Glem opprykk, tenk framover!

Started by DaGa, March 11, 2008, 22:53:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

DaGa

Jaja Macca, gi faen å satse på opprykk denne sesongen. Begynn å se fram til neste sesong i League One!

Send Sheehan, Freedman og Kenton tilbake til sine egentlige klubber, gi f*** i dem. Hent tilbake Parker også.

Det er bare å se framover, tilby Rui ny kontrakt, avslår han, så er det bare å sette han ut av laget! Vi har to SOLIDE stoppere i Huntington og Michalik, to unge stoppere (med Premier League erfaring) vi kan satse på. Marques er god, men han er ingen GUD, i tillegg så er det en stor mulighet for at han forsvinner, hans kontrakt går ut til sommeren!

Stallen må krympes, herregud så mange midtbanespillere vi har! I fjor brukte vi nesten 50 spillere og hvor mange har vi brukt i år? 30? 35? Ser hvordan det går. Gode lag, Manchester United og Arsenal, har en stamme av spillere som spiller så å si hele tiden. Det er ikke vits å ha 4 gjevngode offensive midtbanespillere som roteres på alt etter form. LAGET TRENGER KONTINUTET! Det virker som et fremmedord i Leeds!
Start nå Mr. Gary McAllister. Fjern ubrukelige spillere og bygg laget opp mot neste sesong (Anker-Hunt-Michalik-Douglas-Prutton-Howson-Beckford er spillere vi kan bygge rundt, spillere med kontrakt langt utover fra denne sesongen)! Jeg bryr meg ikke om vi kommer på 7. plass eller 15. plass!

Jeg tror også de fleste her inne er "fornøyd" med årets sesong, jeg fryktet nedrykk før årets sesong. Tror min deiligste Leedsseier kom mot Tranmere i August, følte da faktisk (var ganske langt nede når det gjelder Leeds) at vi hadde en sjanse for å holde oss!

Ja, vi kan prøve å pushe opp mot playoffplass og kanskje vi er heldig med å faktisk klare å komme oss til Championship, men sannsynligheten er ganske stor for at vi havner rett ned igjen og må bygge opp ENDA ett nytt lag! Laget vårt holder ikke på langt nær i Championship!

Problemet er vel at Bates fjerner deg hvis du ikke får laget opp.......

Jaja, jeg er sint og sur nå, så jeg går å legger meg. GOD NATT!!!!
We all LOVE LEEDS!

jalu

HVORFOR SKAL VI TENKE NESTE SESONG ALLEREDE  DETTE ER EN TEGNESERIE LIGA OG VI MÃ... VEKK AS SOON AS POSSIBLE  OG DET NYTTER IKKE Ã... TENKE SLIK ikke får bates solgt klubben i league one heller  v i skal opp det har jeg bestemt . ;D

Klingsheim

Glem opprykk? Faen meg det dummeste jeg har hørrt!
Greit vi er inne i en dorlig periode. Men vi er me i kampen til di grader om play off.
Ingen grunn til og glemme opprykk da!

MOT

DaGa

Quote from: Klingsheim on March 11, 2008, 23:16:43
Glem opprykk? Faen meg det dummeste jeg har hørrt!
Greit vi er inne i en dorlig periode. Men vi er me i kampen til di grader om play off.
Ingen grunn til og glemme opprykk da!

MOT

javel. Dette laget rykker uansett rett ned igjen. Store forsterkninger skal til for å holde oss der. Økonomisk mellom CCC og League 1 er heller ikke stor? Hadde det vært til PL, så kunne det lønne seg økonomisk.

Det lønner seg ikke å bygge et nytt lag for hver jævla sesong som vi har gjort siden nedrykket til CCC i 2004. VI SER HVORDAN DET HAR GÃ...TT!!!!

Kontinutet er nøkkelord! Start å bruke spillere som vil være i Leeds framover! Og start nå! Fåtallet av spillerne våres holder et høyere nivå, Prutton, Douglas, Michalik og Huntington er vel de eneste spillerne som har bevist at de holder et høyere nivå! Bygg ett nytt lag rundt disse og noen av unguttene som Howson, Parker, Bayly.

Så skal det jo si at jeg er 18 år og har god tid på meg, iforhold til dere litt eldre :P Jeg vil heller ha en sesong til i League 1 nå enn å rykke opp og rykke ned igjen. TAPER JO ETT Ã...R PÃ... DET!
We all LOVE LEEDS!

flynn

Godt innlegg DaGa!
Jeg er enig i alt du sier, men tror nok du spissformulerer når du sier "glem opprykk". Om vi havner i playoff, og klarer brasene og rykker opp, tror jeg nok både du og jeg synes det er bra  ;)
Men, viktigere enn det er at vi starter å tenke framover. I så henseende er jo utsiktene tross alt bedre nå enn når sesongen startet, ettersom vi har fått inn i alle fall noen yngre krefter som kan love godt for framtida.
Du nevner Anker-Hunt-Michalik-Douglas-Prutton-Howson-Beckford som en stamme. Jeg tror Kilkenny, Elding og muligens Johnson også er spillere som kan gjøre sine saker bra, og dermed er vi egentlig ikke så langt unna et lag som bør kunne sette seg og i første omgang kunne stabilisere Leeds i CCC.

Jeg er skeptisk til ideen om at vi skal spille five-a-side fotball, tror vi gjør lurt i å innnse at det må guts og skarpe albuer til å komme opp fra gjørma. Bare spør Nottingham Forest!

flynn

torivar

Jeg er skeptisk til ideen om at vi skal spille five-a-side fotball, tror vi gjør lurt i å innnse at det må guts og skarpe albuer til å komme opp fra gjørma. Bare spør Nottingham Forest!

flynn

Her er kanskje litt av kjernen i problemet. Det nytter ikke å spille five a side i kampsituasjon i league one, det har vi rett og slett ikke gode nok spillere til. Iflg Hunter har vi de to siste hjemmekampene spilt ekstremt smalt, og da vil aggresive motspillere rive middels five a side spillere relativt enkelt i stykker. Vi får vente på rapporter fra de som har sett de siste kampene live, men på meg virker det som manglende fremdrift mot mål er fraværende og at enkeltspillere ikke legger nok guts for dagen. Vi kommer oss heller ikke nok inn i boksen, og fremstår som tamme.

Men det er fortsatt håp. Jeg ønsker absolutt ikke Basset-fotball, men heller ikke fiint småspill med innsidepasninger, støttepasninger og dill og dall på midten.

Gi oss en liten clearout i lagoppstillingen. Bruk våre egne spillere. På rett plass.

berlin

Opprykk kan det fortsatt bli, den saken er klar selv om det må bli via play-off.

Rykker vi ned neste år igjen?

Kan jo være, men jeg tror det ikke. Grunnen er ganske enkelt at det er ganske stor forskjell på trekke til seg gode spillere i CCC, enn i League 1. Alle vet at Leeds er en stor klubb, men det er ikke nok til å trekke gode spillere til League 1 uten "å være garantert opprykk". Men i CCC stiller det seg ganske annerledes. Hvorfor gjør Bristol City ( nr. 2 ifjor) det så knallbra, men ikke Scunthorpe og Blackpool. OK, de 2 sistnevnte klubbene er de minste, men BC er på langt nær den største klubben i CCC, og de kan altså rykke direkte opp til PL. Vel, da blir de nok "et nytt Derby", men man kan jo ikke si nei takk til opprykk til PL.

Jeg tror det er mye større sjanser for å holde seg i CCC, enn å rykke opp etter sesong nr 2 i League 1, er redd for at vi kommer inn i "Forest-dvalen".

Hvorvidt Bates fortsatt sitter ved roret etter et opprykk, eller noen andre, kan også spille inn, men uansett tror jeg vi kan få bra forsterkninger i sommer etter et opprykk.

fmtj

Vi kan lite gjøre med neste sesong nå!!!! Det kan bli Play off og det bør være målet, men med de prestasjonene laget har nå er dette et stykke unna er jeg redd! Dette er et mentalitetsproblem. Det må kjempes i denne divisjonen- ikke småspilles. Vi møter lag med elleve galninger i hver eneste kamp på dette nivået- det må "vekke galskapen" i våre gutter også! Her nytter det ikke å værra jålete! >:(
Yeboahs vitne

Erik M

Jeg er veldig, veldig uenig med DaGa.  Jeg deler imidlertid hans frustrasjon over mangel på stabilitet i det siste.  Det er tøft etter at vi trodde opprykket var sikret 1. desember i fjor.

Jeg tror Leeds sikrer opprykk gjennom playoff og jeg tror playoff året etter også er et realistisk mål.  Vi er IKKE dømt til å rykke rett ned igjen.  Tvert imot.  Leeds er en enormt ressurssterk klubb (på dette nivået).  Vi er gjeldsfri og har enorme inntekter fra en stor tilskuermasse, først og fremst.

Leeds MÃ... opp.  Jeg tror sjansen for å rykke opp reduseres for hvert år som går i 1. div. Vi klarer ikke å bygge opp noe når inntektene skrumper og enhver spiller med ambisjoner skygger banen.  Vi er attraktive for attraktive spillere nettopp fordi folk tror Leeds er på vei oppover.

Jeg tror det er fullstendig feil å tro at en storklubb som Leeds kan ligge i 1. div og reorganisere seg og langsomt bygge seg opp igjen.  Akkurat her er Nottingham Forest et relevant eksempel.

Leeds må kunne jobbe både langsiktig (bygge opp - satse på egne) og samtidig fokusere ekstremt kortsiktig.  Jeg støtter absolutt det å brenne av en del cash nå i et forsøk på å sikre opprykket.  Når det er i boks bør fokus gå tilbake til det langsiktige igjen.

Men å få en gruppe frustrerte spillere til å prestere hver uke resten av sesongen er ikke lett.  Det er ikke lenge til "spark Macca" kommer til å dominere dette forumet hvis ikke poengene triller inn.  Men det er ikke noe quick-fix  - det er kun knallhardt arbeid som gjelder.