Tidenes minst samspilte Leedslag ?

Started by flynn, January 22, 2008, 14:44:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

flynn

Her selger og låner vi ut rutinerte spillere i stort tempo ser det ut til, mens de nylig ankomne blir kastet utpå så snart de rekker å signere.
Jeg kikket litt på statistikken over antall seriekamper for de som startet oppgjøret mot Doncaster, og lista ser slik ut :
ankergren   39
richardson   114
kenton   1
huntington   6
parker   6
johnson   1
kilkenny   2
hughes   24
sweeney   2
flo   16
beckford   35

Dette gir en snitt på drøye 22 kamper. Tar vi bort Frazer så er snittet for de øvrige ynkelige 13,2 kamper! Dette må da vel være ny rekord i uerfaren startoppstilling for vårt vedkommende i alle fall?

Greit nok at vi trengte å styrke stallen, men etter den første halve sesongen vi har bak oss er det vanskelig å se behovet for å skifte ut alt og alle på en gang.
Jeg mener at det tenderer til galskap å kaste Johnson, Sweeney, Kilkenny og Kenton inn på laget samtidig! At man mens dette skjer sier bye-bye til både Derry og Thompson går over min begripelse  :o

flynn

4ever arcticwhite

Vill vel ikke kalle spillere som Flo og Kenton for direkte urutinerte, selv om de ikke har så mange kamper i den hvite drakten.

Men det var helt klart et lite samspilt lag med mange nye fjes i denne kampen. Men det var vel kanskje enda verre den første sesongen i CCC?
The future's so White I've got to wear shades 8)

Erik_

Denne skjønte jeg ikke helt, flynn.

Rutine gjelder bare så lenge du har spilt kamper for Leeds?

flynn

Rutine er i denne sammenheng ment som rutine i å spille kamper for Leeds ja. Enig i at det er en viss forskjell på rutinen til Flo og f.eks Huntington, selv om de har omtrent like mange kamper for Leeds. Men poenget er at spillere trenger å bli kjent med hverandre før de kan forventes å prestere som et lag. For andre klubber er det derfor vanlig å la nye spillere få sjansen til å bli kjent før de kastes ut i kamper... Særlig er det lite hensiktsmessig å gjøre dette med mange på en gang!

Det er noe annet når mange debuterer i sesongstarten, da har de gjerne vært sammen i sesongoppkjøring og spilt treningskamper.

flynn

Dennis

Når vi bare brukte gamle spillere, så var det galt. Når vi henter inn spillere i sine early-twenties, så er det også galt?

Et lag med Flo, Hughes, Frazer, Kenton og Ankers er vel heller ikke direkte uerfarent, vil jeg si? Syns på papiret at alderen på laget er ganske så godt balansert.

Men så skjønner jeg at dette ikke er poenget ditt. Laget vårt har for få kamper SAMMEN, det er jeg helt enig i og jeg håper at dette vil bedres utover våren og at en første ellever vil bli satt (på naturlig måte) med flere som pusher på for å komme inn. Vi har kjøpt mange nye de siste 8 mnd og de trenger tid for å bli et LAG. Jeg håper vi har tid nok...
Marching on together!

sveifors

Vi skulle hatt en GOD midtbaneveteran (feks G speed) til å inspirere unggutta. Thompson var for mye skadet for å gjøre den jobben.
Sveifors

Always look on the LEEDS side of life

flynn

Quote from: Mr Kaizer on January 22, 2008, 16:13:43
Når vi bare brukte gamle spillere, så var det galt. Når vi henter inn spillere i sine early-twenties, så er det også galt?

Et lag med Flo, Hughes, Frazer, Kenton og Ankers er vel heller ikke direkte uerfarent, vil jeg si? Syns på papiret at alderen på laget er ganske så godt balansert.

Men så skjønner jeg at dette ikke er poenget ditt. Laget vårt har for få kamper SAMMEN, det er jeg helt enig i og jeg håper at dette vil bedres utover våren og at en første ellever vil bli satt (på naturlig måte) med flere som pusher på for å komme inn. Vi har kjøpt mange nye de siste 8 mnd og de trenger tid for å bli et LAG. Jeg håper vi har tid nok...

Du har rett Kaizer, alderen var ikke poenget mitt. Det er flott at det satses på yngre krefter! Jeg løper avgårde og endrer tittelen på tråden til "Tidenes minst samspilte Leeds-lag ?"

flynn

Ronald

De færreste lag greier å få et godt utbytte av store utskiftninger midt i sesongen. 2-3 spillere, men når vi ser 6-8 stk i enkelte klubber så blir det mye rot. Det hjelper ikke med rutine når samspillet mangler.

RoarG

Dette med samspill ordner seg snart :).
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Asbjørn

Quote from: RoarG on January 23, 2008, 09:27:39
Dette med samspill ordner seg snart :).
Ja, dette med samspill ordner seg når de blir samspilt  :)

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Jon R

De må bare få endel kamper sammen først.  :)
Jon R.

fmtj

Vi er jo vant til dette her- vi har vel rekorden i å benytte forskjellige spillere i løpet av en sesong? Tror det er klart problematisk når gutta ikke kjenner hverandre, men rutine kan veie opp noe for dette. Likevel tror jeg at det får betydning i de første kampene! Håper de akklimatiserer seg raskt!
Yeboahs vitne

Svend Anders

Jeg er tildels enig i at det blir for mye med tre av fire "nye" rett inn på midtbanen såpass raskt, men en skal også huske at alternativene ikke nødvendigvis er så mange. I de foregående kampene har vel Prutton vært det eneste reelle alternativet, og han har jo ikke stort flere kamper enn gjennomsnittet her han heller.

Gjorde noen en lignende opptelling ved sesongstarten eller etter at vi hadde vunnet 11 av de 13 første kampene?

Dette er utvilsomt en utfordring, og kanskje desto mer når de nye ikke har den samme "revansjefeelingen" mot de 15 minuspoengene, etc, som det gjengen ved sesongstart hadde.

Jeg håper og tror at laget vil vokse seg sterkere og sterkere for hver kamp som går utover.

SA
Følges på:
www.twitter.com/svendleeds
www.twitter.com/svendanders

lojosang

Da hadde vi Thompson, Douglas og Carole blant de som spilte jevnlig på midtbanen. Midtforsvaret var det samme som vi hadde spilt med før nedrykket. De fleste hadde hatt en sesongoppkjøring sammen. Det blir en helt annen situasjon enn å bytte ut halve laget i løpet av to kamper.
- Leif Olav

RoarG

Dette går seg til, så sant vi unngår langvarige skader og/eller hyppige suspensjoner.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Svend Anders

Quote from: lojosang on January 23, 2008, 13:16:04
Da hadde vi Thompson, Douglas og Carole blant de som spilte jevnlig på midtbanen. Midtforsvaret var det samme som vi hadde spilt med før nedrykket. De fleste hadde hatt en sesongoppkjøring sammen. Det blir en helt annen situasjon enn å bytte ut halve laget i løpet av to kamper.

Jeg ser den, men samtidig er som nevnt ikke valgene så mange: Thommo har vært skadeplaget og srdeles dårlig trent, Douglas, Howson og Westlake skadet, og Rui bortreist.

Noen nye må uansett inn.

SA
Følges på:
www.twitter.com/svendleeds
www.twitter.com/svendanders

lojosang

Quote from: Svend Anders on January 23, 2008, 17:11:53

Jeg ser den, men samtidig er som nevnt ikke valgene så mange: Thommo har vært skadeplaget og srdeles dårlig trent, Douglas, Howson og Westlake skadet, og Rui bortreist.

Noen nye må uansett inn.

SA

Da er vi vel egentlig stort sett enige da.
- Leif Olav

sveifors

Det at Thompson spilte jevnlig er vel å overdrive, Han Startet i 6 kamper før jul, Douglas og Carole var på midtbanen sammen på de to eneste tapene før jul.

Thompson, Carole og Douglas har kun startet sammen i 3 kamper før jul.

Selektiv hukommelse er vel noe alle har, men sjekk nå litt opp før du uttaler deg så skråsikkert
Sveifors

Always look on the LEEDS side of life