Leeds blir etterforsket

Started by h.b, June 14, 2007, 15:06:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Tom S

Er enig med dere i at det aller beste for Leeds United hadde vert om det kom en med hjerte for Leeds United og tjukk lommebok og kjøpte klubben (les kanskje: Revie jr.) og vi vart kvitt Bates og Wisey.

Men, no er no saken slik at Bates fortsatter sitter som eiger (eller gjer han det etter tysdag?), det kan vi gjere lite med.

Eg ser det positive i at Leeds United er gjeldsfri og har eit vanvittig potensiale for på ny utvikle seg til ein PL klubb.
Eg trur at Bates er meir opptatt av eiga lommebok enn klubben vår, derav trur eg også at klubben vert seld straks det let seg gjennomføre. At Bates tener nokre pund på dette kan eg ikkje bruke så mykje av energien min på, det er på ein måte vel unt om han let klubben over til andre totalt økonomisk friskmeld.

Det eg ikkje kan vere einige med dokke karane om, er at dere sliter med å dra på dere den kvite drakta og fortelle folk stolt at dere følger Leeds United. Ikkje berre er eg ueinig i ein slik uttalelse, eg kan rett og slett ikkje skjøne den.

Til slutt vil eg berre kommentere det lavmål det er å dra Toska og trafficing inn i saka.

Så lysninger eller ikkje - prøv å ha ein fin sommer gutter.

quote:
Originally posted by Sverre

quote:
Originally posted by abbe

Syns Leeds går fra å være en jovial Yorkshire klubb til å være et instrument for Bates høyst suspekte "forretninger". Hele klubben vår stinker. :-( Jeg er deppa og lei hele dritten. Man går ikke med Leeds trøye og hevet hode lenger. Jeg blir f.eks. ikke forbløffet om Bates har lånt penger av Toska, Leeds United har drevet med trafficing for å spe på inntektene e.l. Det er ingen ære i det klubben vår bedriver for tiden. For håpe det snart blir satt en sluttstrek for denne sørgelige affæren.

KPMG...det var vel de som var revisorer for Finance Credit også...

Så sant som det er sagt, Abbe.  Har også eksakt den samme følelsen som Leeds-supporter.  De verste tingene med situasjonen etter min mening, er likevel at jeg ikke er i stand til å se en eneste liten lysning. IKKE EN!  Videre synes jeg det er direkte skremmende at enkelte kan forsvare det som pågår på på Elland Road pr. i dag, men det er selvsagt en annen skål.

Og jo - KPMG har andre svin på skogen...

WE'RE LEEDS AND PROUD!!!
COME ON LEEDS !!

abbe

Toska og trafficking...du må skjønne at det var en metafor? Ingen finansielle krumspring er liksom for usle for Bates og Leeds. Det var det jeg vill illustrere med spissformuleringen. I aller, aller beste fall er det som har foregått helt ytterst på kanten av det som er lovlig. Det er ikke vår klubb verdig å ligge så tett opp til forbrytelser og svindel.

auren

quote:

Toska og trafficking...du må skjønne at det var en metafor? Ingen finansielle krumspring er liksom for usle for Bates og Leeds. Det var det jeg vill illustrere med spissformuleringen. I aller, aller beste fall er det som har foregått helt ytterst på kanten av det som er lovlig. Det er ikke vår klubb verdig å ligge så tett opp til forbrytelser og svindel.

Vel... de siste årene er dette dessverre noe som har skjedd med klubben vår. Synes det var verre med Woodgate og Bowyer skandalen for 6 års tid siden. De VAR liksom LEEDS. Bates er en skrue som styrer Leeds uten at noen kan gripe inn og stoppe ham. Han er ikke Leeds kjøtt og blod.

Må si meg enig med Tom S. Jeg gidder ikke å involvere meg i denne saken lenger. Jeg har kun fokuset på det sportslige, selv om denne smørja selvsagt også går ut over det sportslige.

auren, som stolt gikk rundt i Leedsskjorten for en liten time siden...[:)]

Leeds
Till
I
Die!
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Tom S

Skjønte jo det abbe, men måtte difor svare litt på kanten også.
[;)]

Poenget mitt er at no må vi slutte å fokusere kun på det negative og håpe at Leeds United kan mønstre eit slagkraftig lag med ambisjoner om opprykk kommende sesong.

Det kan av og til virke som om enkelte håper at Leeds United skal inn i ei rettsak for å kunne si "kva var det eg sa" om Bates.
Det er ikkje Leeds United sitt beste, etter mi meining.

Helsing stolt Leeds supporter!

quote:

WE'RE LEEDS AND PROUD!!!
COME ON LEEDS !!

Tom S

Og forresten, trur dere at alle andre klubber ligger så fryktelig mykje lenger frå denne grensa til forbrytelser og svindel?

Ja, då er dere meget naive vil eg påstå.
Det finnes nok av eksempler;
L'pool og Kewell affæren,
saka om Mikel,
måten Glazier overtok kontroll av manu,
osv (helt sikkert mange meir graverande saker som ikkje alle veit om).

Forretninger og sport dreier seg om kynisme og alltid strekke seg så langt ein kan utan å krysse ei hårfin grense.
Det står alt for mykje penger på spill til at det blir fair play.
Sorry, men that's life!

quote:

WE'RE LEEDS AND PROUD!!!
COME ON LEEDS !!

veteranen

quote:
Originally posted by Tom S

Og forresten, trur dere at alle andre klubber ligger så fryktelig mykje lenger frå denne grensa til forbrytelser og svindel?

saka om Mikel,

Forretninger og sport dreier seg om kynisme og alltid strekke seg så langt ein kan utan å krysse ei hårfin grense.
Sorry, men that's life!

Du har utvilsomt helt rett i det du skriver her, Tom. Dette er en helt naturlig utvikling i og med at det er blitt så uhorvelig mye penger involvert i dagens fotball.

Men det som frustrerer meg med Bates er ikke bare den økonomiske delen (der er han vel kanskje ikke stort verre enn mange andre), men heller den utrolig arrogante, overkjørende og konfliktskapende måten han hele tiden opptrer på. Dette ligger så inngrodd i hans personlighet at det vil være fullstendig illusorisk å tro at vi kan forvente noen varige bedringer på den fronten.

Jeg tilhører ikke dem som går rundt og håper på at det skal dukke opp en eller annen milliardær, som så skal pøse inn enorme beløp i klubben, i noe som ikke kan kalles for annet enn en gedigen egotripp. Jeg vil at klubben skal bygges og drives på og av egen innsats og arbeid. Og med det enorme potensialet som ligger i klubbens store fanskare burde dette, over tid, være fullt mulig. Men dette forutsetter at klubben blir ledet av de rette menneskene, med de rette egenskapene og de rette intensjonene. Og med disse forutsetningene er Bates i utgangspunktet ekskludert!

Tom S

Det er jo det samme som eg seier også vetten!
Men, det eg svarte på her var det økonomiske der det vart blant anna kasta ut ein metafor om Toska og trafficing, då måtte eg svare...

Som eg nemnte tidlegere ønsker eg meg nye eigarar og ny manager.
Trur forøvrig vi har det iløpet av eit år.
Ken Bates er ikkje rett mann for Leeds United, men han har gjort klubben gjeldsfri og det er bra.

quote:
Originally posted by veteranen

quote:
Originally posted by Tom S

saka om Mikel,

Sorry, men that's life!

Du har utvilsomt helt rett i det du skriver her, Tom. Dette er en helt naturlig utvikling i og med at det er blitt så uhorvelig mye penger involvert i dagens fotball.

Men det som frustrerer meg med Bates er ikke bare den økonomiske delen (der er han vel kanskje ikke stort verre enn mange andre), men heller den utrolig arrogante, overkjørende og konfliktskapende måten han hele tiden opptrer på. Dette ligger så inngrodd i hans personlighet at det vil være fullstendig illusorisk å tro at vi kan forvente noen varige bedringer på den fronten.

Jeg tilhører ikke dem som går rundt og håper på at det skal dukke opp en eller annen milliardær, som så skal pøse inn enorme beløp i klubben, i noe som ikke kan kalles for annet enn en gedigen egotripp. Jeg vil at klubben skal bygges og drives på og av egen innsats og arbeid. Og med det enorme potensialet som ligger i klubbens store fanskare burde dette, over tid, være fullt mulig. Men dette forutsetter at klubben blir ledet av de rette menneskene, med de rette egenskapene og de rette intensjonene. Og med disse forutsetningene er Bates i utgangspunktet ekskludert!

WE'RE LEEDS AND PROUD!!!
COME ON LEEDS !!

h.b

Hele denne saken stinker mere og mere.
http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/leeds-united-news?articleid=2984472
Ifølge dette, så skyldte Yorkshire Radio Leeds 480 000 pund. Dette ble ikke tatt med som kreditorer da Leeds gikk i Administrasjon, men ført opp som kreditorer da saken skulle behandles 01 Juni. Denne gjelda er faktisk en gjeld fra en radiostasjon Bates opprettet med utstyr fra Chelsea tiden.Snakk om inhabilitet
Jeg er faktisk styggredd for hva denne gamle stalinist vil finne på videre med Leeds United. Vil vi ha en eier som er gjenomsyret kriminell til å drive denne klubben. Det vil ihvertfall ikke jeg. Derfor må denne overtakelsen stoppes. Det er bedre å bruke et par år ekstra på å komme opp til Premier League enn å la denne karen drive vår elskede klubb.

Dere får ha meg unnskyldt for nok et innlegg

Sverre

Støtter Abbe og Veteranen uforbeholdende her.

Og for å gjøre det helt klart - jeg støtter Leeds United like sterkt i dag som jeg alltid har gjort!  Poenget er at jeg - selv om jeg prøver - ikke kan støtte et regime som jeg vet ikke har noen følelser for klubben. Et regime som er bygget opp av en person som ved gjentatte anledninger har bekreftet sine følelser for Leeds United. Et regime som ikke har noen tanker eller ambisjoner om at Leeds United igjen skal bli en stormakt innen fotballen, men som har egen økonomisk gevinst som eneste motiv.

Jeg tilhører ikke de som misunner Ken Bates en fortjeneste for den jobben han har gjort i Leeds, men jeg kjenner mannen godt nok til å vite at han vil skvise STORE beløp ut av en eventuell ny eier.  Bates selger selvsagt ikke Leeds United på billigsalg, selv om han knapt nok har hatt en eneste penny i kostnad på klubben.  Nei, prisen vil trolig bli langt, langt høyere enn det som var aktuelt da Bates nå tok over Leeds ved hjelp av KPMG. Dermed vil en ny eier trolig få en meget høy gjeld (eller investering om han har pengene på konto) fra en eventuell overtakelse er gjennomført.

Jeg er helt enig med Veteranen i hans tanker om Bates, og det som er verst med dette, er at det ødelegger mer og mer for Leeds United for hver eneste dag.  Så lenge Bates styrer klubben, vil vårt renomè og vår "stilling" innen fotballen bare svekkes kraftig for hver dag som går.  Hvordan tror dere f.eks. de mange små-kreditorene reagerer på måten Bates igjen fikk kontroll på klubben?  Det hele var direkte skammelig, og ikke Leeds United verdig. Nyhetene om at Leeds United har nesten en halv million pund i gjeld til Yorkshire Radio, er også med på å skape et inntrykk av at Bates/KPMG går over lik for å få det utfallet de ønsket - spesielt på bakgrunn av måten kravet fremkom på i "siste sekund". Skattemyndighetene har nå frist på seg til 3. juli for å komme med en påklage av utfallet.

Kommunen og Leeds United burde jo også være i stand til å samarbeide, men heller ikke de lokale myndighetene klarer Bates å snakke med. Tror noen at de vil legge forholdene optimalt til rette for Leeds United i fremtiden, når klubben behandler kommunen på en slik måte?  
Apropos kommunen, så har de såvidt meg bekjent ennå ikke fått noen opplysninger fra Leeds United/Bates om hvem som eier Elland Road, og dette er heller ikke noe som skaper tillit mellom Bates/Leeds/Kommunen. Som en "en-klubb-i-byen-klubb" burde Leeds United behandle kommunen på en helt annen måte. De burde ha gjensidig nytte av hverandre (og pushe hverandre - slik vi tidligere har opplevd), men slik er det ikke i dag, og det er neppe kommunen som ikke vil samarbeide med Leeds United. Det virker ikke slik når vi ser hvordan samarbeidet er på Headingley.

Ã... koble ut tankene på det hele, er en reaksjon jeg godt kan forstå.  Det er det mest naturlige når alt går mot én.  Likevel vil det bare føre til enda verre tilstander.  Dette må bekjempes, og den eneste måten Leeds United kan vinne tilbake sin stilling i byen Leeds, er som Veteranen påpeker at klubbens supportere blir satt litt pris på.  Vi må få inn folk som bryr seg i de rette posisjonene.  Hittil har Bates kvittet seg med enhver som har åpnet munnen og sagt noe som kan forstås kritisk. Jeg føler også at supporterne ikke selv har tatt nok tak i situasjonen.  Jeg tviler på om dagens situasjon ville vært som dette, om dette hadde skjedd i 70- eller 80-årene, men det er selvsagt vanskelig å si. Yorkshire-beboere er noen helt spesielle typer!

Ken Bates' behandling av trofaste supportere som har støttet klubben siden lenge før han gikk rundt å spilte bajas i London, er direkte skammelig.  Det samme er svært mange av de andre tingene han har foretatt seg. Man kan ikke drive en klubb av Leeds United's format alene fra Monaco, da har han misforstått ganske kraftig.

Det nytter ikke at en storby som Leeds skal spille på premissene til Ken Bates - her må det samarbeide til, og da må vi selvsagt få inn folk som vet hva ordet betyr. En skatteflyktning fra Monaco vil aldri få noen høy stjerne i "folkelige" West Yorkshire, og selv om utviklingen har vært stor også her, skal vi ikke underkjenne at mye av pengene i distriktet fortsatt tilhører den litt eldre garde.

Poenget om at det skjer mye "rart" også i andre klubber (økonomisk) er selvsagt helt korrekt, men det betyr lite for min del.  Vi skal da ikke legge oss på et slikt nivå.  Her skal vi kunne heve oss over de som tar snarveier i andre klubber, og si at "slik gjør vi det ikke i Leeds United". Moralen i en klubb er meget viktig, og med 40.000 ivrige Leeds-supportere, skal det vel være mulig å drive en klubb oppunder teten i England/Europa...?

Jeg har også et håp om at vi kan komme tilbake igjen, men det kommer mye an på hvor lenge Bates/Wise får lede klubben.  Dersom ikke noe skjer i løpet av kommende sesong, kan vi ende opp som en storhet i League One de neste sesongene, og Ken Bates vil ikke tape store penger på det - det er bekymringen. Skal han tjene på Leeds United, så må han trolig investere en del penger, men investeringer i fotball er som kjent "høy-risiko", og jeg er i tvil om Bates er villig til å foreta seg slike investeringer.
Nei, jeg håper nok på en kombinasjon av en milliardær og en fanatisk Leeds-supporter, men innser at sjansen for det er svært liten, etter det som har skjedd gjennom de siste 5 årene.  Dessverre, men vi må nok igjen smøre oss med en god porsjon tålmodighet!

h.b

Sverre.
Du er utrolig mye bedre til å ordlegge deg enn meg.Er fullstendig enig. Problemet somvi nå står ovenfor er dette. Skal vi gamble på Bates i sjefsstolen eller gamble på at en rettsak tvinger frem en konkurs og dertil ny eier.
Jeg tror faktisk det siste er til det beste for Leeds som klubb.Leeds er en såpass stor klubb at FA ikke vil degradere dem til amatørligaen, men la den nye klubben få beholde status som profflag i League 2.
Personlig vil jeg foretrekke dette

Dere får ha meg unnskyldt for nok et innlegg

morvar

Sverre skev:
"Nei, jeg håper nok på en kombinasjon av en milliardær og en fanatisk Leeds-supporter..."

- Hvor ofte har jeg ikke ønsket meg et par milliarder £ og å føre Leeds tilbake til Europatoppen? Dessverre ville det med min inntekt i dag ta ca 68571 år å tene den summen med Bates metoden (unnlate å betale skatt).

Wexler

De 2 selskapene som er deleiere i Leeds er i henhold til lover i skatteparadiset Monaco ikke forpliktet til å oppgi navn på sine aksjonærer. Dette for at disse ikke skal få skattemessige problemer i sitt hjemland eller utsettes for dobbel beskatning.

Det som synes å være problemet er tydeligvis at de ikke ønsker å satse mer kapital på å få klubben oppover i ligasystemet, og man kan derfor spørre seg om formålet med eierskapet. Slakting av gjenstående verdier ???

quote:
Originally posted by Boxman

Enda mer halvsannheter fra deg altså!?! Hva med å prøve å være litt korrekt, når du først skal uttale deg?

"Call for fraud squad to probe Leeds deal"

Hva betyr dette? Det betyr i hvert fall ikke at Leeds United blir etterforsket.
At en politiker går ut i media og oppfordrer til etterforskning, er ikke det samme som at det blir etterforskning!
Når det er sagt, så kan det selvsagt bli det, men for øyeblikket får vi forholde oss til den virkelighet som eksisterer pr i dag.
Jeg bare nevner det....

quote:
Originally posted by h.b

http://football.guardian.co.uk/News_Story/0,,2102477,00.html
Dette ser ikke pent ut. regner faktisk med at de finner et eller annet. Bates er en sleiping.Kan det her vær bestikkelser av KPMG. Det gikk litt for enkelt og litt for mye godvilje fra administratorene Samtidig så blir det nok rettsak

Proud to be Leeds!