Et godt omen?

Started by Kato, August 26, 2007, 18:02:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kato

Seriestart 2007:
Leeds åpner sesongen med gode prestasjoner. Uttellingen er dårlig, og spillemessig overtak gir ikke poeng. Selvtilliten forsvinner, vi raser på tabellen, and the rest is history.

Seriestart 2008:
Vi åpner med variable prestasjoner (alt i alt midt på treet). Marginer (for det er det det handler om) er med oss, vi har faktisk vunnet alle seriekampene de siste fem minuttene. Uansett om vi spillemessig har variert, gir slike tre-poengere selvtillit. La oss håpe kurven blir motsatt fra i fjor. Nå er det vel slik at marginer jevner seg ut over en lang sesong, men jeg velger å tro de gode er litt mer heldige.

Hvorfor åpner vi så bra når alt er mot oss (spillere sent inn feks)?

Jeg tror lite av dette har med at vi spillemessig har en voldsomt god plan og veldig mye bedre spillere enn resten.

2 faktorer for en god start:

1. 15 poeng i trekk gjør noe med et lag. Du blir mer sammensveiset. Du hater litt mer, og du har et litt større ønske om å hevne deg mot en urettferdig verden.

2. Dennis Wise har mest sannsynlig sin styrke som motivator. Og det passer bra i en periode som denne for en fotballklubb.

flynn

Tror mye av forskjellen ligger i topplokket. I fjor ble man engstelige på slutten av kampene, og om man hadde ett eller tre poeng halvveis nede i lomma falt man dypt tilbake på banen og overlot alt initiativ til motstanderne. Vi diskuterte i det vide og brede om dette skyldtes dårlig form, dårlig coaching eller bevisst taktikkeri, og fant vel ut av det nok var en kombinasjon.
I år trykker Leeds på mot slutten selv, er offensive i tankegangen og har hatt 100% klaff med dette så langt, noe som gir en klart selvforsterkende effekt.

Det kan godt hende at spillerene er bedre trent, det kan godt hende at Wise / Poyet gir andre instruksjoner mot slutten kampene, men jeg tror det mest av alt skyldes den fandenivoldske innstillingen som virker å prege hele klubben i øyeblikket. Pr. dd. har vi ingenting å forsvare, kun alt å vinne. Faktisk et deilig utgangspunkt...

flynn

Erik_

Jeg trodde du kom med spådommer først der, Kato. For seriestarten i 2008 begynner jo ikke før i 2008. [:)]

Det viktigste her er nok divisjonsforskjellen. Det synes jeg dere begge glemmer å nevne. Det er en viss forskjell mellom CCC og L1, sånn generelt. Ellers er dere nok mye inne på fasiten. De fleste spillerne har holdt sammen i hele sommer også, selv om de har blitt signet noe sent.

Når man ser at til og med Carole tør å prøve med suksessfulle/heldige driblinger og håpefulle innlegg til målkåte spisser. Så må Wise og Poyet ha gjort noe riktig. Kanskje er Wise den motivatoren jeg trodde han kunne være, allikevel. Som tidligere kaptein og alt det der...

Men, dette har jo gått over all forventning. Og det uten at laget har vist toppform. DET gjør meg en smule positiv, for da bor det mer i laget. Spørsmålet er om gutta tør fortsette å prøve når det bare blir stang ut i et par kamper. Eller om spillere som Tres og Carole går inn i skallet sitt igjen.

Og ja, fansen. De gir laget et ekstra løft akkurat nå.

Promotion 2010

Wisey sier det ganske treffende på Teamtalk idag:

Wise said: "These players have stuck together through a lot of things. They work hard together and are getting their rewards.

"I've got a good group of players. I didn't like the group I had last year - they weren't very nice.

"There were a few players in there who weren't batting for the club and there were a few who weren't even average Championship players if I'm being totally honest."

[;)] .....det var vel som vi trodde!!!
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Jon R

Og så må vi ikke glemme at vi spiller et nivå lavere denne sesongen enn vi gjorde den forrige. [:I]

Jon R.
Jon R.

Dennis

quote:
Originally posted by Jon R

Og så må vi ikke glemme at vi spiller et nivå lavere denne sesongen enn vi gjorde den forrige. [:I]

Jon R.

Det har også Enrique påpekt og det er helt korrekt. Likevel har vi prestert godt (resultatmessig) ettersom toppen av L1 nok er bedre enn bunnen av CCC.

- Dennis

"Jeg har spilt på et skikkelig United, LEEDS UNITED." - Alf Inge Haaland
Marching on together!

Geir Magne

Tror Leeds United er bedre trent i år enn i fjor. Sommertreningen i Norge i fjor var ikke rare greiene - alt for mye forflytning og transport. I år har Wise kjørt dem hardere slik at de orker å stå kampen ut. I fjor slapp vi inn sene goaler og tapte kamper. I år scorer vi sent og vinner!
Happy days are here again, it's official from Number 10!

Peter7

Stack
Kelly Butler Foxe Crainey
Moore Nicholls Blake Johnson
Healy Horsfield

Av laget Wise arvet er det vel bare Kelly som blir ordentlig savnet. De fleste av de andre enten "weren't batting for the club" eller "weren't even average Championship players" ...

Kandol 4 Congo!
Vi skulle aldri ha solgt Terry Cooper til Middlesboro'

HåvardK

quote:

Jon R.

Det er selvsagt helt riktig. Allikevel deilig å slå motstandere som Southend(som var i CCC i fjor)og Forest, som er seriefavoritt i år. Og de relativt heldige seirene vi har innkassert føre forhåpentligvis til en selvtillit som igjen genererer et mer konsistent og solid spillemønster - både offensivt og defensivt. Så får vi håpe det tar lang tid før den første konflikten kommer på bordet.

flynn

quote:

Jon R.

Sant nok, men i fjor hadde vi presumptivt et CCC-lag. I år har vi et L1-lag. Spillere som Healy, Blake, Cresswell, Michalik, Gray og Lewis er borte fra den gjengen som avsluttet i fjor, og erstatterne er i alle fall på papiret mindre gode spillere.

flynn

McMidjo

Om en ser bort fra de 5-6 ressurssterke lagene i The Championship, tror jeg det er relativt liten nivåforskjell på League One, The Championship og toppen av League Two.

Det er nok å se på hvordan lagene som rykker opp/ned mellom disse divisjonene gjør det - for å få en god indikasjon på dette.

På disse nivåene kommer en langt med fysikk, løpsstyrke og fightermentalitet - og om en i tillegg har et par bra individualister og et lite register av dødballtrekk har man et vinnerlag.

Jeg tror årets Leedslag hadde vært godt nok for en 10.-12.plass i The Championship, slik de nå spiller.
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....