgave av The Peacock News skriver at det er inntil 15 klubber som kan rykke opp. Leser her at Burnley og Stoke er nevnt, men jeg har vanskelig for å tro at disse havner så høyt som 6 plass. I samme artikkelen tippes QPR og Luton ned i League One, noe som neppe skjer i praksis. Leeds ble tippet som nr 2, og det håper jeg slår til, men aller helst divisjonstittelen! Synd at vi ikke vant Play-Off finalen mot Watford på Millenium Stadium, men slikt skjer i fotball. Tror at de hardeste konkurentene til Leeds i kampen om opprykk blir disse: West Bromwich, Southampton, Crystal Palace, og Preston. Coventry og Cardiff er også styrket foran sesongen, og begge kan fort havne i Play-Off sonen ved sesongslutt.

McMidjo

Dette tok jo av - for å si det mildt....

Jeg beklager [}:)]å ha startet nok en Blackwelldiskusjon - skjønt jeg lar meg imponere av ordkløveriet til Veteranen og Jon R, som i tråd etter tråd barker sammen i akkurat den samme diskusjonen, men med stadig mer spissede og velformulerte argumenter[:)]

For å oppsummere:

- Leeds har en rund og fin målsetning om å gjøre det 'bra' i år også. (Uttrykket 'Framgang' - som Blackwell benytter i intervju med Sverre, kan tolkes på mange måter, og jeg velger å tolke det vidt - dvs at framgang ikke nødvendigvis er tabellmessig framgang, men kan være framgang ift det finansielle fundamentet, ift fotballen man spiller, ift kvaliteten på spillerstallen etc)

- Bates, Blackwell og Carver virker ikke allverdens samkjørt når det gjelder årets målsetning, noe som gir grunn til bekymring... (På den annen side - her kan det være mye mediabullshit som gir oss et noe forvridd inntrykk av den reelle situasjonen...)

- De fleste av oss er skjønt enige om at Blackwell har tatt oss lengre på to år enn det vi trodde var mulig, og at vi innerst inne ikke tror at opprykk er en realistisk målsetning - (edit) i sesongen 2006-2007.

midjo

Friend of Laphroaig

http://www.vgb.no/12101/
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

Peter7

quote:
Originally posted by Enrique

...I bunn og grunn synes jeg Kevin Blackwell er rett mann i rett stol... [8)]

Han er rett mann, i feil stol.

Passer perfekt i en klubb med lavere målsetninger enn den eneste storklubben i den nest (eller er det tredje) største byen i England skal ha.

Bring inn .... ..........!
Vi skulle aldri ha solgt Terry Cooper til Middlesboro'

Jon R

quote:
Originally posted by Peter7

quote:
Originally posted by Enrique

...I bunn og grunn synes jeg Kevin Blackwell er rett mann i rett stol... [8)]

Han er rett mann, i feil stol.

Genialt. Sier som Yan Friis: Aj-aj, en klassiker. [:D]

Jon R.
Jon R.

Asbjørn

All ære til Midjo'en for å ha dratt igang en Blackwell-tråd som faktisk har blitt til noe annet enn "min far er sterkere enn din far" og "skyttergravstaktikk".

Her klarer man faktisk å dra frem nyanserte momenter, og "kle av" diverse argumentasJON. Glitrende.

Noe ehh var det ikke Bates i LLLL mon tro, dro frem, som jeg faktisk innså var et kjempeargument ehh argu... ehh moment som fortjener å komme frem i lyset(men som jeg altså likevel ikke har klart å hoste opp ennå, hulk) (heh, dette begynner å bli "innskutte setninger" på Gro-nivå [:)])... (- det var nok den totimers sykkelturen i ettermiddag som klarte tankene [:)]...)

...var altså at Leeds nok "overpresterte" i fjor.

Dette har man gjerne måttet "betale for" i starten av denne sesongen (og ikke minst gjennom pre-season i sommer), forventningene har kanskje blitt unødvendig høye. Og falldybden større.
Vel, en klubb av Leeds' kaliber skal tilbake i Premier League. Og faktisk er jeg overbevist om at det skjer, sooner heller enn later.
Om det kommer et opprykk etter denne sesongen... vel, pre-season styrket meg ikke i troen. Derimot har håpet økt etter hvert som jeg har registrert at spillet i våre tre første kamper rett & slett har vært bra.

Som en eller annen opplyst sjel skreiv på forumet i ettermiddag, vår 1-1-1 so far har også kommet etter to bortekamper. Vi er altså bare ett poeng bak "gullskjema" [:)]

Seier i morgen og vi er så og si "i rute" mht en god start på sesongen, ikke-seier og vi har en lengre vei å gå.

Men det skal bli interessant å se om vi er kapable å fortsette god-spellet tross mange ute... samtidig er jo poeng-plukkingen viktigere enn god-spellet i denne fasen av sesongen...

Forresten er jeg glad for å bli kalt "sympatisør" heller enn disippel i Blackwell-brigaden - jeg trives med det... [:)]

Så da kan jeg i 2011 (endelig) møte hr Fjell på the Commercial og slå fast "du hadde ikke spesielt tro på Blackie, du" [:)] (..som om ikke jeg sørget for å gardere meg i argumentene den gang tilbake i '06).

Next animal that he did meet  Had wool on his back and hooves on his feet
Eating grass on a mountainside so steep  "Ah, think I'll call it a sheep"

B.Dylan
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

asLeeds

ta turen i 2007 du Asbjørn til The commercial!!!!dette går veien!!!!!

ASLEEDS 4389
DALHEIM WHITES

Asbjørn

quote:
Originally posted by aslerafdal

ta turen i 2007 du Asbjørn til The commercial!!!!dette går veien!!!!!

Jah jeg er der nok også i 2007... [:)]

Next animal that he did meet  Had wool on his back and hooves on his feet
Eating grass on a mountainside so steep  "Ah, think I'll call it a sheep"

B.Dylan
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

asLeeds

DALHEIM WHITES

MrK

Uansett - hva som er sagt av sparkede managere - vi er langt unna målsetning - vi er faktisk på full fart til League 1..............det hadde gitt gode odds før sesongen!

"finnes det overhodet mennesker som kler orange?"
Hørt på Living Room; "where's the cardmachine"?

Leeds04

Brendan Ormsby har i hvertfall fortsatt troen.

http://www.teamtalk.com/football/story/0,16368,982_1875302,00.html

"Why settle for more, when you can settle for less"
"Why settle for more, when you can settle for less"

baste

Ormsby trodde ikke vi skulle rykke ned fra PL heller...er det ett godt tegn dette? Hah..nei, opp til gutta på banen å snu dette. Ã... klatre opp 5-6 plasser er min målsettning førr Leeds pr dags dato.