Status lagene rundt oss

Started by Kato, November 06, 2007, 23:16:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kato

Også i dag får vi sett hvilken åpen divisjon dette er.

Kun 2!!!! av lagene på øvre halvdel av tabellen vinner sine kamper.

Av de over oss er det kun Forest som makter en 3 poenger.

Det jevner seg ut, men ut fra resultatene så langt, og form har jeg plukket ut de jeg tror blir våre hardeste konkurrenter ut over vinteren.

1. Nottingham Forest - Kommet i siget, begynte å score mål. Tipper de rykker direkte opp.

2. Swansea - Martinez er en lur rev, godt mannskap. Opp via Play-Off?

3. Leyton Orient - Vært gjennom en svak periode. Klar Play-off kandidat.

4. Carlisle - Topper, sterke hjemme. Faller av, og skal være fornøyd med Play-Off.

5. Tranmere - Scorer lite, føler det løsner etter hvert. Play-Off.

6. Hartlepool - Noe bak, men har potensiale. Rekker de Play-Off?

Tipper det ser slik ut til slutt:

1. Leeds United
2. Nottingham Forest
3. Swansea
4. Leyton Orient
5. Hartlepool
6. Tranmere
7. Swindon
8. Carlisle

SirOlsen

Hehe, jeg må si at jeg synes det er ganske så festlig å vite at vi startet sesongen med (etter min mening; fanden så urettferdige) minus 15 poeng.. og vi har ikke nådd nyttåret enda før vi alt er oppe og kjemper i toppen.. Vi har alt vært og mesket oss i play-off posisjon et par dagers tid.. Skikkelig synd vi tapte i helga, men å komme seg gjennom en hel sesong uten tap ville vel vært å sikte litt vèl høyt... til og med for Leeds å være ;)

Jeg har nå fulgt med Leeds United fra det glade 80 tall frem til idag, og slik jeg føler det nå, så er dette en av de mest morsomme og mest underholdende seongene for meg som Leeds supporter. :)
Klart, vil jo helst ha oss der "vi hører hjemme" (PL of course), men dog.. Kanskje det kan ha noe med at jeg hører hver eneste kamp, og ser det jeg har mulighet til på tv?.. Kjøpte meg jo parabol med Viasat for å se på Leeds da vi var i Wankership.. men vi alle vet jo åssen det gikk.. nedrykk, pluss at Viasat fant ut at; "Neh, vi gidder ikke sende alle kampene.. sender bare majoriteten av hjemmekamper!".. Men det var ikke så veldig moro å sitte hjemme og se på at vi ble gruset med 4 og 5 mål hver helg mot slutten av K. Blackwells periode..

Og å lese dette som kato skriver her, gjør meg bare enda mere entusiastisk enn noen gang før.. jeg rett og slett storkoser meg med å være Leeds supporter om dagen!.. Kanskje det har vært en hungersnød på positivitet de siste årene som har vært hovedgrunnene for at jeg har det slik?.. Sannsynligvis, men moro er det læll! :D

MARCHING ON TOGETHER! :)
-SirOlsen-

Oggy

Vel, som 65-årgang har jeg nå opplevd enda mer morsomme perioder som Leeds-suppporter  :)
Er artig nå også, men jeg blir stadig hånet og minnet på (av bla. Scum-fans), hvilken div. vi
vitterlig spiller i  :(.

Men dette bør bli opprykk, utrolig sterkt å ligge så høyt oppe
som vi allerede gjør
Oggy

Jon R

Quote from: SirOlsen on November 06, 2007, 23:54:14
Men det var ikke så veldig moro å sitte hjemme og se på at vi ble gruset med 4 og 5 mål hver helg mot slutten av K. Blackwells periode..

De som avskrev Nott F for bare en uke siden, må nok revurdere spådommene sine.   ::)

Forøvrig "morsomt" å se den kollektive hukommelsessvikten som gjør seg gjeldende gang på gang når det gjelder fjoråret.  :D

For ørtende gang på OEF tillegges Kevin Blackwell 4-5 målstap på slutten av hans periode. Peter Lorimer gjorde forøvrig det samme tidligere denne sesongen ved at han referte til ifjor "da vi tapte 1-5 mot Luton med Blackwell som manager."  :o

Altså: Det var under caretaker John Carver vi slapp inn 17 mål på 5 kamper, før han måtte kaste inn håndkleet og overate styringen til Dennis Wise. Før det slapp vi inn gjerrige 9 mål på 8 kamper under Blackwells korte periode fra sesongstart. Ikke at det var så veldig moro det heller, men rett skal være rett.  ;)
Jon R.

Per-Stian

For oss er det jo ein kjempefordel at alle rotar det til i einskilde kampar slik at ligaen vert jamn. Hugsar snart ikkje at vi starta med -15 poeng. Vi er jo eit topplag allereie!!!

stefan

Flott om Forest slår følge med oss og tar turen opp til The Wankership (som Pondus kaller det). Synes ikke de burde råtne nede i denne divisjonen her. Leyton og Carlisle blir våre sterkeste konkurrenter, selv om Luton heller ikke skal glemmes helt enda.
www.tenforken.com

"Always carry a flagon of Whisky in case of snakebite and furthermore always carry a small snake." W.C Fields

Erik_

Vil ikke avskrive Luton helt ennå. Oppturen for dem kommer nok før eller siden. Om det blir med eller uten Blackwell gjenstår å se.

Tror også Orient får seg noen smeller utover og sakker akterut. Fansen har vel heller ikke troen på at dette kan fortsette i det uendelige. I motsetning til oss som forventer det av våre gutter.

Carlisle og Forest tror jeg blir de vi må kjempe mot helt der oppe. Kanskje vil Swansea også være der og gjøre livet litt surt til tider. Først og fremst fordi jeg tror Ward er en større ringrev en Martinez, og fordi Carlisle har en mann som heter Hackney. Forest har spillerne, og har som oss ingenting å gjøre i L1.

Blir også spennende å se om Sinnott får til noe med Port Vale.

Mitt tips til de lagene som vil kjempe helt øverst mot oss frem til sesongslutt, i mulig rekkefølge:

Forest
Carlisle
Southend (glemte helt av dem)
Swansea
Hartlepool
Tranmere
Luton

Outsidere: Orient og Yeovil

Forhåpentligvis fortsetter vi fremgangen og tar plass nr 1.

fmtj

Ingen tvil om at det mest stabile laget så langt er Mighty Whites! Dette er en artig sesong så langt SirOlsen, men selv er jeg 63- modell og har opplevd de store årene i Revie-æraen! Jeg har kompiser som holder med Scum, Spørs, Gunners osv. men opplever faktisk at de støtter oss og savner oss i PL. "Leeds hører jo ikke hjemme i L1 eller CCC" sier de! Værste kommentarer for min del har kommet fra L`pool folk... >:(! De er syrlige i sine replikker når gutta våre har vunnet...ser det ble ny seier på Leeds, men så spiller de i....osv. osv.
Tror, hvis stabliteten holder da, at de andre kommer til å sause vekk en del poeng i løpet av sesongen slik at vi troner helt på toppen til slutt! Farlige rivaler er Forest, Leyton Orient, Luton, Carlisle, Swansea og til dels Tranmere! Calrlisle hadde også i fjor en sterk sesong og har faktisk slått oss i år da.... :o!
Yeboahs vitne

auren

Topp 6 blir slik:

1. Leeds
2. Nottingham Forest
----
3. Swansea
4. Tranmere
5. Southend
6. Leyton Orient

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Per-Stian

Sesongen er så utruleg lang, så eg tør nesten ikkje tippe utfallet endå. Det einaste eg trur og håpar er at vi rykkjer direkte opp saman med Nottingham. Verken vi eller dei fortenar å vere så langt ned i det engelske fotballhierarkiet.

Stifler

Tror Leeds ender på en 2 plass

1. forest
2. Leeds
----
3. Swansea
4. Tranmere
5. Southend
6. Leyton Orient
-Nr 2 er den første taperen-

Ove

Jeg tror vi er på topp om noen få uker, og den plassen slipper vi ikke fra oss. Kan vi kanskje håpe at Cardiff med Ridsdale, Fowler og Hasselbaink rykker ned, kanskje sammen med Sheffield U? Da kan vi jo ønske Hulse tilbake igjen  ;)

veteranen

Leeds og Forest, rett opp!

Carlisle, opp via play-off!

Trur eg....  :)

Dennis

1. Nottingham Forest
2. LEEDS UNITED
---------------------------------------------
3. Swansea
4. Carlisle
5. Hartlepool
6. Leyton Orient

Swansea - Carlisle i playoff-finalen, som Svanesjøen kniper.
OG: For å ha sagt det, uten -15 poeng hadde Leeds vinni serien med mange poeng.
Marching on together!