Defensiv organisering vs sexy-football

Started by Promotion 2010, February 03, 2008, 18:25:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Promotion 2010

Etter en kamp under McAllisters ledelse, der vi legger bort "vinn-over-resten-av-verden"-mentaliteten og satser på spillende god fotball.......så lurer jeg litt på veien laget bør gå de siste 15-16 kampene.

Wise satset på defensiv styrke og litt flaks fremover. Nå har forsvaret slått sprekker, spesielt etter at Poyet foirsvant. Det offensive lider av usikkerhet i de andre lagdelene og spesielt midtbanen - som hittil i sesongen har vært ignorert fullstendig - skal nå være det sterke leddet. Tror ikke det går an å legge om så totalt i løpet av noen få kamper, jeg.

Tenker på Allan Clarke som kom inn i en håpløs tid i toppserien. Laget spilte elendig og skåret nesten ikke mål. Han snudde det i sesongen 1980-81 med defensiv organisering og fokus på fotballens elementære ABC: Hold nullen og skår vinnermålet. Det hjalp i hans første sesong: 9.plass. Ã...ret etter med nesten det samme mannskapet satset han offensivt og skulle underholde: Det endte med nedrykk, tap av penger og skam.

Gjør Macca det samme? Snur han på for mye nå i innspurten, så blir vi sesongens store tapere. Det er bare 14 poeng ned til nedrykk. Jeg bare minner på det.

Til slutt en kuriositet:
Leeds har knapt hatt en manager som IKKE ble sparket fra den spede starten i 1919. Kun to managere har gitt seg på topp:

Don Revie: Etter seriemesterskapet 1973-74

Dennis Wise: Etter å har sanket flere poeng enn noen andre i League One 2007-08

8)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Dennis

Ã... legge om spillestil totalt om kan ikke gjøres over natten. Det er ikke kun snakk om å plukke ballen ned på grasset og øke tempoet. Det i seg selv er vanskelig nok, men det kommer mye mer i tillegg.

• Treningsopplegg - For at man skal kunne spille attraktiv fotball, må hele treningen legges om fra en forvarsbasert strategi, til mer bevegelsesbasert og hurtigere fotball.
  • Ballbesittelse - Skal man styre kamper, trenger man ekstrem ballferdighet, samarbeid og gjennomførte bevegelsesmønstre. Ã... jobbe uten ball er mer slitsomt, men dog mye enklere enn å angripe. I Wises filosofi var det defensivt samarbeid som gjaldt, men i en offensiv spillestil er samarbeid minst like viktig. (jmf. bevegelse uten ball)
  • Selvtillit - Skal man styre kamper, trengs troen og viljen til å skape sjanser. Leeds har for øyeblikket null tiltro på egne ferdigheter. Det er lettere å forsvare seg uten troen, enn det er å angripe uten den.

De beste lagene skaper mange sjanser, (Arsenal, Manchester United, Swansea) mens dårlige lag ofte legger seg bakpå og pakker rom; det er nødvendig når de møter overlegen motstand på grunn av deres egen manglende ferdighet til å holde ballen i laget over tid.

Ã... legge om fra våres ultrakyniske, langsomme fotball til en mer attraktiv, offensiv stil, kan være et mye større sprang enn for eksempel å legge om formasjonen. Det går på det elementære, på hvordan fotballens grunnprinsipper skal være! Det sier seg selv at det ikke gjøres på tre dager, selv med en ny manager.

Det som virkelig rettferdiggjør å legge om stilen nå, er nettopp det faktum at vi har en ny manager. Han må få laget til å spille fotballen slik han mener den skal spilles, ellers er det feil å ansette nettopp han. I tillegg har vi handlet nesten et helt nytt lag og da kan man like godt lære de å spille offensiv fotball, fremfor å kjøre dem inn i det kyniske systemet, for så å omlære dette i sommer.

Enda en ting som rettferdiggjør forsøket på å legge om er det faktum at motstanderne har funnet ut av den gamle stilen. Vi var i dårlig form lenge før Wise forsvant, så noe måtte gjøres uansett. Om det kunne vært gjort med økt detaljstyring i det gamle systemet, vet jeg ikke, men Garymac er en offensiv type, så jeg tror uansett Wise ville utnyttet sitt eget system bedre enn McAllister ville gjort.

Ting tar tid, men tiden vi har er svært knapp, dersom opprykk skal være realistisk!
Marching on together!

Sleivind

Slik jeg ser det er det ikke skjedd mange forandringer i forsvarsfireren etter at Poyet forsvant, men de to forandringene som er skjedd, har vært fatale. Vi setter noen horrible offsidefeller som av og til fungerer, men altfor ofte fungerer de ikke i det hele tatt. Det andre som er skjedd er den forferdelig dårlige markeringen vi har på dødballer i mot. Dette er to ting som ikke burde være vanskelig å ta tak i.

Men det som skjer fremover på banen er litt verre. Tidligere i sesongen hadde vi, som Hunter har nevnt x-antall ganger, en Douglas som lå defensivt i midtbanefireren og på denne måten plukket han opp uttallige baller, som idag går rett til motstanderen. I dag mangler vi en slik mann som har evner til å plukke opp disse ballene. Slik det høres ut på radion så virker det som om midtbanefireren springer rundt der som hodeløse høns.

Det offensive spillet var vel mye basert på enkeltmannsprestasjone eller hva den hver enkelte kunne finne på. Beckford og Carole hadde i begynnelsen av sesongen en go som gjorde at de produserte mange mål. Nå som Carole har forsvunnet så er det bare Beckford igjen som har evner til å utrette det helt store. Og det sier seg sjøl at det ikke går an å legge opp det offensive spillet slik. Så fremover har McAllister en stor jobb å gjøre, mens i den  bakre rekken så er det kunn noen justeringer som skal til før vi tetter igjen på en bedre måte enn det vi har gjort de siste kampene.

Jon R

Quote from: Promotion 2010 on February 03, 2008, 18:25:36
Leeds har knapt hatt en manager som IKKE ble sparket fra den spede starten i 1919. Kun to managere har gitt seg på topp:

Don Revie: Etter seriemesterskapet 1973-74

Dennis Wise: Etter å har sanket flere poeng enn noen andre i League One 2007-08

8)

George Graham.  :)
Jon R.

Dennis

Kevin Blackwell tok jo over Luton da de hadde mye større ambisjoner for en manager av hans kaliber.  ::)

Dennis, jordnær.
Marching on together!

Leedsfan

Til og med Drillo-fotball var sexy når vi vant våre kamper med 100% innsats og mange målsjanser (-og mål). La oss heller spille effektiv fotball, dvs tæl og innsats gjennom 90 minutter og heller vinne kampene vi skal spille.

Denne debatten minner meg litt om debatten rundt landslaget vårt, de skulle også spille sexy fotball, men det er ikke artig å se de mislykkes med det gang på gang på gang!
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Jon R

Dette er forøvrig den fjerde tråden om spilleopplegg som er laget i løpet av den siste uken. Mulig jeg slår sammen denne med en eller flere av de lignende trådene.  :)
Jon R.

Kato

Dennis Wise gir seg på topp?

Hva er det slags vrøvl?

Må bare minne om at Dennis Wise, som den første manageren i historien, ledet Leeds ned i engelsk 3.-divisjon.

Uten Poyet hadde vi vel vært på tur ned i 4.

Promotion 2010

Quote from: Jon R on February 03, 2008, 21:08:06
Dette er forøvrig den fjerde tråden om spilleopplegg som er laget i løpet av den siste uken. Mulig jeg slår sammen denne med en eller flere av de lignende trådene.  :)

Ærru gæærn?? Dette handler jo ikke om alle de andre teite trådene om spilleopplegg. Dette handler om.....om.....om noe helt nytt og spennende: Det faktum at Dennis Wise's navn bør skrives inn på Elland Road med gullskrift og at mannen bør får en gigantstatue ved siden av Billy Bremner..........

........og hvorfor har ikke Don Revie en statue utenfor Elland Road. Han har jo bare en tribuneseksjon oppkalt etter seg, og Billy en pub - selv om det kanskje er passende når man tenker på episoden i Kjøbenhavn som kostet ham videre landslagsspill.
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

janove

Vet ikke hvor det kommer fra, dette om at naa skal spillestilen endres. McAllistert har jo uttalt at det ikke er tid til aa gjoere de store endringene, frem til sesongslutt. Han skal proeve aa ta tak i det som har fungert tidligere.
Har paapekt dette tidligere, men jeg maa gjenta det nok en gang. Vaare spillere er ikke gode nok. Mange tror at Carole har vaert god i de kampene han har spillt. Dette er ikke tilfelle. En spiller, som trakker paa ballen, spiller stoettepasninger og tversoverpasninger, velger aa gaa innover, istedet for rundt paa kanten.
I gaar var Howson haaploes. Han hadde 3 langpassninger, 40- 50 meter, som var glimrende. Han misset med 1 eller 2, men det er lov.
Pga mangel paa hurtighet, misset han ballen gang paa gang. Han ble lett loept opp og fratatt ballen. Det var han som mistet ballen unoedvendig, i forkant av 0-1 maalet.
Lucas i maal er ikke god nok. En masse utkast i gaar var horrible, der Leeds mistet ballen langt inne paa egen halvdel, naar spillerne er i ferd med aa kontre og dermed kommer i mindretall. Blir mye unoedvendig loeping da.
Johnsson er feilkjoep, uten videre kommentar.
Det har aldri vaert slaatt saa mye langt som i gaar. Dette var det stort sett Heath som sto for.
Selv enkle innkast klarte man ikke aa utfoere. Kast bakover i banen paa umarkert spiller, ble kastet i hodehoeyde, der man bruker sekunder paa aa kontrollere ballen. Flere ganger ble mottager fratatt ballen.
Beckford er et kapittel for seg. Like spennende hver kamp. Gidder han eller gidder han ikke. Siste kampene har det vaert det siste.
Det blir nok ingen revolusjon av spillestil denne sesongen. Aa faa tilbake selvtilliten til spillerne, blir McAllisters viktigste oppgave fremover.
Til slutt. Fortsetter vi aa avgi poeng, er vi fort under 20 000 tilskuere.
I gaar mistet vi mange tilskuere til aapningskampen til Rhinos i Super League paa Headingly.

lojosang

Quote from: janove on February 03, 2008, 22:04:31
Lucas i maal er ikke god nok. En masse utkast i gaar var horrible, der Leeds mistet ballen langt inne paa egen halvdel, naar spillerne er i ferd med aa kontre og dermed kommer i mindretall.

Har du sett han ungegutten på reservelaget, Jan Ove? Er han bedre?
Håper i hvert fall Ankergren er tilbake gijen så fort som mulig.
- Leif Olav

Asbjørn

Vet ikke hvor det kommer fra, dette om at naa skal spillestilen endres. McAllistert har jo uttalt at det ikke er tid til aa gjoere de store endringene, frem til sesongslutt. Han skal proeve aa ta tak i det som har fungert tidligere.
Har paapekt dette tidligere, men jeg maa gjenta det nok en gang. Vaare spillere er ikke gode nok. Mange tror at Carole har vaert god i de kampene han har spillt. Dette er ikke tilfelle. En spiller, som trakker paa ballen, spiller stoettepasninger og tversoverpasninger, velger aa gaa innover, istedet for rundt paa kanten.
I gaar var Howson haaploes. Han hadde 3 langpassninger, 40- 50 meter, som var glimrende. Han misset med 1 eller 2, men det er lov.
Pga mangel paa hurtighet, misset han ballen gang paa gang. Han ble lett loept opp og fratatt ballen. Det var han som mistet ballen unoedvendig, i forkant av 0-1 maalet.
Lucas i maal er ikke god nok. En masse utkast i gaar var horrible, der Leeds mistet ballen langt inne paa egen halvdel, naar spillerne er i ferd med aa kontre og dermed kommer i mindretall. Blir mye unoedvendig loeping da.
Det har aldri vaert slaatt saa mye langt som i gaar. Dette var det stort sett Heath som sto for.
Selv enkle innkast klarte man ikke aa utfoere. Kast bakover i banen paa umarkert spiller, ble kastet i hodehoeyde, der man bruker sekunder paa aa kontrollere ballen. Flere ganger ble mottager fratatt ballen.
Beckford er et kapittel for seg. Like spennende hver kamp. Gidder han eller gidder han ikke. Siste kampene har det vaert det siste.
Det blir nok ingen revolusjon av spillestil denne sesongen. Aa faa tilbake selvtilliten til spillerne, blir McAllisters viktigste oppgave fremover.
I gaar mistet vi mange tilskuere til aapningskampen til Rhinos i Super League paa Headingly.

Jan Ove, du har jo virkelig sjansen til "å bli våre øyne" på de fleste kamper... Husk at de fleste debattanter her inne ser kampene gjennom en sur Big Norm/Lash Lorimer samt Alamo Rentelka som hovedkommentatoren etter hvert har blitt hetende ( :))

Keep on posting "objektive" ting som du ser under kampene, så skal du se at du får en særstilling her inne  ;D  (inntil Sky viser noen flere kamper iallefall)

Får håpe folk her inne takler at Howson får passet påskrevet (når han fortjener det) selv om han ere homegrown & ung...  Mht Heath, hvis manageren (iallefall den tidl.) har bedt ham slå langt er det jo dumt å kritisere ham for det...

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

berlin

Flott janove!  Bra inside-info, keep on.

Forøvrig er ikke ""sexy-football" vs Defensiv organisering gjensidig utelukkende. "sexy-football" tolker jeg da ikke som "Barcelona", men noe mer spillende og mer direkte stil.

Dennis

Det kommer fra intervjuer på den offisielle siden, samt videoklipp fra LUTV. Det er ikke vi på forumet som har uttalt at stilen skal legges om, det er Macca og Bates som har uttalt at de ønsker å se deres lag spille offensiv, attraktiv fotball.
Marching on together!

Einar

Jan Ove har utvilsomt rett; Laget er ikke godt nok til å drive med den spillende varianten av sporten.

Tidligere i sesongen (og det jeg har sett av laget så langt) syntes det offensive opplegget å ha vært:

1. å slå langt på Kandol, og deretter håpe på det beste...
2. håpe på at Beckford fikset biffen på egen hånd

Jeg var ikke i stand til å se andre utpregede offensive mønstre...
Wise's "taktiske vri" var å kaste innpå et par ekstra spisser hvis man trengte et mål på slutten av kamper - og deretter dunke ballen opp til disse. Denne vrien viste seg effektiv ved en del tilfeller.

Nå som Kandol er helt ute av det, og Beckford sjelden gidder, blir det tilsvarende tynt framover.
Men man kan liksom ikke sette ut Beckford heller, for plutselig er'n på plass og putter...

Jobben for McAllister blir å finne andre enkle løsninger som kan fungere - og disse må finnes raskt, for den selvtillitten som må gjenskapes i troppen kan kun komme gjennom å lykkes - dvs. vinne kamper.
Dermed blir det nok enkle ting som må drilles inn på treningsfeltet med det "nye" laget - og forhåpentligvis vil dette være tilstrekkelig til å finne nettmaskene.

De enkle manglene bakover på banen burde være lettere å banke inn i skallen på gutta - men det er klart vi er avhengig av en Ankergren i buret.

Forhåpentligvis finner McAllister tilstrekkelig knapper å trykke på slik at at play-off nås. Direkte opprykk synes for øyeblikket svært fjernt, til tross for at ale lagene der oppe (Swansea unntatt) stadig vekk avgir poeng.

lojosang

Nå er det forskjell på å bli et "mer spillende lag" og å prøve å spille som Leeds mot Southampton i hvert eneste angrep.
Bare det å spille ballen innom midtbanen en gang i blant for å forebygge nakkesleng hos stakkarerne der vil være mer spillende.

Når det er sagt trenger ikke ballen være nær bakken annet enn på dødballer og avspark for min del, så lenge vi begynner å vinne kamper igjen.
- Leif Olav

Dennis

Quote from: lojosang on February 04, 2008, 09:52:29
...Når det er sagt trenger ikke ballen være nær bakken annet enn på dødballer og avspark for min del, så lenge vi begynner å vinne kamper igjen.

Det er en god punch-line, lojosang.

Ã... vinne er det viktigste i fotball, dessuten var det ytterst få som klaget de første ti-femten kampene av sesongen.  ;)
Marching on together!

Askertiger

Har vel aldri hatt inntrykk av at Carole har gjort noen bra kamper, og savner han absolutt ikke. Det som er mest deprimerende - og ikke minst skremmende - er at spillerne ser ut til å mangle elementær fotball-kunnskap! Rettnok blir det kanskje ikke riktig å tolke alt ut fra de litt negative innspillene fra sidekommentator Norm, men jeg tror faktisk han har mye rett i det han sier.

Selv er jeg ikke begeistret i det hele tatt over de nye spillerne, kanskje med ett unntak (Lubo). De øvrige virker være "rejects".... Nyervervelser som ikke ser ut til å aspirere til førstelags spill (Sorsa, DaCosta) burde vært forkastet, og man burde heller satset på kvalitet fremfor kvantitet. Kilkenny hadde "a stormer" i sin første, og jeg håper han "proves me wrong".

Når laget presterer å spille 90 minutter hjemme på "fortet" uten å produsere mer enn et par halvsjanser (okei, et treff i tverrligger er kanskje nærmere 90% sjanse), sier det meg at det er noe fundamentalt galt i laget om dagen. Og det går ikke på taktikken, men trolig på de elementære ferdigheter hos enkeltspillere. Janove setter fingeren på flere hendelser som satt sammen i en helhet gjør at laget sliter og er i ferd med å slide nedover på tabellen. Det som er skremmende er at disse ferdighetene ikke tilegnes over natten, og jeg ser derfor ingen umiddelbar løsning på problemene våre!

Det blir selvsagt feil å skylde på spissene alene, selv om jeg på ingen måte fratar dem deres del av ansvaret, men dersom støtten fra midtbanen er fraværende, og man blir ofte løpende på håpløse baller, ja så er det ikke rart at man blir motløs og ikke gidder. Trodde Macca med sin noe uortodokse midtbane på lørdag hadde valgt seg ut spillere som var best med ball - og dersom det stemmer er det jaggu meg dårlig stilt med de andre spillerne....  >:(
Little Billy Bremner is the captain of the crew
For the sake of Leeds United he would break himself in two
His hair is red and fuzzy and his body's black and blue
But Leeds go marching on.

Tom S

Nå sa vel Macca i intervjuet etter kampen at først og fremst må duellene vinnes og innsatsen må opp, dette er prioritet.
Dette må på plass før ein kan begynne å "spille" foball.

COME ON LEEDS !!

McMidjo

Om jeg igjen skal våge meg frampå med en statistisk betraktning:

Leeds målforskjell de siste 5 kamper er 2-5.

Snittet på ett baklengsmål pr kamp er ca det samme som det har vært hele denne sesongen - og snittet for topplagene i League One de seneste åra ligger på ca 40 baklengs på 46 kamper.

Irriterende å slippe inn billige mål på dødball, men de siste kampene har det jo framfor alt sviktet ift å skape egne målsjanser. Med det registret av midtbane- og angrepsspillere McA har til disposisjon bør det være mulig å få til forbedringer her, og da er det nødvendigvis ikke noe stort problem at vi fortsetter å slippe inn 1 mål/kamp.

Om det er til noen trøst: Nottingham Forest, som har prøvd å 'spille' seg ut av denne divisjonen i flere år nå, hadde knapt skudd på mål i bortekampen mot bunnlaget Bournemouth som de tapte 2-0.
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

Tom S

Nei, det er ingen trøst!
:'(

Quote from: midjo on February 04, 2008, 12:55:56

Snittet på ett baklengsmål pr kamp er ca det samme som det har vært hele denne sesongen - og snittet for topplagene i League One de seneste åra ligger på ca 40 baklengs på 46 kamper.

Irriterende å slippe inn billige mål på dødball, men de siste kampene har det jo framfor alt sviktet ift å skape egne målsjanser. Med det registret av midtbane- og angrepsspillere McA har til disposisjon bør det være mulig å få til forbedringer her, og da er det nødvendigvis ikke noe stort problem at vi fortsetter å slippe inn 1 mål/kamp.

Om det er til noen trøst: Nottingham Forest, som har prøvd å 'spille' seg ut av denne divisjonen i flere år nå, hadde knapt skudd på mål i bortekampen mot bunnlaget Bournemouth som de tapte 2-0.
COME ON LEEDS !!

Dennis

Quote from: midjo on February 04, 2008, 12:55:56

Syns faktisk innlegget ditt snur om på optimismen min!

Det du sier er at det er kun offensivt det har snudd. Vi er ikke lenger effektive, mens vi bakover har fortsatt ganske lik "uttelling". Når da defensive dødballer er problemet, så bør også det være fullt mulig å luke disse feilene unna. Det går kun på markering og opptelling.

Med selvtillit og flyt vil også det offensive helt sikkert bedres! Altså, det er vi som er dårligere og ikke de andre som er bedre. Det er på en merkelig måte positivt, ettersom det bør kunne snus rundt på. :)

At Nottingham gjør det dårlig er ingen trøst, men det hjelper selvsagt oss at rivalene også gir fra seg mange unødvendige poeng.
Marching on together!

sveifors

Synes denne diskusjonen er litt teit. Fordi at grunnlaget for overhode å spille noensomhelst system må regel nr 1 være at BALLEN MÃ... VINNES og helst på midtbanen.

Vi kan diskutere dårlige keepere eller forsvar til vi blir grønn i øyan, uten en skikkelig ballvinnende midtbane er selv gode forsvar for dårlige.

Vi har vunnet endel "heldige " seiere i denne sesongen. Med det mener jeg at vi har vunnet kamper uten å dominere dem. Dette KAMUFLERER et problem som har vært der hele tiden. Midtbanen er for svak.

Macca konkluderte lørdag at uten å vinne "battle man to man" så har vi vel ingen ball å spille med.
Uten Douglas så er dette blitt ennå mere synlig.

De kampene jeg har sett LEEDS i år så feks Prutton prøver på noe framover for så å miste ballen mens laget er på tur framover og vi får kontring imot. Frazer går fram, men Prutton dekker ikke ledig rom defensivt og det oppstår gigantiske rom når vi mister ballen.

Hva er  et stjernelag som Chealsea uten Makelele sin midtbanejobb.

Vi burde være godt forspent bakover med Rui, Lubo pg Hunts + sidebacker, men vi mangler noen som stabiliserer midtbanen og vinner baller. Thompson er god som f i spill, men ingen ballvinner.

Fotball handler om å score og å hindre motstander å score, ikke å spille sexy for så å tape .

League one initierer ikke alltid til supervakkert spill, men for at vi kan brilljere må vi få tak iballen og vi må begynne på midtbanen. Løser vi  ikke dette problemet når vi ikke opprykk.

Sveifors

Always look on the LEEDS side of life

peacock

Hva er dette? Vi skal spille Leeds-fotball, intet annet!
Du lurer kanskje på hva slags fotball dette er? Kort sagt:

-Høyt press.
-Knallhard jobbing uten ball.
-Sugende tacklinger.
-Full fres fremover når vi vinner ballen høyt på banen.
-Mange spillere på løp for gjennombrudd.

Slik ball har alle gode Leeds-årganger spilt. I tillegg til at vi var meget ballsikre tidlig på 70-tallet da...

Karl Hot Shot

Jeg støtter Peacock i hans opplegg til spillestil. Det er også beroligende at Gary McAllister i sine uttalelser om spillestil uttaler seg i tråd med denne filosofien. Akilleshelen er midtbanen. Har vi midtbanespillere som er i stand til å kjempe motstanderen i senk gjennom 90 samfulle minutter? Og har vi noen midtbanespillere som har løpskraft nok til å innfinne seg i boksen når det blir slått langt? Det virker på rapportene som om spissene blir altfor aleine i angrepet. Når det ikke er noen til å ta ned andreballene, kan det bli veldig slitsomt for laget.

berlin

Noen menere savnet av Jonathon Douglas er merkbart på midtbanen, men vi må klare oss uten han, i allefall de fleste av de resterende kampene. Steve Staunton brukte vel Douglas på Irland, både når vi var i CCC og i høst i L1, så han er vel nærmest
garantert en plass så fort han er fit, eller?

Det ser jo ikke ut til at hverken Hughes eller Prutton kan fylle rollen hans, muligens Kilkenny, som jeg antar er "fit for fight", bokstavelig talt, mot Northampton.

Runar

En annen irer tar lett jobben til Dougie....unge Bayly tar utfordringen på strak arm... :P